Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Moni ei avaa ovea kun ovikelloa soitetaan

Vierailija
20.05.2025 |

Ei siinä mitään, en minäkään. Ihmettelen vain että rämpyttäjä ei voi postilaatikosta tiputtaa lappua missä ilmoittaa asiansa. Jos haluaa välttämättä tavoittaa niin laittakoon lappuun puhelinnumeron. Nykyään kun avaa ovikellon avaajalle niin voi saada vaikka puukosta.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänäänkin joku pimpottanut puolen tunnin välein. Senkus pimpottelee, en avaa.

Vierailija
42/51 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama koskee puheluja - fiksut ihmiset sopivat ensin muulla tavalla soitoistaan ja käynneistään, etteivät hyökkää yksityiselle alueelle suoraan. Ihmisillä voi olla kotona esim. tärkeä kokous kesken, tai vaikka mitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avaan vain jos olen sopinut jonkun kanssa että saa tulla. 

Sama. Muuten siellä on kuitenkin joku myymässä jotakin ja ei ole rahaa eikä halua ostaa.

Vierailija
44/51 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu, että kaupustelijoilla ei ole tänä päivänä mitään rajoja.

Härskein tunkeutua oli turvapalvelumyyjä, joka aloitti aggressiivisen myyntipuheensa klo 22 kotipihallani heti, kun nousin autosta. Olin tulossa töistä ja todella napakasti totesin, että hänen pitää poistua pihaltani välittömästi. Ei lähtenyt. Menin sisälle ja pamautin oven perässäni kiinni.

Myös erään uskonnon edustajat (tiedätte kyllä) ovat nykyään käsittämättömän röyhkeitä. Tässä aikaisemmin keväällä soittivat ovikelloa. Minulla oli työpuhelu menossa ja en mennyt avaamaan. Hetken päästä kaksi naista koputteli meidän terassin lasioveen ja vilkuttivat minulle. He näkivät minut lasiovesta keittiön pöydän ääressä. Terassi sijaitsee talon sivustalla rinteessä ja sinne pitää oikein erikseen tulla sisäpihan kautta.  Avasin oven ja pyysin heitä poistumaan. Mielestäni tämä on kotirauhan rikkomista. Tökeröä ainakin!

Jatkossa aion toimia vielä jämäkämmin näiden tunkeutujien kanssa.

Vierailija
45/51 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko hieman vainoharhainen? Jos joku haluu tulla sun luo sisälle, alle minuutti ja lukko on auki. Onhan sulla turvalukko ja ketju niin vähän hidastaa.

On paljon todennäköisempiä syitä sille, miksei halua tekemisiin oven takana olevan kanssa. Esim. sinä olisit siellä pummimassa rahaa tai tupakkaa. Kuka sut haluais nähdä?

Tai siellä on joku, joka haluaa jutella Jeesuksesta. 

Vierailija
46/51 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asensin omakotitalon oven yläpuolelle kameran, tarkistan ensin pimpottajan kännykästä koska alueellamme käy erilaisia kaupustelijoita lähes päivittäin. En jaksa keskustella näiden aika-varkaiden kanssa.

Vierailija
47/51 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesuskauppiaille voi aina lykätä roskapussin käteen. Tosin ne ei pääse lukittuun roskakatokseen, mutta jos nakkaavat pussin tien oheen, voi ilmoittaa että paikallinen jehovantodistaja teki ympäristörikoksen.

Vierailija
48/51 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä haluan ovikellon josta kuuluu ääni mene pois, mene pois, mene pois.

Tyypillinen soomalainen!

Vierailija
49/51 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse oon myös ihmetellyt miksi se koputtelija ei pudota kohteliaasti kirjoitettua lappua.

Mistä mä voin tietää mitä toinen haluaa?

Yleensä en jaksa edes käydä ovella kun kuitenkin on myyjä.

Vierailija
50/51 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En avaa minäkään.

Vierailija
51/51 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on äänet pois ovikellosta. Laitetaan päälle vaan jos odotetaan jotakuta eli ehkä kerran tai pari kuukaudessa. En halua avata millekään kaupustelijoille tai keväisin virpojille.