Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Temuttamisen seuraus: Tokmanni ei pärjää enää

Vierailija
16.05.2025 |

Kohta meiltä loppuu kivijalkaliikkeet. Jää vain duopolin ruokakaupat. 

Kommentit (450)

Vierailija
221/450 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on kallistunut, en osta mitään jos ei ole pakko.

Vierailija
222/450 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tokmanni on hyvä ja osin laadukaskin mutta meidän Tokmannia tyrannisoi iäkäs, vihainen ikäneito. Tarjouksetkaan ei ole samoja kun lehdessä, tarjoustavarat loppuu yhdessä päivässä tai sitten niitä ei viittitä hakea lisää varastosta. Myyjät tekee kaupasta ikävän asenteellaan, valvooko niitä kukaan?

Ei Tokmannilla mitään varastoa ole, kaikki myytävä on esillä. Tarjousten ongelma on se, että ne tuotteet tulee myytiin tyyliin maanantaina ja tarjous alkaa torstaina. Kun perjantaina menet kauppaan, on tarjoustuotteet joskus jo loppu. Jos mainoksessa on maininta "erä" tai "niin kauan kuin tavaraa riittää", ei kauppaa velvoita hankkia tarjoustuotetta lisää vaikka tarjousaikaa olisi vielä jäljellä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/450 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan tätä ettei rahaa jää ostaa kivijalkaliikkeistä kun jos joku vaate tms pakko ostaa, käyn katsomassa tuotetta kaupoissa ja järkytys hinnasta, ja jää ostamatta. Saman tuotteen nään Temussa -80%. Itsellä jos jää kaikkien menojen (+ paljon velkoja niin kuin todella monella suomalaisella)  jälkeen 20€ kuussa hlökohtaiseen menoon, niin Temu on pakkovalinta.

Vierailija
224/450 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä mikö siinä temussa viehättää jotenkin roskasen olosta ja heikkolaatuisia tuotteita. Olisi edes jotain italialaisia vaatteita ja espanjalaisia käsin valmistettuja kenkiä olisivat mielenkiintoisia tuotteita

Vierailija
225/450 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihaan tätä ettei rahaa jää ostaa kivijalkaliikkeistä kun jos joku vaate tms pakko ostaa, käyn katsomassa tuotetta kaupoissa ja järkytys hinnasta, ja jää ostamatta. Saman tuotteen nään Temussa -80%. Itsellä jos jää kaikkien menojen (+ paljon velkoja niin kuin todella monella suomalaisella)  jälkeen 20€ kuussa hlökohtaiseen menoon, niin Temu on pakkovalinta.

Juu. Itse tarvitsin 3 uutta pitkähihaista paitaa talveksi ja muutaman uuden topin. Kävin kiertelemässä kaupoissa ja ne kivat olisi yhteensä maksanut 80e. Temusta sain nuo kolme pitkähihasta ja topin 30 eurolla. Kyllä mielummin olisin ostanut ne kaupasta olevat tuottet, mutta tuo -50e raha olisi tarkoittanut, että olisi pitänyt mennä yli viikko syömättä yhtään mitään, koska olen opiskelija, enkä halua ottaa lainaa.

Kun köyhät ajetaan näin ahtaalle, niin kyllä he ostavat sieltä misä halvemmalla saadaan.

Miksi ei syyllisestä lainkaan rikkaita siitä, etteivät kuluta enemmän rahaa? Heidän pankkitileillä on miljardeja.

Vierailija
226/450 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tässä osteta kohta edes Temusta mitään. Ainoastaan ruokaa kaupasta. 

Vierailija
227/450 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arabiat, Iittalat, Fiskarsit sun muut teettää tavaransa Kiinassa, Vietnamissa, Malesiassa tai jossain muussa Vinku-intiassa. Ei moni kotimaisena myyty tuote ole enää pitkään aikaan täällä tehty ollut . 

Niin ja Saarioinen käyttää ulkomaalaista lihaa joten se siitä suomalaisuudesta, en osta.

Vierailija
228/450 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hyvin on uponnut rikkaiden propaganda, ettei köyhät tai pienituloiset saisi omistaa mitään. Aika surullista luettavaa." 

Mikä propaganda?? Onko noin vaikea ymmärtää, että toiset pystyy ajattelemaan järkevästi ihan omilla aivoillaan? Olisi meilläkin mahdollisuus hommata se mökki, mutta miksi asetettaisiin itsemme sellaiseen ahdinkoon, että sen mökin omistuksesta voisi tulla taakka? Kaikki säästyvä raha syötettäisiin mökin ylläpitoon? Ollaan vissiin oivallettu elämästä jotain, mitä sinä et ja se on se, että hyvää elämää voi elää ilman materiaa. Ja onhan meillä jo talo! Että kyllä "köyhä" voi omistaa, mutta köyhän ei ole fiksua omistaa asuntoa, mökkiä, venettä ja moottoripyörää. 

Vierailija
229/450 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen katsoin siivoustarvikkeita, puuilossa jalkoihin laitettavat lankamaiset siivoustossut 9,99 euroa, temussa 5 paria tossuja n. 5 euroa. En ollut näitä todellakaan ostamassa, kun tuote on melkoinen turhake, mutta hyvä esimerkki hintaerosta.

Vierailija
230/450 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet ihmiset ostavat kaikkea täysin turhaa tarpeetonta krääsää esim.halloween täysin turha amerikasta tullut juttu, aivan järjetöntä ostaa kaikkea roskaa, pääosin kiinasta.Itse en osta mitään turhaa, jääkaappi lähes tyhjä aina, ei ole mitään ylimääräistä joka sitten menee vanhaksi, vaatteita ostan vain jos vanhat menee rikki, en tilaa mitään turhia lehtiä, en osta mitään jos en oikeasti tarvitse sitä.Älä osta mitä et oikeasti tarvitse.

Vierailija
231/450 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asuu kerrostalossa niin mökki voisi olla kesällä kiva. Ei kaikki tykkää yleisistä uimarannoista eikä matkustelusta.

Vierailija
232/450 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tässä osteta kohta edes Temusta mitään. Ainoastaan ruokaa kaupasta. 

EK sanoi että suomalaisten palkat on 15% liian korkeita.

Vierailija
233/450 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet ihmiset ostavat kaikkea täysin turhaa tarpeetonta krääsää esim.halloween täysin turha amerikasta tullut juttu, aivan järjetöntä ostaa kaikkea roskaa, pääosin kiinasta.Itse en osta mitään turhaa, jääkaappi lähes tyhjä aina, ei ole mitään ylimääräistä joka sitten menee vanhaksi, vaatteita ostan vain jos vanhat menee rikki, en tilaa mitään turhia lehtiä, en osta mitään jos en oikeasti tarvitse sitä.Älä osta mitä et oikeasti tarvitse.

Oletko kuullut esim. harrastuksista? Makaat kai asunnon lattialla kaiken vapaa-aikasi, ettet vain osta mitään turhaa.

Vierailija
234/450 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos asuu kerrostalossa niin mökki voisi olla kesällä kiva. Ei kaikki tykkää yleisistä uimarannoista eikä matkustelusta.

Itse olin kotona kerrostalossa sisällä koko kesän.

Vierailija
235/450 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Temun käytön voisi lopettaa hyvin helposti. Traficom määräisi kaikki operaattorit estämään verkkoliikenteen Temun nettiosoitteeseen, ja samalla blokkaisi mobiiliapin toiminnan heidän verkoissaan. Temu fanaatiikot todennäköisesti kuolisivat, kun eivät saisi tilattua mitään.

Saan kyllä tilattua Temu tuotteita toisen maan kautta, joten ei tämäkään auttais

Ostamalla kiinalaista roskaa tuet Venäjän sotaa, autat Putinia.

Vierailija
236/450 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko kuullut esim. harrastuksista? Makaat kai asunnon lattialla kaiken vapaa-aikasi, ettet vain osta mitään turhaa.

Harrastuksiin pitäisi kulkea iltapimeällä ja talvella liukasta. Kaikki ei halua. Itse olen ympäri vuoden kotona kerrostalossa sisällä.

Vierailija
237/450 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harrastuksiin pitäisi kulkea iltapimeällä ja talvella liukasta. Kaikki ei halua. Itse olen ympäri vuoden kotona kerrostalossa sisällä.

Puhutaan komero sukupolvesta.

Vierailija
238/450 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tokmanni on hyvä ja osin laadukaskin mutta meidän Tokmannia tyrannisoi iäkäs, vihainen ikäneito. Tarjouksetkaan ei ole samoja kun lehdessä, tarjoustavarat loppuu yhdessä päivässä tai sitten niitä ei viittitä hakea lisää varastosta. Myyjät tekee kaupasta ikävän asenteellaan, valvooko niitä kukaan?

Ei Tokmannilla mitään varastoa ole, kaikki myytävä on esillä. Tarjousten ongelma on se, että ne tuotteet tulee myytiin tyyliin maanantaina ja tarjous alkaa torstaina. Kun perjantaina menet kauppaan, on tarjoustuotteet joskus jo loppu. Jos mainoksessa on maininta "erä" tai "niin kauan kuin tavaraa riittää", ei kauppaa velvoita hankkia tarjoustuotetta lisää vaikka tarjousaikaa olisi vielä jäljellä. 

Kyllä Tokmannilla on melkoisen iso logistiikkakeskus Mäntsälässä. Ei se tavara tyhjästä kauppoihin ilmesty ja jossain on myös verkkokaupan varasto. Myymälöissä ei tosiaan isoja varastotiloja ole, myytävä tavara on hyllyssä.

Vierailija
239/450 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko tyhmä? Kyllä minä pelaan tennistä, jääkiekkoa ja lenkkeilen, et ilmeisesti tajua mitä luet, en osta turhaan esim.5 paria lenkkareita tai 5 mailaa, ostan vain sen minkä tarvitsen.

Vierailija
240/450 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisi vara matkustella, silloin olisi vara myös vuokrata mökki kesälomalla. Kaikkea ei tarvitse omistaa itse. Mökin omistus on muutenkin ehkä järjettömämpiä asioita. Siellä se seisoo jonkun rapakon rannalla suurimman osan vuotta käyttämättömänä. Nythän tähän tulee tietenkin kommentoimaan heti kaikki, jotka tekee puoli vuotta vuodesta etätöitä mökiltä käsin ja talvellakin käydään joka viikko viettämässä pitkä viikonloppu mökillä. Joo, olette harvinainen poikkeus.