En nyt ihan hahmota millä tavalla sosiaalitukien kiristykset auttavat minua työllistymään. Voiko joku selittää?
Lähetän kuukaudessa 2-20 työhakemusta alueelle, joka kattaa Helsingin, Tampereen, Lahden ja Forssan sekä näiden väliin jäävän alueen. Käytännössä haen siis jokaista työtä, jota kykenisin tekemään, ja satojen kilometrien haarukalla. Miten rahojen väheneminen kannustaisi juuri minua työnhaussa? Lähinnä se saa mussa aikaan ajatuksia epärehellisin keinoin hengissä pysymisestä..
Lisää opintoja en saa työttömyysetuuden maksajan kustannuksella tehdä ja olen omista rahoistani maksanut yhdet avoimen amk:n täydennysopinnot nyt työttömyyden aikana, enempään ei ole rahaa.
Kommentit (183)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä alkaa muutkin hommat kiinnostaa kuin mihin olet turhan koulutuksen hommannut.
Luulen, että sun kannattaisi vähintään kerrata äikänkurssit.
"Käytännössä haen siis jokaista työtä, jota kykenisin tekemään"
Ap
Minä taas luulen, että sinun pitäisi ottaa niitä osa-aikatöitä. Tai sitten kykeneväisyys on varsin kapea-alaista.
Sulla tuo aivojen toiminta provoiluun on varsin kapea-alaista. Keksisit jotain uutta joskus.
Vierailija kirjoitti:
Hallitus leikkasi ansiosidonnaisen ja laitoin auton pois eli nyt en voi tehdä enää vuorotyö sijaisuuksia. Linja-autoa ei kulje aikaisin aamulla eikä myöhään illalla eikä viikonloppuna eikä juhlapyhinä.
Hallitus pidensi myös ansiosidonnaisen keräysajan 12 kuukauteen eli moni ei saa sitä kerättyä.
Ei autoa pidetä 595 netto kuukaudessa työmarkkinatuella, kun pitää maksaa myös vuokraa ja ruokaa.
Voi voi sentään. So sad.
Taitaa tulla itsestään huolehtimaan kykenemättömälle tuomio holhouksen alaiseksi. Punikki laitokseen voivottelemaan. Voi voi.
Hae nyt vaikka vuokratyöfirmaan esim. siivoojaksi.
Voi myös hakea töihin ulkomaille. Vaikka aupairiksi.
Postinkantajaksi? Torimyyjäksi? Mansikanpoimintaa? Kaupan kassalle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän työssä käynnistä pitäisi jäädä rahaa enemmän käyttöön kuin tukien varassa eläville. Ei kauan yhteiskunta pysyisi pystyssä, jos ketään ei huvittaisi käydä töissä. Vaikka olisikin yhteiskunnalla varaa jakaa kaikille isot määrät, niin eihän silloin olisi edes kauppoja, josta hakea ruokaa. Palkan pitää olla kannustin työntekoon haluamiseksi, vaikka tuillakin pärjää.
Kerroppas meille kaikille perustelusi miksi joidenkin pitäisi saada esimerkiksi tonni kuussa tekemättä yhtään mitään ja joidenkin toisten täytyy tehdä jopa 2 viikkoakin kuukaudessa töitä ennen kuin ovat ansainneet tuon tonnin?
Kerroppa miten työtön sitten eläisi ?
Jos tarjolla on vähän huonommallakin palkkatasolla ja vaikka vain tilapäisiäkin töitä, niin kyllä ne pitäisi vastaanottaa eikä kieltäytyä työstä sillä perusteella, että mitään tekemättömänäkin saa tukia saman verran.
Ei nämä päätökset koskaan ole tehty niin, että voisi sanoa jonkun tietyn syyn koskemaan _juuri sinua_. On katsottava kokonaisuutta ja tulevaisuuteen. Vähän sama kuin tupakoinnin rajoitukset. Ei ne vanhat tupakoivat jäärät lopeta vaikka tulisi mitä, jankkaavat vain kuinka väärin on. Mutta meillä on nuoret joihin voimme vaikuttaa ja näillä päätöksillä antaa viestiä siitäkin mikä on oikein ja mikä väärin. Mikä kannattaa ja mikä ei. Mitä valintoja kannattaa elämässä tehdä. Kannattaako opiskella sitä huuhaa-alaa, missä yksi tuhannesta työllistyy, vai kannattaako miettiä toimeentuloakin jatkossa? Ei tule sitten näitä, että kaikki rahat on mennyt opiskeluun, ja töitä ei ole ja jatkokoulutukseenkaan ei ole varaa. Ei tule näitä, että kitistään "suojaosan" poistosta ja perustella sillä, että ei huvita tehdä osa-aikatyötä, ja heti toisessa lauseessa vakuutella, että kyllä mä töitä tekisin jos niitä olisi. Siinä asiat kumoaa toisensa heti. Kun mitään suoja-osaa ei ole ollutkaan, niin lyhyidenkin työpätkien tekeminen on itsestään selvää, mikä taas auttaa tulevaisuudessa saamaan lisää töitä, jne.
Koko EU voi olla työnhakualueena.
Vapaa liikkuvuus.
Vierailija kirjoitti:
Populismi on uponnut kateellisiin. Työläiset ollut kateellisia työttömien rennosta olemisesta. Siihen päälle 592e discorahaa, eikä oo kiire töihin.
Aika vähän sitä diskorahaa jää kun peruspäivärahasta 595 euroa (käteen) maksaa ensin asumis- ja ruokakulut.
Ei millään tavalla kuhan pitää saada vaan lisää kyykytettäviä orjia. Työllisyystilanne ennestäänkin huon ja nyt vielä huonompi. Työhakemusten lähettely on kuin Saharassa eikä mitään kuulu. Kun on tarpeeks epätoivoista sakkia hakemassa töitä millä tahansa ehdoilla niin työntekijöiden asema heikkenee ja saa isompia voittoja kun saa palkkoja ja työehtoja heikennettyä ja rikkaat saa halvalla ulosotosta omaisuutta ostettua.
Ja vielä vähemmän jos kokoomus saa jossain vaiheessa ajettua läpi yleistuen kaikki vaiheet niin se on vain työmarkkinatuen ja asumistuen verran eikä mitään toimeentulotukitäydennystä eikä saa olla omaisuutta ja asumiskulujen jälkeen jää ehkä jotain 200-300 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannusta sairaita ihmisiä mitenkään.
Mut ei täällä nyt henki ole lähtemässä keltään.
Kyllä se voi olla jo aika lähellä esim. Helsingissä jossa työpaikkoja voi olla mutta myös järjettömän kallista asua. Työpaikkoja ei löydy kuin pienelle osalle kaikista työttömistä mutta hallitus leikkaa kaikesta mahdollisesta mm. työttömyysturva, asumistuki, toimeentulotuki ja osa-aikaisten työntekijöiden etuudet mikä on ihan hullua kun lopputulos ettei ole järkeä osa-aikatöitäkään tehdä kun jää käteen saman verran kuin työttömänä ja kun lasket työmatka- ym. kulut saattaa tulos olla miinusmerkkinen.
Hyvästä syystä voi kysyä mikä on tämän hallituksen toimien perimmäinen tarkoitus?? Ja kun vielä samaan aikaan syydetään rahaa (on siis rahaa annettavaksi rikkaille vaikka köyhille huudetaan ettei rahaa ole) niin mikä on agenda kun annetaan niille ennestään hyväosaisille. Eli tämä hallitus tekee kyllä hyvin vastuutonta politiikkaa joka tulee suomelle todella kalliiksi.
Työpaikkoja kun ei ole kun ne vähenee kiivaaseen tahtiin digitalisaation hyödyntämisen myötä ja hallituskin tietää tämän vallan hyvin mutta tuolla tyhmällä Menkää töihin huutelulla saadaan ne nykytilanteesta tietämättömät ainoastaan mankumaan samaan huutoon. Kaikki ajan hermolla olevat tietävät kyllä työllisyystilanteen raadollisuuden.
Vierailija kirjoitti:
Postinkantajaksi? Torimyyjäksi? Mansikanpoimintaa? Kaupan kassalle?
Mutta noihan on töitä, eihän sellaisia sovi tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Populismi on uponnut kateellisiin. Työläiset ollut kateellisia työttömien rennosta olemisesta. Siihen päälle 592e discorahaa, eikä oo kiire töihin.
Aika vähän sitä diskorahaa jää kun peruspäivärahasta 595 euroa (käteen) maksaa ensin asumis- ja ruokakulut.
600 euroa pelkkää discorahaa menojen jälkeen? Mitä helvettiä, tuo on enemmän kuin työssäkäyvälle jää.
Vierailija kirjoitti:
Kannustavat parantamaan omaa elintasoa ja yrittämään. Nyt työnhakuun! Pois ei saa jäädä kukaan
Sun pitää ihan oikeesti vähentää tota juomista, et muista enää edes mitä aloittaja kirjoitti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä alkaa muutkin hommat kiinnostaa kuin mihin olet turhan koulutuksen hommannut.
Luulen, että sun kannattaisi vähintään kerrata äikänkurssit.
"Käytännössä haen siis jokaista työtä, jota kykenisin tekemään"
Ap
Minä taas luulen, että sinun pitäisi ottaa niitä osa-aikatöitä. Tai sitten kykeneväisyys on varsin kapea-alaista.
Sulla tuo aivojen toiminta provoiluun on varsin kapea-alaista. Keksisit jotain uutta joskus.
Minä taas luulen että nämä menkää töihin huutelijat eivät ole sieltä penaalin terävimmästä päästä. Heillä ei ole mitään käsitystä tämänpäivän työllisyystilanteesta eli miten vaikeaa työllityminen on. Ovat ehkä jotain eläkeläisiä tai sitten ovat niitä rikkaita jotka elää jollain sijoitus- ym. voitoilla joiden ei edes tarvii käydä töissä niin mistä edes tietäisivät miten hankalaa se työn saaminen on.
Kaikki tuet pois ja aletaan tappamaan toisiamme.
Jos töitä haluat, pitää keksiä muut keinot kuin työhakemusten lähettely. Kysele tutuilta, tai mene suoraan työpaikoilta kysymään.
Kyllä kannattaisi toistaiseksi töissä käyvienkin olla huolissaan ihan omastakin tilanteestaan tämän hallituksen toimia seuraillessa. Aika monella on edessä työttömyys, yksi syy esimerkiksi se, että ostovoima on jo romahtanut ja jatkaa laskuaan. Ei tässä kovin moni voi enää olla varma mistään. Ja aivan varmasti myös rikollisuus tulee tulevaisuudessa lisääntymään. Laiva on käännetty kohti karikkoa ja nopeus vaan lisääntyy.
Hallitus leikkasi ansiosidonnaisen ja laitoin auton pois eli nyt en voi tehdä enää vuorotyö sijaisuuksia. Linja-autoa ei kulje aikaisin aamulla eikä myöhään illalla eikä viikonloppuna eikä juhlapyhinä.
Hallitus pidensi myös ansiosidonnaisen keräysajan 12 kuukauteen eli moni ei saa sitä kerättyä.
Ei autoa pidetä 595 netto kuukaudessa työmarkkinatuella, kun pitää maksaa myös vuokraa ja ruokaa.