HS: Ainakin kolme ihmistä loukkaantunut väkivallanteossa koulussa, yksi otettu kiinni - koululla on aseistautuneita poliiseja
Kommentit (1089)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin tänään nämä tyttö uhrit koululla. Mikään, ei mikään oikeuta siihen, että joku haluaisi tapaa heidät kesken koulupäivän. Sairaita jankata yhtään muusta. Halaisin heitä lujaa jos voisin.
Nämä uhrit ovat varmasti syyttömiä, mutta olen eri mieltä siitä, ettei mikään oikeuttaisi siihen, että joku haluaa tap-paa. Jos kyseessä on empatiaan kykenemätön psykopaatti, joka kiusaa raa'asti koulussa vuodesta toiseen viattomia lapsia, niin silloin on ymmärrettävää, jos joku vuosien kiusaamisen jälkeen kostaa. Kiusaajat ottavat tuon riskin.
Eli suoraan vaan tap pohommiin? Kouluja ja opettajia voi haastaa oikeuteen velvollisuuksiensa laiminlyömisestä (jota kuvailemasi kaltainen kiusaaminen olisi - tosin sellaista ei yleensä tapahdu
Uhrit olivat alle 14 v eli voivat olla ala asteella. Tekijä 9lk. Vaikea uskoa 6lk tytön äitinä että tämän ikäiset tytöt olisivat kiusanneet tekijää vuosia. Aloittaneet joskus 3 luokalla eli 9 vuotiaana kiusaamaan 6 luokkalaista eli 13 vuotiasta? Vaikea uskoa.
Vierailija kirjoitti:
Ei yleensä tapahdu?? Totta helvetissä tapahtuu jatkuvasti monessa koulussa. On monia perheitä, joissa yritetty kaikilla keinoilla lopettaa kiusaaminen, mutta se ei vaan lopu.
Vain koska kiusatut ja aikuiset eivät edes yritä mitään. Mutistaan vaan ettei haluta kertoa aikuisille tai että pitää vaan ignoorata. HAASTAKAA KIUSAAJAT OIKEUTEEN. Niin yksinkertaista se on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
(eri) Mistä teit päätelmän ettei edellinen kirjoittaja näkisi kaikkia mainitsemiasi keinoja ensisijaisina?
Olen myös sitä mieltä, että vaikka tavallaan mikään ei oikeuta tappamaan (etenkään viattomia), niin on sekin aika erikoinen ajatus että siinä vaiheessa kun nuorta on rääkätty vuosikausia koulussa ympäristön välittämättä, niin moraalinen vastuu tragediasta lankeasi vain ja ainoastaan kiusatulle.
Siitä ettei hän edes harkinnut mitään muuta ennen niitä tap pohommiin ryhtymistä, hänellä on negatiivinen asenne tilanteen ratkaisuun muuten kuin äärimmäisellä väkivallalla, ja hän jankuttaa viestitolkulla oikeutusta muiden ihmisten ta p p a miseen milloin milläkin syyllä. Lisää tyhmiä kysymyksiä?
Mistä päättelet että kyse on koko ajan samasta kirjoittajasta?
Minusta vaikuttaa siltä että itse vetelet mutkia suoriksi omien premissiesi perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
(eri) Mistä teit päätelmän ettei edellinen kirjoittaja näkisi kaikkia mainitsemiasi keinoja ensisijaisina?
Olen myös sitä mieltä, että vaikka tavallaan mikään ei oikeuta tappamaan (etenkään viattomia), niin on sekin aika erikoinen ajatus että siinä vaiheessa kun nuorta on rääkätty vuosikausia koulussa ympäristön välittämättä, niin moraalinen vastuu tragediasta lankeasi vain ja ainoastaan kiusatulle.
Siitä ettei hän edes harkinnut mitään muuta ennen niitä tap pohommiin ryhtymistä, hänellä on negatiivinen asenne tilanteen ratkaisuun muuten kuin äärimmäisellä väkivallalla, ja hän jankuttaa viestitolkulla oikeutusta muiden ihmisten ta p p a miseen milloin milläkin syyllä. Lisää tyhmiä kysymyksiä?
Mistä päättelet että kyse
Idiootti. Jos eri vastaa niin ilmoittaa olevansa eri. Sanalla tavalla kuin oletat minun olevan sama
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä päättelet että kyse
Eihän sillä ole mitään väliä onko eri jos sanoma on joka viestissä sama? Ihme venkoilua vastuusta vastata omiin väitteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin tänään nämä tyttö uhrit koululla. Mikään, ei mikään oikeuta siihen, että joku haluaisi tapaa heidät kesken koulupäivän. Sairaita jankata yhtään muusta. Halaisin heitä lujaa jos voisin.
Nämä uhrit ovat varmasti syyttömiä, mutta olen eri mieltä siitä, ettei mikään oikeuttaisi siihen, että joku haluaa tap-paa. Jos kyseessä on empatiaan kykenemätön psykopaatti, joka kiusaa raa'asti koulussa vuodesta toiseen viattomia lapsia, niin silloin on ymmärrettävää, jos joku vuosien kiusaamisen jälkeen kostaa. Kiusaajat ottavat tuon riskin.
Eli suoraan vaan tap pohommiin? Kouluja ja opettajia voi haastaa oikeuteen velvollisuuksiensa laiminlyömisestä (jota kuvailemasi kaltainen kiu
Tein nettivinkin. Sen verran pimeää tuo sinun tappofantasiointi. Oikeutukset oikeen valmiina, mielikuvituksen luomaan tilanteeseen.
Lols :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli suoraan vaan tap pohommiin? Kouluja ja opettajia voi haastaa oikeuteen velvollisuuksiensa laiminlyömisestä (jota kuvailemasi kaltainen kiusaaminen olisi - tosin sellaista ei yleensä tapahdu
Ei yleensä tapahdu?? Totta helvetissä tapahtuu jatkuvasti monessa koulussa. On monia perheitä, joissa yritetty kaikilla keinoilla lopettaa kiusaaminen, mutta se ei vaan lopu.
Kuten tästäkin nähdään niin se viallinen 'kiusattu' pitäisi saattaa ajoissa hoitoon ennen kuin napsahtaa. Hullut pois normaalien lapsien seasta.
Koulun ja poliisin toiminta näyttää olleen esimerkillistä, siitä isot kiitokset. On toimittu niinkuin pitää ja on myös varauduttu. Välillä unohtuu tälläiset asiat. Ja tietenkin mikä tärkeintä kukaan ei menehtynyt eikä uhreilla ole hengenvaaraa.
On aika vaikea ymmärtää kuinka sekaisin täytyy olla, että lähtee heilumaan veitsen kanssa saadakseen jännitystä elämäänsä. Voimia uhreille ja heidän omaisille, sekä kaikille jotka ovat joutuneet kärsimään tästä tapahtumasta.
m49
Vierailija kirjoitti:
Idiootti. Jos eri vastaa niin ilmoittaa olevansa eri. Sanalla tavalla kuin oletat minun olevan sama
Sinulla on vielä paljon oppimista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillekin on todella vaikea keskustella sivistyneesti.
Koulusurmaajia yhdistää AINA yksi tekijä: se ei ole koulukiusaus. Se ei ole autismi. Se ei ole mt-ongelmat. Ei edes videopelit. Vaan kusipäisyys. He AINA luulevat olevansa muiden yläpuolella, millä oikeuttavat itselleen tekonsa.
Vierailija kirjoitti:
Koulukiusattu iski takaisin.
Jännä miten nämä "koulukiusatut" eivät koskaan kosta niille kundeille vaan käyvät heikompien randomi tyttöjen kimppuun. Suatanan luuserit, pitäisi tirvaista nyrkillä päähän kuukauden jokaisena päivänä.
Puukkojunkkaria on kiusattu ihan aiheesta jos on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillekin on todella vaikea keskustella sivistyneesti.
Tap pofantasiointi ei ole sivistynyttä.
Vierailija kirjoitti:
Koulusurmaajia yhdistää AINA yksi tekijä: se ei ole koulukiusaus. Se ei ole autismi. Se ei ole mt-ongelmat. Ei edes videopelit. Vaan kusipäisyys. He AINA luulevat olevansa muiden yläpuolella, millä oikeuttavat itselleen tekonsa.
Tämä on saanut suunnilleen yhtä paljon ylä- ja alanuolia, mutta se on totta. Jotta ihminen pystyy surmaamaan toisen tuolla tavalla (varsinkin random uhrin), hänellä täytyy olla käsitys itsestään muiden yläpuolella olevana. Jos siinä taustalla on vielä nepsyä, mt-ongelmaa, kiusaamistraumaa tai muuta niin vaikka se ei aiheuta sitä, niin se ruokkii sitä käsitystä. Narsistinen persoonallisuushäiriö ei synny tyhjiössä vaan se on mielen defenssi heikkoa itsetuntoa vastaan (siksi narsisti räjähtää ja kostaa jos häntä kritisoi). Kuitenkin kaikilla tuppaa olemaan heikko itsetunto juuri nuorena, mutta harva lähtee kompensoimaan sitä kehittämällä itselleen persoonallisuushäiriön, vaan siitä kasvetaan normaalisti yli.
Otetaan esimerkiksi Auvinen. Hän jäi yksin koska oli hankala ihminen, hänen lähellään oli vaikea olla. Lapsesta asti hänellä oli kuvitelma että hänen muusikkoperheensä oli intellektuelli ja parempi kuin muut, että muut lapset olivat sivistymättömiä tupakoivia/juovia bileho roja (eivät olleet, suurinosa ihan taviksia). Hän uskoi olevansa nero, vaikka pärjäsi koulussa vain keskiverrosti. Yhteiskuntaopin tunnilla hän kovaan ääneen julisti että P-Korean systeemi on ainoa oikea tie, vihjaillen että siinä yhteiskunnassa hän olisi se joka määrää. Nettiin hän teki videoita joissa oli valikoiden poiminut eri aatesuunnista ja historiasta esimerkkejä tukemaan hänen luonnonvalinta teoriaansa, jossa hän oli tietysti se joka valitsee saako muut elää, ja samasta asiasta hän paasasi manifestissaan, joka oli semmoinen sillisalaatti ettei se tue kuvaa hänestä minään nerona. Hänellä meni sukset ristiin jopa netistä itse valikoimiensa ystävien, muiden koulusurmien ihailijoiden kanssa, koska hänen ylpeytensä sai kolhun kun muuan neito vaihtoi hänet toiseen samanlaiseen jätkään. Ei hän ollut mikään nurkassa piipittävä kiusattu uhri vaan myös aktiivisesti syrjäytti itseään sosiaalisesti ylimielisyydellään, tekemällä muita vastaan taistelusta koko persoonansa. Missään vaiheessa hän ei pysähtynyt miettimään olisiko hänessä itsessään vikaa kun laukoo päin muiden naamaa miten hän on parempi kuin kaikki muut. Voitteko rehellisesti väittää että jos joutuisitte olemaan tuollaisen ihmisen kanssa tekemisissä, ette ajattelisi että hänellä on noussut kusi hattuun ja vielä ilman mitään meriittiä?
Näen vahingollisena että koulukiusaamista esitetään syyksi miksi tällaista tapahtuu, koska se ei ole koskaan se ainoa syy, eikä suurinosa kiusatuista koskaan tee mitään tällaista. Älkää siis luoko potentiaalisen surmaajan stigmaa kiusatuille joilla on jo valmiiksi tarpeeksi rankkaa. Jos joukko aikuisia ihmisiä sanoo että kiusattu sai kostonsa, se validioi tulevaisuuden surmaajien harhaisia käsityksiä ja jopa motivoi tekemään iskuja, koska ymmärtäjiä riittää ja he janoavat sellaista huomiota jollaista eivät siinä lähiympäristössään ylimielisyydellään saa.
Oliko ennen vanhaan esim. 1960-luvuilla ja sitä ennen tällaisia väkivallan tekoja kouluissa?
Vierailija kirjoitti:
Oliko ennen vanhaan esim. 1960-luvuilla ja sitä ennen tällaisia väkivallan tekoja kouluissa?
Ei tainnut olla, vaikka kyllä aina on kiusata osattu. Opettaja saattoi pikemminkin oikein olla kimpassa niiden pahimpien kiusaajien kanssa. Yhdessä sitten naureskelivat luokassa esimerkiksi ujomman ja aremman oppilaan kömpelyydelle jossain asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tainnut olla, vaikka kyllä aina on kiusata osattu. Opettaja saattoi pikemminkin oikein olla kimpassa niiden pahimpien kiusaajien kanssa. Yhdessä sitten naureskelivat luokassa esimerkiksi ujomman ja aremman oppilaan kömpelyydelle jossain asiassa.
Pienemmillä paikkakunnilla tuolloin kylän isokenkäisten vanhempien lapsilla ihan lupa kiusata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on saanut suunnilleen yhtä paljon ylä- ja alanuolia, mutta se on totta. Jotta ihminen pystyy surmaamaan toisen tuolla tavalla (varsinkin random uhrin), hänellä täytyy olla käsitys itsestään muiden yläpuolella olevana. Jos siinä taustalla on vielä nepsyä, mt-ongelmaa, kiusaamistraumaa tai muuta niin vaikka se ei aiheuta sitä, niin se ruokkii sitä käsitystä. Narsistinen persoonallisuushäiriö ei synny tyhjiössä vaan se on mielen defenssi heikkoa itsetuntoa vastaan (siksi narsisti räjähtää ja kostaa jos häntä kritisoi). Kuitenkin kaikilla tuppaa olemaan heikko itsetunto juuri nuorena, mutta harva lähtee kompensoimaan sitä kehittämällä itsellee
Kuvaus sopii niin koulusurmaajiin kuin madsamurha inceleihin, joten siinä mielessä on ihan sama kumpi tämä Pirkkalan tapaus on. Molempia noista vaivaa sama epäterve narsismi ja näkevät muut itsensä alapuolella, ei edes ihmisinä. Ajatuksen kulku on sama: Noi ei haluu olla mun kavereita/panna mua, siksi niiden täytyy kuolla ja minulla on oikeus t a p p a a. Katsokaa nyt miten minun kärsimykseni on merkityksellisempää kuin kenenkään muun. Olen ristiinnaulittu martyyri ja ja normot eivät ymmärrä nerouttani.
Ja sitten jotkut vielä yrittää vääntää siitä coolia kutsumalla sitä oikeutetuksi kostoksi. Näitä tapahtuisi huomattavasti vähemmän jos tekojen ympärille luotaisiin tietoisesti se nolouden aura joka niille kuuluu. Jokeroituminen on itsensä nöyryyttämistä, se ultimaattinen todiste siitä että olet epäonnistunut kaikessa elämässäsi, jopa siinä kun näet vain sen kaikista epäloogisimman toimintamallin ratkaisuna omille, enimmäkseen itse aiheuttamillesi ongelmillesi.
Jos vaikka Auvinen olisi jättänyt tekonsa tekemättä ja kasvanut kypsäksi aikuiseksi, ja sitten saanut lukea tekemänsä manifestin, hän olisi varmasti kuollut silkasta häpeästä, siitä olen sata varma. Menkää kokeeksi itse lukemaan omia nuoruudessa kirjoittamianne diippejä keloja niin tajuatte.
"Ehkä pojat ja miehet ei radikalisoituisi jos niiltä voisi jotenkin viedä internetin tai ainakin rajoittaa käyttöä sisällön/sivustojen suhteen? Netti olisi vain itsensä sivistämistä ja tavallista kommunikointia varten. Uskon että tämä olisi sekä yhteiskunnan että erityisesti heidän itsensä etu."
Nuoret miehet radikalisoituu siinä vaiheessa kun huomaavat että elämällä ei ole heille mitään hyvää annettavaa, ilman että ovat itse sitä mitenkään aiheuttaneet.
Suomessa on Tilastokeskuksen mukaan yli 100 000 poikaa/nuorta miestä enemmän kuin saman ikäisiä tyttöjä, miesten työttömyys on selvästi suurempaa kuin naisten ja mies aloilla jatkuvat YT:t ja naisten julkisella henkilövähennykset tuntematon käsite. Alemman koulutustason ja ei niin komea nuori mies, tietää jäävänsä koko elämäksensä täysin yksi ja todennäköinen pitkäaikaistyöttömyys. Huonommankin näköinen ja kouluttamaton nainen saa aina halutessaan parempituloisen miehen, koska miehiä niin valtava ylijäämä, muta vastaava mies ei saa, puhdas matemaattinen fakta.
Poikani haki kesätöitä 70 hakemuksella mutta ei saanut, kuulin kahdelta rekrytoijalta että olivat valinneet vai ja ainoastaan tyttöjä kesätöihin ,'koska ovat heikommassa asemassa ja tasa-arvo'. Siksi moni nuori mies syrjäytyy kun tietää että mitään toivoa ei ole.