Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia tai ajatuksia: koira, kerrostaloasunto ja työ+matkat 9 h. Saako onnistumaan?

Vierailija
18.05.2025 |

Haaveissa koira, mutta työssä ei pääsääntöisesti ole etätyömahdollisuutta. Työhön menee matkojen kanssa yht 9 tuntia, ja ruokakaupassa käynti siihen päälle.

Haaveissa westie. Saako tuon toimimaan? Ajatuksia? 

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei helvetissä. T kaikki naapurit

On olemassa myös fiksuja koiranomistajia, jotka kouluttavat koiransa. Ei mene kuin tovi, kun sen saa hiljaa olemaan. Mun koira oppi kuonolla tökkimällä "hälyttämään" kun ovikello soi, eikä koskaan haukkunut yksin ollessaan. Naapureilta kyselin ja testasin eri tavoin. Hiljaista oli.

Joo, ei silti oteta riskiä. Kiitos. T ne naapurit

Vierailija
22/36 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koira kerrostalossa on eläinrääkkäystä. 

No ei ole, jos muuten saa virikkeitä ja liikuntaa. Mun koira nukkuu vaan pitkien lenkkien jälkeen eikä sitä kiinnosta olla pihalla yksinään. 

Miten se koira saa virikkeitä ja liikuntaa ollessaan yksin 9 tuntia päivässä? Omistaja tulee myöhään illalla kotiin ja on väsynyt.

Ei mun koira ole yksin, kun teen etätöitä. 

Vierailija
24/36 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ota, jos sun pitää asiaa kysyä täältä. Moni koira pärjää työpäivät kotona. Työpäivän jälkeen ei tosin mennä kauppaan, vaan kotiin viemään koira ulos. Illat ja viikonloput menee eläimen kanssa puuhaillessa. Oletko oikeasti valmis jättämään myös sun vapaa-ajan, matkat ym.?

Vierailija
25/36 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottaisi koiraa, jos sen pitäisi olla yksin koko päivän. Ei mitään järkeä koiran kannalta. Älä ole itsekäs paska vaan jätä koira ottamatta 

Vierailija
26/36 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä ota, jos sun pitää asiaa kysyä täältä. Moni koira pärjää työpäivät kotona. Työpäivän jälkeen ei tosin mennä kauppaan, vaan kotiin viemään koira ulos. Illat ja viikonloput menee eläimen kanssa puuhaillessa. Oletko oikeasti valmis jättämään myös sun vapaa-ajan, matkat ym.?

Sen takiahan koira otetaan, että sen kanssa voi viettää vapaa-aikaa. Koiran voi laittaa hoitolaan matkojen ajaksi.  En kuitenkaan koiraa ottaisi, jos sen pitää olla sen 9-10 tuntia yksin päivässä. 

Vierailija
27/36 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö. Laiska omistaja on eläinrääkkäystä, ei omakotitalo mitään pelasta. Koira tarvitsee ulkoilua ja luontoa, siihen ei riitä omakotitalon piha. Asunnon koko ei ole merkityksellinen asia ollenkaan, meidän koira on aina siellä missä mekin eikä käytä esimerkiksi lasten tyhjäksi jääneitä huoneita.

Vierailija
28/36 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, kun kysyt!

Koiralle tulee liian pitkä päivä olla aina yksin kotona 9 tuntia. Pentuna sitä pitäisi viedä usein ulos, että oppii sisäsiistiksi. 

Itse en hanki koiraa, koska olen töissä. 

Se sopi hyvin elämäntilanteeseen, kun toinen aikuisista oli kotona ja kun oli perheellisenä lasten kanssa kotona.

Tällä hetkellä ajattelen koiran parasta. 

Vierailija
29/36 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko miten ? Koiran kanssa lenkkeilyä joka päivä noin 10-15 kilometriä 10 jos käydään koirapuistossa.

Huomaa ettet omista ainakaan suurta koiraa. Suuri koira ei viihdy kerrostalokopissa vaikka ulkoilisit kuinka monta tuntia päivässä. 

Entä jos se kerrostalokoppi on suurempi kuin rivitalo/okt-koppi?

Vierailija
30/36 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi matkat pitäisi jättää väliin? Me reissataan autolla ja koira tulee mukaan myös ulkomaille, Viron kautta pääsee vaikka mihin. 

Vierailija
31/36 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ei ei. Paitsi jos lähistöltä löytyy joku joka voi kesken päivää käydä lenkittämässä. Joku 4h nuori tai joku tuttu työtön pikkurahaa vastaan.

Vierailija
32/36 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on labradori rivarissa yksin 8,5-9 tuntia päivässä, useimmiten neljä päivää viikossa. Kaupassa en käy työmatkalla, vaan vasta erikseen myöhemmin illalla. Ja väittäisin sen olevan oikein onnellinen koira, vaikka yksinoloa kertyykin. Käydään aamulla 30-45 minuutin lenkki ja heitellään puistossa palloa. Kotona ruokaa ja sitten se menee nukkuun. Iltapäivällä pitkä lenkki, useimmiten metsässä, kesällä samalla uimassa ja illalla vielä pissalenkki. En ymmärrä miksi jonkun pitäisi käydä pissattamassa sitä päivällä. Ei se yölläkään pissalla käy, yleensä noin 10h on ilta- ja aamupissan välillä. Arkisin olen paljon kotona iltaisin, ja jos jonnekin menen, koira kulkee mukana. Viikonloppuisin tehdään useimmiten ainakin toisena päivänä muutaman tunnin eväsretkiä luontopoluilla, metsässä yms. Mistä joku sai päähänsä, että töistä tullaan illalla myöhään väsyneenä? Mä oon kotona puoli neljään mennessä, ja nautin päästessäni hyvällä syyllä ulos tuulettamaan ajatuksiani ja irtautumaan töistä. Koira oppii helposti elämään ihmisen rytmin mukaan, jopa vuorotyölaisen. Tuskinpa kymmenet, ellei jopa sadattuhannet suomalaiset koirat, jotka ovat yksinasuvilla ihmisillä, kauheasti kärsivät. Enemmän ne huomiota saavat, kuin lapsiperheen pyörityksessä. Tästäkin kokemusta on, kun lapset oli vielä kotona, ei tarvinnut olla koirien niin pitkiä päiviä välttämättä yksin, mutta kyllä itsellä oli aikaa vähemmän koiran kanssa touhuamiseen, kun lapset tarvitsivat osan ajastani.

Vierailija
33/36 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mut lukittais yksin sisään 9h joka päivä...

En haluaisi edes elää.

Todella masentava elämä koiralle. 

Vierailija
34/36 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on labradori rivarissa yksin 8,5-9 tuntia päivässä, useimmiten neljä päivää viikossa. Kaupassa en käy työmatkalla, vaan vasta erikseen myöhemmin illalla. Ja väittäisin sen olevan oikein onnellinen koira, vaikka yksinoloa kertyykin. Käydään aamulla 30-45 minuutin lenkki ja heitellään puistossa palloa. Kotona ruokaa ja sitten se menee nukkuun. Iltapäivällä pitkä lenkki, useimmiten metsässä, kesällä samalla uimassa ja illalla vielä pissalenkki. En ymmärrä miksi jonkun pitäisi käydä pissattamassa sitä päivällä. Ei se yölläkään pissalla käy, yleensä noin 10h on ilta- ja aamupissan välillä. Arkisin olen paljon kotona iltaisin, ja jos jonnekin menen, koira kulkee mukana. Viikonloppuisin tehdään useimmiten ainakin toisena päivänä muutaman tunnin eväsretkiä luontopoluilla, metsässä yms. Mistä joku sai päähänsä, että töistä tullaan illalla myöhään väsyneenä? Mä oon kotona puoli neljään mennessä, ja nautin päästessän

Mulla on toimistopäiville koiranulkoiluttaja. En halua, että koira on yksin koko päivän. Mielestäni on tärkeää, että pääsee ulos myös päivällä ja saa virikettä. Kyse ei ole mistään, että jaksaao olla pissaamatta koko päivän. Käyn toimistolla kaksi kertaa viikossa ja puolelta päivin käy ulkoiluttaja. Tekee yleensä 1-1,5 tunnin lenkin. 

Vierailija
35/36 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuu se, mutta ei mitään kauppareissuja työmatkalla. Töistä suoraan kotiin ja koira ulos, sitten kauppaan. Lisäksi vaatii aktiivisuutta, että loppupäivä koiran kanssa touhutaan riittävästi. Siinä ei enää mennä kavereiden kanssa kahville tai elokuviin iltapäivästä, ja korvauksena viikon poissaolosta viikonloput pitäisi suurimmalta osin pyhittää koiran kanssa olemiselle. Parempi olisi kaksi koiraa niin ei tarvitsisi olla ihan yksin.

Että kyllä se onnistuu, mutta vaatii paljon uhrauksia ja aikaa sitten töiden ulkopuolella. Kokemuksella. Toki mun koira oli iso ja laiskanpuoleinen, nukkui aina kun ei aktiivisesti tehty mitään. Tuollainen pieni ja terhakka terrieri saattaa sopeutua huonommin.

Vierailija
36/36 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Työhön menee matkojen kanssa yht 9 tuntia, ja ruokakaupassa käynti siihen päälle."   (10h)

---->  10h + nukkumiseen 8h  = 18h 

24h - 18h  = 6h

Eli olisit koiran kanssa max. 6h/vuorokaudessa, joista näistäkin osa menee kavereihin, harrastukseen, suihkuun...

Mitä helvettiä.