Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi sanotaan että terveellinen ruoka on kallista? Juuri halvimmat ruuat on terveellisiä. Kaurapuuro, ruisleipä, kaalit, porkkanat

Vierailija
19.05.2025 |

Samoin vähän arvostetut kalalajit, sipulit, tee,

Kalliiksi tulee ostaa epäterveellisiä mehuja, energiajuomia

Kommentit (249)

Vierailija
41/249 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap ei luetellut kaikkia terveellisiä. Ainakin marjat, hedelmät ja yrtit ovat kalliita. Marjat jää itsellä juuri siitä syystä ostamatta, vaikka mieli tekisi. Ja esim. marjoja ja hedelmiä pitäisi päivittäin syödä terveyssuositusten mukaan. Konkurssi siinä tulis, jos niin tekisi.

Marjoja on metsät täynnä, ihan ilmaiseksi! Yrttejäkin todella helppo kasvattaa itse ja vaikka kuivattaa talven varalle. Nyt on huonot tekosyyt. Hedelmiä et tarvitse jos syöt paljon itse keräämiäisi marjoja.

Eivät köyhät vaivaudu poimimaan mustikoita. Mustikanpoiminta on korkeasti koulutettujen ja hyvätuloisten hommia. 

Kyllä niitä kerätään, usko pois. 

En usko, kun v

Kyl kerätään. Ei tosin lahjoiteta marjayrityksille kuten tietämättömät ulkomaalaiset, vaan myydään lähipiiriin.

Vierailija
42/249 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap ei luetellut kaikkia terveellisiä. Ainakin marjat, hedelmät ja yrtit ovat kalliita. Marjat jää itsellä juuri siitä syystä ostamatta, vaikka mieli tekisi. Ja esim. marjoja ja hedelmiä pitäisi päivittäin syödä terveyssuositusten mukaan. Konkurssi siinä tulis, jos niin tekisi.

Marjoja on metsät täynnä, ihan ilmaiseksi! Yrttejäkin todella helppo kasvattaa itse ja vaikka kuivattaa talven varalle. Nyt on huonot tekosyyt. Hedelmiä et tarvitse jos syöt paljon itse keräämiäisi marjoja.

Eivät köyhät vaivaudu poimimaan mustikoita. Mustikanpoiminta on korkeasti koulutettujen ja hyvätuloisten hommia. 

Kyllä niitä kerätään, usko pois. 

En usko, kun valitatte hintoja.

Kyllä mä kerään pakastimen aina täyteen marjoja, mutta köyhän pakastin on pieni. Ei mun yksiöön isoa mahtuiskaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/249 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen takia sanotaan, että se on kallista, koska se on mukava tekosyy syödä epäterveellisesti. Kyllähän minäkin muuten söisin terveellisesti mutta kun munkki maksaa vähemmän kuin mustikat, niin valitsen munkin. 

Höpö höpö. Terveellistä, monipuolista ruokavaliota et halvalla saa. Kukaan ei jaksa elää pelkällä kaalilla ja kaurapuurolla. 

Vierailija
44/249 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin keskustasta kun lähtee ensin sitä metsää hakemaan ja sitten niitä marjoja sieltä metsästä, saa marjoille hintaa yhtä paljon kuin kaupasta ostettaessa.

Vierailija
45/249 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saas nähdä tahtooko hallitus kääntää velkalaivaa ja parantaa Suomen taloutta kieltämällä työttömiltä jokaisenoikeudet marjojen osalta. 

Vierailija
46/249 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tietävät, ettei suomalaiset käy metsässä poimimassa marjoja kuin aniharvat, vaan että marjasadot mätänee metsiin, koska suomalaiset ei lähde niihin rämpimään ja eksymään. Ja eksyminen siinä monelle urbaanille marjastajalle juuri tulisikin. Sen takia meille tulee

Kyllä me käydään joka kesä mustikassa ja syksyisin puolukassa. Pakataan vielä kolme tenavaa mukaan sinne hyttysten syötäväksi. Vanhin lapsi painaa metsässä jo kuin hirvi. Viime kesänäkin poimi yksinään ämpärillisen mustikoita, vaikka on vasta 10 v. Viitseliäisyydestähän se kiinni on. Marjat ovat Suomessa ilmaisia. 

Vierailija
47/249 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen takia sanotaan, että se on kallista, koska se on mukava tekosyy syödä epäterveellisesti. Kyllähän minäkin muuten söisin terveellisesti mutta kun munkki maksaa vähemmän kuin mustikat, niin valitsen munkin. 

Ja jos vertaa munkin ja mustikoiden kilohintaa, huomaa ettei ne mustikat niin kalliita olekaan. Voivat olla munkkia halvempia. 

Vierailija
48/249 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi yksi vauvan pilttipurkki päivässä on ihan ok. Hivenaineita saa myös reippaasti

- hyvästä suolasta (harmaa merisuola tai himalajan vuorisuola), sisältää jopa 90 mineraalia 

- palkokasveista: linssit ja pavut. Nämä ovat täysin ylenkatsottu ravinnonlähde. Esimerkiksi raa-assa mungopavussa on jopa enemmän proteiinia kuin lihassa. Huomioikaa, että kypsentäminen hajottaa hivenaineita, ja kypsennetyssä pavussa saataa olla alle 1/10 alkuperäisestä proteiinimäärästä.

Sanoisin että näissä ja sesonkivihanneksissa on ihmisen ruokavalion perusta. Päälle sitten sesongin mukaisia vihanneksia ja oliiviöljyä, ja kaurapuuroa tarpeen mukaan. 

Miettikää sitä laatua, mitä syötte. Esimerkiksi hyvin gluteenipitoinen, valkaistusta ydinvehnästä tehty sämpylä ei sisällä käytännössä mitään ja gluteenikin lopulta tappaa. Näitä joutuu syömään nälkään 3kpl siinä missä täysjyvägrahamjauhosta valmistettuja sämpylöitä riittää 1 ja siitä tulee täysin kylläinen olo. Koska keho on saanut tällöin mitä tarvitsee. Ei sitä energiaa vaan niitä ravinteita.

Vierailija
49/249 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saas nähdä tahtooko hallitus kääntää velkalaivaa ja parantaa Suomen taloutta kieltämällä työttömiltä jokaisenoikeudet marjojen osalta. 

Niin. Voisivat vaikka velvoittaa työttömät lahjoittamaan marjat yrityksille pilkkahintaan kuten ulkomaiset poimijat, koska se olisi mukavaa yritystukea. LIsäisi pöhinää siellä suunnalla.

Vierailija
50/249 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noissa on niin vähän kaloreita että pitää syödä monta kiloa päivässä, ei ole enää halpaa, pastasta saa samat kalorit parillakymmenellä sentillä.

Niissä on muutakin kuin pelkkiä kaloreita, jotain mitä pastassa ei ole.

Vehnässä on itse asiassa verisuonten plakkia ehkäiseviä aineita, luin joskus terveyskirjasta. Löysin aiheesta myös tutkimuksia. 

Vierailija
51/249 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas joku tuli opettamaan köyhiä, ihanaa!

Haista vaikka kaurapuuroa ja kaalia syöneen hevosen persikkaa.

Vierailija
52/249 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kuvittelet, että köyhä ei voi olla korkeakoulutettu? Taide- ja humanistisilla aloilla ei palkat päätä huimaa, jos nyt satut työtä edes saamaan. 

Vierailija
53/249 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Voisivat vaikka velvoittaa työttömät lahjoittamaan marjat yrityksille pilkkahintaan kuten ulkomaiset poimijat, koska se olisi mukavaa yritystukea. LIsäisi pöhinää siellä suunnalla.

Ja jos eivät suostu tähän, niin tuet poikki.

Vierailija
54/249 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kuvittelet, että köyhä ei voi olla korkeakoulutettu? Taide- ja humanistisilla aloilla ei palkat päätä huimaa, jos nyt satut

Usein nykyään ovatkin työttömiä tai minimaalisesti palkattuja. 

Vierailija
55/249 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari pientä kourallista marjoja maksaa 3-5 euroa. Viikossa menisi 21-35 euroa pelkkiin marjoihin, kuukaudessa 84-140 euroa. Heh.

Pari pientä kourallista? Kilo mustikoita maksaa 9,45€. 1 kilo vastaa 2 litraa. Voit syödä kymmenen päivän ajan joka päivä 2 dl mustikoita, ja hintaa tulee 0,95€/päivä. Kuukaudessa se tekee 28,50€.

Tai voit mennä kesällä metsään ja kerätä mustikoita ihan ilmaiseksi vaikka koko talven varalle.

Vierailija
56/249 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tietävät, ettei suomalaiset käy metsässä poimimassa marjoja kuin aniharvat, vaan että marjasadot mätänee metsiin, koska suomalaiset ei lähde niihin rämpimään ja eksymään. Ja eksyminen siinä monelle urbaanille m

Kuulutte sitten niihin aniharvoihin.

Ja se ei todellankaan ole vain viitseliäisyyskysymys, ettei käy marjassa. Kukaan täyspäinen ei lähde metsään hortoilemaan, jos ei esim. ole mitään taitoja suunnistaa siellä. Ja minullakin on pelkkä polkupyörä. Pitäisi polkemalla hakea se matrjametsä, koska bussit ei aja sinne marjametsään. Ja entäs sitten ne, jotka on liikuntakyvyttömiä, poimivat ne ilmaiset marjansa? Kyllä niitä esteitä ja syitä siis löytyy vaikka kuinka, miksi ihmiset eivät mene metsään ja marjaan itse.

Tarttisi vähän nokkaansa pitemmälle ajatella, eikä ajatella, että kaikki ovat yhtä terveitä, suunnistustaitoisia ja lähellä metsää asuvia kuin minä itse!

Vierailija
57/249 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liha, kala, kana ja rasva on kallista. Mutta tässä on oikeasti terveellisen ruokavalion perusta. Näihin kun lisätään vielä vihreät vihannekset, kaiken muun roskaruoan voi jättää kaupan hyllylle.

Joku uskoo hetkeäkään että virallinen ruokavalio on sitä mitä pitäisi syödä, ei paljoa tiedä.

Diabetes on Suomessa kansantauti, samoin osteoporoosi. Maitoa latkiva ja ryynejä syövä kansakunta t@pp@@ itsensä.

Eläinperäiset tuotteet ovat, sillä yhden lehmän tuottamiseen kuluu keskimäärin sen verran ravintoa mitä 16 ihmisen.

Liha sopii sellaisille ruokailijoille, jotka eivät osaa syödä. He eivät tiedä mitä syödä, joten syövät sen joka tietää (lehmä). 

Diabetes on meemidiagnoosi, jota myydään jotta saadaan elinikäisiä lääkityksiä. Verensokerin hallinta ruokavaliolla onnistuu ihan hyvin.

Vierailija
58/249 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen köyhä, enkä aina jaksa syödä kaalia. Saatan jopa muutaman kerran vuodessa törsätä parsaan, kun hinta laskee kuudesta eurosta nippu 3-4 euroon. Ajatella! 

Tarvitsen ehdottomasti opetuksianne. 

Vierailija
59/249 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Gluteeniton, laktoositon ja lisäksi en voi syödä pippureita en sipuleita. Allergiat estää osan ja vatsa sairaus osan. Syö siinä kuule halvalla!

Jos ei syö gluteenitonta leipää, voi ehkä olla halvempaa.  Tässä kokeillaan viljatonta dieettiä gluteenittoman jatkoksi.  Ei ole mukavaa ettei voi syödä leipää, kun vain testaan.

Vierailija
60/249 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kyllä sen huomaa maksaessa, onko mukaan tarttunut karkkia, limpparia tai leivonnaisia. Sitähän AP taisi tarkoittaa, vaikka porukka nyt tarttui pikkuseikkoihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi