Hieman yli 50 v. koulukavereitani (miehiä) kuolee yhtenään
Onko teidän tuttavapiirissä näkynyt tällainen ilmiö? Itse olen huomannut viimeisen parin vuoden aikana lehdessä peräti neljän entisen koulukaverini kuolinilmoituksen. V. 1969-71 syntyneitä miehiä. Eikä edes erityisen rappiolla olevia, osa päinvastoin. Jotenkin pelottavaa.
Itse olen alkanut syödä kolesterolilääkkeitä 45-vuotiaana.
M54
Kommentit (268)
Tapailin yhtä 52-vuotiasta miestä. Oli monenlaista vaivaa. Lisäksi reilusti ylipainoa, valtava vatsa (jonka takia seksi hankalaa), monta kaksoisleukaa jne. Monet miehet tosiaan pappautuvat täytettyään 50v.
Yleensä syöpä. Kato miehiltä niitä ei seulota. Naiset haluaa että miehet kuolee aikaisemmin, jää enemmän yhteiskunnan resursseja heidän käyttöönsä.
Huonot elämäntavat alkavat pikkuhiljaa niittämään sakkia tuossa vaiheessa. Mutta jos elää terveellisesti ja omistaa edes kohtalaiset geenit, ei pitäisi vielä olla mitään huolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viina ja miehekäs ruokavalio.
Ei aina. Kaverini oli reilut 50 v ja mitat tyyliin 190cm/85kg ja kova mies juoksemaan. Olisiko sitten ollut perinnöllinen korkea kolesteroli.
Kolesteroli ja kolesteroli! Sekö on ainoa syy kuolemiin?
On suonet tukossa. Kiitos eläinperäisten rasvojen.
Tavallista vain wt-piireissä. Ei ole muuten normaalia, että moni kuolee noin nuorena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viina ja miehekäs ruokavalio.
Ei aina. Kaverini oli reilut 50 v ja mitat tyyliin 190cm/85kg ja kova mies juoksemaan. Olisiko sitten ollut perinnöllinen korkea kolesteroli.
Kolesteroli ja kolesteroli! Sekö on ainoa syy kuolemiin?
On suonet tukossa. Kiitos eläinperäisten rasvojen.
Ei kaikki ihmisten kuolemat varmaan johdu suonien tukkeutumisesta.
Vierailija kirjoitti:
Tapailin yhtä 52-vuotiasta miestä. Oli monenlaista vaivaa. Lisäksi reilusti ylipainoa, valtava vatsa (jonka takia seksi hankalaa), monta kaksoisleukaa jne. Monet miehet tosiaan pappautuvat täytettyään 50v.
Monta kaksoisleukaa?🤣🤪 Oliko 50-kymppinen mies?
Juu. Tuttavista 4 kuolleet viisikymppisinä. Ja kaikki sairauskohtaukseen äkillisesti. Kahdella tiedän olleen massiivinen aivoverenvuoto. Miehiä kaikki, kaksi ylipainoista ja kaksi kuikeloa. Yhdelle alko maistui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monta kaksoisleukaa?🤣🤪 Oliko 50-kymppinen mies?
Haluat lisätietoja, selvä. Enemmän kuin yksi kaksoisleuka, ainakin kaksi kaksoisleukaa siis. Ikää oli tuo mainittu 52 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Huonot elämäntavat alkavat pikkuhiljaa niittämään sakkia tuossa vaiheessa. Mutta jos elää terveellisesti ja omistaa edes kohtalaiset geenit, ei pitäisi vielä olla mitään huolta.
Tulee mieleen aika monta 50-55v kuollutta tuttua, jotka ovat eläneet ihan perusterveellisesti. Epäterveellisesti eläneet (lihavat, ketjupolttajat yms.) ovat kupsahtaneet 65v tienoilla.
Peruskouluaikaisia luokkatovereita on poistunut jo viisi. Neljä miestä ja yksi nainen. Taisi noin 60 oppilasta meitä aloittaa syksyllä -93 eli suhteellisen kova prosenttiluku tuo poistuma. Lähes 10% jo kuollut, vaikka vasta 40v meillä täyttyy ensi vuonna.
Miehistä kaksi teki itsemurhan ja kaksi kuoli sairauteen. Naisen kuolinsyytä en tiedä.
-mies1986
Hautaustoimihenkilö on puhunut tästä ylikuolleisuudesta viime vuosina.
Kaksi on saanut infarktin mutta selvinnyt niistä. Yksi tuttu kuoli sydänkohtaukseen mutta todella lihava kaveri, ei vaan sydän kestänyt. Kaipa se on se Karjalaisten metsurien perimä joka meidän ikäisiä vie. Itseäkin pelottaa kun on jo kertaalleen rinnasta ottanut mutta eivät lääkärissä välittäneet mitään. Verenpainelääkkeitä syön. En tupakoi ja alkoholia kohtuudella. Omat isovanhemmat kuolivat n. 60-vuotiaina yhtä lukuunottamatta joka eli vähän yli 80-vuotiaaksi.
Ei me tälle mitään voida kuin yrittää pitää elintavat kunnossa. Otin toki henkivakuutuksen niin ei jää vaimo tyhjän päälle. Testamenttia olen miettinyt kun pelkään etten 60-vuotispäiviä näe.
Vierailija kirjoitti:
Hautaustoimihenkilö on puhunut tästä ylikuolleisuudesta viime vuosina.
Hautausurakoitsijat ympäri maailmaa......
Mietin tuota kolesterolia. Aika monella se on perinnöllisesti koholla, vaikka ruokavalio ja liikunta olisi kunnossa. Liekö sitten suomalainen perimä, kun täällä kylmässä piti selvitä siihen asti että sai jälkeläiset tehtyä ja sitten kupsahti.
En ole huomannut. Olen nyt 49v enkä tiedä vielä yhtään kuollutta luokkakaveria tai kaveria.