Onko täällä ketään joka olisi suhteessa kaksoisliekkinsä kanssa? 💫
Kommentit (86)
Taas on joku nenästä vedettävä ja höynäytettävä hurahtanut huuhaaseen.
Vierailija kirjoitti:
Kaksoiliekki on vain sokerikuorrutettu sana tarkoittaen todella toksista parisuhdetta, yleensä narsistista suhdetta.
Ei. Kaksoisliekki sanaa käytetään väärin ja sitä käytetään just tohon että puollustellaan sillä toksisia suhteita. Kaksoisliekki ei KOSKAAN satuta toista tahallaan. Suhde on vaikea, mut ei varsinaisesti toksinen. Liekit peilaa toisiaan ja tän takia siinä sattuu kun omat käsittelemättömät kipukohdat nousee pintaan. Nää jotka käyttää sanaa puollustaessaan huonoa suhdetta ei ymmärrä koko käsittettä. He on väkisin kiinni toksisessa suhteessa vaikka liekkisuhteessa nimenomaan yks isoimmista opeista on irti päästäminen. Jos toinen ei kykene kohtelemaan oikein niin sillon päästetään irti vaikka kuinka tekis kipeetä. Vaikka liekit usein yrittää useasti olla yhdessä niin loppujen lopuks ne voi olla yhdessä vasta kun molempien henkinen kehitys on tarpeeksi pitkällä. Silloin toista ei ota vastaan jos se toinen ei vielä kykene kohtelemaan oikein. Ja tässä kohtaa puhutaan aina vähintään useista vuosista. Liekit ei pysty olemaan heti yhdessä toistensa kanssa.
Vierailija kirjoitti:
En. Mutta minulla on ystävänä "kaksoisliekki". Meidän välillä ei ole mitään romanttista, mutta koen hänen kanssaan sellaista selittämätöntä yhteyttä ja kaikki vain on soljunut vaivatta alusta asti. Siinä ihmisessä ei ole yksinkertaisesti mitään, mikä ärsyttäisi vaan hän on ihan kuin minä.
Lässyti lää, kuvittelet vain. Tai toivot.
Vierailija kirjoitti:
Twin Flames on jenkkiläinen kultti, joka rahastaa ihmisten rakkauden kaipuulla ja on mm. pakottanut jäseniään sukupuolenvaihdoksiin koska sielunkumppanin löytämisen esteenä ollut että ihmisellä onkin liikaa maskuliinista tai feminiinstä energiaa. Pakottavat tuntemattomia ihmisiä parisuhteeseen ja avioon keskenään huuhaan varjolla.
Just tuli podcast tästä vastaan vähän aikaa sit. Kyseinen kultti omi sanan käyttöönsä. Sana oli jo ennen heitä. Mut oli kyllä harvinaisen toksinen kultti, mut ei keksinyt nimikettä.
Juu ei olla kaksoisliekkejä vaan ihan tavis ihmisiä ja monin tavoin erilaisia mutta onhan meillä sellainen sielujen sympatia - arvot on riittävän samanlaiset ja keskusteluyhteys sellainen että päädytään usein olemaan samaa mieltä asioista. Tästä on ollut apua esim lasten kasvatuksessa ja ehkä muutenkin siinä mihin parisuhdetta viedään.
Harrasteet ja työt on ihan erilaiset.
Kaksoisliekkihän on oman sielun toinen puolisko. Eli jos on nainen niin se on sit maskuliininen versio itsestä usein mies. Mut voi olla nainenkin joka on maskuliinisempi energioiltaan kuin toinen. Sama miehissä voi olla feminiinisiä miehiä joilla on naismaisia piirteitä. Lopulta tämä kaksoisliekki juttu on haastava.
Sisältää usein henkisen polun käymisen läpi. Välillä kohdataan tämä toinen osapuoli. Ja välillä ei olla tekemisissä siis fyysisesti.
Vaikka lopulta me itse ollaan se kaksoisliekki. Vaikka toinen on sun sielun puolisko niin se on vaan fyysinen keho. Ollaan tietoisesti sama ihmine.
Saa nähdä mitä elämä tuo. Universumi lopulta päättää kenet se haluaa elämään jäämään ja kuka on vaan opetus tällä polulla. Ei se varmaan helpoin suhde ole. Tiedä sit. Kun en ole siihen asti päässy.
Eli pitää olaäla huolissaan, kun mies on alkanut puhua uudesta kaveristaan sielunsiskona? Harrastuksen kautta tapasivat ja tapaavat monta kertaa viikossa. Olin hyvilläni, kun löysi uuden ystävän, mutta onko tässä nyt sitten jotain muutakin?
Juoskaa heti, jos deittisi alkaa horisemaan jin ja yang, päivänsäde ja menninkäinen, valo ja varjo, feminiinienergia ja maskuliinienergia, sielujen kumppanuus. Nuo on samaa valetta ja satua kaikki. Tarkoitus on vain imarrella ja hurmata, lopulta vangita rakastunut saalis.
Sen kaksoisliekkimiehen on oltava naista rikkaampi.
Vierailija kirjoitti:
Eli pitää olaäla huolissaan, kun mies on alkanut puhua uudesta kaveristaan sielunsiskona? Harrastuksen kautta tapasivat ja tapaavat monta kertaa viikossa. Olin hyvilläni, kun löysi uuden ystävän, mutta onko tässä nyt sitten jotain muutakin?
Kannattaa pyytää päästä joskus mukaan. Ehkä siten selviää jotain. Voihan tuo olla vain surkean lapsellinen sanavalinta tai sitten täyttä valetta sekä sinulle että sille uudelle ystävälle.
Mua kyllä ällöttäisi tuommonen horina sielunsiskosta ja ihan varmasti olisin myös mustasukkainen, että on löytynyt joku minua tärkeämpi. Mutta tietysti jos heitä yhdistää vaikka joku traumakokemus tms., niin tuommoinen yhteys voi syntyä. Ei se kyllä silti mitään sielujen keskustelua ole, ihme huuhaata.
Vierailija kirjoitti:
Onkos tästä muuten mitään stereotypiaa, kumpi on usein sielunsisaruudesta jankuttava saalistaja ja kumpi uhri, mies vai nainen?
Olen seurannut vierestä melko dramaattista sielunsisko-piiritystä. Ystäväni tapasi vanhan tuttunsa baarissa, he vaihtoivat numeroita, ja nyt ystäväni on saanut yli vuoden epäsäännöllisen säännöllisesti rakkausviestejä tältä tutulta. Viestit tulee yleensä viikonlopun pikkutunneilla, mutta ystäväni on jotenkin niihin koukussa. Väittää, ettei ota tosissaan, mutta ei ole pannut stoppiakaan tälle. Hän myöntää, että etenkin kosinta ja hyökkäävyys ahdistaa, ja ihan jo se, että se tyyppi miettii häntä niin paljon. Mutta taitaa se imarrellakin.
Olen nähnyt näitä viestejä, ja minua ahdistaisi saada sellaisia. Niissä toistuu koko ajan se, miten tämä rapajuoppo tuttu ja ystäväni on tarkoitettu yhteen, mikään ei voi heitä erottaa. Mies on kosinut ystävääni jo muutaman kerran, mutta ystäväni ei jostain syystä vastaa napakasti ei. Olen kysynyt, miksi hän jatkaa tällaista. Ja vastaus on, että kivahan noita kehuja on kuunnella, vaikka ne myös ahdistaa. Silmiinpistävästi tämä miekkonen puhuu nimenomaan sielunsiskosta ja hokee sitä, miten hän haluaa olla ystäväni mies, ja he kuuluvat yhteen. Mistään he eivät keskustele vaan ystäväni saa näitä kosinta- ja kehuviestejä sekä ruikutusta siitä, että miksei he jo ole naimisissa. Itsesääli taitaa olla myös tämän upean tyypin perusominaisuus.
Onko tämä nyt oikeasti sitä sielujen kumppanuutta? Minusta tuntuu, että ystäväni joko ei uskalla tai ei enää kehtaa sanoa, että tämän leikin voisi jo lopettaa. En edes tiedä, kumpi on inhottavampi, ahdisteleva itsesäälinen ja känninen vanha tuttu vai ystäväni, joka nauttii viesteistä ja ehkä leikkii tämän sankarin tunteilla, jos sillä nyt mitään tunteita on.
Jos sielunsisaruus on tuollaista, en halua uskoa sellaiseen. Todella ahdistavaa vaikka vain seuraan vierestä tuota absurdia näytelmää ja koetan muistuttaa, että kannattaa varoa etenkin jos ahdistaa jo nyt. Kai tuommoiseenkin leikkiin voi jäädä koukkuun, ja ehkä he saavat fantasiastaan jotain, jota ystäväni ei mulle osaa kuvailla, jotain, joka on enemmän kuin se ahdistus, jota ystäväni kosinnoista kokee.
Mutta siis tätäkö on sielunsisaruus vai onko kyseessä suorastaan kaksoisliekki? Miten tää menee? Ja offtopicina, mitä mun pitäs tehdä? Seurata vierestä ja olla hiljaa?
Kuka haluaa olla suhteessa kaksoisliekin kanssa? Se on kuin olisi suhteessa itsensä kanssa. Pidemmän päälle kaikkea muuta kuin mukavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkos tästä muuten mitään stereotypiaa, kumpi on usein sielunsisaruudesta jankuttava saalistaja ja kumpi uhri, mies vai nainen?
Hyvä kysymys. Yleensä gurut ja horisijat on miehiä, joilla on haaremi, mutta en tiedä.
Tarvitseeko sitä nyt ottaa noin vakavasti. Samankaltainen ihminen.
Nyt AP, pakkaat sen koulureppusi ja valmistaudut koulupäivään. Ja onko muuten läksyt tehty, hopi Hopi. 🥱
En ole, oon tuntenut mun liekin nyt 5 vuotta ja ekoina vuosina kokeiltiin 3 kertaa olla yhdessä, mut ei se koskaan toiminu enkä usko, että sen kuuluukaan. Mun tie vei pari vuotta sitten sielunkumppanin luokse ja tajusin et tässä elämässä just nyt mun kuuluu olla hänen kanssaan. Liekithän ei varsinaisesti oo mikään vuosisadan rakkaustarina vaan kipeä henkisen kehityksen matka joka pakottaa käsittelemään omia kipukohtia.
Ekoina vuosina oli tosi repivää, raastavaa ja jopa niin kivuliasta olla liekistä erillään et tunsin ihan fyysisiä oireita rinnassa. Just pari vk sitten itseasiassa viestiteltiin liekin kanssa ja aina kun tehdään nykyään niin, saadaan molemmat energia-, luovuus ja henkisen kehityksen puuska. Nykyään erillään olo ei oo enää kivuliasta, koska ei varsinaisesti olla erillään kun se toinen on aina henkisesti jotenki mukana, vaikka ei puoleen vuoteen oltais missään yhteydessä. Mun liekki on vielä siinä kohtaa että toivoo että yritetään uudelleen kun molemmat on kehittänyt itseään niin että yhdessä olo vois onnistua. Mä taas oon siinä kohdassa et mun on hyvä tässä ja nyt, enkä mieti tuunko olemaan joskus liekkini kanssa yhdessä. Elämä vie minne vie, mut rakkaus pysyy. Liekit päätyy joskus yhteen muttei välttämättä tässä elämässä, eikä liekkisuhde oo ainoa asia elämässä, meillä on monta muutakin merkityksellistä suhdetta ja asiaa elämässä. Rauha on sitä että elää ja nauttii tästä hetkestä, luottaen siihen et on matkalla juuri sinne minne kuuluukin. (Btw tän viestin bottivahvistus oli 111 <3)