Mitä teet jos lentokoneessa todella iso ihminen tulee viereesi
Ja vyöryy puolellesi. Kyynärpää ja kyynärvarsi ovat kyljessäsi ja hän istuu leveässä haara-asennossa?
Kommentit (74)
Hyi hitto. Hikoavat ja erittävät koko ajan limaa. Kiva 6 tunnin lento, nauti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaivan pistoolin esiin jossa on äänenvaimennin,tyhjennän lippaan läskinmooseksen kylkeen,eiköhän töniminen lopu.
No sehän sulla just onkin lentokoneessa mukana...
Ha ha!
Olen itse se iso. En koskaan vie toisen puolta, mutta omani kyllä aika tarkasti. Jos yhtä iso tulee viereen niin aika ahdasta alkaa olla, mutta siihen olen tottunut. Ei se tällä puolellakaan kiva ole olla kun joutuu jännittämään käsiä ja jalkoja koko matkan, jotta pysyisi suorassa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on aina hoikka vaimo vieressä. 😁
Ja pian jo heräätkin päiväunesta.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse se iso. En koskaan vie toisen puolta, mutta omani kyllä aika tarkasti. Jos yhtä iso tulee viereen niin aika ahdasta alkaa olla, mutta siihen olen tottunut. Ei se tällä puolellakaan kiva ole olla kun joutuu jännittämään käsiä ja jalkoja koko matkan, jotta pysyisi suorassa.
Sinä voit kuitenkin itse vaikuttaa kokoosi toisin kuin se sinun vieressäsi kärsivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä voit kuitenkin itse vaikuttaa kokoosi toisin kuin se sinun vieressäsi kärsivä.
Varmaan kyllä riippuu siitä onko iso ja lihava, vai vaikka pitkä ja raskasrakenteinen.
Vierailija kirjoitti:
Matkustan yleensä lentokoneessa mieheni ja lapseni kanssa, joten viedään yksi rivin puolikas. Mutta yhden junamatkan olen matkustanut tällä tavalla seinän ja lihavan ihmisen välissä. Oli aika hirveää. Minulla on vielä ahtaan- ja suljetun paikan kammo. Juna oli ihan täynnä eikä siinä ollut ravintolavaunua, johon paeta.
Sori lihavat, mutta saisitte ostaa kaksi paikkaa, jos ette mahdu yhteen. Saa sitä muitakin ajatella.
Ahtaanpaikankammo. Voi kyynel. 😢
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisista 30 prosentilla ja miehistä 27 prosentilla on lihavuutta.
https://thl.fi/-/terve-suomi-tutkimus-suomalaisten-lihominen-aiheuttaa-…
Vierailija kirjoitti:
Painajaismainen tilanne, mutta kävisin puhumassa henkilökunnalle paikan ahtaudesta. Jos kone olisi täynnä, ei muualla vapaata paikkaa, ja istuisin ikkunan puolella ehdottaisin vaihtoa niin, että vieruskaveri vetäytyy ikkunan puolelle niin paljon kuin mahdollista. Mutta se siis edellyttäisi, että se iso tyyppi ymmärtää vastuunsa henkilökunnan vahvistaessa paikan vaihdon.
Iso koko voi olla niin herkkä asia jollekin, että asiallisuus tilanteessa- häntä suututtamaltta- saattaisi tuoda minun kannaltani parhaimman lopputuloksen.
Jos vastaanotto olisi tyhmää myös henkilökunnan puolelta vaatisin sitten paikan, jossa voin edes osan matkaa istua normaalisti. Pyytäisin myös kirjallisen todistuksen, ettei henkilökunta halunnut auttaa, koska jos en pystyisi liikuttamaan jäseniäni se saattaa aiheuttaa veritulpan. Vastuu olisi sitten selkeästi lentoyhtiön.
Ei, vaan vastuu on sinun. Sinä tiedät saavasi veritulppia jos ei liiku 10 minuutin välein ja silti sun on pakko tunkea itsesi lentokoneeseen. Kenenkään muun ei tarvitse alkaa joustamaan sinun ja sinun tilanteesi takia. Sinä otat tietoisen riskin kun liikut julkisessa kulkuvälineessä ja tiedät saavasi tulppia. Voisitte sen mahdollisen tursuajan kanssa vallan hyvin jakaa saman rivin kun molemmat olette yhtä itsekkäitä. Sun kaltaiset ääliöt saa kyllä lentomatkustamisen tehtyä aivan helvetin tuskaiseksi ja sun kaltaisten itsekeskeisten ihmisten takia ollaan jatkuvasti myöhässä ja on muutoksia. Turistiliikkuminen lentäen pitäisi kieltää kokonaan.
Jouduin kerran keskipaikalle kahden hyvin lihavan väliin, jotka matkustivat yhdessä, mutta olivat ilmeisesti taktikoineet paikkavalintansa kanssa niin, että jättivät väliinsä tyhjän paikan toivoen, että se jää tyhjäksi. Kone oli viimeistä paikkaa myöten täyteen buukattu.
Lentoemäntä yritti painostaa minua nostamaan käsinojat sivuun nousun jälkeen, vaikka molemmat vyöryivät sekä nojan alta että yläpuolelta paikalleni. Kieltäydyin ja sain palkakseni kiukkuista tuhahtelua, vaikka jouduin matkustamaan äärimmäisen epämukavasti jo vierutoverieni vuoksi. Koin myös fyysisen läheisyyden heidän kanssaan tosi kiusalliseksi. Ehdotin, että itse istun käytäväpaikalle he voisivat nostaa sitten välisensä käsinojan ylös, jos siten olisi mukavampaa.
Parasta olisi ollut, jos edessä olevan käytäväpaikan omaava olisi suostunut vaihtamaan vieressäni ikkunapaikalla matkustaneen kanssa, jolloin molemmat olisivat voineet levitä käytävän suuntaan. Tätä ei kuitenkaan kukaan ehdottanut enkä siinä tilanteessa tajunnut, että yhtä hyvin ketä tahansa muuta matkustajaa olisi voitu pyytää hieman joustamaan mukavuudestaan, kun minulta kuitenkin vaadittiin äärimmäistä joustamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matkustan bisnesluokassa. Siellä tarpeeksi isot istuimet jokainen voi vyöryä rauhassa omalla paikallaan.
Kuinka leveät istuimet siellä oikein on?
KVG. Oikeasti. Googlaamalla voit selvittää ihan minkä tahansa reittikoneen istuinten leveydet.
Tämä on nykyään iso ongelma, johon lentoyhtiöiden pitäisi löytää ratkaisu. Nyt myydään samankokoisia paikkoja kaikenpainoisille, ja matkustajien painoerot voivat olla useita kymmeniä kiloja. Kun ahtaisiin penkkeihin joutuu toistasataa kiloa painava matkustaja, harvoinhan se onnistuu niin, ettei vie tilaa vieressä istuvalta. Mielestäni lentoyhtiöiden pitää taata jokaiselle, myös niille hoikemmille, kokonaan se tila mistä on maksettu. En suostu jakamaan penkkiäni enkä jalkatilaani, tarvitsen sen kyllä ihan kokonaan itselleni, muutenkin ovat ahtaita paikkoja. Tämä ongelma on kasvanut, koska isokokoisten määrä on niin valtavasti lisääntynyt, Isompia ja leveämpiä penkkejä ja enemmän tilaa penkkien väliin tarvitaan. Pitäisi olla mahdollista ostaa XL penkkejä pienellä lisämaksulla, ne muutaman sentin ylimääräiset jalkatilat eivät monillekaan enää riitä.
Kuinka leveät istuimet siellä oikein on?