Miksi potilastietoja urkitaan niin paljon, ja mikä mahdollistaa sen? Miten siihen tulisi puuttua?
Niin häikälemättömän paljon näitä on uutisissa >:(
Kommentit (159)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kun joku kirjoittaa miehistä täällä samalla asenteella, alat koskettemaan itseäsi ja nyökkäilet päätäsi "se on just noin, kaikki miehet ovat sikoja"
Mutta sinussa ei ole miesvihaa, tämä selvä.
Mikä sulla on oikeasti hätänä? Sä koko ajan haukut ja alennat naisia tässä ketjussa ja kirjoitit todella lapsellisia oletuksia hoitajista. Mä kerroin itsestäni ja etten ole tuollainen, kuten ei ole moni muukaan. Sä vain tulet haukkumaan lisää. Se, että puutun sun epäasialliseen käytökseen ei tarkoita sitä, että mulla on miesvihaa. En vain ymmärrä tuota sun käytöstä. Ei kukaan ihminen käyttäydy tuolla tavoin, jos omat asiat ovat kunnossa.
Jos mussa olisi miesvihaa, niin enhän olisi koskaan päätynyt kertaakaan parisuhteesee
Eihän tuo kirjoitta mitään tuollaista kirjoittanut. Hän vain kyllästyi sun öyhöttämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Incel ei saanut pillua ja siksi nyt raivoaa pää punaisena otsasuoni pullottaen. Mene vaikka runkkaamaan niin helpottaa.
Jeps, edelleen naisilla ei ole muuta kuin pillu.
Sitten kun teitä kutsuu spermaviemäriksi tai pillunkantotelineeksi niin loukkaannutte.
Incel ei saanut pillua ja siksi nyt raivoaa pää punaisena otsasuoni pullottaen. Mene vaikka runkkaamaan niin helpottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten kun teitä kutsuu spermaviemäriksi tai pillunkantotelineeksi niin loukkaannutte.
Puhutko noin myös äidillesi?
Potilastietojärjestelmä tulisi kehittää sellaiseksi, että potilaan tietoja pääsee katsomaan vain potilaan sormenjälkitunnisteella tai sirullisella henkilökortilla. Esimerkiksi jokaisella lääkärillä, sairaanhoitajalla, lähihoitajalla ym. terveydenhoidon työntekijällä pitäisi olla mukanaan laite, jolla luetaan sormenjälki tai henkilökortin tunniste. Sormenjäljellä tai tunnisteella saa avattua ne tiedostot, joissa on potilaan tietoja. Tiedostot lukkiutuisivat automaattisesti 20 minuutin jälkeen. Näin kukaan ulkopuolinen ei pääsisi urkkimaan toisten potilastietoja ilman lupaa.
Tai sitten jokaiselle kansalaiselle annetaan oma henkilökohtainen "muistikortti" tai muistilaite, jonne on tallennettu kaikki henkilöä koskevat terveystiedot ja kuvat (röntgen, magneetti ym.) Mitään sairaaloiden omaa potilastietojärjestelmää ei enää olisi olemassa. Aina, kun henkilö käy terveydenhoidossa/sairaalassa, hänellä pitää olla tuo kortti tai laite mukanaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä itse haukut naisia spermaviemäreiksi.
---
Haukut? Ei faktan sanominen ole haukkumista. Näin minulle on palstalla opetettu ketjuissa joissa puhutte miehistä "hieman värikkäällä asenteella"
Siaksi haukkuminen on ollut arkipäivää vuosikymmeniä. Oletko puuttunut siihen epäinhimillästämiseen, vai reagoitko vasta kun naista aletaan kutsua porsivaksi emakoksi?
Nimenomaan haukut. Vastasin vain sitten samalla mitalla. Oikeasti haukkuminen puolin ja toisin ei ole järkevää. Sä voisit jo lopettaa tuon lapsellisen raivoamisen. Tuli jo selväksi, että vihaat naisia. Mitään ketjun aiheeseen kuuluvaa et ole osannut kirjoittaa vaan keskityt vain naisten haukkumiseen.
Palataan asiaan kun olet puuttunut miesten haukkumiseen ja yleistämiseen samalla innolla. Vasta sen jälkeen sulla on oike
Incel ei saanut pillua ja siksi nyt raivoaa pää punaisena otsasuoni pullottaen. Mene vaikka runkkaamaan niin helpottaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko isäsi inceli? Sanotko sille kuinka se on otsasuoni pullottaen ollut saamatta sinulta pillua?
Incel ei saanut pillua ja siksi nyt raivoaa pää punaisena otsasuoni pullottaen. Mene vaikka runkkaamaan niin helpottaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä itse haukut naisia spermaviemäreiksi.
---
Haukut? Ei faktan sanominen ole haukkumista. Näin minulle on palstalla opetettu ketjuissa joissa puhutte miehistä "hieman värikkäällä asenteella"
Siaksi haukkuminen on ollut arkipäivää vuosikymmeniä. Oletko puuttunut siihen epäinhimillästämiseen, vai reagoitko vasta kun naista aletaan kutsua porsivaksi emakoksi?
Nimenomaan haukut. Vastasin vain sitten samalla mitalla. Oikeasti haukkuminen puolin ja toisin ei ole järkevää. Sä voisit jo lopettaa tuon lapsellisen raivoamisen. Tuli jo selväksi, että vihaat naisia. Mitään ketjun aiheeseen kuuluvaa et ole osannut kirjoittaa vaan keskityt vain naisten haukkumiseen.
Palataan asiaan kun
Olet siis äitisi hylkäämä katkeroitunut homo.
Terveydenhuolto kerää meistä liikaa tietoja, ja mikä vaarallisinta, keksii itse täysin olemattomia tarinoita ja kirjoittaa ne Omakantaan ja Maisaan. Tähän pitäisi puuttua, ilman asiakkaan tarkastusta, tietoja ei saisi tallentaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja miksi syyllistyt itse rikokseen, jos jaat että kuka tietojais on urkkinut? Miksi näitä urkkijoita suojellaan niin paljon..
Ai se on näin, voi hyvää päivää :D Se on kyllä varma että itse kostaisin mielikuvituksellisilla tavoilla, niin etten jäisi kiinni. Enkä niin välittäisi vaikka jäisinkin! Jotkut pikkusakot tulisi korkeintaan.
Juu. Näitä lokitietoja, joissa urkinta paljastuu ei saisi kenellekkään luovuttaa. Irvokasta.
Sama muissakin rikoksissa. Tiedot on salaisia.
Vierailija kirjoitti:
Koko kanta.fi on paskaa. Olihan se ihan selvä, että kun kerätään ihmisten tiedot samaan paikkaan, kuka tahansa terveydenhuollossa työskentelevä voi käydä ne urkkimassa. Kuten mun ex-mieheni äitipuoli. Miksi lastenlääkäri käy kyttäämässä minun tietojani? Tässä yksi syy miksi välttelen lääkäriä kuin ruttoa. Mutta tämä onkin kyylä-Suomi, kaikkea pitää vahtia.
Kanta.fi on lääkärin kannalta usein ihan hyödytön ohjelma. Ei siellä ole todellakaan kaikkian merkintöjä joten jos potilas tulee yliopistosairaalaan niin kaikki saatavissa tiedot ovat lähetteessä. Sitten niitä tietoja joudutaan tilaamaan joskus jopa faxilla vaikka se tuntuu nykyaikana käsittämättömältä. Tietojen etsiminen on myös vaikeaa koska tieto on lukuisien klikkausten takana ja vaikka yksittäinen laboratoriokoevastaus vaatii monta klikkausta. Mitään hakutoimintoa ei ole eli jos haluaa vaikka löytää sydämen ultraäänitutkimuksen lausunnon niin pitäisi tietää milloin se on tehty tai alkaa käydä läpi satoja merkintöjä mik ävie paljon aikaa.
Lääkäreiden aika menee nykyään tiedon etsimiseen ja tietokoneen ääressä istumiseen. Jos tietyt asiat ei löydy vaikka leikkauspotilaalle niin sitten sihteeri tekee pyynnön toimittaa tiedot lähettävästä sairaalasta tai sitten tehdään haluttu tutkimus siellä. Leikkauspotilaan kannalta kaikki olennaiset asiat pitää olla selvitetty ennen toimenpidettä. Potilailla on toki oikeus salata tietojaan mutta aika vaikeaa se on jos haluaa hoitaa terveyttään julkisessa terveydenhuollossa kun tarvittavat tiedot löytyvät kyllä jos on tarvetta.
Nykyaikana luulisi että on mahdollista esttä tietojen katselu niiltä joilla ei ole hoitosuhdetta potilaaseen. Jos potilaan asioita hoitaisi vain muutama hyvinvointialueen työntekijä nin se voisi vaikeuttaa hoitoa vaikka työntekijän ollessa lomalla tai siirtyessä muihin töihin kun ei olisi ketään johon ottaa yhteyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja miksi syyllistyt itse rikokseen, jos jaat että kuka tietojais on urkkinut? Miksi näitä urkkijoita suojellaan niin paljon..
Ai se on näin, voi hyvää päivää :D Se on kyllä varma että itse kostaisin mielikuvituksellisilla tavoilla, niin etten jäisi kiinni. Enkä niin välittäisi vaikka jäisinkin! Jotkut pikkusakot tulisi korkeintaan.
Juu. Näitä lokitietoja, joissa urkinta paljastuu ei saisi kenellekkään luovuttaa. Irvokasta.
Sama muissakin rikoksissa. Tiedot on salaisia.
Saa ne luovuttaa, kuuluukin. Mutta ei kenelle tahansa.
Missä on VAITIOLOVELVOLLISUUS?
Lääkärille ei saa antaa mitään henkilökohtaisia tietoja. Tietojen tallentaminen pitää voida kieltää.
Näitä tietoja käytetään meitä vastaan, ei meidän hyväksi.
Niin hurjalta, kuin tämä kuulostaa, niin valitettavasti se pitää paikkaansa. Myös yksi lääkäri on tämän myöntänyt tapaamisessa. Meidät priorisoidaan tarkoituksella.
Epäasiallisia arvostelevia kommentteja, puhelias, iloinen, hoikka, orientoitunut jne. Nämä ovat mielipiteitä.
Taidat nyt projisoida kun isäsi on hylännyt sinut ja olet lesbo joka on tästä huolimatta raiskattu lukuisia kertoja.
Ei kultaseni, kaikilla meillä ei ole tuollaista taustaa.
Ei vaan mua yhtä aika huvittaa ja ärsyttää, että tuollainen sekopää pesiytyi tähän keskusteluun. Sulla on jotakin pahasti päässä vialla. Olet sairas jopa trolliksi. Sä raivoat miesvihasta vaikka itse kylvät koko ajan naisvihaa. Et edes ymmärrä mikä tämän ketjun aihe on.
Olen heteronainen eikä mua ole raiskattu kertaakaan. Isäni ei ole hylännyt mua.
meikäläisen tiedoissa ei oo mitään salattavaa, ei todellakaan saa urkkia toisten tietoja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko isäsi inceli? Sanotko sille kuinka se on otsasuoni pullottaen ollut saamatta sinulta pillua?
Ei inceleillä ole lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei inceleillä ole lapsia.
Et taida tietää mitä incel tarkoittaa