Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmettelen tätä työnhakuvelvollisuus juttua tässä nyt.

Vierailija
19.05.2025 |

Olen työvoimakoulutuksessa, joka loppuu toukokuun lopussa. Silloin kun aloitin koulutuksen, minulle kerrottiin, että toukokuussa 2025 on sitten taas työnhakuvelvoite. Ei ole tullut merkintää sinne työvoimaviranomaisen järjestelmään, eikä minuun olla oltu yhteydessä työllistymissuunnitelman puitteissa. Töitä olen kyllä hakenut, koska en haluaisi valmistua työttömäksi. 

Ne velvoitehakemukset on ainakin aikaisemmin pitänyt tehdä vasta sen jälkeen kun on työvoimavirkailijan kanssa asiasta sovittu. Jos nyt haen kaikkiin uuden alani firmoihin tunnin ajomatkan säteellä, minulle ei jää mitään, mihin laittaisin velvoitehakemuksia sillä aikaa, kun odotan vastauksia hakemistani työpaikoista. Sitten joudun hakemaan jotain kaupankassaa yms. mihin en edes uskalla mennä töihin.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei se työvoimapoliittinen koulutus johda työpaikkaan? Eikö se ole tarkoitus?

Vierailija
2/5 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa pelätä että pääsisit kaupan kassalle, ihan hyvin voin hakea siivoojaksi ym kun niihin on nykyään satoja ja tuhansia hakijoita

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä pitää hakea sellaisia paikkoja mistä ei ole kokemusta. Minulla on esimerkiksi cnc koneen koulutus vuodelta 1994 enkä oel cn c töitä tehnyt minuuttiakaan. Työkkärin virkailija käsi hakea sanomalehteen töihin lehden painajaksi josta mulla ei ole mitään hajua. Ne järkkäsi myös haastattelun sinne sanomalehteen. Siellä lehdessä sitten järkytyttiin kun minulla ei ollut mitään hajua siitä työstä kun sanoin että olen tehnyt vain raksahommia.

Vierailija
4/5 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla ei tällä hetkellä ole voimassaolevaa suunnitelmaa velvoittavine hakuineen, on työn hakeminen ihan omaehtoista. Et voi kirjata uuteen suunnitelmaan työhakemuksia, joita olet tehnyt ennen suunnitelman laatimista. 

Mutta se on kyllä totta, mitä joku tuossa edellä sanoi eli ei ole mitenkään todennäköistä että päätyisit kaupan kassalle töihin, vaikka hakisit sinne.

Vierailija
5/5 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Miksei se työvoimapoliittinen koulutus johda työpaikkaan? Eikö se ole tarkoitus?

Kun aloitin koulutuksen, oli alalla huutava työvoimapula (oikeesti). Nyt on lomautukset päällä joka paikassa. Oli vaikeuksia saada palkatonta harjoittelupaikkaakin, joka oli koulutuksessa pakollinen. Opettajatkin olivat ihmeissään, kun yleensä heidän opiskelijansa "viedään käsistä". Harjoittelun sain kuitenkin tehtyä. Mutta ilmeisesti se firma on nyt menossa konkkaan tai jotain.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän neljä