Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

PS hyväksymässä uuden EU-yhteisvelan - etelän maille lapioidaan rahaa

Vierailija
15.05.2025 |

Kommentit (182)

Vierailija
21/182 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vassupaska taas valehtelee 🤡

Vierailija
22/182 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku fiksumpi vääntää rautalangasta, miksi Suomen pitäisi ottaa tuota kalliimpaa lainaa? Mitä Suomi siitä hyötyisi?

Tämän EU-lainan hyöty on siinä, että sillä otettua velkaa ei lasketa mukaan EU:n alijäämäsääntöihin. Eli EU normaalisti vahtii jäsenmaidensa velkaantumisastetta, mutta tämä otettu laina jätetään siitä ulkopuolelle. Siksi sen ottaminen kannattaa Suomellekin. Ei toki ole pakko ottaa sitä, mutta siksi se kannattaa 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/182 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tässä yläpuolella persuli taitaa valehdella

"ReArm Europe -puolustuspakettiin kuuluu 150 miljardin euron uusi yhteisvelkainstrumentti Safe"

Se 650 miljardia on sitten sellaista, että joka maa voi ottaa markkinoilta jne

Kuule en ole persu, vaan tiedän EU-asioista.

Tässä ap:n eli putintrollin aloituksessa tarkoitettu lainajärjestely on nimenomaan EU- eli Nato-maiden mahdollisuus ottaa lainaa EU:lta edulliseksi neuvotellulla korolla. Se ei ole tukea, eikä mitään rahaa jaeta minnekään. EU yksinkertaisesti isona organisaationa pystyy neuvottelemaan lainakoron alhaisemmaksi jäsenilleen kuin mitä ne maat itse saisivat lainaa. Kukaan ei maksa yhtään mitään muille maille.

Eikös jutussa mainittu, että Suomi saisi muualta halvemmalla? -eri

Vierailija
24/182 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaahan se varmasti kaikkia rysssien munanlutkuttajia, että Eurooppa vihdoinkin ottaa enemmän vastuuta oman maanosansa puolustuksesta. Ap:n kannattaisi myös lukea huolellisesti tämä kohta, vaikka onkin impannut aivonsa soseeksi: 

Kyseessä ei ole samanlainen rahanjakopaketti kuin koronaelvytysväline, vaan jokainen maa vastaa itse velastaan, jos sellaista komissiolta hakee.

Vierailija
25/182 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta 150 miljardia otetaan yhteisvelkaa, Suomi nettomaksajana!

Vierailija
26/182 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me tienaamme tällä!

Tämä ei vaikuta Suomeen rahallisesti mitenkään, koska jokainen maa itse vastaa omista lainoistaan ja maksaa ne korkoineen takaisin.

Sen sijaan me itärajalla hyödymme siitä turvallisuuden suhteen, jos Naton muutkin eurooppalaiset maat alkavat panostaa puolustukseensa.

Vierailija
27/182 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Emme siis ole mitenkään         niin köyhitä kuin vingutaan.

Siltä vaikuttaa. Köyhyydestä valitetaan (ja sillä oikeutetaan rajut leikkaukset), mutta hyvätuloisille lapetaan rahaa ja lainaa otetaan kaksin käsin. Sanat ja teot ovat pahasti ristiriidassa.

Vierailija
28/182 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas palstavassari valehteli:

"Kyseessä ei ole samanlainen rahanjakopaketti kuin koronaelvytysväline, vaan jokainen maa vastaa itse velastaan, jos sellaista komissiolta hakee."

Vierailija
29/182 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ps-fanien (joita enää noin 4%) tyhmyys ihmetyttää, puolue on kairannut 10v kuivana kakkoseen kannattajiaan, silri osa edelleen laulaa kumbayaa leirinuotiolla uskoen kaiken.

Oletko itse Igor vai ryccien hyödyllinen idiootti? 

Vierailija
30/182 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku fiksumpi vääntää rautalangasta, miksi Suomen pitäisi ottaa tuota kalliimpaa lainaa? Mitä Suomi siitä hyötyisi?

Tämän EU-lainan hyöty on siinä, että sillä otettua velkaa ei lasketa mukaan EU:n alijäämäsääntöihin. Eli EU normaalisti vahtii jäsenmaidensa velkaantumisastetta, mutta tämä otettu laina jätetään siitä ulkopuolelle. Siksi sen ottaminen kannattaa Suomellekin. Ei toki ole pakko ottaa sitä, mutta siksi se kannattaa 

Kiitos. Tuossa nyt on jotain järkeäkin. Kunhan ei jouduta maksamaan muiden menoja.

Vierailija
31/182 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tässä yläpuolella persuli taitaa valehdella

"ReArm Europe -puolustuspakettiin kuuluu 150 miljardin euron uusi yhteisvelkainstrumentti Safe"

Se 650 miljardia on sitten sellaista, että joka maa voi ottaa markkinoilta jne

Kuule en ole persu, vaan tiedän EU-asioista.

Tässä ap:n eli putintrollin aloituksessa tarkoitettu lainajärjestely on nimenomaan EU- eli Nato-maiden mahdollisuus ottaa lainaa EU:lta edulliseksi neuvotellulla korolla. Se ei ole tukea, eikä mitään rahaa jaeta minnekään. EU yksinkertaisesti isona organisaationa pystyy neuvottelemaan lainakoron alhaisemmaksi jäsenilleen kuin mitä ne maat itse saisivat lainaa. Kukaan ei maksa yhtään mitään muille maille.

Eikös jutussa mainittu, että Suomi saisi muualta halvemmalla? -eri

Tämä EU:n lainamahdollisuus on vapaaehtoinen. Sitä saa ottaa ne, jotka haluavat, kenenkään ei ole pakko ottaa. Suomi aikoo muutenkin laittaa lisää rahaa maanpuolustukseen, niin osan siitä voi rahoittaa tällä, kun näitä lainoja ei lasketa mukaan EU:n alijäämälaskelmiin, mikä on hyvä juttu, kun olemme jo aika velkaantunut maa.

Vierailija
32/182 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ps-fanien (joita enää noin 4%) tyhmyys ihmetyttää, puolue on kairannut 10v kuivana kakkoseen kannattajiaan, silri osa edelleen laulaa kumbayaa leirinuotiolla uskoen kaiken.

Oletko itse Igor vai ryccien hyödyllinen idiootti? 

Taitaa olla kaasuputkidemari jolla on kieli Putlerin pakoputkessa.

Vierailija
33/182 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti Suomen täytyy kaataa tämä hanke. Eurooppa jää heikommaksi mutta EU:n velkaunionikehitys pitää katkaista. Kuten viimeksi sanoin, ei jäänyt kertaluonteiseksi eikä mennyt edes viittä vuotta.

Vierailija
34/182 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se 150 miljardia on "oikeaa rahaa", josta Suomi osana vastuussa, ei yllätä että tyhmät ps ei tajua!

Vierailija
35/182 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti Suomen täytyy kaataa tämä hanke. Eurooppa jää heikommaksi mutta EU:n velkaunionikehitys pitää katkaista. Kuten viimeksi sanoin, ei jäänyt kertaluonteiseksi eikä mennyt edes viittä vuotta.

Mikä kohta oli liian vaikeaa ymmärtää lauseessa "jokainen maa vastaa itse velastaan"??

Vierailija
36/182 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä kohta oli liian vaikeaa ymmärtää lauseessa "jokainen maa vastaa itse velastaan"??

Jokainen maa voi sitten ottaa sitä lainaa ihan itse ja omaan tahtiin.

Vierailija
37/182 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hallitus hyväksyy sovitun hallitusohjelman mukaisesti. Kokoomus hallituksen suurin puolue.

Toki PS olisi voinut vastustaa, mutta silloin oltaisiin jouduttu luopumaan jostain tärkeämmästä.

Seliseli. Persujen kullonkorina on kyllä hyvää viihdettä.

Kullo senkun korisee vihervassarilla.  Mitä tuo nyt tarkoittaakaan.

Vierailija
38/182 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta 150 miljardia otetaan yhteisvelkaa, Suomi nettomaksajana!

Siis tästäkö ne persut vääntää ja siksi vastustaa? Jos näin on, niin rasti seinään: olen kerrankin samaa mieltä persujen kanssa! Voisi oikeasti laittaa rahaa hyvinvointialueille, ihmisiä kuolee entistä enemmän hoidon puutteeseen!

Vierailija
39/182 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen maa voi sitten ottaa sitä lainaa ihan itse ja omaan tahtiin.

Ja ottaakin - oletko vajaa?

Vierailija
40/182 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

PS = pskaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme viisi