Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

PS hyväksymässä uuden EU-yhteisvelan - etelän maille lapioidaan rahaa

Vierailija
15.05.2025 |

Kommentit (182)

Vierailija
61/182 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Velka-Petteri ja Pikavippi-Riikka taas vauhdissa. Onko persuilla yhtään vaalilupausta, jota he eivät olisi pettäneet?

Ääliö

Tämä ReArm Europe lainamahdollisuus ei ole TUKEA, vaan EU-maille annettu mahdollisuus ottaa lainaa, jonka itse maksavat takaisin. Suomesta ei häviä euroakaan muille maille. Sen sijaan hyödymme siitä, jos esim saksalaiset ja kreikkalaiset ostavat drooneja ja ammuksia, koska Nato-maina ne ovat täällä meidän apunamme tarvittaessa.

kaiken sää uskot etkä mitään koskaan opi.

Vierailija
62/182 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rautaa rajalle ja rysy kyykkyyn vaikka Iikori kuinka palstalla uikuttaa :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/182 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me tienaamme tällä!

Tämä ei vaikuta Suomeen rahallisesti mitenkään, koska jokainen maa itse vastaa omista lainoistaan ja maksaa ne korkoineen takaisin.

Sen sijaan me itärajalla hyödymme siitä turvallisuuden suhteen, jos Naton muutkin eurooppalaiset maat alkavat panostaa puolustukseensa.

JOS. Nythän on jo huoli, että rahoja yritettäisiin keplotella muihin tarkoituksiin. Ei varmaankaan Suomessa, mutta kauempana Venäjästä.

Ihan sama kun maksavat itse takaisin.

Ei se ole ihan sama. Eikä sitä tiedä maksaako he koskaan mitään takaisin. Rahat kipataan mafialle ja sitten ollaan taas kreikkalaiseen tyyliin maksukyvyttömiä -> Uusi pelastuspaketti kenties Italialle, kenties Espanjalle.

Etlan mukaan EU:n yhteisvelka on edullisempaa Italialle, Espanjalle ja Ranskalle, kun taas Suomi saa edullisempaa velkaa itse markkinoilta. Kaikkien kolmen maan alijäämät ovat olleet 46 prosenttia bkt:sta ja velkasuhde yli sata prosenttia.

Vierailija
64/182 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku fiksumpi vääntää rautalangasta, miksi Suomen pitäisi ottaa tuota kalliimpaa lainaa? Mitä Suomi siitä hyötyisi?

Sitä ei lasketa Suomen valtiovelkaan, eli velkaantumisen lopettamisen puolesta kampanjoineet kokoomus ja persut voivat ottaa huoletta miljarditolkulla lisää velkaa.

Vierailija
65/182 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti Suomen täytyy kaataa tämä hanke. Eurooppa jää heikommaksi mutta EU:n velkaunionikehitys pitää katkaista. Kuten viimeksi sanoin, ei jäänyt kertaluonteiseksi eikä mennyt edes viittä vuotta.

Mikä kohta oli liian vaikeaa ymmärtää lauseessa "jokainen maa vastaa itse velastaan"??

Jokainen maa voi sitten ottaa sitä lainaa ihan itse ja omaan tahtiin.

Ja ottaakin - oletko vajaa?

Mihin tarvitaan EU:ta tässä välissä? Miksei nämä maat ota velkaa omine nokkineen. Mitä se Suomelle kuuluu muiden maiden velanotto?

Jotkut maat saa halvemmalla EU:n kautta. Sillä kai on tarkoitus kannustaa ottamaan velkaa?

Vierailija
66/182 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa jota tämä hanke ymmärrettävästi voi harmittaa on Venäjä. Nimittäin nyt EU alkaa oikeasti panostaa puolustukseen. Toivottavasti maat myös hankkivat ne materiaalit eurooppalaisilta asetehtailta, niin saadaan oman mantereen aseteollisuus polkaistua käyntiin, eikä osteta vain USAlta kuten ennen.

Vierailija
67/182 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä suomi on saanut eu-rahaa esim.raja-aidan vahvistamiseen.

Vierailija
68/182 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika hyvin on sisämarkkinoilta saatu säästettyä, kiitos Purran. Ei enää ole kuolemaksi vaikka muita maita avustetaankin.

Tässä vaan ei avusteta muita maita, jokainen EU-maa vastaa itse omista veloistaan edelleenkin.

Vierailija
69/182 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me tienaamme tällä!

Tämä ei vaikuta Suomeen rahallisesti mitenkään, koska jokainen maa itse vastaa omista lainoistaan ja maksaa ne korkoineen takaisin.

Sen sijaan me itärajalla hyödymme siitä turvallisuuden suhteen, jos Naton muutkin eurooppalaiset maat alkavat panostaa puolustukseensa.

JOS. Nythän on jo huoli, että rahoja yritettäisiin keplotella muihin tarkoituksiin. Ei varmaankaan Suomessa, mutta kauempana Venäjästä.

Ei se ole ihan sama. Eikä sitä tiedä maksaako he koskaan mitään takaisin. Rahat kipataan mafialle ja sitten ollaan taas kreikkalaiseen tyyliin maksukyvyttömiä -> Uusi pelastuspaketti kenties I

Alijäämät neljä viiva kuusi prosenttia bkt:stä.

Vierailija
70/182 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me tienaamme tällä!

Ei se ole ihan sama. Eikä sitä tiedä maksaako he koskaan mitään takaisin. Rahat kipataan mafialle ja sitten ollaan taas kreikkalaiseen tyyliin maksukyvyttömiä -> Uusi pelastuspaketti kenties I

Mikään maa ei ole EU:ssa koskaan jättänyt maksamatta takaisin velkaansa EU:lle. Ei koskaan historiassa. Jopa Kreikka on maksanut kaiken takaisin viimeistä euroa myöten.

Joten hieman on putintrollin epätoivoista yrittää väittää, että juuri nyt kävisi niin.

Lisäksi tämä on tosiaan jäsenmaille oikeus ottaa velkaa, ei mitään jaettavaa tukea kuten elvytysrahasto oli ja josta silloin jaettiin meidän rahoja etelään. Tässä ei jaeta mitään tukia kenellekään.

Vierailija
71/182 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tienataan tällä osa III

Vierailija
72/182 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me tienaamme tällä!

Kuulostaa jotenkin tutulta myös Suomessa. Vaihtakaa mafian tilalle toinen sana. Erona tosin se, ettei avustuspaketteja ole tulossa.

Vierailija
73/182 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velka maksaa verovaroin.Hullua ottaa velkaa,muiden maiden aseisiin.

Vierailija
74/182 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika hyvin on sisämarkkinoilta saatu säästettyä, kiitos Purran. Ei enää ole kuolemaksi vaikka muita maita avustetaankin.

Tässä ei avusteta muita maita yhdelläkään eurolla.

Vierailija
75/182 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.verkkouutiset.fi/a/usu-eun-yhteisvelka-puolustukseen-jakaa-…

3 kuukautta sitten Riikka vastusti yhteisvelkaa. Petteri ja Riikka paaluttivat topakasti, että Suomen pitää olla nettosaajana!

(miten- velasta on kyse?)

Vierailija
76/182 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Velka maksaa verovaroin.Hullua ottaa velkaa,muiden maiden aseisiin.

Oletko tyhmä vai vääristeletkö tahallasi?

Me emme ota velkaa muiden maiden puolesta. Jokainen maa ottaa oman velkansa itse ja myös maksaa sen itse takaisin.

Vierailija
77/182 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku fiksumpi vääntää rautalangasta, miksi Suomen pitäisi ottaa tuota kalliimpaa lainaa? Mitä Suomi siitä hyötyisi?

Sitä ei lasketa Suomen valtiovelkaan, eli velkaantumisen lopettamisen puolesta kampanjoineet kokoomus ja persut voivat ottaa huoletta miljarditolkulla lisää velkaa.

Sittenhän voi ottaa enemmän velkaa kuin oli tarkoitus. Oletettavasti se velka pitää kuitenkin maksaa ja taas leikataan pieni- ja keskituloisilta!

Vierailija
78/182 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä suomi on saanut eu-rahaa esim.raja-aidan vahvistamiseen.

Anna minulle 100 euroa, niin annan sinulle ensi viikolla 50 euroa? Onko hyvä diili?

Vierailija
79/182 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt jokainen EU-maa vastaa itse velkavelvoitteistaan. Toisin oli Marinin ja "likkojen" hyväksymässä yhteisvelassa. Moni italiaano on edelleen kiitollinen suomalaisten rahoittamista rempoistaan.

Vierailija
80/182 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velkojen yhteisvastuu - juu ei kiitos.

Velkoja ei lasketa valtionvelkaan - kuulostaa epäilyttävältä. Otetaan velkaa mutta leikitään ettei velkaa ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi