Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maailma tarvitsee enemmän naiskirjailijoita ja vähemmän mieskirhailijoita

Vierailija
17.05.2025 |

Mielestäni, kuten ajattelen, kyse on valtarakenteista ja siitä, kuinka paljon annamme tilaa vähemmistöille edustaa itseään ja kirjoittaa itsestään. Koska mitä enemmän enemmistö on äänessä ja valtaa tilaa, sitä vaikeampaa pienempien ryhmien on saada oma äänensä kuuluviin ja päästä näkyviin. Ja tavallaan juuri siksi luovuin itse kirjoittamisesta, koska se alkoi minusta tuntua väärältä ja epäeettiseltä, kun maailmanlaajuisesti ja historiallisesti on ja on ollut liikaa mieskirjailijoita ja tämä epätasapainon ongelma, eli että mieskirjoittajia on enemmän kuin naisia, on ollut suuri keskustelunaihe uutisissa ja mediassa viime vuosina.

Kommentit (93)

Vierailija
81/93 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, mieskirhailijat vituttavat minuakin.

Shakespeare, Hemingway, Irwin, Kivi, Steinbeck, Thomas Mann, Grass, Waltari, Linna, Tolkien, Mcevan, Tolstoi, Dostojevski, Soltzenitsyn tai vaikka Paasilinna. Mikään näistä ei läpäisisi dei-koulutuksen saaneen sensitiivisyyslukijan sensuuria.

Joo näin on. 

Ja nuoko ovat jotain kirjallisuuden huippulukemistoa? Naisena en ole lukenut ainoatakaan heidän kirjaansa, enkä muuten tule tulevaisuudessakaan. Miesten hypettämää paskaa.

Olen pahoillani puolestasi. Sielusi on varmasti tyhjä, jos olet noin rajoittunut.

Vierailija
82/93 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miesten kirjoittamat kirjat on täyttä paskaa jotka pitäisi hävittää polttamalla.

En usko, että olet lukenut kaikki mieskirjailijoiden kirjoittamat kirjat.

Naisena en luekkaan paskaa, vaan Audrey Carlanin kaltaisten NAISTEN kirjoittamia mestariteoksia.

Surullista. Surullinen elämä edessä, jos on noin kapeakatseinen ja suvaitsematon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/93 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Shakespeare, Hemingway, Irwin, Kivi, Steinbeck, Thomas Mann, Grass, Waltari, Linna, Tolkien, Mcevan, Tolstoi, Dostojevski, Soltzenitsyn tai vaikka Paasilinna. Mikään näistä ei läpäisisi dei-koulutuksen saaneen sensitiivisyyslukijan sensuuria.

Joo näin on. 

Ja nuoko ovat jotain kirjallisuuden huippulukemistoa? Naisena en ole lukenut ainoatakaan heidän kirjaansa, enkä muuten tule tulevaisuudessakaan. Miesten hypettämää paskaa.

Olen pahoillani puolestasi. Sielusi on varmasti tyhjä, jos olet noin rajoittunut.

Luen kirjoja viihtyäkseni ja rentoutuakseni. Ja valitsen itse kirjat mitkä luen

Vierailija
84/93 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis puhutko sä nyt jostain transuista yms, vai mitä vähemmistöjä tarkoitat? Kun välillä puhut naisista, eikä ne ole kyllä minkään sortin vähemmistöryhmä. 

Vierailija
85/93 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailma ja ihmiset tarvitsisivat myös naismuusikoita. Mikseivät naiset halua kirjoittaa eivätkä luoda ja soittaa musiikkia?

Syytön minä olen siihen.

Ich komme!

Vierailija
86/93 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sensitiivisyyslukija on käynyt yliopiston, onko noista mieskirjailijoista kukaan käynyt yliopistoa? 

He olivat lahjakkaita, joten heidän ei tarvinnut. Sensitiivisyyslukijaa yliopistokaan ei auttanut saavuttamaan samaa sivistyksen tasoa.

Nämä ovat hyvä esimerkki yliopistojen koulutuksen tason laskusta.

Vierailija
87/93 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma tarvitsee enemmän hyviä kirjailijoita - sukupuoleen katsomatta.

Minkään kiintiön takia ei pidä luopua itsensä ilmaisusta tai rakkaasta harrastuksesta. 

Vierailija
88/93 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo näin on. 

Luen kirjoja viihtyäkseni ja rento

Ymmärrän. Minä luen kirjoja oppiakseni ja sivistyäkseni. Lukemasi kirjat eivät sitä tee.

Vierailija
89/93 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kirja vetoaa suureen yleisöön, niin en usko sillä olevan mitään tekemistä kirjailijan sukupuolen kanssa. Hän on vain hieman parempi tarinankertoja, kuin ne 12 muuta.

Vierailija
90/93 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäs vähemmistö naiset on? Ja nopealla googlauksella kymmenestä myydyimmästä kirjasta seitsemän kymmenestä oli naisten kirjoittamia viime vuonna, että kyllä niillä selkeästi näkyvyyttä on. 

Ei saa pilata uhriutumista "pikkuisen" valehtelun kera.

Vierailija
91/93 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo näin on. 

Ei se nyt ihan noinkaan ole.

Vierailija
92/93 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitaan vielä yksi ylen julistmama, nevahööd nais(.......)...

Vierailija
93/93 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko muita näyttöjä kuin pillu päiväkirja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän neljä