Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Moni saa perinnön liian myöhään

Vierailija
18.05.2025 |

Eläkeläisillä on keskimäärin paljon varallisuutta. Nyt heidän lapsensa kasvattavat omia lapsiaan pätkätöiden ja hallituksen leikkausten keskellä ahdistavassa epävarmuudessa. Perheet kärsivät. Perintö tulee paljon myöhemmin.

Miksi nämä eläkeläiset eivät auta lapsiaan nyt?

(Ja kyllä tiedän että kaikilla ei sitä varallisuutta ole mutta miksi ne eivät auta jotka pystyvät)

Kommentit (207)

Vierailija
21/207 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Nuorena sitä rahaa tarvitsisi eikä vasta joskus viis/kuuskymppisenä kun vanhemmat kuolevat ja itse on jo melkein eläkkeellä. Itse pidän huolen siitä, että autan lapsiani, jos ylimääräistä rahaa vain on. Pistän vaikka vanhempien perinnön heille. 

Vierailija
22/207 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä moni auttaa ja sitten moni ei auta.

Ne jotka ei auta, on kyllä V*TUN itsekkäitä. Sietäis hävetä......

Perintöä' EI OLE mikään PAKKO jättää. Saa käyttää omat rahansa ihan itseensä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/207 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeläiset eivät ymmärrä miten epävarmaa elämä ja työelämä on tänä päivänä. He elivät parhaan työikänsä aikana jolloin koulutus takasi työpaikan ja työsuhteet olivat pitkiä. He eivät ymmärrä että näin ei ole enää.

Vierailija
24/207 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yli 80-vuotialle vanhuusvero.

Ja 80-vuotiaille 'alle 80v-vero'.

Vierailija
25/207 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo me 60-70 luvuilla syntyneet jäädään perinnöistä välistä, kun vanhempamme 30-50 luvuilla syntyneet elää porskuttavat tyytyväisinä satavuotiaiksi. Kuollaan varmaan itse ensin. Ei me liki kasikymppisenä enää perinnöillä mitään tehdä. Jää seuraavalle sukupolvelle. 

Mä olen syntynyt -79 ja äitini on syntynyt -60. On aika pitkä ikähaarukka jos mietitään 60-70-luvuilla syntyneitä.

Vierailija
26/207 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain perinnön 34-vuotiaana. Mieluummin olisin sen ottanut paljon myöhemmin. 

Ikävä kuulla.

Mutta pointti ei ollut se että tässä toivotaan eläkeläisten kuolevan nuorempina. Pointti oli se että miksi he eivät auta lapsiaan nyt vielä eläessään.

Vierailija
27/207 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin minä ja monet muut antaa perintönsä mennä suoraan omille lapsileen eli vanhempien lapsenlapsille. Lapsenlapsilla on ikänsä takia paljon enemmän sille rahalle käyttöä! Kun vanhemmat kuoleee, niin keskimäärin ihminen on 50+ ja omat lapset jo muuttaneet pois kotoa, asuntolainat maksettu, hyvät palkat jne. Ja omat lapset ovat vasta itsenäistymässä ja hankkimassa kotia, työuransa alussa jne. He tarvitsevat sitä rahaa. Kun lapsenlapsia on useampi, niin perintöverotkin tulee optimoitua, ei makseta kaksi kertaa perintöveroa ja jokaisella on osuus, josta ei mene edes perintöveroa. Eli yksi sukupolvi kannattaa skipata!

Juu silloin, kun on hyvät tulot ja voi elää hyvää elämää ja on jo velaton. 

Vierailija
28/207 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä oot pimee ahne *aska.

Vierailija
29/207 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni lapsi elää nyt köyhyydessä. Osalla olisi parempi tilanne jos isovanhemmat auttaisivat perhettä.

Vierailija
30/207 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautin € 4000 eläkkeestäni ei ihan itse.

Vierailija
31/207 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseltäni meni perintö ohi, koska ei ollut varaa ottaa sitä vastaan. Vaikka kaiken olisi varmaan saanut myytyä jollain aikataululla, mietin realistisesti, miten maksaa kaiken ylläpito lyhyenkin myyntiajan ajan, ja tulin siihen tulokseen, että ei tule onnistumaan, koska itsellä ei ole rahaa saati kohtuullisia tuloja, laina ei ole mahdollisuus ja perinnöstä vain pieni osa oli rahaa. Toivoin todella, että olisivat laittaneet mene jollekin toiselle. 

Vierailija
32/207 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo me 60-70 luvuilla syntyneet jäädään perinnöistä välistä, kun vanhempamme 30-50 luvuilla syntyneet elää porskuttavat tyytyväisinä satavuotiaiksi. Kuollaan varmaan itse ensin. Ei me liki kasikymppisenä enää perinnöillä mitään tehdä. Jää seuraavalle sukupolvelle. 

Eiköhän moni toivo, etteivät perintöasiat tulisi omalla kohdalla ajankohtaisiksi vielä pitkään aikaan, vaan vanhemmat - (iso)mummu ja -pappa -  saisivat elää pitkään ja terveinä? Se on paljon tärkeämpi asia kuin mahdollinen perintö.

Mies 50+

Vierailija
33/207 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeläisillä on keskimäärin paljon varallisuutta. Nyt heidän lapsensa kasvattavat omia lapsiaan pätkätöiden ja hallituksen leikkausten keskellä ahdistavassa epävarmuudessa. Perheet kärsivät. Perintö tulee paljon myöhemmin.

Muista siis itse kuolla ajoissa, että lapsesi eivät joudu samaan tilanteeseen!

Vierailija
34/207 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nautin € 4000 eläkkeestäni ei ihan itse.

Tällaisia tuottamattomia ihmisiä Suomi täynnä. Lapset, nuoret ja perheet systeemin maksajina.

Vierailija
35/207 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä moni auttaa ja sitten moni ei auta.

Ne jotka ei auta, on kyllä V*TUN itsekkäitä. Sietäis hävetä......

Perintöä' EI OLE mikään PAKKO jättää. Saa käyttää omat rahansa ihan itseensä!

Todella itsekästä tehdä lapsia jättämättä heille perintöä. Täytyy olla mielenvikainen, että haluaa tähän maailmaan lapsen eikä pidä huolta hänen tulevaisuudestaan. 

Vierailija
36/207 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän moni toivo, etteivät perintöasiat tulisi omalla kohdalla ajankohtaisiksi vielä pitkään aikaan, vaan vanhemmat - (iso)mummu ja -pappa -  saisivat elää pitkään ja terveinä? Se on paljon tärkeämpi asia kuin mahdollinen perintö.

Mies 50+

Paras tilanne olisi jos mummu ja pappa eläisivät pitkään terveinä ja samaan aikaan auttaisivat omia lapsiaan vielä eläessään.

Vierailija
37/207 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä tarvii rahaa siivoojan palkkaamiseen, taksi, ikkunanpesua, kampaaja, jalkahoito, matkoja ulkomaille, naatitaan nyt elämästä. 

Vierailija
38/207 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä tarvii rahaa siivoojan palkkaamiseen, taksi, ikkunanpesua, kampaaja, jalkahoito, matkoja ulkomaille, naatitaan nyt elämästä. 

Eli eläkkeellä nautitaan elämästä samaan aikaan kun lapset ja lapsenlapset kärsivät pätkätöistä ja pelkäävät miten tulevat selviämään?

Vierailija
39/207 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat isovanhemmat olivat varakkaita ja elivät silti aika niukkaa elämää, joten heiltä jäi iso perintö. Omat vanhempani perivät heidät eläkeiän kynnyksellä, ja jäivät varhennetulle eläkkeelle niillä rahoilla, joten minulle ja sisarelleni ei tule jäämään sitten oikein mitään perintöä. 

Vierailija
40/207 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oisko kannattanut jättä lapset tekemättä, niin voisi nauttia vielä enemmän elämästä. Lapsetkin kiittäisivät etteivät syntyneet tähän paska maailmaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän