Jos voisitte vaikuttaa niin kannattaisitteko lapsille yhdenmukaisia koulupukuja?
Olisiko hyvä, että kaikilla olisi samanlaiset vaatteet eikä ainakaan niiden takia kiusattaisi?
Kommentit (216)
Vierailija kirjoitti:
Ei sovi suomalaiseen kulttuuriin
Miksi ei?
En. Ei minua kiusattu ikinä vaatteiden takia.
Ei todellakaan. Turhaa rahanmenoa veroista
Vierailija kirjoitti:
Miksi edes sitten vastaat tähän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähännsaa vastata vain kiusatut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska kysyit.
Kannatan. Muutenkin asiallisen näköistä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kmmentoit vastausta ?
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan. Turhaa rahanmenoa veroista
Kaikille samanlaiset vaatteet eikä olisi "kilpavarustelua" tyyliin rikkaat ostaa lapsilleen merkkivaatteita ja köyhille lapsille nauretaan.
Vierailija kirjoitti:
Kulttuuria voidaan muuttaa. Ei kulttuuri ole mikään staattinen asia.
Ei hyvä. Kiusaamisen aihe kyllä keksitään aivan mistä vain. Ja lapsetkin osaavat olla kiusaamatta erilaisuudesta, kun siihen kasvatetaan.
Koulupuku taas olisi silkkaa kidutusta esimerkiksi jollekin aistiyliherkälle autistille. Ja siitäkös saataisiin vielä pahempi silmätikkuna olemisen aihe, jos yhdellä olisi erilaiset vaatteet aistien poikkeavuutensa vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähännsaa vastata vain kiusatut?
Huhhuh!
Vierailija kirjoitti:
Ei tällä hetkellä, mutta täällä alkaa kaikki muukin noudattaa linjaa joka ei kuulu suomalaiseen kulttuuriin. Ihan väestöstä alkaen.
En kannata, eikä sellaista tänne koskaan ole edes tulossa.
En kannata. Sama vaatetus ei ole optimaalinen kaikissa lämpötiloissa ja sääoloissa. Sama asu ei luultavasti myöskään ole kaikille mukava ja istuva (vaikka eri kokoja olisi). Luultavasti kilpailutettu koulupuku olisi jotain keinokuitupaskaa. Vanhemmilta vietäisiin mahdollisuus valita lapsilleen mukavimmat ja toimivimmat vaatteet: toiselle merinovilla on kaikkein paras materiaali, toinen taas on sillekin allerginen. Koulupuku olisi joka tapauksessa kompromissi materiaalien ja mallin suhteen.
Myös koulupuvun pesu ja hoito olisi hankalaa, ehkä epäekologistakin, vaikka niitä olisi muutama samanlainen kappale. Moni pesee vain täysiä koneellisia, ja noita koulupukuja joutuisi aina iltaisin käyttää pikapesussa ja kuivata epätoivoisena jollain hiustenkuivaimella, koska joka taloudessa ei ole kuivausrumpua tai -kaappia.
Kannatan. Monissa maissa koulupuvun maksaa oppilaan vanhemmat. Ei niitä kustanneta verovaroista.
Vierailija kirjoitti:
Kannatan. Monissa maissa koulupuvun maksaa oppilaan vanhemmat. Ei niitä kustanneta verovaroista.
Nyt puhutaankin Suomesta ja ilmaisesta koulusta. Vai ostetaanko mekin omat kirjamme?
Kyllä. Semmoinen uniformu kuin Hitlerjugendilla ennen, hyvinä aikoina. Perus-Suomessa me sen toteutamme. Suunnitelman mukaan. H E I L !