Miten muuten työttömiä voi aktivoida kuin leikkaamalla tukia?
Tätä asiaa minä olen miettinyt. Ketää ei voi pakottaa töihin joten miten muuten työttömiä voi aktivoida kuin leikkaamalla heidän tukia?
Kommentit (211)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömyyden juurisyy on kokoomuksen äänestäminen.
Vain todella tyhmät luulee että itselle valuu rikkailta jotain hyvää.
Äänestäkää SDP tai Vasemmistoliittoa siinä on työttömille aktivointia mitään muuts ei tarvita.
En äänestä mitään enää koskaan.
Alan itsekin ikävä kyllä kallistua tähän. 15 vuotta äänioikeutettuna olen äänestänyt jokaisissa vaaleissa 2018 presidentinvaaleja lukuunottamatta. Olen aina äänestänyt puolueita vasemmalta laidalta, mutta viime hallituskauden jälkeen en tiedä äänestänkö enää. Tämä hallitus nyt on vielä surkeampi. Tuntuu että se on aivan sama, mitä äänestää, paskaa politiikkaa tulee silti ja runnotaan läpi mielivaltaisia päätöksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tarjoamalla töitä? Itse haen jatkuvasti ja en edes pääse siivoustöihin.
Etkö edes veturinkuljettajaksi, ahtaajaksi, lähihoitajaksi...? Mitäs kaikkia sitä taas olikaan mitkä ei mitään koulutusta tarvitse.
AIVOTON IDIOOTTI, KÄY GOOGLAAMASSA KYSEISTEN AMMATTIEN VAATIMUKSET - SAATAT HÄMMÄSTYÄ.
Mihin työhön kelpaa aivoton idiootti?
Spämmäämään Putinin propagandaa Vauvalle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä meistä työssäkäyvistä aivan jokaisella on se kodin ja työpaikan välinen matka kuljettavana.
Ei oo. Aina voi tehdä etätöitä. Ilmoitat vaan työnantajalle että alat tekemään etänä.
Marjanpoiminta etänä. Hmmm...
Miksi oletusarvoisesti heikommassa aasemassa ja rähmällään olevaa on helpompi potkaista päähän ja sylkäistä päälle kuin sellaista, joka on paremmassa asemassa ja oletusarvoisesti kykenee puollustautumaan paremmin?
Entä millä oikeudella jollekulle maksetaan netto palkkaa yli 6000€ kuukaudessa ja Suomen hallitus haluaa mieluummin myötää hänelle verohelpotuksia kuin kiristämällä hänen verotustaan ja käyttäen nuo rahat vaikka työllistämiseen, Moni kun saattaisi tulla töihin vaikka palkka olsi alle puolekin tuosta/ netto,
Mutta eihäm se käy on paljon helpompaa lyödä ja kurittaa heikompaansa kuin heitä, joilla on asiat keskimäärin paremmin tai vielä paremmin. Keskiluokka maksaa kuitenkin ja peloissaan niuolee parhaimmassa asemassa olevien persuksia toivoen pääsevänsä samaan asemaan heidän kanssaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paitsi että niitä töitäkään ei yksinkertaisesti ole.
Kohta alkaa marjojen keruu kausi, miksi meille tuodaan ulkomailta kerääjät? Miksi suomalaiset työttömät ei mene keräämään marjoja?
Suomalaiset tarvitsevat palkan, jolla voi asua Suomessa, oikeassa asunnossa ja syödä ja tarjota perheelleenkin muutakin ruokaa kuin kalanpääkeittoa.
Mansikan poimijat saa oikeat ruuat, mutta ei hotellimajoitusta. Mutta eihän sitä voi edes muutamaksi viikoksi lähteä kun äitikin jäisi yksin.
Taidat puhua omasta kokemuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä meistä työssäkäyvistä aivan jokaisella on se kodin ja työpaikan välinen matka kuljettavana.
Ei oo. Aina voi tehdä etätöitä. Ilmoitat vaan työnantajalle että alat tekemään etänä.
Marjanpoiminta etänä. Hmmm...
Kertonee kaiken tämän etätyöehdottelijan järjen juoksusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohta alkaa marjojen keruu kausi, miksi meille tuodaan ulkomailta kerääjät? Miksi suomalaiset työttömät ei mene keräämään marjoja?
Joko ne laittomuuksiin syyllistyneet marjafirmat on saaneet tuomion? Palkat taisi jäädä maksamatta ja ruuaksi oli kalanpäitä. Ulkomaiset marjanpoimijat kääntyi poliisin puoleen.
Osa on saanut ja muuten myös se yksi työ- ja elinkeinoministeriön virkamies joka oli vastaanottanut lahjuksia yhdeltä marjayritykseltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja elämään homeisissa konteissa makuupussissa ja syömään mätää kalanpääkeittoa, niinkuin näiden ihmiskauppiaiden, eikun anteeksi marjayrittäjien orj.. eikun työntekijät.
Sinä työtön olet liian nirso töiden suhteen. Kyllä niitä töitä on jos vaan suostuisit niitä töitä tekemään.
Kyllä ilmaiseksi pääsee työtä tekemään, mutta palkkaa ei haluta maksaa.
Jos tulisi sota mä haluaisin nähdä pitkään työttöminä olleita koitettavan saada puolustamaan tätä yrityssosialistista paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äänestäkää SDP tai Vasemmistoliittoa siinä on työttömille aktivointia mitään muuts ei tarvita.
Alan itsekin ikävä kyllä kallistua tähän. 15 vuotta äänioikeutettuna olen äänestänyt jokaisissa vaaleissa 2018 presidentinvaaleja lukuunottamatta. Olen aina äänestänyt puolueita vasemmalta laidalta, mutta viime hallituskauden jälkeen en tiedä äänestänkö enää. Tämä hallitus nyt on vielä surkeampi. Tuntuu että se on aivan sama, mitä äänestää, paskaa politiikkaa tulee silti ja runnotaan läpi mielivaltaisia päätöksiä.
Kuule, etkös tajua, että kokkarit voitti vaalit, juuri siksi, että heidän kannattajansa äänestivät, kun taas monet vasemmistolaiset eivät.
Ensi vaaleissa menet äänestämään ja agitoit kaikki kaverisi mukaan. Sukulaiset myös.
Voisiko joku selittää miksi maakunnissa 400 000 naiselle maksetaan konttorivirasta julkisella 3800 euroa kuussa ja oho suomalaisille työttömille miehille 590 euroa kuussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä oikeisto juuri toivoo.
Ap:n lauantai-illan huvi, haukkua työttömiä kun ei raukalla muuta tekemistä ole. Voi pientä, pusi, pusi.
Miten olisi sellainen ketjussa vielä mainitsematon ja ennenkuulumaton konsti kuin PALKKA?
Palkat sellaiselle tasolle, että niillä pystyy elättämään itsensä ilman mitään sosiaaliturvaa, kuten asumistukea ja vielä jää jotain itsellekin käteen välttämättömien kulujen jälkeen.
Tiedän, kuulostaa täysin radikaalilta ratkaisulta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama. Samanlaisia valehtelijoita kaikki. Äänesti sitten vasemmistoliittoa tai persuja. Molempia olen äänestänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En löytynyt edes yhtä ämpäriä vaikka etsin koko viime talven.
Pitää helpottaa palkkaamista.
Ihan vaikka näin. Koska palkkatukirahat loppuvat todella nopeaa. Annetaan puolet palkatusta ajasta yli 2 kk hommiin työttömyystukena. Yrittäjä maksaa loput.
Esim sopimus 4 kk. 2 kk työmarkkinatuki plus loppuosa palkasta. 2 kk koko palkka.
Tuki tulisi yli vuoden työttömyyden jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Jos tulisi sota mä haluaisin nähdä pitkään työttöminä olleita koitettavan saada puolustamaan tätä yrityssosialistista paskaa.
Et ole edes suomalainen, joten häivy haukkumasta työttömiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
&
Vastasin jo tähän, mutta kommentti poistettiin tai ei lähtenyt, joten yritetään uudelleen. En juuri juttele politiikasta muiden kanssa, kuin puolison. Enkä todellakaan ala painostaa muita äänestämään minun haluamallani tavalla. Sukulaiset sitä paitsi äänestävät oikeistopuolueita. Omani persuja, puolison kokoomusta. Puolison sukulaiset sentään ovat sivistyneitä ja osaavat kunnioittaa sitä, että minulla ja puolisollani on erilainen mielipide, kuin heillä. Omista sukulaisista ei ikävä kyllä voi sanoa samaa, vaan tyrkyttävät omaa näkemystään ainoana oikeana.
Jos itse joskus vielä äänestän, niin pienimmän pahan periaatteella. Tällä hetkellä eduskunnassa ei vain ole yhtään puoluetta, jota voisin äänestää. Pienpuolueen äänestäminen taas on yhtä kuin äänen heittämistä hukkaan. Olen todennut, että minun on parempi lopettaa politiikan seuraaminen kokonaan ja elää elämääni välittämättä siitä, mitä eduskunnassa tapahtuu. Eipähän joudu pettymään tyhjiin lupauksiin ja etsimään syyllistä omiin ongelmiin kansanedustajista.
Ei työttömät tarvi kannustusta vaan työpaikkoja.