Ei rahaa ruokaan, kengät hajalla (iso reikä), nälkä...Tukia leikattu rajusti
Mitä oikein teen? Viimesijaista perustoimeentulotukea leikattu niin pahasti ettei enää ole varaa ruokaan. Paino tippunut 5kg lyhyessä ajassa. Täysin kestämätöntä...
Mikä taho auttaa? Aivan kamala tilanne
Kommentit (103)
Villiyrtit ovat nyt parhaimmillaan. Ainakin saat salaatin tehtyä. Googlaamalka löydät kyllä hyvin tietoa. Ravintoarvokin on parempi juuri poimituissa.
Laita muovipussi sukan päälle. Maa on vielä kosteaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettele kunnon suihinotto, niin saat rahaa enemmän kuin ehdit tuhlata.
PersuPojan velttoa prinssinakkia ala kukaan lutkuttaan.Edes rahasta.
Ap:lla ei liene vaihtoehtoja..😊
Vaihtoehtona on purra miehen penis irti ja varastaa sen lompakko :)
VALIVALIVALIVALI ja ULIULIULIULIULIULIULIULIULI, töihinmenohan TIETENKÄÄN ei ole vaihtoehto?!
Vierailija kirjoitti:
Milloin hallitus kaatuu? Suomen tuhoaja
MENE T Ö I H I N !!!!!!
Vierailija kirjoitti:
MENE TÖIHIN
Tämä jankuttaja poistoon !
Vierailija kirjoitti:
Sama tilanne. Yh ja lapset (teinejä) kärsivät tietysti eniten. Syövät aivan mahdottoman paljon. Mutta joutuvat syömään paljon höttöä. Lihaan ei ole varaa joka viikko. Hyvä ravinto olisi tärkeätä että jaksavat käydä lukion. Huomaan että vaikuttaa jo heidän olemukseensa. Ovat väsyneitä ja jotenkin veto poissa. Heitäkin tietusti surettaa tämä tilanne. Eivät pääse minnekään kavereiden kanssa, ei juhliin (koska ei varaa lahjaan) ja kaikki IHAN kaikki ylimääräinen on pois elämästä. Eivät ole saaneet töitä vaikka TODELLA haluavat päästä töihin edes muutamaksi illaksi viikossa. tai viikonloppuisin.
YH :ous EI OLE _EDELLEENKÄÄN_ mikään peruste ulinalle. Se on TÄYSIN TIETOINEN OMA VALINTA olotilaksi.
#omien valintojen seuraukset
#vastuu omista valinnoistaan
Vierailija kirjoitti:
Mullakin on ainoot lenkkarit rikki eikä rahaa ostaa uusia. Ja mun jalkaterässä on hermovaurio, joka aiheuttaa jatkuvaa kipua niin en voi ostaa mitään vähän sinnepäin olevia kymmenen euron tokmannikenkiä. Ehkä en vaan sitten mee ulos.
T. Työtön yh
Osta geelipohjalliset jotka pehmentävät.
Täältä saa apua:
Minulla on parit lähes käyttämättömät kengät noin 39 numeroiset. Tule hakemaan ja saat syödä meillä.
Mikä on sinun ammatti? Oletko hakenut töitä?
Sinä et tule koko elämääsi pärjäämään, jos et pääse töihin ja ala itse tienaamaan. Onko sinulla minkäänlaista osaamista?
Aika turhaa on tänne kirjoittaa epätoivoisia kirjoituksia, jos et avaa yhtään mikä on tausta tuolle surkeudellesi. Eihän tuo ole se normaali tila, jossa ihmisen tulisi elää. Jotain pitäisi saada aikaan, niin että pääsisit eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Sama tilanne. Yh ja lapset (teinejä) kärsivät tietysti eniten. Syövät aivan mahdottoman paljon. Mutta joutuvat syömään paljon höttöä. Lihaan ei ole varaa joka viikko. Hyvä ravinto olisi tärkeätä että jaksavat käydä lukion. Huomaan että vaikuttaa jo heidän olemukseensa. Ovat väsyneitä ja jotenkin veto poissa. Heitäkin tietusti surettaa tämä tilanne. Eivät pääse minnekään kavereiden kanssa, ei juhliin (koska ei varaa lahjaan) ja kaikki IHAN kaikki ylimääräinen on pois elämästä. Eivät ole saaneet töitä vaikka TODELLA haluavat päästä töihin edes muutamaksi illaksi viikossa. tai viikonloppuisin.
Linssit ja pavut ovat halpoja ja sisältävät paljon proteiinia ja pitävät nälän poissa. Tee vaikka meksikolaisia paputortilloita tai chili sin carnea, maistuu varmasti teineille.
Olen 55v yh ja ensimmäistä kertaa olin ruokajonossa. Hävetti paljon. Mutta oli pakko. Eikä sieltä paljon mitään saanut.
Ruokaa jossa päivämäärä jo mennyt. Tuntuu pahalta antaa lapsille mahdollisesti pilaantunutta ruokaa. Kuin keskiajalla olisi köyhä.
Eron jälkeen taloudellinen tilanne niin huono että ei varaa mihinkään, edes syödä. Entinen ylemmän keskiluokan rouva joutuu nyt yh äitinä käydä ruokajonossa. Hyvä koulutus, mutta olen työtön ja ei rahat riitä mitenkään. Suomessa tarvitsee olla kaksi elättämässä perhettä tai todella hyvät tulot. Nyt puollitoista vuotta erosta olen käyttänyt koko työelämäni kertyneet säästö, ihan kaikki mitä on ollut vaikka eläkerahastoissa ym. Ei tästä köyhyydestä enää voi nousta.
Lapsilla nyt köyhä lapsuus (minun kanssa), ei rahaa hemmotella lapsenlapsia, köyhä eläkeikä.
Pelottaa kun ei edes 'pakolliseen' kotivaraan tule koskaa olemaan ylimääräistä näillä näkymillä.
Diakoni ei auta, vain muutamia kertoja vuodessa voi ruokaan saada tietyn määrän apua( 50€). Lapsilla aina nälkä. He eivät ole löytäneet koulun lisäksi töitä. Itkettää tilanne.
Vaikeaa on elättää lapset yksin Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Uskon. Sama täällä kaikki hajoaa. Syitä on tilanteeseen, sitä ei voi korjata noin vain.
Kirpparilta saa vaatteita ja kenkiä parilla eurolla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
YH :ous EI OLE _EDELLEENKÄÄN_ mikään peruste ulinalle. Se on TÄYSIN TIETOINEN OMA VALINTA olotilaksi.
#omien valintojen seuraukset
#vastuu omista valinnoistaan
Miten esim tuttavaperheen äiti valitsi yksinhuoltajuuden puolison päätettyä elämänsä? Miten minun puolisoni sen tekee kun minusta aika jättää? Mieti nyt vähän. EI ole aina syy yksinhuoltajassa.
Lain mukaan toimeentulotukea leikataan jos ihminen ei ole vaivautunut hakemaan muita tukia tai on rikkonut velvollisuuttaan hakea töitä ja saanut karenssin. Eli olet laiska jota valtion ei pidäkään elättää
Ek:n laatima hallitusohjelma etenee suunnitellusti.
Vierailija kirjoitti:
Olen 55v yh ja ensimmäistä kertaa olin ruokajonossa. Hävetti paljon. Mutta oli pakko. Eikä sieltä paljon mitään saanut.
Ruokaa jossa päivämäärä jo mennyt. Tuntuu pahalta antaa lapsille mahdollisesti pilaantunutta ruokaa. Kuin keskiajalla olisi köyhä.
Eron jälkeen taloudellinen tilanne niin huono että ei varaa mihinkään, edes syödä. Entinen ylemmän keskiluokan rouva joutuu nyt yh äitinä käydä ruokajonossa. Hyvä koulutus, mutta olen työtön ja ei rahat riitä mitenkään. Suomessa tarvitsee olla kaksi elättämässä perhettä tai todella hyvät tulot. Nyt puollitoista vuotta erosta olen käyttänyt koko työelämäni kertyneet säästö, ihan kaikki mitä on ollut vaikka eläkerahastoissa ym. Ei tästä köyhyydestä enää voi nousta.
Lapsilla nyt köyhä lapsuus (minun kanssa), ei rahaa hemmotella lapsenlapsia, köyhä eläkeikä.
Pelottaa kun ei edes 'pakolliseen' kotivaraan tule koskaa olemaan yl
55 vuotias on niin uusavuton, että luulee ruoan olevan syömäkelvotonta päiväyksen jälkeen? "Mahdollisesti pilaantunutta," mitä helvettiä? Avaa se purkki ja katso ja haista sitä elintarviketta. V* ttu oletko niin s* atanan tyhmä että jos tänään lukee päiväys jossain ruoassa, heität sen tasan 00:00 roskiin? Sitä voi syödä vielä 23:59, minuuttia myöhemmin siitä saa ruokamyrkytyksen.
Ilmaista ruokaa ja olet niin kermaperse ettet edes katso sitä ruokaa koska päiväys on mennyt, ja olet niin hieno rouva ettet edes vilkaise sitä koska tottakai prinsessalle pitää saada tuoreinta mahdollista ruokaa ja ilmaiseksi.
Kyllä ne Suomessa menevät. Ei olla vieläkään nähty kunnon mielenilmauksia. Milloin ajattelit aloittaa? Sitten, kun heisimato ja keripukki vaivaa? Onnea, oletkin silloin elämäsi kunnossa!
-eri