Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsi ei suostu syömään muuta kuin ranskalaisia ja nakkeja

Vierailija
17.05.2025 |

Mitä voin tehdä?

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattiko opettaa ranskalaisille ja nakeille? 

TÄMÄ!!!

Vierailija
62/73 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole mikään asiantuntija, mutta en ainakaan tekis ruokapöydästä mitään taistelukenttää. Mutta silti tekisin kuitenkin kuten täällä neuvottiin eli perusruokaa pöytään 5-6 krt. päivässä. Ei maanitteluja, ei lässytystä tai mitään imelää kehumista että "nami nami kun mustikat onkin hyviä!" Mua itseäni yritettiin saada syömään marjoja tuolla menetelmällä enkä oikein pidä niistä vieläkään. Toki mä söin perusruokia, etten kyllä nälkään ollut kuolemassa.

Montakohan päivää menee, että lapsi syö? Haittaisko kokeilu mitään? Nakeista ja ranuista ei kyllä mitään ravintoaineita saa, että onko tuo nyt paha olla vähän nälässä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Hessu Hopon nauravat nakit Mikki Hiiri ranuilla? 

Vierailija
64/73 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset syö tasan sitä mitä vanhemmat heidät totuttaa syömään. Jos alusta asti tarjotaan vaihtelevasti kaikkea perusruokaa, niin kyllä lapsi sitä sitten syö. Jos ei maistu, niin ei muuta tilalle. Aikuinen päättää mitä syödään, lapsi päättää minkä verran. Jos on jo siinä tilanteessa, että on antanut aina jotain herkkuja oikean ruoan korvikkeeksi, niin sitten on kusessa. Siitä tilanteesta on kivinen tie normaaliin syömiseen. Koko perheen ruokaremontti voi olla tarpeen, ja lapsi totutetaan uusiin makuihin ja koostumuksiin vähitellen yksi asia kerralla maistattamalla useita kertoja kunnes tottuu.

"Lapsi päättää minkä verran syö" Eli päättää että ei syö ollenkaan.

Ei se ole vaarallista jos lapsi ei syö ollenkaan, sitten ei syö. Seuraavalla ruoka

Ei näännytä. Mä en oo sellaista nepsyä nähnyt joka ei tarpeeksi nälissään söisi, mutta äitejä jotka ovat hysterian partaalla ruuan suhteen oon nähnyt senkin edestä. Koulussa ja päiväkodissa kyllä nämäkin lapset saadaan aika monta eri makua maistamaan, jotka eivät kotona syö kun nakkia.

Vierailija
65/73 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä tuossa ole sitten muuta vaihtoehtoa kuin alistua.

😂😂😂

Vierailija
66/73 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

SEMMOISEN SITTEN KASVATIT, AP. Oletko tyytyväinen? 

Vierailija
67/73 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile maistuuko nugetit

Samaa roskaa.

AP on opettanut noihin!

Vierailija
68/73 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole mikään asiantuntija, mutta en ainakaan tekis ruokapöydästä mitään taistelukenttää. Mutta silti tekisin kuitenkin kuten täällä neuvottiin eli perusruokaa pöytään 5-6 krt. päivässä. Ei maanitteluja, ei lässytystä tai mitään imelää kehumista että "nami nami kun mustikat onkin hyviä!" Mua itseäni yritettiin saada syömään marjoja tuolla menetelmällä enkä oikein pidä niistä vieläkään. Toki mä söin perusruokia, etten kyllä nälkään ollut kuolemassa.

Montakohan päivää menee, että lapsi syö? Haittaisko kokeilu mitään? Nakeista ja ranuista ei kyllä mitään ravintoaineita saa, että onko tuo nyt paha olla vähän nälässä?

Googlaapa mitä tarkoittaa ravintoaine.

Vierailija
69/73 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa sairauksiin/allergioihin tai neuroepätyypillisyyteen liittyvää syömättömyyttä, mutta siihen on omat ohjeensa.

Mun kolmesta lapsesta kukaan ei oo ollut nirso ruualle ja jo ennen kouluikää on syöneet rehuja, hedelmiä, marjoja, oliivit, sinapit, homejuustot, mämmit ym on kelvanneet ja ovat muodostaneet omat lempparinsa, mutta pystyivät kohteliaasti syömään melkein mitä vain. Pari syytä tähän on. Muksujen kanssa on syöty yhdessä, ei niin, että aikuinen syöttelee eikä itse syö ja toinen, että paljon on hilluttu retkillä luonnossa ja käyty uimahalleissa. Rehellisesti nälkäinen lapsi syö.

Vierailija
70/73 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta silti tekisin kuitenkin kuten täällä neuvottiin eli perusruokaa pöytään 5-6 krt. päivässä. Ei maanitteluja, ei lässytystä tai mitään imelää kehumista että "nami nami kun mustikat onkin hyviä!" Mua itseäni yritettiin saada syömään marjoja tuolla menetelmällä enkä oikein pidä niistä vieläkään. 

Montakohan päivää menee, että lapsi syö?

Miten vtussa toteutettavissa toi  5-6 krt päivässä? Vaatii kokovuorokautisen hoitajan tai sairaalaolosuhteet. Tai palvelijan. Kotiopetuksen.

Idiootti. Ääliö.

Vierailija
71/73 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olistte opettaneet ihan pienstä pitäen eri makuihin, kotiruokaan jne. Näyttää siltä, että tarjonta ei ole ollut vitamiinipitoista,kunnon perusruokaa. Toki on jokaisella tutkimattomista syistä makumieltymyksi- Joku pitää suolasta, mausteista, karvaasta, happamasta. Mutta silti syö laadukkaasti.

Mun tutun lapset 5, vain yksi ei pidä maksasta ja kesäkeitosta, ne taas muiden 4 lempiruokaa.

Tuo sun tilanne on hälyttäväö. Kehittyvä lapsi tarvitsee kalkkia, vitamiinejä, hivenaineita,kuituja,proteiinia jne jne.... Voikto kääntyä terveyskeskuksen puoleen, satte ravintoneuvontaa,kuten esim. diabetikot saavat.

Ei ole sun poloisella rakennusaineita aivoille eikä keholle. sinäkö opetit hänet kiireessä hätä hätä pikaruokaan, syy masennus,osaamattomuus,hulluus..  Hyvä, etä havahduit. Kehitysmateriaalit puuttuu. Nyt toimi.

Syö itse jotain terveellistä perusarkikotiruokaa, kehu täää on niin hyvää.mutta älä tarjoa hänelle sitä. Ehkä sun pikkuinen kiinnostuu,mikä on noin hyvää, aikuisten ruokaa. 

sama toimii nukkumisessa, kun kehuu,odotaa, miten ihanaaaaa kun saa mennä nukkumaan, tää on parasta ikinä

Mutta hei, toivotaan nyt ,että homma hoituu, eikö! Moikka

Vierailija
72/73 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On olemassa sairauksiin/allergioihin tai neuroepätyypillisyyteen liittyvää syömättömyyttä, mutta siihen on omat ohjeensa.

Mun kolmesta lapsesta kukaan ei oo ollut nirso ruualle ja jo ennen kouluikää on syöneet rehuja, hedelmiä, marjoja, oliivit, sinapit, homejuustot, mämmit ym on kelvanneet ja ovat muodostaneet omat lempparinsa, mutta pystyivät kohteliaasti syömään melkein mitä vain. Pari syytä tähän on. Muksujen kanssa on syöty yhdessä, ei niin, että aikuinen syöttelee eikä itse syö ja toinen, että paljon on hilluttu retkillä luonnossa ja käyty uimahalleissa. Rehellisesti nälkäinen lapsi syö.

Lapsi joka ei jotakin pysty syömään on varmasti yhtä kohtelias kuin mämmiä mussuttava.

Vierailija
73/73 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niissähän on kaikki tarpeellinen mitä kasvava lapsi tarvitsee joten ei ole mitään ongelmaa.

Mieti kuinka moni syö perunaa ja nakkikastiketta ja pitää niitä hyvänä ja terveellisenä kotiruokana, mutta ranskalaiset perunat ja nakit onkin sitten ihan kauhean epäterveellistä..

Ne ranskalaiset kyllä sisältää enemmän rasvaa ja suolaa kun keitetty peruna. 

Suolaa ranskalaisissa on juuri sen verran kuin niihin lisätään ja keho tarvitsee rasvaa, jota on esim. Oolannin ranskalaisissa 6 g/ 100 g eli erittäin vähän.

Ja suolan saantisuositu on lapsilla 3g.