Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei kukaan puhu siitä, onko Ich Komme hyvä vai huono musiikkikappale?

Vierailija
17.05.2025 |

Kaikki vaahtoavat artistin ulkonäöstä, seksismistä ja naisten oikeuksista ja vaikka mistä. Kukaan ei kuitenkaan puhu musiikista. Sillä ei ilmeisesti musiikkikilpailussa ole mitään väliä. Biisi voi ilmeisesti olla huono, koska laulajalla on perse. Toisaalta biisi voi olla upea, koska naisilla on oikeus seksuaalisuuteen.

Ich Kommen kohdalla huuto puolesta ja vastaan on täysin järjetön, mutta kukaan ei puhu musiikista. Onko tämä kenestäkään muusta outoa?

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, asiasta on keskusteltu koko kevät tällä palstalla. Ekaksi UMK-ketjussa, sitten Euroviisu-ketjussa. Kappale on hyvä, ja osa tykkää, osa ei. Vaatiihan se vähän musiikkikorvaa. Mutta oikein odotan orkesteri- ja kuoroversioita tuosta.

Vierailija
42/60 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Biisin sävellys nyt vielä varmasti euroviisu-gentreen menee, esiintyminen sopii sinne friikki-sirkukseen, mutta sanoitus on aika laiskasti tehty. Ilmankos Suomessa arvostellaan eniten, kun me se asia ymmärretään. Voiko Englantia oikeesti laulaa Savolaisittain "Lovveen lankee.." !? Ja "ennen ku tullee, se huutaa mullee". Ei kristus!

Lovella on tuplamerkitys, jolloinse on perusteltua lausua juuri noin. Lovi ja love. Ennemmin ehkä tässä tapauksessa lovi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chisu on ollut niin ylpeä omasta kappaleestaan, että väitän että se on hyvä. 

Vierailija
44/60 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Biisin sävellys nyt vielä varmasti euroviisu-gentreen menee, esiintyminen sopii sinne friikki-sirkukseen, mutta sanoitus on aika laiskasti tehty. Ilmankos Suomessa arvostellaan eniten, kun me se asia ymmärretään. Voiko Englantia oikeesti laulaa Savolaisittain "Lovveen lankee.." !? Ja "ennen ku tullee, se huutaa mullee". Ei kristus!

Lovella on tuplamerkitys, jolloinse on perusteltua lausua juuri noin. Lovi ja love. Ennemmin ehkä tässä tapauksessa lovi.

Suomalaiset naiset on noitia. Hyvä että muu maailma alkaa hiffaamaan sen. Eivät tule enää v*ttuilemaan meille.

Vierailija
45/60 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makuasia, toisista hyvä, toisista huono. Itse tykkään.

Vierailija
46/60 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä oon ainakin arvostellut itse kappaletta. Melodiasta ei tietoakaan ja sanoitus pöljääkin pöljempi. 

Vierailija
47/60 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jakaa mielipiteitä varmasti. Sävellys on aika erikoinen. Ei ole mielestäni erityisen hyvä, ei kuulu soittolistaani. Tämä ei sitten ole mitään naisvihaa, vaan pelkkä mielipide sävellyksestä.

Mun mielestä juuri sävellyksenä hyvä. Vaikea laulettava, koittakaapa itse. 

Voin koettaa, kunhan vaihdan siihen sanat. 

Vierailija
48/60 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset naiset on noitia. Hyvä että muu maailma alkaa hiffaamaan sen. Eivät tule enää v*ttuilemaan meille.

Tarkoitatko, että Suomi-nainen vilauttaa väkevää v*ttuaan niille?

Vierailija
49/60 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oikein tiedä mitä tuosta biisistä pitäisi ajatella. Tämä ei ole Erikan haukkumista. Mielestäni hän on taitava esiintyjä. Tuo itse biisi vaan on outo. Juuri se, että laletaan savolaisittain orgasmista. Yritetäänkö tässä olla hauskoja vai oikeasti kantaaottavia, että myös naisen on on oikeus olla rohkea ja nauttia seksistä? Sitten olisivat kyllä saaneet tehdä sanoitukset paremmin, mutta kai se on viisuissa ihan se ja sama, kun suurin osa yleisöstä ei niistä ymmärrä yhtään mitään. Jotenkin tuntuu, että sen vuoksi sitten ei olla jaksettu tehdä parempia. Valitettavasti suomalaiset kuitenkin ne kököt sanoitukset kuulee ja ihmettelee.

Vierailija
50/60 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melodia on hyvä ja tarttuva, sanoitus ei ole kovin kummoinen. Ei Erikan parhaita biisejä, mutta ei huonokaan.

Vierailija
51/60 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Euroviisuissa musiikki on kakkosroolissa esityksen jälkeen. Mutta nyt kun kysyt, niin kyllä Ich komme on musiikillisesti ihan pätevä biisi ja hienosti tuotettu. Onhan siinä kaksi todella kovaa tekijää takana (Chisu ja mm. PMMP:n tuottaja Jori).

Kovatkin tekijät voivat saada aikaan huonoja teoksia. Ei nimi ole mikään tae. Jos Ich komme on niin hyvä, niin miksei Chisu esittänyt sitä itse?

Chisu on lopettanut. Ja nehän teki sen biisin nimenomaan Erikalle, hänen tyyliinsä sopivaksi.

Vierailija
52/60 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse biisissä ei ole mitään sanottavaa sen puolustukseksi, koska se on niin pahuksen huono, ettei sitä voi kehua, ja sen takia sitä pitää pönkittää muilla asioilla.

Vierailija
53/60 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keisarinna Erikalla ei juuri ole vaatteita. Samaa voidaan siis sanoa kappaleen musiikillisista ansioista.

Vierailija
54/60 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen pitänyt biisiä hyvänä ensikuulemasta lähtien. 

Huono biisi. Piste

T. musiikin maisteri

Hyvä! 10+

T: musiikin tohtori

Vierailija
55/60 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Euroviisuissa musiikki on kakkosroolissa esityksen jälkeen. Mutta nyt kun kysyt, niin kyllä Ich komme on musiikillisesti ihan pätevä biisi ja hienosti tuotettu. Onhan siinä kaksi todella kovaa tekijää takana (Chisu ja mm. PMMP:n tuottaja Jori).

Sanoitus kuin lapsen kynästä, tuollaisesta laumasta taustalla huolimatta. Olisi uskonut pystyvän parempaankin ja ainakin ääntämään yhden sanan (komme) saksaa oikein. 

Vierailija
56/60 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono kappale: huono sovitus, huonot sanat, huono sävellys. Kisoissa kisataan vain ulkomusiikkillisista asioista, että taustanauhan päälle esittämisestä. Tämä on show-kilpailu; ei musiikki- eikä varsinkaan laulukilpailu. Goldylocks olisi menestynyt. Se on oikeasti hyvä pop-biisi. Tosin laulaja oli etuoikeutettu valkoinen hetero, jolla ei ollut partaa tai ylipainoa.

Vierailija
57/60 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäisen kerran kun mä oon kuullut sanonnan populääri--musiikissa, se oli Juicen 70-luvun puolivälissä tekemässä "Marilyn" kappaleessa: 

"Mä tuijottelin silloin vain sinun herkkupoveen

Ja kuuta ulvoin illoin - langenneena loveen"

Mutta on sillä näköjään ihan raamatullinenkin merkitys. Siinä mielessä ehkä Erika on vähän Jezebelin jäljillä :D mutta kyllä Desmond Child paremman biisin teki.

Vierailija
58/60 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se on euroviisu. Ei niiden ole tarkoitus olla hyvää musiikkia, eivätkä ne ole koskaan sellaista olleetkaan, ainoana poikkeuksena ehkä Abba.

Vierailija
59/60 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoitus kuin lapsen kynästä, tuollaisesta laumasta taustalla huolimatta. Olisi uskonut pystyvän parempaankin ja ainakin ääntämään yhden sanan (komme) saksaa oikein. 

Kaksi ihmistä on lauma? Ok. Se on suomeksi laulettu suomalainen biisi, todella huonolta kuulostaisi jos siinä yhtäkkiä yritettäisi täydellistä saksaa ääntää kesken. Ei se sopisi edes biisin rytmiin. 

Vierailija
60/60 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jakaa mielipiteitä varmasti. Sävellys on aika erikoinen. Ei ole mielestäni erityisen hyvä, ei kuulu soittolistaani. Tämä ei sitten ole mitään naisvihaa, vaan pelkkä mielipide sävellyksestä.

Mun mielestä juuri sävellyksenä hyvä. Vaikea laulettava, koittakaapa itse. 

Aivan ja siksi Erika huutaa, ei laula. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kaksi