Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naisilla ei ole kodeissa pakohuonetta (äijäluola) jonne voi kadota kun pitäisi osallistua perheen elämään

Vierailija
17.05.2025 |

Meillä neljä lasta, mies vuorotyössä ja minä äitiyslomalla. Mies ei osallistu arkeemme millään lailla. Laskut kyllä maksaa, satunnaisesti kokkaa, thats it.

Olen alkanut suorastaan vihaamaan viikonloppuja, koska mies ei muuta tee kuin ensinäkin nukkuu iltapäivään asti ja herättyään makaa loppupäivän sohvalla puhelin kourassa. Minä hoidan ihan kaikki lapsiin liittyvät asiat. Autan läksyissä, huolehdin ruuat, pesen vaatteet, ostan vaatteet, annan vitamiinit, pesen hampaat, kuskaan eskariin, vien leikkipuistoihin, hoidan neuvolat ja palaverit ym., selvitän ongelmatilanteet. Ihan kaiken.

Miehellä ei ole hajuakaan lasten asioista, ei kysele eikä vaikuta kiinnostavan. Kevät- ja joulujuhliinkin saa pakottaa tulemaan. Leikkii ja temmeltää kyllä lasten kanssa silloin kun sille päälle sattuu, mutta ei esim sännöllisesti vie leikkipuistoon, eikä ikinä osallistu kanssamme ulkoiluun tai tule esim hoploppiin mukaan. Emme käy ostoksilla yhdessä, vaan minä hoidan kaikki ostokset yksin.

Tuntuu että olen käytännössä yksihuoltaja ja mies on vaan joku joka käy täällä syömässä ja nukkumassa ja leikkii ja kokkaa jos siltä tuntuu mutta ei ota vastuuta mistään.

Kommentit (71)

Vierailija
1/71 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakohuone ei tarkoita tuollaista🤦

Vierailija
2/71 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kai väsynyt työstä ja nukkuu. Mutta koskas sinä saat nukkua ja levätä. Mikä auttaisi tuossa tilanteessa? Onko mummosta apua tai sukulaisesta. Voiko mies osallistua mihinkään siis. Aiotko erota että asutte lähekkäin lasten vuoksi, pariterapia vai jatkaa noin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/71 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä lomalla ja mies vuorotyötä raatamassa, huhhuh taiat olla trolololo trolli..

Vierailija
4/71 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksäni oli tuollainen. Siksi hänestä tulikin eksä. 

Vierailija
5/71 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä lasta? Kerrallako ne kaikki syntyivät? Mulla on kaksi teiniä. Ja ihan oma huone, johon muilla ei ole asiaa. 

Vierailija
6/71 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesvihaprovo. Poistoon. Huomaa ettei AP:lla ole lapsia, vaan hän keksi tämän tarinan. Hoplopia ei ole enää edes olemassa.

Vierailija
7/71 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh. Kokoa naispourkka ja sisustakaa joku huone naisten makuun. Ei kai niitä äijäluoliakaan naistet ole sisustaneet?

Vierailija
8/71 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuollaisen miehen kanssa on pitänyt sitten mennä tekemään monta lasta? Etkö oppinut jo ensimmäisen lapsen jälkeen? Yleensä tuollaiset seikat kyllä näkyy jo ennen ensimmäistä lasta. Joko olet todella tyhmä tai sitten olet trolli.

Vierailija
9/71 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miesvihaprovo. Poistoon. Huomaa ettei AP:lla ole lapsia, vaan hän keksi tämän tarinan. Hoplopia ei ole enää edes olemassa.

No kyllä tällaisia perheitä löytyy. Itse sitten ulkoistin miehen. 

Vierailija
10/71 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaapa hypogonadismi. Terveystalon sivuilla on tuosta hyvin tietoa.

Vierailija
11/71 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vähän sama tilanne. Mies ei tajua oma-alotteisesti tehdä yhtään mitään kotityötä. Vuosien työn tuloksena on oppinut tiskikoneen tyhjentämisen ja sängyn petauksen. Omat treenivaatteet kuitenkin saa pestyä melko usein. Tottelee suoria käskyjä imurointiin ja pintojen pyyhintään. Ei mies tätä ilkeyttään tee. Hän ajattelee usein jotain ihan muita juttuja. Tällä viikolla hän on pohtinut vedyn käyttämistä avaruusaseman ionimoottorin propulsioajoaineena. 

Olen mies jolla on pitkäpinnainen vaimo.

Vierailija
12/71 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakohuone ei tarkoita tuollaista🤦

Alapeukuttaja on tollo.

Vierailija
13/71 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut puolison valinnasta!

Vierailija
14/71 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on vähän sama tilanne. Mies ei tajua oma-alotteisesti tehdä yhtään mitään kotityötä. Vuosien työn tuloksena on oppinut tiskikoneen tyhjentämisen ja sängyn petauksen. Omat treenivaatteet kuitenkin saa pestyä melko usein. Tottelee suoria käskyjä imurointiin ja pintojen pyyhintään. Ei mies tätä ilkeyttään tee. Hän ajattelee usein jotain ihan muita juttuja. Tällä viikolla hän on pohtinut vedyn käyttämistä avaruusaseman ionimoottorin propulsioajoaineena. 

Voisitte suunnitella etukäteen viikon töitä ja työnjakoa, niin puolison ei tarvitsisi käskyttää sinua.

Vierailija
15/71 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erittäin pitkäpinnainen. Ilmeisesti onnistut jollain tasolla kompensoimaan perässävedettävyyttäsi. Mikäli et, ero tulee yllätyksenä (paitsi kaikille muille).

Vierailija
16/71 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on kasvanut sellaisen äidin kanssa, joka ei ole vaatinut tekemään kotona mitään kotitöitä. Ei se oppi muutu, sitä toistetaan.

Vierailija
17/71 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisitte suunnitella etukäteen viikon töitä ja työnjakoa, niin puolison ei tarvitsisi käskyttää sinua.

Lisäksi ne työt on suunnilleen samat viikosta toiseen. Ei kai se aikuiselle tule joka kerta yllätyksenä, että lattiat pitää imuroida ja pyykit pestä?

Vierailija
18/71 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eksäni oli tuollainen. Siksi hänestä tulikin eksä. 

Sama täällä, syystäkin ex! Hänellä oli tapana paeta autotalliin mukamas fixailemaan jotain. Tosiasiassa joi olutta ja veti röökiä ja vielä luuli, etten haistaisi, kun könysi sisälle, kun olin saanut lapset nukkumaan. Kun erosimme, tein kaiken edelleen yksin, mutta se ei vtuttanut yhtään, kun en edes odottanut apua keltään. 

Vierailija
19/71 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan naisilla keittiö.

Vierailija
20/71 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi niitä lapsia pitää tehdä noin monta? Olisit lopettanut sen ensimmäisen jälkeen, niin nyt olisit itsekin työelämässä ja lapsi hoidossa/koulussa. Oma valinta, jos haluaa laiskan ja välinpitämättömän miehen kanssa vääntää iso lapsilauman 🤷

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän