Hieman yli 50 v. koulukavereitani (miehiä) kuolee yhtenään
Onko teidän tuttavapiirissä näkynyt tällainen ilmiö? Itse olen huomannut viimeisen parin vuoden aikana lehdessä peräti neljän entisen koulukaverini kuolinilmoituksen. V. 1969-71 syntyneitä miehiä. Eikä edes erityisen rappiolla olevia, osa päinvastoin. Jotenkin pelottavaa.
Itse olen alkanut syödä kolesterolilääkkeitä 45-vuotiaana.
M54
Kommentit (268)
Vierailija kirjoitti:
Niin ihmisiä on kaikenlaisia, mieheni on vähän yli 50 ja valittaa koko ajan kaikenlaista vaivaa, on ylipainoinen ja syö verenpainelääkkeitä eikä jaksaisi mitään. Hän sanoo tuntevansa olevansa vanha ja raihnainen, työ on stressaava.
Kiitos Hanna tuesta.
Ei tuollaista asiaa tarvitse vauvafoorumilta kysellä, riittää kun Googlettaa "kirkolliset ilmoitukset Peräseinäjoki (tms)" ja etsii sieltä kohdan "hautaan siunatut"
Peräti harviaisia ovat AP:n mainitsemat 50-kymppisinä kuolleet....... harmiksi foliohattupäisille.
Random-esimerkki
Ei yhtään 50-kymppistä, 75 vuotias nuorin. Avayus on varmaa sitä sarjaa kirjoituksia jossa "kaikki koronarokotetut kuolevat kahdessa viikossa"
https://www.raumanseurakunta.fi/info-ja-asiointi/kastetut-vihityt-hauta…
Monta tuttua on kuollut jo alle 50 vuotiaana. Kaksi teki itsarin, yksi huoli huumeisiin, yksi kuoli keuhkosyöpään ja tiedän toisen joka kuolee syöpään. Viinaankin on kuollut. Miten jotkut voi juopotella niin paljon että kuolevat.
Vierailija kirjoitti:
Ihan normaalia. Miehet alkaa kuolla viidenkympin tienoilla. Ei mitään uutta.
Ei se mikään ihme jos on suomalainen eukko. Johan sitä pelkkään v *** tukseen voi kuolla sen takia.
M
Vierailija kirjoitti:
Ei tuollaista asiaa tarvitse vauvafoorumilta kysellä, riittää kun Googlettaa "kirkolliset ilmoitukset Peräseinäjoki (tms)" ja etsii sieltä kohdan "hautaan siunatut"
Peräti harviaisia ovat AP:n mainitsemat 50-kymppisinä kuolleet....... harmiksi foliohattupäisille.
No näin nyt kuitenkin on käynyt. 1,5 vuoden sisällä kuoli neljä hieman yli 50-vuotiasta koulukaveria, jotka huomasin kirkollisissa ilmoituksissa.. Kaikkihan eivät nykyään edes näy kirkollisissa kuolinilmoituksissa. Minulla itselläni on kuollut isä, täti ja serkkupoika hieman yli 50 v. iässä sydänvaivoihin.
Ja niin kuin täällä yhdessä viestissä aiemmin sanottiin, on julkaistu tilastoja siitä, kuinka moni mistäkin ikäluokasta on yhä hengissä. Vuoden 2023 alussa esim. 1976 syntyneistä elossa oli enää 92%. Ja he siis olivat tuossa vaihessa vasta 46-vuotiaita.
Vierailija kirjoitti:
Random-esimerkki
Ei yhtään 50-kymppistä, 75 vuotias nuorin. Avayus on varmaa sitä sarjaa kirjoituksia jossa "kaikki koronarokotetut kuolevat kahdessa viikossa"
Mä tein kanssa satunnaisia hakuja.
Ylivieska; 4 kuollutta, joista nuorin 56v.
Iisalmi: 3 kuollutta, nuorin 63v.
Mikkeli: Nuorimmat 45v, 47v, 58v.
Rovaniemi: 12 kuollutta, nuorimmat 50v ja 59v.
Loimaa: 16 kuollutta, nuorimmat 59v ja 60v.
Raisio: 7 kuollutta, nuorin 47v.
Oulu: n. 20 kuollutta, nuorimmat 58v ja 59v.
Mäntyhaju: tusina kuollutta, nuorin 62 v.
Luvut olisivat taatusti isompia, mutta nuorempi polvi on yhä harvemmin kirkon jäsen. Itsekin erosin parikymppisenä. Ja kokonaisuudessakin puhutaan vain 62% jäsenyydestä.
Johtuisiko covid-rokotteesta. Jos aiheutti nuorille miehille sydänlihastulehdusta niin miksei vaikuttaisi vanhoihinkin miehiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan normaalia. Miehet alkaa kuolla viidenkympin tienoilla. Ei mitään uutta.
Ei se mikään ihme jos on suomalainen eukko. Johan sitä pelkkään v *** tukseen voi kuolla sen takia.
M
Sehän on ihan sitten kaikkien etu että jätätte ne naiset rauhaan. Peukku tälle
Vierailija kirjoitti:
Johtuisiko covid-rokotteesta. Jos aiheutti nuorille miehille sydänlihastulehdusta niin miksei vaikuttaisi vanhoihinkin miehiin?
Rokote, covid, tai kiinalaiset maskit, joita joutui käyttämään töissä pari vuotta putkeen. Mulla on ollut keuhkot aika huonossa hapessa viimeiset pari vuotta.
m48
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Random-esimerkki
Luvut olisivat taatusti isompia, mutta nuorempi polvi on yhä harvemmin kirkon jäsen. Itsekin erosin parikymppisenä. Ja kokonaisuudessakin puhutaan vain 62% jäsenyyde
- - - -
Siinä se, eipä ole mitään 50-kymppoisten joukkokuolemaa missään!
Mikä 50-kymppinen? 500-vuotias?
Vierailija kirjoitti:
Kannattiko käydä piikillä?
- - -
Kyllä, ehdottomasti!
- Olen ottanut kausi-infuenssarokotukset niin kauan kuin vaan jaksan muistaa.Kiitos niiden ja ilmeisen hyvän vastuskyvyn olen ollut neljännesvuosisadan verran yksi kaikista vähiten saikuttaneista työpaikallani.
- Työreissut veivät varsin lämpimille vyöhykkeille ja sen johdosta tuli otettua sinne suositeltuja rokotuksia melkoinen määrä. 'Safarit' leijonapuistoihin ja Game Parkkkeihin eivät poikineet jälkiseurauksia.
Yhtä kaikki, olen ottanut suksen mittaisen listauksen edestä erilaisia rokotteita ja voisin terveyteni puolesta ryhtyä THL:n mannekiiniksi ja hyvien ja tehokkaiden rokotteiden puolestapuhujaksi.
Miksiköhän kysyt
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Random-esimerkki
Luvut olisivat taatusti isompia, mutta nuorempi polvi on yhä harvemmin kirkon jäsen. Itsekin erosin parikymppisenäAP sanoi että on huomannut neljä kuolemaa parin vuoden aikana. Se on 104 viikkoa. Eli yksi viisikymppinen kuollut kerran 25 viikossa hänen kotipaikkakunnallaan.
Ja onhan tuossa esimerkkiotannassa esim. Mikkelissä kuollut yhden viikon aikana kaksi alle 50-vuotiasta. Ja Raisiossa 14% kuolleista on ollut alle 50 v. Ja se nyt vain on tilastofakta että tänä vuonna 50 v. täyttävistä, eli v. 1975 syntyneistä on tähän päivään mennessä ehtinyt kuolla jo kymmenisen prosenttia ja juuri nyt poistumisvauhti alkaa kiihtyä.
Lisää satumahakuja:
Kalajoki: 95v 96v 63v
Haapajärvi: 94v 67v
Iisalmi: 92v 83v 63v
Kotka: 96v 96v 95v 92v 87v 86v 85v 85v 85v 82v 79v 20v
Salo: 100v 98v 98v 90v 89v 81v 79v 79v 79v 71v 60v
- - - - -
Yhteistä kaikille on avauksessa maiunittujen 50-kymppisten suman puuttuminen.
Vierailija kirjoitti:
Lisää satumahakuja:
Kalajoki: 95v 96v 63v
Haapajärvi: 94v 67v
Iisalmi: 92v 83v 63v
Kotka: 96v 96v 95v 92v 87v 86v 85v 85v 85v 82v 79v 20v
Salo: 100v 98v 98v 90v 89v 81v 79v 79v 79v 71v 60v
- - - - -
Yhteistä kaikille on avauksessa maiunittujen 50-kymppisten suman puuttuminen.
Sulla oli viikon otanta. Kokeile 100 viikon otanta.
Ja muista, että keskimäärin 38% kansasta puuttuu saman tien noista kirkollisista ilmoituksista ja että nimenomaan työikäisistä tosi moni ei kuulu kirkkoon.
Suhteessa vähiten jäseniä on 3039-vuotiaiden joukossa: heistä vain 34 prosenttia on evankelis-luterilaisen kirkon jäseniä.
Näiden kirkkoon kuulumattomien kuolinilmoituksiin voit törmätä sanomalehdissä, mutta kirkollisista ilmoituksista et heitä löydä.
Siltikin: 10% nykyisten viisikymppisten entisistä koulukavereista on jo poissa.
Vierailija kirjoitti:
Kannattiko käydä piikillä?
Vaikea sanoa. En ole saanut todistettavasti koronaa. Yksi virallinen testi ja kymmenkunta kotitestiä - kaikki negoja. Poissaoloja koronavuosina 20-22 oli yhteensä 2 päivää.
Jeppe-73
Vierailija kirjoitti:
Isä 75 v ja kaikki kaverit kuolleet sillä jo aikaa sitten. Ollaan pitkäikäistä sukua. Isovanhemmat eli 95-vuotiaiksi (isän vanhemmat).
Oma isäni vanhempi ja paljon vanhoja ikätoveriystäviä elossa.
Sipsit, vapettaminen, energiajuomat ja pikaruokamättö tappaa.