Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinkahan moni jättää Suomen eteläosissa laittamatta aurinkovoidetta tänään, kun on pilvinen sää?

Vierailija
17.05.2025 |

UV-indeksi on ihan yhtä korkea kuin aurinkoisenakin päivänä. Edes sadepilvet eivät suodata säteilyä juuri yhtään. 

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki paitsi ilmeisesti ap

Vierailija
22/44 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilvisenä? Aurinko paistaa ja jotain pieniä poutapilviä on taivaalla. 

pk-seutu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli eilen 50 kerroin. Koska olin pitempään ulkona. En suosittele että tuudittautuu siihen että voide auttaa, aurinko pääsee läpi. Erikseen voi ottaa aurinkoa hetken ilman voidetta, tietyt minuutit. Sitten voide tai sisälle. Jos on riskejä niin ehkei ota aurinkoa erityisesti, mutta joitakin se virkistää. Aurinkolasit.

Vierailija
24/44 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aurinkovoidetta tarvitaan vain lämpiminä ja aurinkoisina päivinä. Tunteehan sen jo ihollaan milloin aurinko polttaa.

Vaikuttaako sinusta ilman lämpötila siihen miten vahvaa uv-säteily on? 

Vierailija
25/44 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pk-seutu

Lukutaito?

Vierailija
26/44 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän aurinkovoidetta kasvoilla ympäri vuoden, ihan joka päivä. Spf 50 helmi-maaliskuusta syys-lokakuulle, muulloin spf 20. Vartalolle sitten kesällä sitä mukaa kun vaatteet vähenee. Olen sen verran monta vuotta hoitanut melanoomapotilaita, että sitä sairautta en itselleni halua. Lisäksi pysyy kasvot rypyttöminä. 

Vierailija
27/44 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laita vaikka aurinko paistaa. En makaa auringossa. Liikun paikasta toiseen. Ei muuta.

Vierailija
28/44 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti mahdollisimman moni. Auringonvalo on elintärkeää ihmisille.

Vierailija
29/44 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

UV-indeksi on tänään suurimmillaan vähän yli neljä. Vain täyspöhelö laittaa aurinkosuojaa, ellei nyt aio alasti pomppia puolen päivän jälkeen tunti tolkulla ulkona. No ei kyllä tarvitse suojaa silloinkaan.

Liekö ihme että D-vitamiinin puute on suomalaisten kansantauti, kun aurinkoa vältellään kuin myrkkyä.

Vierailija
30/44 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En laita vaikka aurinko paistaa. En makaa auringossa. Liikun paikasta toiseen. Ei muuta.

Se on ihan sama makaako siellä auringossa vai liikkuuko. Samalla lailla se polttaa.

Vierailija
31/44 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uv on 1 tasolla eli hyvin matala, ei täällä mitään kertoimia tarvita, turhaa kemikaalia on hyvä vältellä. Kun aurinko paistaa voi siinä hyvin viettää jonkun aikaa ja saa tarvittavaa vitamiini D.

Missä päin Etelä-Suomea on vain 1?

Ap

Pääkaupunkiseudulla 

Helsingissä, Espoossa ja Vantaalla 4 iltaan asti.

Ap

Ainakin Helsingissä ja Vantaalla on todella aurinkoista eli ei pilvistä eli jos ihminen on aurinkorasvaa käyttääkseen niin eiköhän sitä laita tänäänkin.

Vierailija
32/44 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en käytä koskaan mitään aurinkovoiteita. En myöskään pala Suomen oloissa ikinä, varmaan kreikkalaisen äitini peruja että on vähän auringonkestävämpi iho kuin suomalaisilla usein, vaikken järin tummaihoinen olekaan. Enkä näin viisikymppisenä näytä erityisen ikääntyneeltäkään, sitähän usein pelotellaan että muuttuu ryppyiseksi rusinaksi aikaisin jos ei käytä aurinkovoiteita.

Vierailija
33/44 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole ikinä semmoisia käyttänyt, enkä aio jatkossakaan käyttää. Olen 1970-luvulla syntynyt, eikä semmoinen ollut mun lapsuudessa ja nuoruudessa tapana. Silloin jos paloi alkukesästä, sanottiin että hyvä vaan, iho karaistuu eikä pala sinä kesänä enää toiste. Niin kävikin aina. Teini-iän jälkeen en ole palanut auringossa koskaan, ilmeisesti iho on pysyvästi karaistunut. Jotenkin huvittavaa tämä nykyajan ääriturvallisuushakuinen hössötys kaiken maailman aurinkovoiteista ja aurinkolaseista ja terveysruoista.

Vierailija
34/44 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika pienet noi indeksit suomessa. katsoppa lukemat vaikka espanjasta.

Vierailija
35/44 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaisin, että noin 99,85% jättää laittamatta

Höpö, höpö, ainakin 99,87% jättää laittamatta.

Vierailija
36/44 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä.

Itse käytän sk50-kasvovoidetta joka päivä, siis jos ulkona liikun, ajanjaksolla huhtikuu-syyskuu.

Vierailija
37/44 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

70 vuotta olen pärjännyt ilman joten tänään otan riskin.

Mutta samalla tuomitset rasvamaksaiset alkoholistit ja keuhkosyöpäiset tupakoitsijat? Samanlainen apina sinäkin, toivottavasti saat mitä tilaat. ETKÄ itke yhteiskuntaa maksamaan :)

Vierailija
38/44 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarvinnut aurinkovoidetta viime kesänäkään kertaakaan. MIhin sitä tarvittaisiin toukokuisessa +10-asteisessa pilvisäässä?

Vierailija
39/44 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

pk-seutu

Lukutaito?

Muutama pilvenhattara taivaalla ei ole pilvistä säätä. 🤔Pilvinen sää tarkoittaa, että taivas on pääosin pilvien peitossa.

Vierailija
40/44 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinko on Suomessa vain haalea aivastus, eikä täällä tarvita aurinkovoidetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän