Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

PS hyväksymässä uuden EU-yhteisvelan - etelän maille lapioidaan rahaa

Vierailija
15.05.2025 |

Kommentit (182)

Vierailija
41/182 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti Suomen täytyy kaataa tämä hanke. Eurooppa jää heikommaksi mutta EU:n velkaunionikehitys pitää katkaista. Kuten viimeksi sanoin, ei jäänyt kertaluonteiseksi eikä mennyt edes viittä vuotta.

Mikä kohta oli liian vaikeaa ymmärtää lauseessa "jokainen maa vastaa itse velastaan"??

Tyhmä tyhmempe pesuli ;D

Käytännössä niin sanottua oikeaa rahaa paketissa on komission markkinoilta hakema enintään 150 miljardin euron yhteisvelkarahasto

Velka on yhteisvastuullista eli jos joku maa jättää maksamatta komissiolle takaisin, se voi viime kädessä käydä jäsenmaiden kukkarolla.

Vierailija
42/182 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti Suomen täytyy kaataa tämä hanke. Eurooppa jää heikommaksi mutta EU:n velkaunionikehitys pitää katkaista. Kuten viimeksi sanoin, ei jäänyt kertaluonteiseksi eikä mennyt edes viittä vuotta.

Mikä kohta oli liian vaikeaa ymmärtää lauseessa "jokainen maa vastaa itse velastaan"??

Jokainen maa voi sitten ottaa sitä lainaa ihan itse ja omaan tahtiin.

Ja ottaakin - oletko vajaa?

Mihin tarvitaan EU:ta tässä välissä? Miksei nämä maat ota velkaa omine nokkineen. Mitä se Suomelle kuuluu muiden maiden velanotto?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/182 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhmä tyhmempe pesuli ;D

Käytännössä niin sanottua oikeaa rahaa paketissa on komission markkinoilta hakema enintään 150 miljardin euron yhteisvelkarahasto

Velka on yhteisvastuullista eli jos joku maa jättää maksamatta komissiolle takaisin, se voi viime kädessä käydä jäsenmaiden kukkarolla.

Tämäkin suuhengittäjä piti varmasti Sannulin kurjistamispakettia pari vuotta sitten loistavana ideana, missä Suomi hävi nettona yli 5 miljardia. Nyt sitten tämä puolustuslaina, josta jokainen sitä käyttävä maa vastaa itse, on sitten tosi huono juttu.

Vierailija
44/182 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhmä tyhmempe pesuli ;D

Tämäkin suuhengittäjä piti varmasti Sannulin kurjistamispakettia pari vuotta sitten loistavana id

Persujen johdolla Suomi ottaa yhteisvelkaa, ei tässä nyt Sannat auta!

Vierailija
45/182 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemmin otetaan kirppis ja tori myynnistä joku kk vero. Ja lisätään unionin alueella omatuotanto ruuassa kuin puhtaan juomaveden tuotantoa se vaatii luonnon suojelua alueilla missä vielä vettä on. Siis juotavaa.  Makean veden saastuttamisesta kovemmat sakot. Veden laatu on nykyään valkoista kalkkia. Sitten etsitään ne piraatti ruokien valmistajat jotka vie rahaa tuhoten terveyden. Luomu ja unionissa tuotettu ruoka laitetaan ykköseksi. Silloin myös raha jää unioniin.  

Vierailija
46/182 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stalinin ajan valheet. Osa 5. 

Vierailija
47/182 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhmä tyhmempe pesuli ;D

Tämäkin suuhengittäjä piti varmasti Sannulin

Persujen johdolla Suomi ottaa yhteisvelkaa, ei tässä nyt Sannat auta!

Tämäkin on kaltaisellesi v_a_j_a_k_i_l_l_e selitetty jo useasti. Kyseessä ei ole mikään Sannamainen rahanlahjoitus Italiaan vaan jokainen maa vastaa itse ottamastaan velasta.

Vierailija
48/182 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen ei tarvitse hyväksyä yhtään mitään. Jokaisella EU maalla on jo nyt ihan täydet valtuudet ottaa lainoja ilman Suomen eduskunnan lupaa.

Vierailija
49/182 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen ei tarvitse hyväksyä yhtään mitään. Jokaisella EU maalla on jo nyt ihan täydet valtuudet ottaa lainoja ilman Suomen eduskunnan lupaa.

Säälittävä yritys Iikorilta potkia Euroopan aseistautumista vastaan :D

Vierailija
50/182 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tapauksessa jokainen yhtyeisvelkaa ottava maa vastaa itse takaisinmaksusta. Marinin ottamilla velkarahoilla tosiaan moni italialainen teki elämänsä rempan mm. suomalaisten piikkiin. Mutta demarithan eivät haluakaan omia suosia, joten varmaan meni juuri niin kuin pitikin tuo...

Vierailija
51/182 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhmä tyhmempe pesuli ;D

150miljardia ei ole muitään? Se on useampi miljardi Netto-Suomelle!?

Vierailija
52/182 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SDP lapioi Kremlille rahaa ja Vasemmistoliitto lapioi Hamasille rahaa. 

Ja Kreml lapioi persuille rahaa eripuran ylläpitämiseksi. Kokoomushan ihan vapaaehtoisesti oli Putlerin puolueen ystävyyspuolue vuosikausia. Taisivat irtisanoutua vasta hetki sitten.

Vierailija
53/182 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman teki demaritkin. Miksi perussuomalaisten pitäisi olla erilaisia? Helppo sieltä oppositiosta on huudella.

Vierailija
54/182 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän tässä demareita korpeaa kun ei saada ilmaiseksi annettua rahaa etelään :D

Vierailija
55/182 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhmä tyhmempe pesuli ;D

muistatteko kuinka paljon PersKeKo syyti rahaa etelään?

Vierailija
56/182 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen maa voi sitten ottaa sitä lainaa ihan itse ja omaan tahtiin.

Ja ottaakin - oletko vajaa?

Mihin tarvitaan EU:ta tässä välissä? Miksei nämä maat ota velkaa omine nokkineen. Mitä se Suomelle kuuluu muiden maiden velanotto?

-jos maa kuten Italia ottaa yksikseen lainaehdot neuvotellen lainaa markkinoilta, se joutuu maksamaan siitä korkeampaa korkoa luin EU:n etukäteen kaikille neuvottelemasta lainakorosta

-yksin otettu laina lasketaan mukaan Italian budjetin alijäämään ja jos se kasvaa liikaa,,Italia joutuu EU:n ohjaukseen kuten Kreikka muinoin, sen sijaan tätä EU:n mahdollistamaa lainaa ei lasketa mukaan alijäämään

-jos Italia ottaa lainaa pankista itsekseen, se tuhlaa ne rahat johonkin sosiaaliturvaan tms, tämä EU:n neuvottelema laina on pakko käyttää tiettyihin ennalta määriteltyihin puolustusmenoihin, jotka tukevat Naton yhteisiä tavoitteita

Vierailija
57/182 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saman teki demaritkin. Miksi perussuomalaisten pitäisi olla erilaisia? Helppo sieltä oppositiosta on huudella.

Tässähän ei rahaa jaeta ilmaiseksi muualle kuten Sanna ja hupakot tekivät.

Vierailija
58/182 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me tienaamme tällä!

Tämä ei vaikuta Suomeen rahallisesti mitenkään, koska jokainen maa itse vastaa omista lainoistaan ja maksaa ne korkoineen takaisin.

Sen sijaan me itärajalla hyödymme siitä turvallisuuden suhteen, jos Naton muutkin eurooppalaiset maat alkavat panostaa puolustukseensa.

JOS. Nythän on jo huoli, että rahoja yritettäisiin keplotella muihin tarkoituksiin. Ei varmaankaan Suomessa, mutta kauempana Venäjästä.

Vierailija
59/182 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hyvin on sisämarkkinoilta saatu säästettyä, kiitos Purran. Ei enää ole kuolemaksi vaikka muita maita avustetaankin.

Vierailija
60/182 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me tienaamme tällä!

Tämä ei vaikuta Suomeen rahallisesti mitenkään, koska jokainen maa itse vastaa omista lainoistaan ja maksaa ne korkoineen takaisin.

Sen sijaan me itärajalla hyödymme siitä turvallisuuden suhteen, jos Naton muutkin eurooppalaiset maat alkavat panostaa puolustukseensa.

JOS. Nythän on jo huoli, että rahoja yritettäisiin keplotella muihin tarkoituksiin. Ei varmaankaan Suomessa, mutta kauempana Venäjästä.

Ihan sama kun maksavat itse takaisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kahdeksan