Rikkailla pitäisi olla pakko lahjoittaa rahaa hyväntekeväisyyteen
Ja jos ei lahjoita niin sakot, vankila tai pakkotyö
Kommentit (27)
Ne lahjoittavat paljonkin.
Esim. nyt ukrainalaisille lapsille, tai kirkolle.
Suomalainen työtön ei kuole nälkään. Et saa rikkailta rahaa viinaan.
Kyllä minulle passaa, että hoidan köyhäinavun hyväntekeväisyyden, enkä verojen kautta ja saan päättää kohteet. Sen sijaan, että verotuksessa rahat menevät aivan vääriin paikkoihin. Vähän kuin USA:ssa.
Onko sulla ap jokin määritelmä tai listaus sen suhteen mikä on hyväntekeväisyyttä ja millaisille hyväntekeväisyyden toimijoille tulisi lahjoittaa ja millaisille ei? Jos rikkailla siis olisi pakko lahjoittaa..
Otetaan Suomessa USA:n lahjoitusten verovähennysmalli käyttöön niin lahjoitusten määrä räjähtää. Helppoa.
Ei kukaan voi olla noin tyhmä. Sitähän toteutetaan koko ajan jo verojen muodossa. Ja sitten kun tutkii verojen käyttökohteita
Vierailija kirjoitti:
Pieni määrä on suhteellinen käsite. Verohuojennettua tuloa saa nettona noin kymppitonnin kuussa. Omat ansiotuloni ovat noin 12000 kuussa, nettotulot alle 6000. Kyllä mulle kelpaisi ihan se sinun pieni määräsi eli kymppitonni oikein hyvin, en valittaisi yhtään.
Perusta luuseri oma yritys, joku toinenhan sinun palkkasi nyt maksaa. Kato sitten kuinka monta vuotta menee, että pääset siitä firmastasi osinkoa nostamaan.
Aika moni rikas olisi ihan tyytyväinen, vaikka joutuisi antaa vähän suuremmankin osan tuloistaan pois, jos saisi itse päättää nämä hyväntekeväisyyskohteet. Nyt rikas on pakotettu esim. elättämään an ar ko ma rkoja ja syytämään rahaa Gazaan (mm. tamperelaiset kunnallisveronmaksajat). Jos rikas saisi itse valikoida, keitä vähäosaisia auttaa, niin tuollaisen järjestelmän suosio olisi taattua. Lasten syöpätutkimukset, va mm ai sten lasten orpokodit kehitysmaissa, leskivanhusten virkistystoiminta jne. Kaikki löytäisivät takuulla omaa sydäntä lähellä olevia kohteita.