Hieman yli 50 v. koulukavereitani (miehiä) kuolee yhtenään
Onko teidän tuttavapiirissä näkynyt tällainen ilmiö? Itse olen huomannut viimeisen parin vuoden aikana lehdessä peräti neljän entisen koulukaverini kuolinilmoituksen. V. 1969-71 syntyneitä miehiä. Eikä edes erityisen rappiolla olevia, osa päinvastoin. Jotenkin pelottavaa.
Itse olen alkanut syödä kolesterolilääkkeitä 45-vuotiaana.
M54
Kommentit (268)
Vierailija kirjoitti:
Viimeistään eläkeiässä alkaa kaverit kupsahtelee miespuoliset. Yksinäistä on niillä miehillä, jotka elää 70-80- vuotiaiksi, saatika vanhemmiksi. Naisilla pidempi elämä.
Joo, just puhuttiin et ehkä 20 vuotta vielä ehtii elää. Eläkeikä 66 vuotta ja risat, nyt reilu 50v
Vierailija kirjoitti:
Muutaman vuoden vanha tilasto, mutta 1969-1971 suomalaisista oli 31.12.2022 89% elossa, jos katsoo 1987 (vastaa sitä että nyt on pari vuotta myöhäisempi aika) niin 86%.
Eli ei ihmiset keskimäärin kuole ennen 80:aa ikävuotta - 50% 80-vuotiaista on hengissä, sitä tarkoittaa että keskimääräinen elinikä on 80 vuotta (karkeasti).
Jep mutta puolet on kuolleet sitä ennen. Kyllä 50v on osalle meistä elämän viimeisiä vuosia varsinkin jos verenpainetta ei seuraa
Minä aloitin kolesterolin tarkkailun jo alle parikymppisenä, ja lääkitys alle kolmikymppisenä.
N49
Vierailija kirjoitti:
Huonot elämäntavat alkavat pikkuhiljaa niittämään sakkia tuossa vaiheessa. Mutta jos elää terveellisesti ja omistaa edes kohtalaiset geenit, ei pitäisi vielä olla mitään huolta.
Ei ole aina huonot elintavat, se perimä on merkittävin tekijä
Korona tutkitusti vahingoitti imuniteettia ja sydäntä. Siksi sydänkohtaukset ovat lisääntyneet kaikenikäisillä eri puolilla maailmaa.
Minä sain sydänkohtauksen viime vuonna. Olen normaalipainoinen, erittäin terveet elintavat omaava nainen, en ole koskaan tupakoinut, en käytä alkoholia. Terveydestä olen huolehtinut aina, ei ole edes reikiä hampaissa, olen se, joka lotraa aurinkorasvallakin ja jo teininä luin terveellisestä ruuasta kirjoja. Niin vaan tuli yllättäen infarkti.
N53
Vierailija kirjoitti:
Hautaustoimihenkilö on puhunut tästä ylikuolleisuudesta viime vuosina.
Kun Aki Linden oli ministerinä ,hän sanoi että ylikuolleisuus pitää selvittää, ei ole kuulunut vaikka lisääntynyt siitä moninkertaisesti.
Eturauhassyövän riski nousee monella miehellä. Meillä suvussa.
Vierailija kirjoitti:
Korona tutkitusti vahingoitti imuniteettia ja sydäntä. Siksi sydänkohtaukset ovat lisääntyneet kaikenikäisillä eri puolilla maailmaa.
Minä sain sydänkohtauksen viime vuonna. Olen normaalipainoinen, erittäin terveet elintavat omaava nainen, en ole koskaan tupakoinut, en käytä alkoholia. Terveydestä olen huolehtinut aina, ei ole edes reikiä hampaissa, olen se, joka lotraa aurinkorasvallakin ja jo teininä luin terveellisestä ruuasta kirjoja. Niin vaan tuli yllättäen infarkti.
N53
Miten tietoinen olet sadoista nuorista urheilijamiehistä ,jotka kuolleet sydänongelmiin viimevuosina ilman koronaa, mutta yhteisen tekijän omaavina?
Ihmiset ottavat liikaa vastuita ja stressiä elämässä. Pitää olla liian kalliit talot mieluiten itse rakennettu ja kalliit autot. Sit vaimo pitää olla nuori vähintään 10 v nuorempi. Otettu uusi vaimo ku entinen ripsahti liikaa. Lapset on murrosiässä. Ovat vuoroviikoin toisen vanhemman luona. Velkaa liikaa. Nykyinen vaimo on vain osa-aika töissä matalapalkalla. Koska ei ehdi kun on monta somea pyörittevänä.
Miehellä vastuu veloista, ruuan ostamisesta sekä töis käynti. Sit jos jotai ite haluaa tehdä nuori vaimo mököttää. Jos haluaisit kaverien kans johonki. Ei oo omaa aikaa. Työt vie aikaa, lasten kuskaamiset ja välil remontit yms.
Kyl siinä verenpaine ymz kohoaa..
Jos kokoajan huudetaan ja vaaditaan kotonakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet ei mene lääkäriin! Hoitamattomana ihan perussairaudetkin vie hautaan. Verenpainetauti, diabetes jne. Turha on inistä sitten siinä vaiheessa enää. Exää yritin ja yritin, et kävis peruskokeissa lääkärissä niin ei. Ei käynyt kertaakaan kymmenen vuoden aikana. Ylipainoa oli. Nyt ei ole enää mun huolenaihe onneksi. Varmaan kuolee nuorena. Aina oli verenpaine koholla sillä, ku kotimittarilla mittasin. Siltikään ei mitään asialle tehnyt, eikä muille terveysvaivoille.
viisikymppinen tuttavani joutui keväällä sairaalaan yhden vaivan takia. Sitten kun miestä ryhdyttiin tutkimaan, niin löytyi kolme eri sairautta, joita nyt lääkitään. Pitkään jatkunut piittaamattomuus omasta terveydestä on suurin syy näihin.
Mitään mistään tietämättömänä naisen mutu on parasta tietoa. Ja se mutu on 100 % kerroista miestä syyllistävä.
Se alkoi jo 40+ Odotin, että 60+ alkaisi porukkaa enemmän kuolemaan, joten tuli aikamoisena järkytyksenä.
Mikä olisi kuolinsyy ,kun pariskunta löydettiin (2) molemmat kuolleena 2-3v sitten . Ei koronaa ,eikä muita sairauksia.
Ei itsemurha eikä rikos. Siihen aikaan ei tutkittu vaan uuniin.
Isä ja täti kuolivat kertalaakista hieman vaille 50 v. iässä. Setä sai aivoinfarktin 57 v. iässä.
Mulla oli painoindeksi 18 kun kävin 40 vuotiaana lääkärissä. Kokonaiskolesteroli olikin yli 9. Isältä perittyä. Lääkkeellä tippui kolmeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viina ja miehekäs ruokavalio.
Ei aina. Kaverini oli reilut 50 v ja mitat tyyliin 190cm/85kg ja kova mies juoksemaan. Olisiko sitten ollut perinnöllinen korkea kolesteroli.
Kolesteroli ja kolesteroli! Sekö on ainoa syy kuolemiin?
Aika usein kuoleman syynä on LDL-kolesteroli ja korkea verenpaine, joista seuraa sepelvaltimotauti ja sydäninfarkti. Itselläni onneksi lievä sydäninfarkti 57-vuotiaana juuri noiden syiden vuoksi ja nyt verenpaine- ja kolesteroli kurissa lääkkeillä.
M60
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N53
Miten tietoinen olet sadoista nuorista urheilijamiehistä ,jotka kuolleet sydänongelmiin viimevuosina ilman koronaa, mutta yhteisen tekijän omaavina?
Samaa nuorten urheilijoiden sydänkuolleisuutta oli tiedossa jo reilusti ennen koronaa. Syynä se, että urheilijan sydän altistuu kovalle rasitukselle joten kaikki ongelmat tulevat todennäköisemmin esille.
Salaliittoteoriat muualle kiitos.
M60
Vierailija kirjoitti:
Eturauhassyövän riski nousee monella miehellä. Meillä suvussa.
Syöpä ylipäätään. Serkkupojalla syöpä jo 40-vuotiaana. Yhä elossa. Työkaverimiehellä syöpä 49-vuotiaana. Kuoli vuodessa. Naapurin vaimolla syöpä 50-vuotiaana. Yhä elossa. Entinen esimieheni eläkkeelle 62-vuotiaana. Kuoli 2 v myöhemmin syöpään.
Vierailija kirjoitti:
N53
selkeästi long covid
Kyseessä on koronarokotusten aiheuttama ilmiö. Ja turha väittää foliohatuksi. Onneksi oma poikani ei ottanut ja on jo todistanut hedelmällisyytensäkin 🙂
M-1965 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N53
Samaa nuorten urheilijoiden sydänkuolleisuutta oli tiedossa jo reilusti ennen koronaa. Syynä se, että urheilijan sydän altistuu kovalle rasitukselle joten kaikki
Mitä salaliittoa kun tilastot osoittaa ,että edellisinä vuosikymmeninä vain muutama nuori urheilija kuollut?Haluatko tilaston.
En kyllä tunnista tuota ilmiötä ollenkaan. En todellakaan näe kuolinilmoituksissa oman ikäisiä juuri koskaan. Jos hesaria lukee tai oman seurakunnan kuolleita niin ehdottomasti suurin osa kuolinilmoituksista on todella vanhoja ihmisiä. En myöskään tunne viisikymppisenä kuolleita yhtään. Usealla työkaverilla on sen sijaan kuollut viimevuosina vanha isä, kuten minullakin. Naapuristakin kuoli mies 80-vuotiaana. Jos miehet kuolisivat sankoi joukoin viisikymppisinä niin eihän meillä olisi mitään vanhustenhoito-ongelmia eikä huonokuntoisia omaishoitajia.