Onko huonosti jos on vain 34-vuotiaana n. 2800e säästössä?
Kommentit (57)
Taitaa useimmilla teineillä olla enemmän. t itsekin köyhä
Olisi hyvä olla 6 kk menojen edestä puskurissa ainakin. Eli riippuu ihan menoistasi.
Riippuu siitä onko tuo säästetty vuoden vai kymmenen vuoden aikana.
Minulla oli jo 20-vuotiaana enemmän.
M54
Mulla on 35 000 ja sekin tuntuu vähän vähältä, oon 28.
Koko netto-omaisuus n. 50 000, sekin tuntuu vähältä..
34-vuotiaana tuo summa säästössä on hyvä alku, jos olet sitä ennen maksanut omistusasunnon velattomaksi
Minulla ei tuon ikäisenä ollut mitään säästössä ja asuntolaina, yrityslaina ja opintolaina oli vielä maksamatta. Rahaa alkoi säästyä vasta 55-vuotiaana kun sai viimein maksettua lainat pois.
Rippuu paljonko sulla on velkaa, muuta omaisuutta ja milloin edes olet aloittanut säästämään? Jos aloitit säästämisen tämän vuoden tammikuussa on kaikki hyvin, mutta muuten on naurettavan pieni summa.
Riippuu myös siitä onko mies vai nainen.
Vierailija kirjoitti:
Rippuu paljonko sulla on velkaa, muuta omaisuutta ja milloin edes olet aloittanut säästämään? Jos aloitit säästämisen tämän vuoden tammikuussa on kaikki hyvin, mutta muuten on naurettavan pieni summa.
No olen koittanut säästää aina hiukan, mutta olen ollut pienipalkkaisissa töissä ja sitten olen matkustellut paljon koska läheisiä asuu ulkomailla. Olen siis käyttänyt säästöjäni paljon.
Itsellä oli tuossa iässä noin 280 000 € nettovarallisuus. Ihan tavallisena työssäkäyvänä, ilman perintöjä tai muitakaan rahalahjoituksia.
aika heikkoa on jos ei enempää ole omaisuutta.
Ei oo yhtään vaikka olen töissäkin. Pieni palkka mistä ei saa säästöön. Eikä edes omistusasuntoa, auton arvokin vain 600e.
Tyyliin 99 % maapallon väestöstä on köyhempiä. Joten siihen verrattuna ihan jees.
Nykyään on huolestuttavan paljon ihmisiä joilla on säästössä 0€ ja ovat päälle ulosotossa, siihen nähden tilanteesi on suorastaan ruhtinaallinen.
Vähän Sulla on mutta toisaalta jos joudut työttömäksi niin mitään ei saisi olla että saisi tukia. Ite saan sen 595 e kuussa ja syön säästöjäni.
Vierailija kirjoitti:
Tyyliin 99 % maapallon väestöstä on köyhempiä. Joten siihen verrattuna ihan jees.
Ei pidä verrata maihin joissa asutaan savimajoissa ym.
Toivottavasti ovat käteisenä?
Vuodenvaihteessa tilit syynätään entistä tarkemmin läpi.
Riippuu, mitä muuta omaisuutta sinulla on.