Moni saa perinnön liian myöhään
Eläkeläisillä on keskimäärin paljon varallisuutta. Nyt heidän lapsensa kasvattavat omia lapsiaan pätkätöiden ja hallituksen leikkausten keskellä ahdistavassa epävarmuudessa. Perheet kärsivät. Perintö tulee paljon myöhemmin.
Miksi nämä eläkeläiset eivät auta lapsiaan nyt?
(Ja kyllä tiedän että kaikilla ei sitä varallisuutta ole mutta miksi ne eivät auta jotka pystyvät)
Kommentit (207)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tarttisin sen perinnön itse. Silloin voisin elämäni viimevuodet ostaa välttämättömän avun itselleni ja elää normaalia säästäväistä elämää. Lapset saisivat elää omaa elämää eikä auttaa minua. Avustaisin heitä, jos pystyn. Niin teen nytkin. Annan heille rahaa ja kitkutan niin pienellä kulutuksella kuin voin. Käyn töissä. Ei lapsilla olisi varaa edes siihen perintöveroon. Miksen saisi toivoa edes elämän viimeisiin vuosiin taloudellisesti turvatumpaa elämää?
Mites sinun lastesi viimeiset vuodet sitten aikanaan? Jätätkö heille myös perintöä, vai käytätkö kaiken nyt itseesi?
Lasten viimeiset vuodet ovat ihan heidän omalla vastuullaan vai ajatteletko, että vanhemmat maksavat kehdosta hautaan?
Jos lapsia päättää tehdä tähän maailmaan, niin kyllä kuuluu huolehtia sitten kehdosta hautaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä jokaisen pitäisi oma varallisuutensa itse hankkia, perintö on sitten bonus siihen päälle.
Otetaanpa sitten kaikilta jo saadut perinnön vaikka valtiolle ja katsotaan kuinka hyvin kukin on varallisuutensa itse hankkinut. Taitaisi mennä monella suu mutruun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä jokaisen pitäisi oma varallisuutensa itse hankkia, perintö on sitten bonus siihen päälle.
Entä jos yrittää eikä onnistu? Tulee yt-neuvottelut tai avioero tai joku sairaus? Ja omat vanhemmat eivät auta.
Se on ihan sinun ongelmasi eikä vanhempiesi. Voihan heitä tietysti harmittaa että ovat onnistuneet kasvattamaan luuserin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otetaanpa sitten kaikilta jo saadut perinnön vaikka valtiolle ja katsotaan kuinka hyvin kukin on varallisuutensa itse hankkinut. Taitaisi mennä monella suu mutruun.
60% suomalaisista saa niin pienen perinnön ettei maksa siitä veroa lainkaan. Itse on käytännössä oma varallisuus siis hankittu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja niiden perintöjen tuotot. Tässähän on valtava vipuvaikutus, jos peritty omaisuus tuo tuottaa vielä lisää rahaa tai ei joudu esim. maksamaan korkoja vuosikymmeniä, koska ei tarvitse asuntolainoja, yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos yrittää eikä onnistu? Tulee yt-neuvottelut tai avioero tai joku sairaus? Ja omat vanhemmat eivät auta.
Se on ihan sinun ongelmasi eikä vanhempiesi. Voihan heitä tietysti harmittaa että ovat onnistuneet kasvattamaan luuserin.
No, se vanhuuskin on vanhuksen oma ongelma, ei lasten. Mutta onhan sitten varaa ostaa niitä palveluja ylhäisessä yksinäisyydessä.
Ap. haluaa palata perheineen asumaan iäkkäiden vanhempiensa luokse tai anoppilaan?
Vierailija kirjoitti:
Oi voi boomerinpaskaa. Kiukuttaahan se kun on jo toinen jalka haudassa, kulli ei nouse ja torttu kostu.
Silti on varaa kostuttaa torttua konjakilla toisin kuin kaltaisellasi loisella.
Päinvastoinhan se on. Eläkeläiset vaativat jatkuvasti milloin mitäkin apua lapsiltaan. Ilmaiseksi tietenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tarttisin sen perinnön itse. Silloin voisin elämäni viimevuodet ostaa välttämättömän avun itselleni ja elää normaalia säästäväistä elämää. Lapset saisivat elää omaa elämää eikä auttaa minua. Avustaisin heitä, jos pystyn. Niin teen nytkin. Annan heille rahaa ja kitkutan niin pienellä kulutuksella kuin voin. Käyn töissä. Ei lapsilla olisi varaa edes siihen perintöveroon. Miksen saisi toivoa edes elämän viimeisiin vuosiin taloudellisesti turvatumpaa elämää?
Mites sinun lastesi viimeiset vuodet sitten aikanaan? Jätätkö heille myös perintöä, vai käytätkö kaiken nyt itseesi?
Lasten viimeiset vuodet ovat ihan heidän omalla vastuullaan vai ajatteletko, että vanhemmat maksavat kehdosta hautaan?
Jos lapsia päättää tehdä tähän maailmaan, niin kyllä kuuluu huolehtia sitten kehdosta hautaan.
Väärin; työikäisenä sinun velvollisuutesi on huolehtia omista lapsistasi sekä vanhemmistasi.
Vierailija kirjoitti:
Päinvastoinhan se on. Eläkeläiset vaativat jatkuvasti milloin mitäkin apua lapsiltaan. Ilmaiseksi tietenkin.
Työikäisten lasten velvollisuushan se on huolehtia omista vanhemmistaan. Jos eivät siihen kykene niin ovat epäonnistuneet elämässään ja pettäneet vanhempansa.
Lapseni on kohta erittäin varakas. Perijä ja yrittäjä. Sanoi ettei mun tarvi kärsiä pulaa niin kuin silloin kun oli pieni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työikäisten lasten velvollisuushan se on huolehtia omista vanhemmistaan. Jos eivät siihen kykene niin ovat epäonnistuneet elämässään ja pettäneet vanhempansa.
Eivät vanhempani huolehtineet omista vanhemmistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletkin W_T-suvusta selvästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sovi minä minä minä boomereille sellainen huolehtiminen. Omille lapsillekin laitettiin vain avain kaulaan ja välillä hakattiin.
"Työikäisten lasten velvollisuushan se on huolehtia omista vanhemmistaan. Jos eivät siihen kykene niin ovat epäonnistuneet elämässään ja pettäneet vanhempansa."
Kuule mieluusti vanhemmat saa vaikka polttaa roviolla. En ole huolehtimassa heistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En. Vanhempani ovat varakkaita. Ahneita, materialistista ja itsekkäitä. Ihan tavallisia ikäluokkansa edustajia siis.
Vierailija kirjoitti:
Lapseni on kohta erittäin varakas. Perijä ja yrittäjä. Sanoi ettei mun tarvi kärsiä pulaa niin kuin silloin kun oli pieni.
No niin langan ahnurit - tässä näette esimerkin miten vanhemmista pitää huolehtia. Ei saa jättää vanhusta pulaan ja puutteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En. Vanhempani ovat varakkaita. Ahneita, materialistista ja itsekkäitä. Ihan tavallisia ikäluokkansa edustajia siis.
Ei ole omena ahneuden ja ilkeän luonteen puolesta siis kauas puusta pudonnut. Henkistä W_T-sukua.
Olisit käynyt töissä. Ei ole pakko olla vielä kuusikymppisenä rutiköyhä.