Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei rahaa ruokaan, kengät hajalla (iso reikä), nälkä...Tukia leikattu rajusti

Vierailija
18.05.2025 |

Mitä oikein teen? Viimesijaista perustoimeentulotukea leikattu niin pahasti ettei enää ole varaa ruokaan. Paino tippunut 5kg lyhyessä ajassa. Täysin kestämätöntä...

Mikä taho auttaa? Aivan kamala tilanne

Kommentit (103)

Vierailija
61/103 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama tilanne. Yh ja lapset (teinejä) kärsivät tietysti eniten. Syövät aivan mahdottoman paljon. Mutta joutuvat syömään paljon höttöä. Lihaan ei ole varaa joka viikko. Hyvä ravinto olisi tärkeätä että jaksavat käydä lukion. Huomaan että vaikuttaa jo heidän olemukseensa. Ovat väsyneitä ja jotenkin veto poissa. Heitäkin tietusti surettaa tämä tilanne. Eivät pääse minnekään kavereiden kanssa, ei juhliin (koska ei varaa lahjaan) ja kaikki IHAN kaikki ylimääräinen on pois elämästä. Eivät ole saaneet töitä vaikka TODELLA haluavat päästä töihin edes muutamaksi illaksi viikossa. tai viikonloppuisin. 

YH :ous EI OLE _EDELLEENKÄÄN_ mikään peruste ulinalle. Se on TÄYSIN TIETOINEN OMA VALINTA olotilaksi.

#omien valintojen seuraukset

#vastuu omista valinnoistaan

Lapsen saamiseen tarvitaan sekä mies, että nainen. Onko puolison kuolema oma valinta? Ei. Onko kumppanilla puhjenneet mielenterveysongelmat oma valinta? Ei. Onko puolison ottama ero oma valinta? Ei. Onko kumppanin lasten synnyttyä aloittama juoppous tai väkivaltaisuus oma valinta? Ei.

Se on oma valinta, etten ole edes sotkeentunut miehiin heidän persreikäisyytensä vuoksi.

- Vela

Vierailija
62/103 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 55v yh ja ensimmäistä kertaa olin ruokajonossa. Hävetti paljon. Mutta oli pakko. Eikä sieltä paljon mitään saanut.

Eron jälkeen taloudellinen tilanne niin huono että ei varaa mihinkään, edes syödä. 

Entinen ylemmän keskiluokan rouva joutuu nyt yh äitinä käydä ruokajonossa.

Helvetti mitä TURHAA ULINAA!

KUKA, kuka käski hajoittaa ydinperheen ja alkaa larppaamaan YH :ta????????????! Ne kersat hoidetaan yhdessä ja perhe pidetään kasassa tasan niin kauan että ne täyttää 18 v., jos ja kun siihen ei kyetä, niitä kersoja EI SILLOIN VÄÄNNETÄ! Turha naukua ja ulista kun ei itse kykene kantamaan valintojensa seurauksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/103 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama tilanne. Yh ja lapset (teinejä) kärsivät tietysti eniten. Syövät aivan mahdottoman paljon. Mutta joutuvat syömään paljon höttöä. Lihaan ei ole varaa joka viikko. Hyvä ravinto olisi tärkeätä että jaksavat käydä lukion. Huomaan että vaikuttaa jo heidän olemukseensa. Ovat väsyneitä ja jotenkin veto poissa. Heitäkin tietusti surettaa tämä tilanne. Eivät pääse minnekään kavereiden kanssa, ei juhliin (koska ei varaa lahjaan) ja kaikki IHAN kaikki ylimääräinen on pois elämästä. Eivät ole saaneet töitä vaikka TODELLA haluavat päästä töihin edes muutamaksi illaksi viikossa. tai viikonloppuisin. 

YH :ous EI OLE _EDELLEENKÄÄN_ mikään peruste ulinalle. Se on TÄYSIN TIETOINEN OMA VALINTA olotilaksi.

#omien valintojen seuraukset

#vastuu omista valinnoistaan

Lapsen saam

iseen tarvitaan sekä mies, että nainen. Onko puolison kuolema oma valinta? Ei. Onko kumppanilla puhjenneet mielenterveysongelmat oma valinta? Ei. Onko puolison ottama ero oma valinta? Ei. Onko kumppanin lasten synnyttyä aloittama juoppous tai väkivaltaisuus oma valinta? Ei.

Se on oma valinta, etten ole edes sotkeentunut miehiin heidän persreikäisyytensä vuoksi.

- Vela

Niin, sen verran jäi ehkä tarkentamatta että LESKET on sellaisia joita ed. mainittu kritiikki ei luonnollisestikaan koske, koska leskeys on AINOA hyväksyttävä syy olla yh.

Vierailija
64/103 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 55v yh ja ensimmäistä kertaa olin ruokajonossa. Hävetti paljon. Mutta oli pakko. Eikä sieltä paljon mitään saanut.

Eron jälkeen taloudellinen tilanne niin huono että ei varaa mihinkään, edes syödä. 

KUKA, kuka käski hajoittaa ydinperheen ja alkaa larppaamaan YH :ta????????????! Ne kersat hoidetaan yhdessä ja perhe pidetään kasassa tasan niin kauan että ne täyttää 18 v., jos ja kun siihen ei kyetä, niitä kersoja EI SILLOIN VÄÄNNETÄ! Turha naukua ja ulista kun ei itse kykene kantamaan valintojensa seurauksia.

Tainnut olla väkevät kiljut viimeyönä kun vieläkin nuin sekaisin.

Vierailija
65/103 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät kuka on hajottanut "ydinperheen"? Siinä olet kyllä oikeassa että lapsia ei "väännetä" enää. Syypää siihen on tämä yhteiskunta josta on tullut niin vihamielinen että pienikin kipinä saattaa sytyttää raivon. Voit kokeilla sitä menemällä julistamaan mielipiteitäsi väärille ihmisille. Onnea matkaan.

Vierailija
66/103 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alieeni kirjoitti:

En ymmärrä näitä ilkkuvia kommentteja. Suomalaiset ovat yhtä pahoja ja empatiakyvyttömiä kuin na t sit. Ehkä ei haittaakaan jos ven äjä tuI isi raj an yIi

En lähtisi noin rajulle linjalle, mutta jotain pitäisi tehdä empatian palauttamiseksi.

Vierailija
67/103 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasten ei pidä joutua kärsimään turvattomasta kodista. Muuten heistä kasvaa yhtä urpoja kuin sinä ja sinuja emme halua lisää.

Vierailija
68/103 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mikään. Raahaudu viimeisillä voimillasi kadulle kuolemaan. Kunnallinen jätelaitos siivoaa katuja lähes päivittäin. 

T:Petteri

Tämä on sentään vielä ilmainen palvelu.

Hei kiitos sulle!

Vierailija
69/103 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohduttaako yhtään, että suurituloisimman eläkeläiset saa verohelpotuksen jolloin saavat yli 5000€/v. lisää käteistä. Voit ajatella, että hekin pääsevät vaikka kivalle matkalle sillä rahalla. Ei tarvitsi koko aikaa viettää omalla mökillä tms.

Vierailija
70/103 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Niin, sen verran jäi ehkä tarkentamatta että LESKET on sellaisia joita ed. mainittu kritiikki ei luonnollisestikaan koske, koska leskeys on AINOA hyväksyttävä syy olla yh.

Miksi sinusta on ok, että mies on väkivaltainen vaimoaan ja lapsiaan kohtaan?

Vierailija
71/103 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli opiskeluaikaan sama tilanne 1990-luvun ja 2000-luvun vaihteessa. Kengät oli rikki, tuli vettä sisään. Laitoin muovipussin sukan päälle ja toisen sukan muovipussin päälle ja kengät jalkaa. 

Kävin syömässä vain opiskelijaruokalassa, jossa ruoka maksoi muutaman markan. Nyt halpoja ruokia myy varmaan jotkut hyväntekeväisyys ruokalat.

Kesällä menin sitten kesätöihin ja sain taas taloutta paremmaksi. Ja ostin uudet kengtä. 

Vierailija
72/103 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MENE TÖIHIN

Haen töitä mut en oo saanu. Voiko sun työpaikalle "mennä" töihin?

Mun puolesta voit. Kerrot vain portilla asiasi.

Vierailija
73/103 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä niitä halpoja asuntoja on?

Vierailija
74/103 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja paskanmarjat ! Ap spämmää näitä tahallaan ! Ihan turhaan te tuota huomionhakuista hullua neuvotte kun ei sille mene mikään järkeen

Vierailija
75/103 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kengät sellpy yms valikoima 3,50 plus posti 

alle kympillä saa tai samalla postimaksulla kahdet 

Vierailija
76/103 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta varaa käyttää nettiä ja vonkua vauvapalstalla?

Vierailija
77/103 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä menee tuet päihteisiin joilla ei ole ruokaa, likaiset, risaiset kengät ja vaatteet.

Vierailija
78/103 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko paikkakunnallasi tarjolla ruoka-apua? Ensin pitäisi varmaankin syödä. 

Vierailija
79/103 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alieeni kirjoitti:

En ymmärrä näitä ilkkuvia kommentteja. Suomalaiset ovat yhtä pahoja ja empatiakyvyttömiä kuin na t sit. Ehkä ei haittaakaan jos ven äjä tuI isi raj an yIi

En lähtisi noin rajulle linjalle, mutta jotain pitäisi tehdä empatian palauttamiseksi.

Empatiaa ei palauteta sillä että jotkut luovat uraa tukiputkessa. Onhan niitä jotka valittavat kun ovat vailla koulutusta ja olleet 20 vuotta työttömänä, eivät siis ole edes kouluttautunut sinä aikana, vaan nostaneet tukia, päähänkö pitäisi silittää ? 

Vierailija
80/103 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta nyt vttu jo se kitinäs! Lopeta itses! Kukaan sua enää jaksa... ei ees sossun tädit... 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän