Temuttamisen seuraus: Tokmanni ei pärjää enää
Kohta meiltä loppuu kivijalkaliikkeet. Jää vain duopolin ruokakaupat.
Kommentit (450)
Vierailija kirjoitti:
Myisivät halvemmalla.
Samaa kiinankamaa, jota aiemmin vaan muut eivät olleet keksineet, että sitä voi saada tänne ilman tokmanniakin.
Ostan ruuat Prismasta ja siellä on sitten muutakin tavaraa jos sattuu tarvitsemaan. Vaatteet ostan muualta, mutta niitä tulee nykyään ostettua tyyliin hajonneen tilalle. Eli äärimmäisen harvoin. Ei ole syytä käydä Tokmannilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet ihmiset ostavat kaikkea täysin turhaa tarpeetonta krääsää esim.halloween täysin turha amerikasta tullut juttu, aivan järjetöntä ostaa kaikkea roskaa, pääosin kiinasta.Itse en osta mitään turhaa, jääkaappi lähes tyhjä aina, ei ole mitään ylimääräistä joka sitten menee vanhaksi, vaatteita ostan vain jos vanhat menee rikki, en tilaa mitään turhia lehtiä, en osta mitään jos en oikeasti tarvitse sitä.Älä osta mitä et oikeasti tarvitse.
Oletko kuullut esim. harrastuksista? Makaat kai asunnon lattialla kaiken vapaa-aikasi, ettet vain osta mitään turhaa.
Oletko tyhmä? Kyllä minä pelaan tennistä, jääkiekkoa ja lenkkeilen, et ilmeisesti tajua mitä luet, en osta turhaan esim.5 paria lenkkareita tai 5 mailaa, ostan vain sen minkä tarvitsen.
No kuka on sanonut ostavansa? Kotonakin voi harrastaa monenlaisia käsityö- ja askarteluharrastuksia ja yleensä näihin käytetään erilaisia tarvikkeita, joita saa monesti temustakin huomattavasti edullisemmin ja laajemmalla valikoimalla. Ei se sinun tennis ole millään tavalla parempi harrastus kuin vaikka jonkun käsityöt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nykyään ole varaa ostaa mitään muuta kuin ruokaa, ja sitä on aika niukasti Tokmannilla.
Monessa ihan kunnon ruoka-osasro
Ei todellakaan ole mitään kunnollista, jotain näkkileipää, säilykkeitä, keksejä ja hilloa, niistäkin suurin osa ulkomaalaista roskaa.
Olen tilanut temusta ja tosi tyytyväinen. Samaa tavaraa on halpa ketjuissa vaan kalliimmalla. Jokainen ostaa mistä haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tässä osteta kohta edes Temusta mitään. Ainoastaan ruokaa kaupasta.
EK sanoi että suomalaisten palkat on 15% liian korkeita.
Johdon palkat on 50% liian korkeita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tokmanni on hyvä ja osin laadukaskin mutta meidän Tokmannia tyrannisoi iäkäs, vihainen ikäneito. Tarjouksetkaan ei ole samoja kun lehdessä, tarjoustavarat loppuu yhdessä päivässä tai sitten niitä ei viittitä hakea lisää varastosta. Myyjät tekee kaupasta ikävän asenteellaan, valvooko niitä kukaan?
Ei Tokmannilla mitään varastoa ole, kaikki myytävä on esillä. Tarjousten ongelma on se, että ne tuotteet tulee myytiin tyyliin maanantaina ja tarjous alkaa torstaina. Kun perjantaina menet kauppaan, on tarjoustuotteet joskus jo loppu. Jos mainoksessa on maininta "erä" tai "niin kauan kuin tavaraa riittää", ei kauppaa velvoita hankkia tarjoustuotetta lisää vaikka tarjousaikaa olisi vielä jäljellä.
Kyllä Tokmannilla on melkoisen iso logi
Sieltä Mäntsälästäkö ne myyjät piipahtaa hakemaan sen puuttuvan tavaran? 😄 No ihan kuule niitä myymälöitä tarkoitin, että siellä on kaikki myytävä esillä, ihan kuten kirjoitinkin! Voi yksinkertaisuus... Sen verran monta vuotta olen kaupan alalla toiminut (ei Tokmanni) ettei tarvitse opettaa kuinka homma toimii. 😄 Tarjouserät tulee kerralla myymälöihin jopa sieltä keskusvarastolta. Varastoissa tavaroiden makuuttaminen on aika hiton kallista.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä mikö siinä temussa viehättää jotenkin roskasen olosta ja heikkolaatuisia tuotteita. Olisi edes jotain italialaisia vaatteita ja espanjalaisia käsin valmistettuja kenkiä olisivat mielenkiintoisia tuotteita
Onhan siellä huonoakin tavaraa, koska se on Amazonin tavoin myyntialusta. Mutta sitten osa tuotteista on ihan uskomattoman hyviä. Joku tuote saattaa maksaa 70 senttiä, mutta on premiumlaatua, ilmaiset postikulut ja joku alennus vielä päälle. Kannattaa lukea arvostelut, Jos suurin osa on antanut 5 tähteä, niin tuote on vähintään samaa tasoa kuin suomalaisessa halpakaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuttuni on ollut töissä Tokmannilla, hän on vastannut hankintojen vastuullisuuden seurannasta. Moni tavara ehkä tulee alun perin Kiinasta, mutta kaikki kiinalaiset tehtaat eivät ole samanlaisia ihmisoikeuksia polkevia ja ympäristöstä piittaamattomia hikipajoja. Tokmannilla (ja varmaan suuressa osassa suomalaisia yrityksiä) alihankintaketjuja seurataan tarkkaan, tehdään vierailuja ja auditointeja. Tuotteet vastaavat EU:n tuoteturvallisuusvaatimuksia, mahdollisista haitoista voi reklamoida, kauppa voi tehdä tarvittaessa takaisinvetoja jne. "Kaikki se tulee Kiinasta kumminkin" on tosi laiska tekosyy ostaa jotakin viiden pennin rihkamaa, jota ihminen ei oikeasti edes tarvitse. Miettikää temuttajat oikeasti, millaisia vaikutuksia teidän valinnoillanne on. Inhottaa, että näitä myrkyllisiä ja vaarallisia halpatuotteita myydään eteenpäin kirpputoreilla ilman, että o
Temun sertifikaatti= vessapaperia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vihaan tätä ettei rahaa jää ostaa kivijalkaliikkeistä kun jos joku vaate tms pakko ostaa, käyn katsomassa tuotetta kaupoissa ja järkytys hinnasta, ja jää ostamatta. Saman tuotteen nään Temussa -80%. Itsellä jos jää kaikkien menojen (+ paljon velkoja niin kuin todella monella suomalaisella) jälkeen 20€ kuussa hlökohtaiseen menoon, niin Temu on pakkovalinta.
Juu. Itse tarvitsin 3 uutta pitkähihaista paitaa talveksi ja muutaman uuden topin. Kävin kiertelemässä kaupoissa ja ne kivat olisi yhteensä maksanut 80e. Temusta sain nuo kolme pitkähihasta ja topin 30 eurolla. Kyllä mielummin olisin ostanut ne kaupasta olevat tuottet, mutta tuo -50e raha olisi tarkoittanut, että olisi pitänyt mennä yli viikko syömättä yhtään mitään, koska olen opiskelija, enkä halua ottaa lainaa. Kun köyhät ajetaan näin ahtaalle, niin kyllä he ostavat sieltä misä halvemmalla saad
Heinäkuun alet oli vasta, miksi et ennakoinut ja ostanut silloin? Minä ostin vinon pinon vaatteita 50€:lla. Kappalehinta noin 4-8€. Tammikuun alesta ostin t paitoja samoilla hinnoilla. Koko kesän kuljin 4€ trikoopuseroilla, ihanan ilmavia ja keveitä puseroita. Ihan järjen köyhyyttä ostaa sesongin aikana uutta normaalihinnalla. Osta sesongin ulkopuolella ja saat huomattavasti alennusta. Ihan mistä tahansa. Ei tarvitse tilata temusta.
Lisäksi voisit täytellä kyselyitä ja ansaita lahjakortteja. Pääosa yrityksistä joihin ne käy on vaatekauppoja. Itse saan esimerkiksi rintsikat joka vuosi ilmaiseksi näillä lahjakorteilla,ostan ne poistohintaisina joten 30€:lla saan kahdet.
Pientä suunnitelmallisuutta ja vaatekulut tippuu 60-70%. Unohtamatta kirppiksiä ja vintediä ym. Itse vaan olen niin erikoinen muodoiltani ettei kirppiksiltä löydy sopivaa koskaan.
Ja pakko sanoa vielä että ihmettelen miten avuttomia te nuoret olette netin käytössä. Olette suunnilleen syntyneet hiiri tai kännykkä kädessä mutta tietoa ette osaa etsiä ettekä tienata netillä mitään. Itse olen 60v ja tosi näppärä etsimään edullisempia tuotteita. Hyvin harvoin käyn kivijalkaliikkeissä, ainoastaan ruokaa haen ja joskus jotain tarjoustuotteita jotka netistä olen huomannut. Omat tulot minimaaliset 600€.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tokmanni on hyvä ja osin laadukaskin mutta meidän Tokmannia tyrannisoi iäkäs, vihainen ikäneito. Tarjouksetkaan ei ole samoja kun lehdessä, tarjoustavarat loppuu yhdessä päivässä tai sitten niitä ei viittitä hakea lisää varastosta. Myyjät tekee kaupasta ikävän asenteellaan, valvooko niitä kukaan?
Ei Tokmannilla mitään varastoa ole, kaikki myytävä on esillä. Tarjousten ongelma on se, että ne tuotteet tulee myytiin tyyliin maanantaina ja tarjous alkaa torstaina. Kun perjantaina menet kauppaan, on tarjoustuotteet joskus jo loppu. Jos mainoksessa on maininta "erä" tai "niin kauan kuin tavaraa riittää", ei kauppaa velvoita hankkia tarjoustuotetta lisää vaikka tarjousaikaa olisi vielä jäljellä.
Onhan niillä myymälöissä varastossa tavaraa, et tiedä yhtään mitään.
Tätä se digi digi-digi-maailma teettää. Välistäveto vaikeutuu, sekin on tehtävä diginä.
Nooh EU-Ursula tyhjää kaikkien eurooppalaisten tilit diginä, repikää siitä LOL
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö koko ajan ostaa jotain?
Tämä! Ihmetyttää ylipäätään näiden halpakauppojen lisääntyminen ja suosio ml Temu.
Mitä ihmettä ja miksi ihmiset näissä asioivat?
Mitä olen työpaikalla kuunnellut näitä temuttajia, niin monelle se "pääostos" on ihan järkevä ja perusteltu, mutta sitten siihen päälle klikkaillaan kaikenlaista tarpeetonta, koska oli halpaa, tai vitsillä, kun oli jotain niin huvittavaa. Miehiä nämä...
Vierailija kirjoitti:
Samaa tavaraa myy tokmanni mutta kertoo hinnan piillä !
Se voi olla samaa tavaraa tai sitten ei. Suomalaisella jälleenmyyjällä on kuitenkin enemmän velvollisuuksia ja kannustimia tarkistaa että myytävä tavara on kunnollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olipa kerran aika, kun suomalaiset halusivat tukea suomalaista.
Eipä ole enää tässä minäminäminä-kulttuurissa. Kiitos vaan teille Temuttelijoille, taas jää porukkaa työttömiksi.
Ei meillä ole rahaa ostaa kaupasta Suomessa mitään. Takkiin on rahaa 20 euroa eikä moni kauppa myy sillä hintaa.
Vintediä just selasin ja olis ollut monta hyvää takkia alle kympillä. Päätin kuitenkin odotella tammialeja ja säästää rahaa enemmän niin saan uuden 50€: lla. Se kestääkin sitten kymmenen vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa tavaraa myy tokmanni mutta kertoo hinnan piillä !
Kertoo hinnan piillä ja antaa monelle suomalaiselle työtä.
Ja pyh. Olen itse työtön, tarvitsen siis itse kaikki rahani. Vuokraan ja ruokaan menee rahat. Onhan täälläkin moni sitä mieltä, ettei työttömällä saa olla mitään ylimääräistä. Minunko nyt pitäisi vielä töissäkäyviäkin elättää? Phahah. Olette te loisia. Ei voi muuta sanoa, että tervetuloa kortistoon. Sitä olette niin kateellisina halunneetkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet ihmiset ostavat kaikkea täysin turhaa tarpeetonta krääsää esim.halloween täysin turha amerikasta tullut juttu, aivan järjetöntä ostaa kaikkea roskaa, pääosin kiinasta.Itse en osta mitään turhaa, jääkaappi lähes tyhjä aina, ei ole mitään ylimääräistä joka sitten menee vanhaksi, vaatteita ostan vain jos vanhat menee rikki, en tilaa mitään turhia lehtiä, en osta mitään jos en oikeasti tarvitse sitä.Älä osta mitä et oikeasti tarvitse.
Oletko kuullut esim. harrastuksista? Makaat kai asunnon lattialla kaiken vapaa-aikasi, ettet vain osta mitään turhaa.
Harrastuksiin pitäisi kulkea iltapimeällä ja talvella liukasta. Kaikki ei halua. Itse olen ympäri vuoden kotona kerrostalossa sisällä.
Tällaiset ihmisetkö sitten moraalisaarnaa, jos joku haluaa kuluttaa rahansa siihen kesämökkiin tai johonkin tarpeellisiin ostoksiin? Jää kyllä elämä kokonaan neljän seinän sisällä elämättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olipa kerran aika, kun suomalaiset halusivat tukea suomalaista.
Olipa kerran aika kun suomalaiset yritykset valmisti tuotteensa Suomessa.
Tämä. Kummasti globalisaatio koskee vain yrityksiä, mutta kuluttaja ei saisi tilata ulkomailta mitään.
Tokmanni lähti jo vuosia sitten riistolinjalle ja hinnat on sitä luokkaa, että ainakaan itselläni ei ole sinne mitään asiaa, koska Prismastakin kaiken saa paljon halvemmalla, Temusta nyt puhumattakaan. Eli Tokmannilla on peiliin katsomisen paikka.
Miksi??? 😮