Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naisilla ei ole kodeissa pakohuonetta (äijäluola) jonne voi kadota kun pitäisi osallistua perheen elämään

Vierailija
17.05.2025 |

Meillä neljä lasta, mies vuorotyössä ja minä äitiyslomalla. Mies ei osallistu arkeemme millään lailla. Laskut kyllä maksaa, satunnaisesti kokkaa, thats it.

Olen alkanut suorastaan vihaamaan viikonloppuja, koska mies ei muuta tee kuin ensinäkin nukkuu iltapäivään asti ja herättyään makaa loppupäivän sohvalla puhelin kourassa. Minä hoidan ihan kaikki lapsiin liittyvät asiat. Autan läksyissä, huolehdin ruuat, pesen vaatteet, ostan vaatteet, annan vitamiinit, pesen hampaat, kuskaan eskariin, vien leikkipuistoihin, hoidan neuvolat ja palaverit ym., selvitän ongelmatilanteet. Ihan kaiken.

Miehellä ei ole hajuakaan lasten asioista, ei kysele eikä vaikuta kiinnostavan. Kevät- ja joulujuhliinkin saa pakottaa tulemaan. Leikkii ja temmeltää kyllä lasten kanssa silloin kun sille päälle sattuu, mutta ei esim sännöllisesti vie leikkipuistoon, eikä ikinä osallistu kanssamme ulkoiluun tai tule esim hoploppiin mukaan. Emme käy ostoksilla yhdessä, vaan minä hoidan kaikki ostokset yksin.

Tuntuu että olen käytännössä yksihuoltaja ja mies on vaan joku joka käy täällä syömässä ja nukkumassa ja leikkii ja kokkaa jos siltä tuntuu mutta ei ota vastuuta mistään.

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan kuulostaa pakohuoneelta. Itse tekisin kaikkeni, että pääsisin mahdollisimman nopeasti pois.

Vierailija
22/71 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisilla on kotona Tapa lapsesi täällä -huone. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisilla on kotona Tapa lapsesi täällä -huone. 

Ja lapsettomilla Psykoosihuone, jossa pöytätietokone auki av:lle. 

Vierailija
24/71 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen tehtävä on palvella miestä ja tehdä kotityöt.  Nainenhan on miehelle pelkkä palvelija.

Vierailija
25/71 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko arkenne samanlaista, kun sinäkin olet töissä?

Tosin, kyllä miestä pitäisi omat lapset kiinnostaa huomattavasti enemmän. Riippumatta siitä miten kotityöt jaetaan, tulisi myös isän auttaa läksyissä yms.

Mun äiti oli kotiäiti, mun mielestä täysin orja, mutta nyt muistelen et isä auttoi läksyissä, kuskasi autolla ja otti joihinkin hommiinsa mukaan. 

Vierailija
26/71 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä tilanteesi on huonompi kuin yksinhuoltajalla. Sinulla on siellä ylimääräisenä valtavan iso lapsi, joka syö paljon, sotkee paljon, lisää pyykkiä jne.

Vierailija
27/71 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on vähän sama tilanne. Mies ei tajua oma-alotteisesti tehdä yhtään mitään kotityötä. Vuosien työn tuloksena on oppinut tiskikoneen tyhjentämisen ja sängyn petauksen. Omat treenivaatteet kuitenkin saa pestyä melko usein. Tottelee suoria käskyjä imurointiin ja pintojen pyyhintään. Ei mies tätä ilkeyttään tee. Hän ajattelee usein jotain ihan muita juttuja. Tällä viikolla hän on pohtinut vedyn käyttämistä avaruusaseman ionimoottorin propulsioajoaineena. 

Olen mies jolla on pitkäpinnainen vaimo.

Työt työpaikalla ja kotityöt kotona. On ihan tietoinen tahallinen päätös tuoda työasiat kotiin ja sivuuttaa omat lapset.  Ei se vaimokaan voi jäädä miettimään työasioita kun lapset ja talous pitää hoitaa. Lakkaa käyttämästä työasioita pakokeinona omasta perheestäsi. 

Vierailija
28/71 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytännössä tilanteesi on huonompi kuin yksinhuoltajalla. Sinulla on siellä ylimääräisenä valtavan iso lapsi, joka syö paljon, sotkee paljon, lisää pyykkiä jne.

Olet kyllä oikeassa ja olen pohtinut eroa.

Vierailija
29/71 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on vähän sama tilanne. Mies ei tajua oma-alotteisesti tehdä yhtään mitään kotityötä. Vuosien työn tuloksena on oppinut tiskikoneen tyhjentämisen ja sängyn petauksen. Omat treenivaatteet kuitenkin saa pestyä melko usein. Tottelee suoria käskyjä imurointiin ja pintojen pyyhintään. Ei mies tätä ilkeyttään tee. Hän ajattelee usein jotain ihan muita juttuja. Tällä viikolla hän on pohtinut vedyn käyttämistä avaruusaseman ionimoottorin propulsioajoaineena. 

Voisitte suunnitella etukäteen viikon töitä ja työnjakoa, niin puolison ei tarvitsisi käskyttää sinua.

Lisäksi ne työt on suunnilleen samat viikosta toiseen. Ei kai se aikuiselle tule joka kerta yllätyksenä, että lattiat pitää imuroida ja pyykit pestä?

Olen se pitkäpinnainen vaimon puoliso. Minulle sopii hyvin että käsketään suoraan mitä pitää tehdä. En minä siitä nöksähdä. Molemmat ollaan ymmärretty se jo ajat sitten että en minä ala kulkemaan kotona rätti kädessä, ei yksinkertaisesti tule tapahtumaan. Mikään multitaskaaminen ei kertakaikkiaan onnistu. Pakko siis tehdä vain yksi asia kerrallaan tai tavarat eivät ikinä mene takaisin omille pakoilleen. Varmaan tämän ketjun APn mies pystyisi tekemään kotitöitä tavallaan projektiluonteisesti. Edellisenä päivänä ilmoitetaan että huomenna imurointi klo 13.00 jonka jälkeen kahvitauko ja iltavapaa. 

Vierailija
30/71 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on montakin huonetta, joissa voin olla rauhassa, jos haluan. Mutta en mä niitä lapsia tehnyt paetakseni niitä. Herrajestas, olen niiden äiti ja jos ne tarvii mua, niin enhän mä tietenkään pakene mihinkään.

Vierailija
31/71 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höh. Kokoa naispourkka ja sisustakaa joku huone naisten makuun. Ei kai niitä äijäluoliakaan naistet ole sisustaneet?

Yleensä se mies on sisustettu ulos yhteisestä kodista, josta tuli vain naisen sisustama koti, sinne kellarinloukkoon tai autotalliin. 

Miettikää mikä huuto siitä syntyisi, jos naisella olisi vain yksi kellarihuone, jonka hän voi sisustaa haluamallaan tavalla. 

Vierailija
32/71 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi niitä lapsia pitää tehdä noin monta? Olisit lopettanut sen ensimmäisen jälkeen, niin nyt olisit itsekin työelämässä ja lapsi hoidossa/koulussa. Oma valinta, jos haluaa laiskan ja välinpitämättömän miehen kanssa vääntää iso lapsilauman 🤷

Ei se nyt ihan noinkaan varmasti ole mennyt. Harva etukäteen tulevaisuutta näkee. Jos taas etukäteen pelkäämään alkaa, niin istuu kotona peläten kaikkea ja katkeroituu elämään. 

Jonkinlaista älyllistä rehellisyyttä kaipaisi näihin keskusteluin, eikä sitä että toista lyödään heti tilaisuuden tullen omalla agendalla. Tämä näin tassut maassa olevan miehen näkökulmasta joka tykkää lapsista ja olisi voinut kuusi lasta vaikka halutakin, mutta oma lapsiluku jäi puoleen kun oltiin sen verran iäkkäitä jäkun vaimon kanssa aikanaan tavattiin.

Vierailija
33/71 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaakaappiin te manaatit tunnutte ryömimään tunnin välein.

Vierailija
34/71 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas yksi nainen joka ei saa suutaan auki ja ei uskalla puhua miehellä asiasta. Huoh...

Vierailija
35/71 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on tyypillistä miehille, että vähän leikitään lasten kanssa jos sattuu huvittamaan. Ei ymmärretä, että vanhemmuus on ympärivuorokautinen vastuu vuoden jokaisena päivänä, eikä lasten leikkikaverina toimiminen todellakaan riitä.

Vierailija
36/71 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin ei ole? Onhan teillä keittiö ja pyykkihuone!

Vierailija
37/71 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaakaappiin te manaatit tunnutte ryömimään tunnin välein.

Onko manaateilla walk-in jääkaappi?

Vierailija
38/71 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työt työpaikalla ja kotityöt kotona. On ihan tietoinen tahallinen päätös tuoda työasiat kotiin ja sivuuttaa omat lapset.  Ei se vaimokaan voi jäädä miettimään työasioita kun lapset ja talous pitää hoitaa. Lakkaa käyttämästä työasioita pakokeinona omasta perheestäsi. 

Tämä. Lapset tarvitsevat ruokaa, vaatteita, kuljetusta, läksyapua ja puhtaan kodin. Eivät avaruusaseman ionimoottoria.

Vierailija
39/71 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenköhän tuollaiset miehet oikein selviävät työelämässä. Menevätkö he aamulla jonnekin taukohuoneeseen istumaan ja huikkaavat työkavereille, että pyytäkää vaan apua jos tarvitsette? Ja sitten ihmettelevät, kun pomo tulee sanomaan että pois taukohuoneesta ja töihin siitä kuten muutkin. 

Vierailija
40/71 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haista sinä vıttu AP. Haista vıttu. Oikeesti, siis haista vıttu!! Minullakaan ei ole miesluolaa, ja olen mies, haista vıttu!!! Pelkkä tietokone.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan