Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi niin monet naiset on vielä keski-iässäkin äärettömän fiksoituneita ulkonäköönsä?

Vierailija
18.05.2025 |

Jotenkin surettaa toi juttu botuliinin piikittämisen normalisoitumisesta. Mikä siinä on niin kauheeta jos nelikymppisellä on juonteita? Eikö oikeesti mitään tähdellisempää mietittävää löydy edes noilla kilometreillä? 

Kommentit (105)

Vierailija
61/105 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas en ymmärrä sitä, että miten on vieläkin ihmisiä, joiden elämäntehtävä on arvostella muita. Mitä se ap sulle kuuluu, mitä joku muu naamallensa tekee? Ja ei, mulla ei ole mitään tekojuttuja ja en silti viitsi puuttua muiden elämään. Jokainen tyylillään

Vierailija
62/105 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On vaan opittu jo pienestä pitäen että naisen tärkein tehtävä on näyttää hyvältä. 

Biologisesti naisen tärkein tehtävä on näyttää seksuaalisesti haluttavalta.

Aloitus taisi koskea keski-ikäisiä? Millä logiikalla niidenkin tärkein tehtävä on aina vaan näyttää haluttavilta? 

Biologisessa mielessä naaraille on kauheinta olla seksuaalisesti näkymätön.

Minusta on nimenomaan aivan ihanaa olla "seksuaalisesti näkymätön". Vihdoinkin saa olla rauhassa. N42

Jotkut on saanu olla melkein aina rauhassa, hih

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/105 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisissa ei ole mitään aitoa.  Tekoripset, tekohuulet, tekohiukset, tekotissit, tekoperse ja tekoarvot.

Miehiltä nämä luonnottomat olennot vaativat jotain aitoa.

Tunnetko tosiaan jonkun suomalaisen naisen, jolla on nämä kaikki, yhden? Palstan mukaanhan päinvastoin suomalaiset naiset ovat rumia, tyylittömiä ja hoitamattomia vanhoissa ja kuluneissa vaatteissaan.

En mutten myöskään tunne ketään jolla ei ole yhtäkään näistä.tten.

Liikut melko oudoissa porukoissa. Itse en tunne yhtään naista, jolla olisi mitään tekolisäkkeitä, ja luulen niiden olleen muotia 15 - 20 vuotta sitten. 

Tekoarvoista kuulisin mielelläni lisää.

Vierailija
64/105 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On vaan opittu jo pienestä pitäen että naisen tärkein tehtävä on näyttää hyvältä. 

Biologisesti naisen tärkein tehtävä on näyttää seksuaalisesti haluttavalta.

Biologisesti miehen tehtävä on metsästää ruokaa ja suojella perhettään, mutta täällä sinä olet nyt viharunkkaamisen lomassa vauvapalstailemassa.

Ei pidä paikkaansa. Mä olen etsimässä seksuaalisesti haluttavia naisia.

Ei helvata, nyt nauroin jo ääneen tälle typeryydelle.

Vierailija
65/105 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyy paljonkin muuta mietittävää mutta olen myös avoin sille ajatukselle, että voin kohentaa ulkonäköäni jos se päälle viiskymppisenä tuntuu tarpeelliselta. Nyt 48-vuotiaana olen vielä ihan tyytyväinen ulkonäkööni

Vierailija
66/105 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se on sun ongelmasi, jos joku on kiinnostunut huolehtimaan ulkonäöstään?

Mulla ei ole botuliinia ainakaan toistaiseksi, mutta ei myöskään kiinnostusta mummoutua ja antaa periksi.

N49

Vierailija
67/105 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut haluavat materiaalista pääomaa, toiset henkistä ja kolmannet ulkonäöllistä, mutta ainoastaan yhtä näistä demonisoidaan. Hyvä ulkonäkö avaa ovia ja mahdollistaa toisinaan paremman palkan (tätä tutkittiin keski-ikäisien miestoimareiden kautta, paremman näköiset saivat parempaa palkkaa), joten miksi ulkonäköön panostamista paheksutaan? Ymmärrän ääritapaukset, mutta miksi ns. normaali panostus ulkonäköön nähdään pinnallisena? 

Vierailija
68/105 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella outo kysymys. Miksi kukaan haluaisi antaa periksi, jos voi tehdä asioita pysyäkseen elinvoimaisen ja virkeän näköisenä? En nyt viittaa noihin pistoshoitoihin, vaan yleensä siihen asenteeseen, että keski-ikäisen naisen ei pitäisi enää olla ulkonäöstään kiinnostunut.

N49

Vierailija
69/105 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut haluavat materiaalista pääomaa, toiset henkistä ja kolmannet ulkonäöllistä, mutta ainoastaan yhtä näistä demonisoidaan. Hyvä ulkonäkö avaa ovia ja mahdollistaa toisinaan paremman palkan (tätä tutkittiin keski-ikäisien miestoimareiden kautta, paremman näköiset saivat parempaa palkkaa), joten miksi ulkonäköön panostamista paheksutaan? Ymmärrän ääritapaukset, mutta miksi ns. normaali panostus ulkonäköön nähdään pinnallisena? 

Voi kuule. Kyllä vaurastumistakin demonisoidaan. On hyväksyttävämpää periä tai voittaa lotossa kuin vaurastua osakekaupoilla. Ilme on sitruunainen kuulijalla kun joku kertoo olevansa työnantajista riippumaton. 

Vierailija
70/105 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole botuliinia ainakaan toistaiseksi, mutta ei myöskään kiinnostusta mummoutua ja antaa periksi.

N49

Minua ainakin haittaa se, että botoxia ottavat ihmiset tukevat järkyttävää eläinrääkkäystä. Jokainen botuliinierä testataan eläimillä ruiskuttamalla kyseistä hermomyrkkyä hiiren vatsaonteloon, ja sen jälkeen seurataan, kuinka monta tuntia/vuorokautta eläin kituu ennen kuolemaansa. Ei siis riitä, että botuliini on joskus aikanaan ennen markkinoille tuloa testattu eläimillä, vaan joka ikinen tehtaassa tuotettu erä testataan tällä tavalla nyt ja jatkossa.

Monelle ihmiselle on tärkeää, että kosmetiikkaa ei testata eläimillä, ei käytetä turkiksia, suositaan kasvisruokaa jne., mutta botoxin ohella eettisyys unohtuu täysin. Kyseessä on kuitenkin aivan hirvittävä eläinrääkkäys vain turhamaisuuden vuoksi.

Vierailija
71/105 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N49

Minua ainakin haittaa se, että botoxia ottavat ihmiset tukevat järkyttävää eläinrääkkäystä. Jokainen botuliinierä testataan eläimillä ruiskuttamalla kyseistä hermomyrkkyä hiiren vatsaonteloon, ja sen jälkeen seurataan, kuinka monta tuntia/vuorokautta eläin kituu ennen kuolemaansa. Ei siis riitä, että botuliini on joskus aikanaan ennen markkinoille tuloa testattu eläimillä, vaan joka ikinen tehtaassa tuotettu erä testataan tällä tavalla nyt ja jatkossa.

Monelle ihmiselle on tärkeää, että kosmetiikkaa ei testata eläimillä, ei käytetä turkiksia, suositaan kasvisruokaa jne., mutta botoxin ohella eettisyys unohtuu täysin. Kyseessä on kuitenkin

Tuo on erittäin hyvä pointti. AP:n ongelma näytti kuitenkin olevan se, että keski-ikäinen nainen on kiinnostunut ulkonäöstään. Eläinten käyttö näissä kokeissa onkin ihan oikea ongelma, jota en itsekään hyväksy.

N49

Vierailija
72/105 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsestään voi pitää huolta ilman botuliiniakin. Minä olen valmis kasvojen kohotukseen päälle viiskymppisenä, jos siltä tuntuu

Vierailija
73/105 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki mitä naiset tekee on väärin. Jos ei huolehdi ulkonäöstään on kulahtanut muija. Jos huolehtii on typerä bimbo. Mitäpä jos kukin tekeekin mitä ikinä lystää ja antaa ulisijoiden ulista? 

Vierailija
74/105 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysin marginaalia. Erittäin suuri enemmistö ei ole vähemmissäkään määrin kiinnostunut ulkonäöstään.

Sen kyllä huomaa kun esim. Prismassa katsoo ostoksilla olevia. Kauppaan tullaan ties missä rytkyissä ja hiukset kampaamatta. 

suomalainen ei tosiaan välitä ulkonäöstään, ei mies eikä nainen.

Vierailija
75/105 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaa meikkaus ja botox ja kampaajalla käynti siis "ulkonäöstä huolehtimista" ... Nuorena naisena kysyn. Itse en ole koskaan tehnyt näitä mutta pidän itseäni siistinä ihmisenä ja että huolehdin ulkonäöstä.

Siihen taas miksi jotkut meikkaa vanhempana, niin oma äiti on tälläinen mutta hänen sanojen mukaan ( ja kuvien) hän on tykännyt meikata myös nuorempana. Innostuu vieläkin esim huulipunien sävyistä. itse en ymmärrä tuota juttua. mutta itse esim innostun sitten muista asioista. 

Vierailija
76/105 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä ottanut. Voisin ottaa, jos tarvitsee. Muiden mielipiteet on ininää korvissa. Pukeudunkin just niin kuin tykkään. 

Vierailija
77/105 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittaa meikkaus ja botox ja kampaajalla käynti siis "ulkonäöstä huolehtimista" ... Nuorena naisena kysyn. Itse en ole koskaan tehnyt näitä mutta pidän itseäni siistinä ihmisenä ja että huolehdin ulkonäöstä.

Siihen taas miksi jotkut meikkaa vanhempana, niin oma äiti on tälläinen mutta hänen sanojen mukaan ( ja kuvien) hän on tykännyt meikata myös nuorempana. Innostuu vieläkin esim huulipunien sävyistä. itse en ymmärrä tuota juttua. mutta itse esim innostun sitten muista asioista. 

Mä taas ymmärrän. Äitiäni, isoäitiäni, tytärtäni. Eri ihmisiä kiinnostaa eri jutut. Eikä se tee heistä parempia kuin muut. Se on sitä vapautta valita. 

Vierailija
78/105 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä taas ymmärrän. Äitiäni, isoäitiäni, tytärtäni. Eri ihmisiä kiinnostaa eri jutut. Eikä se tee heistä parempia kuin muut. Se on sitä vapautta valita. 

No siis tarkoitin että en itse ymmärrä mikä siinä meikkaamisessa kiinnostaa, musta se on vain rahankulutusta. Mutta varmaan äitini näkee mun harrastukset rahankulutuksena xD

Vierailija
79/105 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiiätkö kun voi innostua vaikka siitä meikkaamisesta ja paljon monesta muustakin asiasta. Eihän nämä ole toisensa pois sulkevia asioita, eihän?

Vierailija
80/105 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oletettu ulkonäköön fiksaantuminen voi johtua ihan siitä, että ulkonäön hoitoon menee 50-v. enemmän aikaa ja rahaa kuin nuorempana. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yksi