Kokemuksia tai ajatuksia: koira, kerrostaloasunto ja työ+matkat 9 h. Saako onnistumaan?
Haaveissa koira, mutta työssä ei pääsääntöisesti ole etätyömahdollisuutta. Työhön menee matkojen kanssa yht 9 tuntia, ja ruokakaupassa käynti siihen päälle.
Haaveissa westie. Saako tuon toimimaan? Ajatuksia?
Kommentit (36)
Ajattele koiraa ja jätä se hankkimatta.
Koira mukaan töihin. Muuten ei toimi.
Ei koiria kerrostaloihin. Häiritsevät naapureita haukkumisella. Koira haluaa olla laumansa kanssa. Se ei voi olla yksinään asuntoon lukittuna 9 tuntia.
Ei onnistu. Paitsi jos sulla on varaa laittaa koira koirapäiväkotiin töitten ajaksi. Tai palkata joku lenkittään sitä keskellä päivää.
Ei toimi tässä kerrostalossa. Nainen jättää joka aamu koiransa yksi, joka ulisee ikäväänsä. Olen huomauttanut asiasta, ei ole ulina loppunut. T. Seinänaapuri.
Älä edes leikittelee ajatuksella, joka on ainoastaan julma ja tyhmä.
Ei. Koira on onneton ja sitten olet itsekin onneton. Riittämättömyyden tunne. Voi vaikuttaa työhön, koska varmaan joskus et pääse lähtemään ajallaan ja taas tämäkin lisää stressiä.
Suosittelen, että menet koirahoitolaan vapaaehtoiseksi iltaisin tai viikonloppuisin. Saat koirahoivan tarpeesi täytettyä.
Koira kerrostalossa on eläinrääkkäystä.
Taitaa olla liian pitkä aika. Joku 6h olisi vielä ok.
Mun colliepoika tosin köllötteli aktiivisen lenkin jälkeen pitkän työpäiväni ajan, 9h, täysin naapureita häiritsemättä ja paikkoja tuhoamatta kiltisti kotona (rivari). Huomioin sen kyllä koko illan sitten hyvin ja juoksuttelin lenkillä ja heittelin palloa.
Eli ihan kivaa elämää, aina oli autossa mukana minne meninkin, kaikki rakastivat sitä kaveria. Ja olihan meillä viikonloppuisin koko päivät yhteistä aikaa. Ihan hyvin pystyi viihteelläkin käymään, hurtta veteli unosia selällään raajat levällään ja maha täynnä.
Kerrostaloissa on paljon hyvinvoivia koiria. Mutta ei 9 tuntia yksin! Mieti nyt vähän. Koira on lauma-eläin ja on surullinen jos joutuu olemaan paljon yksin.
Vierailija kirjoitti:
No ei ole, jos muuten saa virikkeitä ja liikuntaa. Mun koira nukkuu vaan pitkien lenkkien jälkeen eikä sitä kiinnosta olla pihalla yksinään.
Miksi haluat koiran, että se viettää koko päivän yksin kotona? Mikä järki?
Vierailija kirjoitti:
Ei helvetissä. T kaikki naapurit
On olemassa myös fiksuja koiranomistajia, jotka kouluttavat koiransa. Ei mene kuin tovi, kun sen saa hiljaa olemaan. Mun koira oppi kuonolla tökkimällä "hälyttämään" kun ovikello soi, eikä koskaan haukkunut yksin ollessaan. Naapureilta kyselin ja testasin eri tavoin. Hiljaista oli.
Vierailija kirjoitti:
Kerrotko miten ? Koiran kanssa lenkkeilyä joka päivä noin 10-15 kilometriä 10 jos käydään koirapuistossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrotko miten ? Koiran kanssa lenkkeilyä joka päivä noin 10-15 kilometriä 10 jos käydään koirapuistossa.
Huomaa ettet omista ainakaan suurta koiraa. Suuri koira ei viihdy kerrostalokopissa vaikka ulkoilisit kuinka monta tuntia päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ole, jos muuten saa virikkeitä ja liikuntaa. Mun koira nukkuu vaan pitkien lenkkien jälkeen eikä sitä kiinnosta olla pihalla yksinään.
Miten se koira saa virikkeitä ja liikuntaa ollessaan yksin 9 tuntia päivässä? Omistaja tulee myöhään illalla kotiin ja on väsynyt.
Ei. Koiralle surkea elämä.