En nyt ihan hahmota millä tavalla sosiaalitukien kiristykset auttavat minua työllistymään. Voiko joku selittää?
Lähetän kuukaudessa 2-20 työhakemusta alueelle, joka kattaa Helsingin, Tampereen, Lahden ja Forssan sekä näiden väliin jäävän alueen. Käytännössä haen siis jokaista työtä, jota kykenisin tekemään, ja satojen kilometrien haarukalla. Miten rahojen väheneminen kannustaisi juuri minua työnhaussa? Lähinnä se saa mussa aikaan ajatuksia epärehellisin keinoin hengissä pysymisestä..
Lisää opintoja en saa työttömyysetuuden maksajan kustannuksella tehdä ja olen omista rahoistani maksanut yhdet avoimen amk:n täydennysopinnot nyt työttömyyden aikana, enempään ei ole rahaa.
Kommentit (183)
Vierailija kirjoitti:
Jos tukia kovasti leikataan, joudun myymään autoni pois. Sitten en kyllä pysty työllistymään yhtään mihinkään, koska täältä halvemman asumisen alueelta ei pääse töihin muutoin kuin omalla autolla.
Halvemman asumisen alueita on monenlaisia. Suurin osa Suomea on halvemman asumisen aluetta. Ja toisaalta suurissa kaupungeissa halvempiinkin lähiöihin on yleensä tiivis bussiliikenne.
Tarkoitus onkin että enää ei voi mukavasti elellä muiden piikkiin.Eli joko teet töitä tai syöt puuroa.Itse rakastan tälläistä muutosta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä alkaa muutkin hommat kiinnostaa kuin mihin olet turhan koulutuksen hommannut.
Luulen, että sun kannattaisi vähintään kerrata äikänkurssit.
"Käytännössä haen siis jokaista työtä, jota kykenisin tekemään"
Ap
Minä taas luulen, että sinun pitäisi ottaa niitä osa-aikatöitä. Tai sitten kykeneväisyys on varsin kapea-alaista.
Olen hakenut niihinkin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitus onkin että enää ei voi mukavasti elellä muiden piikkiin.Eli joko teet töitä tai syöt puuroa.Itse rakastan tälläistä muutosta
400 eurolla kuussa elellään mukavasti?
Minulle on ihan sama kannustaako se sinua töihin vai ei, olen kyllästynyt maksamaan sinulle sohvalla makoilusta. Tukiasi leikataan jotta minulle jää omasta työstäni enemmän käteen.
On se nyt kumma jos ei edes Vorssasta heru töitä tekevälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Yksinelävällä tuo on todella paljon rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Suostuvatko työttömät syömään puuroa, kun yleensä ovat tottuneet pakastepitsaan, kokikseen, sipseihin ja kaupan rähmäpulliin? Sitä paitsi ne puuroeinekset taitavat olla aika kalliitakin.
Vierailija kirjoitti:
Minulle on ihan sama kannustaako se sinua töihin vai ei, olen kyllästynyt maksamaan sinulle sohvalla makoilusta. Tukiasi leikataan jotta minulle jää omasta työstäni enemmän käteen.
Hommaa sitten työpaikka mulle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä alkaa muutkin hommat kiinnostaa kuin mihin olet turhan koulutuksen hommannut.
Ap
Minä taas luulen, että sinun pitäisi ottaa niitä osa-aikatöitä. Tai sitten kykeneväisyys on varsin kapea-alaista.
Olen hakenut niihinkin.
Ap
Hakemalla et töitä tule saamaan koska sinulla on aukko cv:ssä. Työllistyminen on tehtävä muilla keinoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tukia kovasti leikataan, joudun myymään autoni pois. Sitten en kyllä pysty työllistymään yhtään mihinkään, koska täältä halvemman asumisen alueelta ei pääse töihin muutoin kuin omalla autolla.
Mä oon myynyt auton pois jo monta kuukautta sitten.
Ap
Mutta minä asunkin halvemman asumisen alueella, kuten kunnon työttömän kuuluukin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Olen hakenut niihinkin.
Ap
Hakemalla et töitä tule saamaan koska sinulla on aukko cv:ssä. Työllistyminen on tehtävä muilla keinoin.
Ja tukia leikkaamalla tämä onnistuu paremmin?
Ap
Luuletko että tämä tilanne jatkuu loputtomiin. Kun noususuhdanne alkaa niin työpaikkoja taas löytyy. Ei päätöksiä tehdä koskaan juuri kyseiseen hetkeen vaan niitä tehdään tulevaisuuttaa ajatellen. Tulevaisuuden kannalta on tärkeää että tuet ovat sillä tasolla että ne aidosti kannustavat töiden tekoon eikä jäämään kotiin. Tukien liian suuresta tasosta kertoo sekin että meillä Suomessa on perheitä joissa eletään yhteiskunnan tuilla jo monessa sukupolvessa. Tuilla eläminen siis on käytännössä esitetty lapsille kannattavana ja varteenotettavana vaihtoehtona. Näinhän asian ei pitäisi olla vaan jokaisen sukupolven pitäisi yrittää päästä köyhyysloukusta pois. Lisäksi ei ole kenenkään etu että ne ihmiset lisääntyvät joilla ei ole edes kiinnostusta elättää itse itseään eikä lapsiaan ja sama mentaliteetti siirretään lapsille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon myynyt auton pois jo monta kuukautta sitten.
Ap
Mutta minä asunkin halvemman asumisen alueella, kuten kunnon työttömän kuuluukin.
Ei mun asumiskulut ylitä toimeentulotuen normeja. Edullinen asuminen ei tarkoita sitä, että eletään keskellä ei mitään.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halvemman asumisen alueita on monenlaisia. Suurin osa Suomea on halvemman asumisen aluetta. Ja toisaalta suurissa kaupungeissa halvempiinkin lähiöihin on yleensä tiivis bussiliikenne.
Suurten kaupunkien halvimmissa lähiöissä vuokrat ovat vähintään kaksinkertaiset verrattuna siihen, mitä täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Olen hakenut niihinkin.
Ap
Ja tukia leikkaamalla tämä onnistuu paremmin?
Ap
Kun tulee nälkä ja kylmä ilman työntekoa, niin ihminen motivoituu kummasti tekemään jotain elatuksensa eteen. Niin ihmiset entisaikaankin tekivät Suomessa, ja ulkomailla tekevät nykyisinkin. Kehitysmaissa kuten Venäjällä tai Afrikassa vähän kaikilla on joku bisnes tai sitten eletään omavaraistaloutta ainakin osittain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
älä viitsi kitistä tukien pienuudesta. Meillä jokainen saa asunnon vaatteet ja ruoat tuettuna jos tarve vaatii. En muutenkaan tajua miksi pitää koko ajan nillittää tukien pienuudesta, nehän on tarkoitettu väliaikaiseksi avuksi esim työttömyyden tai sairauden iskiessä, eivät elämäntavaksi. Itse jäin vuosi sitten työttömäksi ja jo julistettiin ettei 5-kymppinen kouluja käymätön ihminen tule työllistymään kuin tuurilla. Pari kolme viikkoa tein hakemuksia ja kävin haastatteluissa ja tuloksena oli 3 ihan kokoaikaista vakituista kohtuupalkattua (2500-3800e/kk) työpaikkaa joista valita. Nyt jo pidemmän aikaa ollut uudella uralla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hommaa sitten työpaikka mulle
Hommaa ihan itse, eikö riitä että me työssä käyvät maksamme sinun elämäsi verorahoilla. Pitäisi sinulle vielä työpaikkakin hankkia. Salli mun nauraa.
Vierailija kirjoitti:
Kannustavat parantamaan omaa elintasoa ja yrittämään. Nyt työnhakuun! Pois ei saa jäädä kukaan
Haista humppa
Leikkaukset kannustavat ottamaan työn vastaan. Nyt kannattaa ottaa työ vastaan.