Temuttamisen seuraus: Tokmanni ei pärjää enää
Kohta meiltä loppuu kivijalkaliikkeet. Jää vain duopolin ruokakaupat.
Kommentit (450)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vihaan tätä ettei rahaa jää ostaa kivijalkaliikkeistä kun jos joku vaate tms pakko ostaa, käyn katsomassa tuotetta kaupoissa ja järkytys hinnasta, ja jää ostamatta. Saman tuotteen nään Temussa -80%. Itsellä jos jää kaikkien menojen (+ paljon velkoja niin kuin todella monella suomalaisella) jälkeen 20€ kuussa hlökohtaiseen menoon, niin Temu on pakkovalinta.
Juu. Itse tarvitsin 3 uutta pitkähihaista paitaa talveksi ja muutaman uuden topin. Kävin kiertelemässä kaupoissa ja ne kivat olisi yhteensä maksanut 80e. Temusta sain nuo kolme pitkähihasta ja topin 30 eurolla. Kyllä mielummin olisin ostanut ne kaupasta olevat tuottet, mutta tuo -50e raha olisi tarkoittanut, että olisi pitänyt mennä yli viikko syömättä yhtään mitään, koska olen opiskelija, enkä halua ottaa lainaa. Kun köyhät ajetaan näin ahtaalle,
Minä en taas ymmärrä sitä, miksi vaatteita pitää jatkuvasti ostella? Mä olen viimeiseen viiteen vuoteen ostanut kalsareita, sukkia, yhdet farkut ja 3 t paitaa.
Tokmannilla on huono palvelu. Heisän verkkokaupastaan kun tilaa, tuotteen tuleminen LIIKKEESEEN noudettavaksi kestää kauemmin kuin Temusta tilatessa.
Toisen kerran, Tokmannin myyjät noutopisteellä eivät löydä jo maksettuja tilauksia, pyytävät tulemaan myöhemmin uudelleen hakemaan, eivät edes ehdota, että soittaisivat, kun tilaus löytyy.
Liikkeessä poistettiin kesällä puutarha- ja pihatarvikeosaaton myyjä ja kassa. Pitäisi siis raahata sieltä kamat sisälle ja kaupan läpi kassalle. Kun ostin ruohonleikkuria sieltä, jousuin etsimällä etsimään myyjää, joka jaksaisi nostaa sen ostoskärryyn, jotta pääsisin sitten seikkailemaan tokmannin sokkeloiden läpi kassalle.
En jaksa enää ostaa sieltä mitään. Huonontavat palvelua ja muut osaavat hoitaa verkkokauppansa paremmin.
Kyllähän sitä kotimaista ostaisi, jos olisi varaa.
Ihastelen erään kotimaisen brändin vaatteita, mutta haaveeksi jää. Esimerkiksi villakangastakki maksaa 500€, neule 150€, mekko 300€. En minä pysty tuollaisia hintoja laittamaan vaatteisiin pienipalkkaisena yksineläjänä. Eli turha syyllistää ihmisiä miksi kotimainen ei kelpaa!
Toki en ole Temusta koskaan tilannut ja tuskin tilaankaan. Mutta en tuomitse heitä jotka ostavat ulkomailta.
Vierailija kirjoitti:
Tokmannilla on huono palvelu. Heisän verkkokaupastaan kun tilaa, tuotteen tuleminen LIIKKEESEEN noudettavaksi kestää kauemmin kuin Temusta tilatessa.
Toisen kerran, Tokmannin myyjät noutopisteellä eivät löydä jo maksettuja tilauksia, pyytävät tulemaan myöhemmin uudelleen hakemaan, eivät edes ehdota, että soittaisivat, kun tilaus löytyy.
Liikkeessä poistettiin kesällä puutarha- ja pihatarvikeosaaton myyjä ja kassa. Pitäisi siis raahata sieltä kamat sisälle ja kaupan läpi kassalle. Kun ostin ruohonleikkuria sieltä, jousuin etsimällä etsimään myyjää, joka jaksaisi nostaa sen ostoskärryyn, jotta pääsisin sitten seikkailemaan tokmannin sokkeloiden läpi kassalle.
En jaksa enää ostaa sieltä mitään. Huonontavat palvelua ja muut osaavat hoitaa verkkokauppansa paremmin.
Muutamia vuosia sitten kävin useammin. Hyvin usein oli kassalla joku alennus tai muu hintaan liittyvä selvittely keskustelu käynnissä asiakkaan kanssa.
Melko typerys pitää olla jos tokmannin osakkeita salkusta löytyy. Ei tarvinnut kuin käydä yhdessä ketjun myymälässä todetakseen että paljon parempia romukauppoja on olemassa, ja ettei tokmanneissa ole asiakkaita. Silti suu vaahdossa ostellaan osakkeita ja nyt sitten kärsitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vihaan tätä ettei rahaa jää ostaa kivijalkaliikkeistä kun jos joku vaate tms pakko ostaa, käyn katsomassa tuotetta kaupoissa ja järkytys hinnasta, ja jää ostamatta. Saman tuotteen nään Temussa -80%. Itsellä jos jää kaikkien menojen (+ paljon velkoja niin kuin todella monella suomalaisella) jälkeen 20€ kuussa hlökohtaiseen menoon, niin Temu on pakkovalinta.
Juu. Itse tarvitsin 3 uutta pitkähihaista paitaa talveksi ja muutaman uuden topin. Kävin kiertelemässä kaupoissa ja ne kivat olisi yhteensä maksanut 80e. Temusta sain nuo kolme pitkähihasta ja topin 30 eurolla. Kyllä mielummin olisin ostanut ne kaupasta olevat tuottet, mutta tuo -50e raha olisi tarkoittanut, että olisi pitänyt mennä yli viikko syömättä yhtään mitään, koska olen opiskelija, enkä halua
Joissakin töissä kuuluu pukeutua siististi, 5 v vanhat kulahtaneet farkut ja virttynyt t paita ei käy työasuksi jos haluaa olla vakuuttava, vakavasti otettava ja asiallinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö koko ajan ostaa jotain?
Tämä! Ihmetyttää ylipäätään näiden halpakauppojen lisääntyminen ja suosio ml Temu.
Mitä ihmettä ja miksi ihmiset näissä asioivat?Mitä olen työpaikalla kuunnellut näitä temuttajia, niin monelle se "pääostos" on ihan järkevä ja perusteltu, mutta sitten siihen päälle klikkaillaan kaikenlaista tarpeetonta, koska oli halpaa, tai vitsillä, kun oli jotain niin huvittavaa. Miehiä nämä...
Temu houkuttelee ostamaan, jotta postikulut ovat "ilmaiset". Sieltä klikkaillaan vain jotain sälää mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Laske saatteko asumistukea, jos puoliso irtisanotaan.
Asumistuki laskuriin laitetaan puolison palkka bruttona eli verot mukana ja lomarahat ja kilometrikorvaukset ja toisen puolison työttömyyskorvaus bruttona eli verot mukana.
Kela näkee palkat ja työttömyyskorvaukset tulorekisteristä eli et voi huijata.
Omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea.
Hienoa, sanon. Jos on kaksi maksamassa ja hankkimassa, ei heti putoa tyhjän päälle. Ja jos on omistusasunto, rahaa varmaan on muuhunkin, ja oikein tiukan paikan tullen sen voi aina myydä. Ja jos puolison tulot vähenee, vähenee niitten vaikutus myös tukiin. Eli tuo on todella hyvä muutos.
Harmi. Tokmannista saa hyviä alusvaatteita ja kerrastoja. Kotimaisiakin.
Tokmannilla on ollut jo monta vuotta todella usein vartijoita. Tulee kiusallinen olo, kun vartija seuraa perässä koko ajan, eikä tuotteita saa rauhassa katsoa, ihan kuin pidettäisiin varkaana, joskus vielä kassallakin vastassa sama vartija. Mieluummin katson temusta, kun kukaan ei ole niskassa hengittämässä. Tätä tapahtunut monessa myymälässä, todella ahdistavaa.
Joo, ja nostais palkkaa myös myyjillensä ja antaisi heidän olla kokopäiväisesti töissä, että heitä saa kiinni jos on kysyttävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallitus poisti lapsikorotukset työmarkkinatuesta eli 3 lapsen äiti saa työmarkkinatukea 595 netto kuukaudessa..
Omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea.
Toimeentulotukeen vaikuttavat puolison pienetkin tulot eikä lainat ole menoja eikä saa omistaa kesämökkiä eikä venettä eikä moottoripyörää eikä asuntovaunua, ne pitää myydä.
Kesämökki, vene, moottoripyörä ja asuntovaunu on kyllä sarjassa sellaista ylimääräistä luksusta elämässä, joita pidetään vain silloin, kun siihen on varaa! Tottakai ne myydään pois, kun paha päivä iskee. Ostetaan sitten taas, kun on rahaa sellaiseen, jos enää tuntuu järkevältä...
Tai jos asuu niin suuressa asunnossa, ettei sen lainojen maksuun ole enää varaa, niin sit myydään pois ja muutetaan pienempään.
En oikeasti tajua, missä vaiheessa
Saisi tietenkin omistaa, jos kykenisi maksamaan elämämisensä. Yhteiskunnan velvollisuus ei ole pitää yllä elintasoa, johon kansalaisen rahkeet eivät riitä. Moottoripyörät ja kesämökit ovat juuri niitä hyödykkeitä, jotka on vaan realisoitava toimeentuloon, jos ei muuten pärjää. Näin se on ollut ennenkin.
Vierailija kirjoitti:
Tokmannilla on ollut jo monta vuotta todella usein vartijoita. Tulee kiusallinen olo, kun vartija seuraa perässä koko ajan, eikä tuotteita saa rauhassa katsoa, ihan kuin pidettäisiin varkaana, joskus vielä kassallakin vastassa sama vartija. Mieluummin katson temusta, kun kukaan ei ole niskassa hengittämässä. Tätä tapahtunut monessa myymälässä, todella ahdistavaa.
Motonet on ainut paikka, missä on vartija tullut iholle ja pyytänyt avaamaan laukun. Silloinen hiustyyli ja pukeutuminen ei kai ollut ihan premiumtasoa, mutta mitään en ole koskaan varastanut ja koin loukkaavaksi ja kävelin vain liikkeestä ulos. Vartija ei seurannut.
Hyvää tavaraa on tullut tilattua temusta paljon, laaja valikoima. On tullut vaatteita, työkaluja, porankoneita ja uusimpana hitsauskone. Kaikki toimivat täydellisesti.
Sitten ei ei tarvitse, toriin myyntiin, vaatteet kavereiden lapsille tai kirppikselle. Menevät kuin kuumille kiville yleensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistähän se tokmanninkin halpa rihkama enimmäkseen tulee...
Miksi siellä pitäisi ostaa rihkamaa? Itse ostan suomalaisista kosmetiikkaa, pesuaineita ja piha/puutarhatarvikkeita.
Kaikkien siis pitäisi ostaa juuri samoja kuin sinä? Mitä minä, kerrostalossa asuva, millään puutarhatarvikkeilla teen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu. Itse tarvitsin 3 uutta pitkähihaista paitaa talveksi ja muutaman uuden topin. Kävin kiertelemässä kaupoissa ja ne kivat olisi yhteensä maksanut 80e. Temusta sain nuo kolme pitkähihasta ja topin 30 eurolla. Kyllä mielummin olisin ostanut ne kaupasta olevat tuottet, mutta tuo -50e raha olisi tarkoittanut, että olisi pitänyt mennä yli viikko syömättä yhtään mitään, koska olen opiskelija, enkä halua
Kukaan muukaan ei saa ostaa vaatteita kuin viiden vuoden välein, koska sinä teet niin. Voi helvtti tuota typeryksien logiikkaa.
Tampereella on eräällä Tokmannilla sen verran huonoa palvelua, että äänestin jaloillani. Myyjät ovat aina kiukkuisen oloisia. Eräältäkin myyjältä kysyessäni tarjoustuotteesta, niin äksyili takaisin. Tuijotin takaisin suu auki hämmentyneenä.
Kesällä eräällä toisella Tampereella olevalla Tokmannilla oli kassalla nuori tyttö kesätyöntekijänä. Hän katsoi jokaista asiakasta arvostellen ja oli ylimielisen teennäisesti kohtelias. En mennyt enää koko kesänä.
Ja mitä tulee noihin tarjoustuotteisiin, niin ne ei täsmää mainosten kanssa.
Ei täällä ainakaan Tokmanni ole pitkään aikaan ollut mitenkään edullinen, jopa Citymarket pärjää paremmin monessa tarjoushinnassa.
Vierailija kirjoitti:
Oikeisto siirti työt kiinaan. Nyt sinne siirtyy asiakkaat myös. Ihan oikein kaikille osapuolille.
Tämä!
Ongelma, ainakin itselleni, on se, että yhteystietoni myydään eteenpäin, enkä voi itse säädellä kenelle. Tulee lisää ja enemmin turhaa roskapostia. Suostumus kolmansien osapuolten mainontaan on se hinta, joka näennäisesti vähennetään kassalla.