Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ottaiditko puolisoksesi miehen, joka ei osaa remontoida, vaihtaa autonrenkaita tms "miesten" hommia?

Vierailija
15.05.2025 |

Mitä jokaisen miehen edes teoriassa pitäisi osata tehdä?

Itse en ottaisi. Ei se oo mies eikä mikään, joka ei osaa omaa kotiaan remontoida tai oman autonsa renkaita vaihtaa. 

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies huolehtii että hommat hoidetaan. Joko tekee itse tai palkkaa jonkun tekemään. 

En itsekään viitsi käsiäni liata ja aikaa tuhlata esim renkaiden vaihdossa vaikka toki sen osaisin tehdä. 

Tärkeämpiä taitoja ovat pillun nuolemisen ja nussiminen taito, niin että saan kummastakin orgasmeja. Niitä en halua ketään palkattavan tekemään. 

Vierailija
22/69 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ottaisin ja olen ottanutkin.

Opetin hänet ensi töikseni remontoimaan. Siitä tuli molemmille rakas yhteinen harrastus. Itse opin taidot isältäni.

Puolisossa tärkeintä on asenne ja yhteistyökyky, ei se mitä taitoja hänellä sattuu olemaan hankittuna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eivät kyllä ole ensimmäinen kriteeri tai asia joka ilmi tulee, joten saattaisin ottaakin. 

Vierailija
24/69 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ottaisi miestä tai naista, joka ei osaa renkaita vaihtaa.

Kyse on niin yksinkertaisesta työstä, että jos sitä ei kykene tekemään, on paljon muutakin perusteellisesti pielessä.

Naisena olen samaa mieltä. Jotain perustavanlaatuista henkistä vikaa löytyy, jos ei opiskelemalla ja yrittämällä siihen pystyisi. 

Vierailija
25/69 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elatus on aviomiehen tärkein työ. Se että maksaako remppaukoille vai remontoiko itse on sinänsä ihan se ja sama. 

Vierailija
26/69 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ottaisin ja olenkin ottanut. Meillä mies laittaa ruoat (ja kaupassakäynnin) ja on oikein etevä siinä. Itse olen niin sanottu bensakokki eli ei väliä miltä ruoka maistuu, kunhan hengissä pysyy. Minä hoidan nikkaroinnit ja sisustukselliset remppahommat, koska nautin niistä, olen kaikin puolin käsityöihminen. 

Sohvalla makaavaa hajukasaa en ottaisi, eli töiden on jakauduttava jollain tavalla. On myytti, että sukupuoli määrittäisi taidot tai mielenkiinnon kohteet, parempi on sopia taitojen ja kiinnostuksen mukaan työnjako.

Vierailija
27/69 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain maalaisjuntti osaa noita tehdä, ei Helsingissä noita taitoja tarvitse mihinkään.

Vierailija
28/69 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunhan tienaa tarpeeksi, että voidaan teettää ammattilaisella, niin ei haittaa :) 

Jännä yhtälö, laiskat ja mitään osaamattomat tienaat niin hyvin, että voivat teettää kaiken palveluna?

Miksi tällaiset ihmiset ovat päässeet hyväpalkkaisiin töihin, eihän sen näin pitäisi mennä, tämä pitäisi korjata heti, kiitos!

Vierailija
29/69 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehelläni ei ole ajokorttia, ei osaa huoltaa autoa tai vaihtaa renkaita.

Hän ei myöskään remontoi tai seuraa urheilua.

On maailman ihanin mies!

Itse kyllä vaihdan itse renkaat ja eilen rassasin 4 tuntia jenkkiautoani kun pitäisi katsastaa se ensi viikolla.

Urheilua en seuraa muuta kuin tennistä ja golfia.

T: Mies

Vierailija
30/69 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ottaisin.

Vierailija
31/69 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään vaihdan auton renkaat, kyse ei ole rahasta vaan periaatteesta.

Eilen tarkistin vaimon pyörän ja pumppasin kumit, että hän pääsi aamulla sillä töihin ja auto jäi kotipihaan, kun minulla on tässä iltapäivällä vapaata.

(ja kyllä vaimo olisi osannut pyörän "huoltaa" itsekin, mutta hänellä oli kiireitä ja sai siinä nyt hyvitystä kun ei pääse autolla)

T Suomalainen mies

Vierailija
32/69 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään vaihdan auton renkaat, kyse ei ole rahasta vaan periaatteesta.

Eilen tarkistin vaimon pyörän ja pumppasin kumit, että hän pääsi aamulla sillä töihin ja auto jäi kotipihaan, kun minulla on tässä iltapäivällä vapaata.

(ja kyllä vaimo olisi osannut pyörän "huoltaa" itsekin, mutta hänellä oli kiireitä ja sai siinä nyt hyvitystä kun ei pääse autolla)

T Suomalainen mies

...tästä unohtui vielä, että alla on kitkarenkaat, ennen kuin joku ihmettelee, oletteko tähän asti ajaneet nastoilla

Vierailija
33/69 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myönnän että viehätyn miehestä joka tekee asioita itse - sillä niin teen minäkin. Mutta jos rakastuisin johonkuhun jolla ei nämä hommat syystä tai toisesta kuulu repertuaariin, niin minkä sille voi? En muutenkaan usko laskelmoivaan kumppaninvalintaan, vaikka tällä palstalla on jokunen mies joka haluaa tällaisen naisiin projisoida, koska itse katsovat toista ihmistä jonain kaaviona tai listana ominaisuuksia. Käyttöesineet valitaan sitten eri perusteella.

Vierailija
34/69 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisoni ei osaa tehdä noista mitään mutta toisaalta meillä ei ole autoa ja asumme vuokralla. Emme välttämättä osta omaa asuntoa missään vaiheessa koska se olisi lisätyötä uran vuoksi maasta toiseen muutettaessa, jota todennäköisesti teemme jatkossakin. Auto ei kiinnosta ellei se olisi luotettavasti täysin itseajava. Nykyisessä asuinmaassamme on erinomainen julkinen liikenne ja oven edessä menee vaihtoehtoja kulkea vaivattomasti joka suuntaan. Eikä ole juoppoja ym. kuten Suomessa.

En oikein tiedä mitä iloa minulle olisi puolison auton renkaiden vaihtokyvystä tai remonttitaidoista. Olen itse remontoinut vanhempien omakotitaloa mutta en näe taitoa välttämättömänä tai edes kovin hyödyllisenä omassa elämässäni. Valintakriteerini puolisolle olivat aivan toiset mutta kukin tyylillään.

Vierailija
35/69 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ex teki uraa, ei se ehtinyt mitään noita hoitaa. Meillä renkaat vaihtoi ja vaihtaa edelleen liike, remppahommat hoitaa ammattilaiset. Uusi mies on myös paljon pois kotoa työn puolesta mutta on oikea siisteysihme ja tekee todella hyvää ruokaa. Miehen ei siis minusta tarvitse olla mikään remppahemmo, ilmankin pärjää

Vierailija
36/69 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei, kunhan ei odota, että itse tekisin nuo tai avustaisin, jos ei itsekään osaa. 

Nykyään renkaat voi vaihdattaa halvalla ja asumismuodon voi valita niin, että ei tarvitse osata tai tehdä hirveästi remppaan liittyviä asioita. Tietenkin aina parempi jos osaa, kun jotain pientä voi aina tulla.

Pikkunikkaroinnit, ruuvaukset, lampun vaihdot, renkaiden kuljetus vaihtopaikkaan miehen homma. Pitää niin sekavasti työkaluja, ettei viits niitä etsiä. Löytää itse helpommin oikeat. Jotain lelujen ruuvauksia auki, olen tehnyt,  kun lapset pieniä.

Pihahommia meillä ei oikein ole, muuta kun kukkaistutukset ruukkuun ja talvella vähän lumihommia. Koska 2 aikuista miestä paikalla, on ollut heidän homma. Grillaus sujuu kummaltakin, mutta mielelläni annan sen kunniatehtävän myös miehelle, jos haluaa. Jos suurempaa huonekalujen laittoa, teemme yhdessä. Jos  teinejä tai aikuisia lapsia paikalla niin he toimivat apuna. Meillä vielä niin perinteistä että mielummin aikuinen poika plus isä kantamassa kun se äiti, vaikka ei mikään heiveröinen ole. 

En itsekään ole mikään pullantuoksuinen muori, vaikka aika selkeä jako meillä onkin tyyliin ruuanlaitto, kodinhoito ja lastenhoito pääasiassa äidillä. 

Osaan kyllä laittaa ruokaa, leipoakin, mutta leivon harvoin. Pesen pyykit. Siivoan melko huonosti, koska en pidä siitä. Nähdäkseni siis sellaiset perinteiset naisen roolit sujuu. 

Ommella en osaa, enkä silittää tai en edes yritä. 

Vierailija
37/69 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan kannata ottaa sitten omakotitaloa tai miettiä oman talon rakentamista. 

Vierailija
38/69 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä sillä on, osaako vai eikö osaa, kun tuollaiset työt voi teettää ammattilaisilla? Mieluummin maksetaan siitä, että hommat hoitaa joku, joka osaa varmasti, ja sillä välin voin viettää laatuaikaa mieheni kanssa sen sijaan, että hän käyttäisi kaiken aikansa remppapuuhissa.

Vierailija
39/69 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menestyneillä miehillä ei ole aikaa leikkiä remppahommia tai vaihdella autonrenkaita.

Vierailija
40/69 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtökohtaisesti en, mutta tosiaan jos rahaa olisi niin paljon ettei tarvitsisikaan niin kyllähän se silloin menisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kuusi