Moni saa perinnön liian myöhään
Eläkeläisillä on keskimäärin paljon varallisuutta. Nyt heidän lapsensa kasvattavat omia lapsiaan pätkätöiden ja hallituksen leikkausten keskellä ahdistavassa epävarmuudessa. Perheet kärsivät. Perintö tulee paljon myöhemmin.
Miksi nämä eläkeläiset eivät auta lapsiaan nyt?
(Ja kyllä tiedän että kaikilla ei sitä varallisuutta ole mutta miksi ne eivät auta jotka pystyvät)
Kommentit (207)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tarttisin sen perinnön itse. Silloin voisin elämäni viimevuodet ostaa välttämättömän avun itselleni ja elää normaalia säästäväistä elämää. Lapset saisivat elää omaa elämää eikä auttaa minua. Avustaisin heitä, jos pystyn. Niin teen nytkin. Annan heille rahaa ja kitkutan niin pienellä kulutuksella kuin voin. Käyn töissä. Ei lapsilla olisi varaa edes siihen perintöveroon. Miksen saisi toivoa edes elämän viimeisiin vuosiin taloudellisesti turvatumpaa elämää?
Mites sinun lastesi viimeiset vuodet sitten aikanaan? Jätätkö heille myös perintöä, vai käytätkö kaiken nyt itseesi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläiset eivät ymmärrä miten epävarmaa elämä ja työelämä on tänä päivänä. He elivät parhaan työikänsä aikana jolloin koulutus takasi työpaikan ja työsuhteet olivat pitkiä. He eivät ymmärrä että näin ei ole enää.
Kyllä he ymmärtävät. Sadistisesti nauttien katselevat toisten kärsimystä, koska työelämän heikennykset eivät koske heitä. Eläkeläisillä on jotain perustavanlaatuisesti päässä vialla, etenkin boomereilla.
Boomerihullukin pääsi asiaan🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläiset eivät ymmärrä miten epävarmaa elämä ja työelämä on tänä päivänä. He elivät parhaan työikänsä aikana jolloin koulutus takasi työpaikan ja työsuhteet olivat pitkiä. He eivät ymmärrä että näin ei ole enää.
Kyllä he ymmärtävät. Sadistisesti nauttien katselevat toisten kärsimystä, koska työelämän heikennykset eivät koske heitä. Eläkeläisillä on jotain perustavanlaatuisesti päässä vialla, etenkin boomereilla.
Lirahtiko boomerilla pissaa inkontinenssisuojaan kun niin naurattaa?
Meidän (melko varakkaassa) suvussa on ainakin ollut ihan itsestäänselvyys, että omaisuutta on valutettu isovanhemmiltamme meidän nyt kolmekymppisten sukupolvelle. Sitä on tehty meidän lapsuudesta saakka, mutta nyt aikuistuttuamme vielä tehostetummin, tukemaan opintoja ja ensiasuntojen ostoa.
Näin varallisuus säilyy suvussa toivottavasti myös seuraavallekin sukupolvelle, eikä rahat ole valuneet turhiin korkoihin yms. Lisäksi sijoitussalkun kasvattaminen on ollut mahdollista sieltä lapsuudesta saakka.
Vierailija kirjoitti:
Sain perinnön 34-vuotiaana. Mieluummin olisin sen ottanut paljon myöhemmin.
Ehei, oot vaan tyhmä.
On kyllä 'hauskaa' elää kuusikymppisenäkin rutiköyhänä kun perintöä ei saa ennenkuin kaikki sukulaiset on kuolleet. Eli en koskaan.
Noh parempi niiden rahojen on olla pankin käytössä, mitäs minä köyhä rahalla edes tekisin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osa hyvinkin nuorista ihmisistä nimenomaan haluaa pärjätä itse taloudellisesti. Taloudellinen apu voi olla joskus myös sitouttava taakka sukupolvien välillä. On myös keski-ikäisiä vanhempia, jotka eivät edes ymmärrä, että aikuisten lasten elämän taloudellinen tukeminen kuuluisi jotenkin heille. Meitä on siis eri sukupolvissa moneen junaan.
Miten niin kuuluu? Aikuiset lapset hoitavat lähtökohtaisesti ihan itse oman taloutensa kuntoon.
Jos teet niin itsekkään päätöksen, että synnytät ihmisen, niin pidä siitä myös huolta elämäsi loppuun asti.
Taidat olla ahne paska. Vanhemmat ovat huolehtineet sinusta lapsuutesi ajan joten nyt olisi sinun aika huolehtia vanhemmistasi.
Vanhemmat tässä ovat paskoja, kun synnyttävät lapsia omaksi ilokseen vaan. He eivät ansaitse mitään huolenpitoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lirahtiko boomerilla pissaa inkontinenssisuojaan kun niin naurattaa?
Kyllähän kaltaisesi elämässä epäonnistuneet naurattaa. Vai että pitäisi työikäistä vanhempien vielä elättää - huutonaurua ja pistän rahat mieluummin vaikka bingoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osa hyvinkin nuorista ihmisistä nimenomaan haluaa pärjätä itse taloudellisesti. Taloudellinen apu voi olla joskus myös sitouttava taakka sukupolvien välillä. On myös keski-ikäisiä vanhempia, jotka eivät edes ymmärrä, että aikuisten lasten elämän taloudellinen tukeminen kuuluisi jotenkin heille. Meitä on siis eri sukupolvissa moneen junaan.
Miten niin kuuluu? Aikuiset lapset hoitavat lähtökohtaisesti ihan itse oman taloutensa kuntoon.
Jos teet niin itsekkään päätöksen, että synnytät ihmisen, niin pidä siitä myös huolta elämäsi loppuun asti.
Taidat olla ahne paska. Vanhemmat ovat huolehtineet sinusta lapsuutesi ajan joten nyt olisi sinun aika huolehtia vanhemmistasi.
Vanhemmat tässä ovat paskoja, kun synnyttävät lapsia omaksi ilokseen vaan. He eivät ansaitse mitään huolenpitoa.
Kaltaisesi ahnuri ei ansaitse vanhemmiltaan mitään. Toivottavasti saavat jollain verukkeella tehtyä sinusta perinnöttömän.
Kyllä jokaisen pitäisi oma varallisuutensa itse hankkia, perintö on sitten bonus siihen päälle.
Mitäpä meinasit tehdä näille eläkeläisille. Eutanasia?
Eiköhän siinä ole, suurin osa eläkeläisistä tarvitsee itselleen asunnon ja eläkkeen elämiseen.
Vai ajattelitko ap. että palataan aikaan, jossa perintoasunnossa asuu useampi sukupolvi?
Sekö on sun idea?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nautin € 4000 eläkkeestäni ei ihan itse.
Tällaisia tuottamattomia ihmisiä Suomi täynnä. Lapset, nuoret ja perheet systeemin maksajina.
Varmaan edellinen on tehnyt aika kauan tuottavaa työtä, jos saa 4000 e eläkettä, toisin kuin moni omasta halustaan laiskotteleva, enkä tarkoita niitä, jotka haluavat tehdä töitä.
Vierailija kirjoitti:
Meidän (melko varakkaassa) suvussa on ainakin ollut ihan itsestäänselvyys, että omaisuutta on valutettu isovanhemmiltamme meidän nyt kolmekymppisten sukupolvelle. Sitä on tehty meidän lapsuudesta saakka, mutta nyt aikuistuttuamme vielä tehostetummin, tukemaan opintoja ja ensiasuntojen ostoa.
Näin varallisuus säilyy suvussa toivottavasti myös seuraavallekin sukupolvelle, eikä rahat ole valuneet turhiin korkoihin yms. Lisäksi sijoitussalkun kasvattaminen on ollut mahdollista sieltä lapsuudesta saakka.
"Näin varallisuus säilyy suvussa toivottavasti myös seuraavallekin sukupolvelle, eikä rahat ole valuneet turhiin korkoihin yms."
Tarkoittanet "turhiin veroihin yms."? Korot ja korkoa korolle-efektihän ovat suotuisia heille, joilla rahaa on.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä jokaisen pitäisi oma varallisuutensa itse hankkia, perintö on sitten bonus siihen päälle.
Entä jos yrittää eikä onnistu? Tulee yt-neuvottelut tai avioero tai joku sairaus? Ja omat vanhemmat eivät auta.
No, minä en saa minkäänlaista perintöä. Molemmat vanhemmat ovat velkaisia ja PA, eivätkä omista mitään.
Eiköhän tuo ap. idea ole jo loppuun kaluttu. Kuka oikeasti haluaa asua iäkkäiden vanhempien tai appivanhempien kanssa, niin kuin oli joskus 70-luvulla.
Mun lapsuudessa isän äiti asui meidän kanssa ja vaikka minusta se oli kivaa, en itse haluaisi sitä. Eläkeläiset saavat asuntonsa ja eläkkeensä pitää
Koska ne eläkeläiset kärsii ihan hiton pienistä eläkkeistä eikä uskalla jakaa kaikkea omaisuuttaan, koska edessä voi olla vuosia vaikkapa hoitokodissa tai muuten terveyspalveluiden suurkuluttajana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tarttisin sen perinnön itse. Silloin voisin elämäni viimevuodet ostaa välttämättömän avun itselleni ja elää normaalia säästäväistä elämää. Lapset saisivat elää omaa elämää eikä auttaa minua. Avustaisin heitä, jos pystyn. Niin teen nytkin. Annan heille rahaa ja kitkutan niin pienellä kulutuksella kuin voin. Käyn töissä. Ei lapsilla olisi varaa edes siihen perintöveroon. Miksen saisi toivoa edes elämän viimeisiin vuosiin taloudellisesti turvatumpaa elämää?
Mites sinun lastesi viimeiset vuodet sitten aikanaan? Jätätkö heille myös perintöä, vai käytätkö kaiken nyt itseesi?
Lasten viimeiset vuodet ovat ihan heidän omalla vastuullaan vai ajatteletko, että vanhemmat maksavat kehdosta hautaan?
Oi voi boomerinpaskaa. Kiukuttaahan se kun on jo toinen jalka haudassa, kulli ei nouse ja torttu kostu.