Kotona asuminen yli 80-vuotiaana. Onko teidän suvussa yleistä?
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa vaiheessa on yleensä vaikeudet alkaneet. Dementiaa pukkaa, aiheuttaa pelkotiloja ja harhaluuloja.
Dementiasta kärsii vain noin kolmannes 90-vuotiaista.
Niin? Meillä aivojen tuhoa on aiheuttanut aivoinfarktit ja kaatumisesta tulleet päävammat. Suomessa syödään verenohenuslääkkeitä ja vanhusten hoitotasapaino lääkityksen suhteen ei usein ole hyvällä mallilla, kun lääkkeet ovat unohtuneet.
Lisäksi eläkeläisten alkoholismi on kasvussa verrattuna edellisiin sukupolviin.
Eläkeläisten alkoholismi on kyllä paha, mut miten siihen voi puuttua kun ei myönnä ottaneensa vaikka se näkyy kilometrien päähän.
Ompa ikävä käsitys boomereista.
Onneksi kaikki boomerit eivät ole tällaisia.
Kaikkea hyvää sinulle kuitenkin toivotan. Sairaanhoitajan ammatti on todella raskas.
Sinäkin olet kuitenkin jonkun booretin jälkeläinen.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki saastaiset ja ahneet boomerit houtakoot itse itsensä. Minä en heitä auta vaikka hoitaja olenkin. He normalisoivat kaiken pahuuden lapsenpäästämisestä h*uorintekoon ja irstauksiin.
Sulla on mennyt roolit sekaisin. Olet siellä pöpilässä potilaana etkä hoitajana.
On. Kukaan ei ole olut koskaan hoitokodeissa. Nytkin asuu 98-vuotias ja kaksi 90 v. Yksi 93 teräväpäinen kuoli vuoden alussa kotiinsa.
Itse oon 80, samoin lasteni appivanhemmat. Kaikki myö asutaan kotona ilman apuja
Vierailija kirjoitti:
Kotona ovat asuneet loppuun asti kaikki yli 80-vuotiaat meidän suvussa. Tämä varmaan siksi, että ei ole ollut muistisairautta.
Meillä isoäitini joutui 80-vuotiaana vanhainkotiin, koska oli kaatunut ja joutunut sairaalaan. Sairaalassa todettiin dementia senilis. Asui vanhainkodissa monta vuotta. Muut isovanhempani ja isäni ovat kuolleet alle 80-vuotiaina.
Nyt 88-vuotias äitini asuu vielä kotonaan: muutti jokunen vuosi sitten esteettömään senioritaloon jonka lähellä on palvelukeskus. Hänellä käy siivooja, muuten pärjää. Siskoni hoitaa hänen raha-asiansa.
Lähisukulaisista isäni (80v), appi (91v) ja anoppi (93v) asuvat kaikki kotonaan.
Ei kai nykyään mihinkään hoitokotiin edes pääse, joten ei ole muuta vaihtoehtoa.