Onko huonosti jos on vain 34-vuotiaana n. 2800e säästössä?
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on perustarpeet kunnossa ja velaton niin kyllä se pienikin rahamäärä riittää elämiseen,matkailu ei minua enää kiinnosta ,ne oli nuoruuden juttuja.Eli kyllä se kolme tonnia on ihan ok.
Jokin yllättävä meno, niin kolme tonnia on hetkessä mennyt esim. suuri eläinlääkärilasku, hammaslääkärilasku, auton moottorivika, vesivahinko kotona, putkiremontin omavastuu... Toki vakuutus voi korvata osan, mutta jos sitäkään ei ole niin pulassa on. Samaten jos itse yllättäen sairastuu olisi hyvä olla isompi puskuri.
kahden tonnin hammaslääkärikäynit eivät tule yllätyksenä. Sellaiset vaivat vaastivat vuosia syntyäkseen, joten on myös vuosia aikaa säästää, kun ensimmäisen kerran kuulee hammaslääkäriltään hampaansa huonosta kunnosta.&
silloin pääsee jo julkiselle tai vakuutus korvaa ja silloinkin voisi miettiä, että miten huonosti on hampaitaan hoitanut.
toinen vanhempani tippui tikkailta viime vuonna ja huomasi sen jälkeen sairaalassa hampaansa liikuvan onnettomuudne seurauksena. pääsi ihan julkiselle sitä hoidattamaan. tuli aika paljon käyntejä siellä. Ei tarvinnut mennä yksityiselle ja maksoi vain ne julkisen normaalit maksut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on perustarpeet kunnossa ja velaton niin kyllä se pienikin rahamäärä riittää elämiseen,matkailu ei minua enää kiinnosta ,ne oli nuoruuden juttuja.Eli kyllä se kolme tonnia on ihan ok.
Jokin yllättävä meno, niin kolme tonnia on hetkessä mennyt esim. suuri eläinlääkärilasku, hammaslääkärilasku, auton moottorivika, vesivahinko kotona, putkiremontin omavastuu... Toki vakuutus voi korvata osan, mutta jos sitäkään ei ole niin pulassa on. Samaten jos itse yllättäen sairastuu olisi hyvä olla isompi puskuri.
kahden tonnin hammaslääkärikäynit eivät tule yllätyksenä. Sellaiset vaivat vaastivat vuosia syntyäkseen, joten on myös vuosia aikaa säästää, kun ensimmäisen kerran kuulee hammaslääkäriltään hampaansa huonosta kunnosta.&
Kunnallinen ei maksa noin paljoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoidetaan julkisella.
Ikä huomioiden aloittaja on säästänyt keskimäärin noin 82e per vuosi.
Samalla kaavalla hänellä olisi siis 100 vuotiaana noin 8200e säästössä, tuhat vuotiaana 82 tonnia jne.
Ihan mukavasti on säästöjä, harvalla on tuollaisia summia oikeasti.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu siitä onko tuo säästetty vuoden vai kymmenen vuoden aikana.
Tuo on 6kk aikana säästetyksi summaksikin pieni.
Ei niillä rahoilla kompostissa mitään tee. Käyttää kun on elossa.
Riippuu miten elämääsi elät. Paavi oli kuollessaan pennitön. Vaatii henkistä kanttia liitää matalalla materiaalisella tasolla. Jotkut saavuttavat sillä merkittäviä asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu siitä onko tuo säästetty vuoden vai kymmenen vuoden aikana.
Tuo on 6kk aikana säästetyksi summaksikin pieni.
466 e /kk on iso säästö, 90 % suomalaisista ei pysty säästämään niin paljoa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli jo 20-vuotiaana enemmän.
M54
Se on tosiaan hyvä, jos saa kotoa muhkean pesämunan, vanhemmat takaamaan asuntolainoja jne.
Sitten taas jos lähdet kotoa pelkkä reppu selässä pakon sanelemana, niin silloin asiat ei mene yhtä kivasti ja virtaviivaisesti.
Riippuu tuloista , pienituloiselle ihan hyvä .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin sivusta, eläinlääkäreiden hinnossa on isoja eroja, 3000e toimenpidearvion kilpailuttaisin muilla klinikoilla. Viimeksi vastaavasta hinta-arviosta suli lopulta huomattava summa, kun kyselin hinta-arviota eri klinikoilta.
Autoon kun tuli parin tonnin vika, niin heitin paaliin.
Ei jää säästöjä. Kaikki rahaa menee elämiseen
Se vähän riippuu mutta nuorena on niin paljon menoja ja harrastuksia viihteellä että harva saa nyt mitään säästettyä
Vierailija kirjoitti:
Se vähän riippuu mutta nuorena on niin paljon menoja ja harrastuksia viihteellä että harva saa nyt mitään säästettyä
Se onkin hyvä että nuorena elää
Lääkärinä saan pyöreästi kymppitonnin kuussa ja mitään ei jää säästöön...
Olisi taas palkankorotuksen paikka
Vaativa hammaskirurgia onnettomuuksissa hoidetaan julkisella. Lasku potilaalle on pieni verrattuna todellisiin kustannuksiin.