Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hieman yli 50 v. koulukavereitani (miehiä) kuolee yhtenään

Vierailija
19.05.2025 |

Onko teidän tuttavapiirissä näkynyt tällainen ilmiö? Itse olen huomannut viimeisen parin vuoden aikana lehdessä peräti neljän entisen koulukaverini kuolinilmoituksen. V. 1969-71 syntyneitä miehiä. Eikä edes erityisen rappiolla olevia, osa päinvastoin. Jotenkin pelottavaa. 

Itse olen alkanut syödä kolesterolilääkkeitä 45-vuotiaana.

M54

Kommentit (268)

Vierailija
61/268 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa nähdä, mikä on tilanne 20-30 vuoden päästä. Nämä parikolmekymppiset ankat alkaa kupsahtelemaan botoxin aiheuttamiin syöpiin. 

Vierailija
62/268 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi on saanut infarktin mutta selvinnyt niistä. Yksi tuttu kuoli sydänkohtaukseen mutta todella lihava kaveri, ei vaan sydän kestänyt. Kaipa se on se Karjalaisten metsurien perimä joka meidän ikäisiä vie. Itseäkin pelottaa kun on jo kertaalleen rinnasta ottanut mutta eivät lääkärissä välittäneet mitään. Verenpainelääkkeitä syön. En tupakoi ja alkoholia kohtuudella. Omat isovanhemmat kuolivat n. 60-vuotiaina yhtä lukuunottamatta joka eli vähän yli 80-vuotiaaksi.

Ei me tälle mitään voida kuin yrittää pitää elintavat kunnossa. Otin toki henkivakuutuksen niin ei jää vaimo tyhjän päälle. Testamenttia olen miettinyt kun pelkään etten 60-vuotispäiviä näe.

Menehän toiselle lääkärille, kuulostaa äkkikuoleman oireilta nuo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/268 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa nähdä, mikä on tilanne 20-30 vuoden päästä. Nämä parikolmekymppiset ankat alkaa kupsahtelemaan botoxin aiheuttamiin syöpiin. 

Taitaa seksiturismin myötä levitä muukin kuin klamydia. Jotkut taudit jää pysyvästi ja osa aiheuttaa lapsettomuutta.

Vierailija
64/268 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä miesten keski-ikä on korkeampi kuin 50v Suomessa. Lähes 80v.

Ei ole normaalia poistumaa.

Vierailija
65/268 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mitään vertailevaa tutkimusta tehty koronapiikit ottaneista ja ottamattomista. Monella jotka on ottaneet on tullut kaikenlaisia sairauksia.

Vierailija
66/268 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä syyttää rokotuksia koronan aiheuttamista vaurioista. Korona ei ole nuha. Harmillisesti koronan seurauksista ei kansalle ole kerrottu.

Vierailija
67/268 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mitään vertailevaa tutkimusta tehty koronapiikit ottaneista ja ottamattomista. Monella jotka on ottaneet on tullut kaikenlaisia sairauksia.

Ei ole tehty missään m aailmassa.Ei ole inresseissä tässätapauksessa.

Vierailija
68/268 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tehty missään m aailmassa.Ei ole inresseissä tässätapauksessa.

Tiedoksi että nykyisin kaikki rokotteet alkaa olemaan uutta tekniikkaa .

Vierailija
69/268 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaalia. Miehet alkaa kuolla viidenkympin tienoilla. Ei mitään uutta. 

Viisikymppisenä kannatais ainakin tietää terveydestään: verenpaine , kolesteroliarvo, veren sokeri ja eikä hullumpaa olis ottattaa PSA - arvo myös.   

Vierailija
70/268 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korona tutkitusti vahingoitti imuniteettia ja sydäntä. Siksi sydänkohtaukset ovat lisääntyneet kaikenikäisillä eri puolilla maailmaa.

Minä sain sydänkohtauksen viime vuonna. Olen normaalipainoinen, erittäin terveet elintavat omaava nainen, en ole koskaan tupakoinut, en käytä alkoholia. Terveydestä olen huolehtinut aina, ei ole edes reikiä hampaissa, olen se, joka lotraa aurinkorasvallakin ja jo teininä luin terveellisestä ruuasta kirjoja. Niin vaan tuli yllättäen infarkti.

N53

Just joo, syypäänä korona eikä piikki, just joo. 

Vierailija
71/268 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Verenpaine, kolesteroli, koronan jälkitaudit?

Olen nyt kuusikymppinen ja lopetin alkoholin käytön kokonaan siinä alle nelikymppisenä.

Monet miehet jatkoi ja ihan vanhaan tahtiin vetivät. Se oli juuri noin viisikymmentä ja korkeintaan 55v, kun kuolla kupsahtivat. Oma isäni osasi varottaa ajoissa. Totesi että vanhana ei keho kestä alkoholia ja venäläiset miehetkin kuolee nuorina, juuri alkon takia.

Willie Nelson teki myös ratkaisun kahdeksankymmentäluvulla. Elää edelleen kun jätti alkoholin pois.

Vierailija
72/268 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lampaat taas unessa.

Vierailija
73/268 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut. Oman isäni kavereista lähes kaikki kuolleet himpun päälle viiskybäsinä.

Onko isäsi käynyt aikoihin terveystarkastuksessa? Itse kävin pitkästä aikaa ja yllätyin kun mulla oli sekä korkea verenpaine että kolesteroli, vaikka olen aika hoikka (180cm/70kg)

Millainen sulla on ruokavalio? Puolisoni on hoikka ja hyväkuntoinen ( ja yllättyi korkeista koleatroliarvoistaan ja verenpaineesta).

Mutta syö paljon punaista lihaa, makkaroita ja leikkeleitä, joten +50 iässä se vaan alkoi näkyä kokeissa, hoilkuudesta ja liikunnallisuudesta huolimatta.

Vierailija
74/268 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkittu ja turvallinen niittää satoa.

Vierailija
75/268 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä voiko kolesteroliin kuolla? Itsellä lääkitys.

Vierailija
76/268 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen alle 40v ja suurin osa kavereistani on jo kuollut. Tuskin itsekään elän kovin vanhaksi.

Kyllä kannattaa pitää itsestään parempi huoli. 

Olis ehkä hyvä aloittaa kaveripiirin vaihdolla.

Vierailija
77/268 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin tuota kolesterolia. Aika monella se on perinnöllisesti koholla, vaikka ruokavalio ja liikunta olisi kunnossa. Liekö sitten suomalainen perimä, kun täällä kylmässä piti selvitä siihen asti että sai jälkeläiset tehtyä ja sitten kupsahti.

Tunnen useamman ihmisen, jolla tuo on sukurasite. Pari vaan sinnikkäästi väitti, että ei voi mitään, kun sukurasite. Yksi luopui kokonaan punaisesta lihasta ja sai kolesterolisrvot täydellisellä ruokavalio remontilla kuntoon 

Vierailija
78/268 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni tuttu joka ei ottanut korona rokotetta sairasti rankan taudin ja nyt ovat mullan alla toisin kuin rokotteen ottaneet.

Vierailija
79/268 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaalia. Miehet alkaa kuolla viidenkympin tienoilla. Ei mitään uutta. 

Luulen että tosi monessa tapauksessa aika turhia kuolemia. Ei pidetä huolta verenpaineesta ja kolesterolista. Ei esim. uskota, että laihallakin voi olla korkea perinnöllinen kolesteroli. Kuten naispuolisella serkullani, joka 170cm/50kg himolenkkeilijä + kasvissyöjä.

"Perinnöllinen". Lapsuudenperheessäni kaikilla on kakkostyypin diabetes, korkea kolesteroli ja isovanhemmilla näiden lisäksi sydäntaudit, infarkteja. Itse hoitajana olen nähnyt, kuinka nämä perinnöllisen korkean kolesterolin ja sydänsairauksien riskihenkilöt juo ruokajuomana kolaa ja tilaa kuntoutuskotiinkin mäkistä ja pizzerioista "ruokaa" päivittäin. Alkokin maistuu. Kun perjantaipullohan on kohtuus ja oikeus. Perussairaudetkin johtuu geeneistä, ei elintavoista. 

Minun kolesteroli on matala vielä 46-vuotiaana. Samoin verenpaineet ja sokerit. Testeissä käyn vuosittain. Luulisi perinnöllisten sairauksien periytyvän. Mutta eipä periydy. Ja ero on siinä, että en syö juurikaan lihaa. Lihasta menee arkisin vain kala ja äyriäiset. Juhlissa saatan syödä lihaakin. Syön kasvispainotteisesti ja mäkissä käyn ehkä kerran vuodessa jonkun reissun yhteydessä. Ruokajuomiani on tee, vesi, tuoremehu ja piimä. Suosin sydänmerkkiä, rasvattomia maitotuotteita, välttelen suolaa ja sokeria, mutta niihin (etenkin karkkiin) sorrunkin joskus.

Saunan jälkeen juon kotikaljaa. Limsaa en juo oikeastaan ikinä, alkoa kolmisen kertaa vuodessa.

Liikun lyhyehköt työmatkat eli yhteensä noin 2-3km/vrk kuljen pyörällä. Satunnaisesti innostun ryhmäliikunnasta.

En ole laiha, vaan bmi on 28. Olen niin geneettisesti ja kokonikin puolesta 100% riskiryhmää. Luulisi, että kasvispainotteisella ja melko nykysuositusten mukaisella ruualla olisin jo kuollut johonkin tai riutunut pois. Mutta enpä ole. Kannattaa vaikka kokeilla. Seurauksena saattaa olla geneettisten riskisairauksien poistuminen.

Vierailija
80/268 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hautaustoimihenkilö on puhunut tästä ylikuolleisuudesta viime vuosina.

kuvittelis aiheesta löytyvän ihan tilastojakin. ei tarvitse luottaa kuulopuheeseen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi viisi