Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ottaiditko puolisoksesi miehen, joka ei osaa remontoida, vaihtaa autonrenkaita tms "miesten" hommia?

Vierailija
15.05.2025 |

Mitä jokaisen miehen edes teoriassa pitäisi osata tehdä?

Itse en ottaisi. Ei se oo mies eikä mikään, joka ei osaa omaa kotiaan remontoida tai oman autonsa renkaita vaihtaa. 

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin. Hoidatan nuo miesten työt rahalla, no problem.

Vierailija
42/69 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen nainen ja surkea käsitöissä, ollut aina. Onneksi mieheni ei siitä välittänyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottaisi. Taloa ei tarvitse rakentaa, mutta jotain pitää osata tehdä. Itsekin osaan vaihtaa autoon renkaat, mutta ihan rehellisesti sanon, että jo 17-tuumaisten paino on liikaa, en jaksa nostaa paikoilleen.  

Vierailija
44/69 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin, mutta olen onnellinen että omani ei ole kädetön. 

Vierailija
45/69 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko. Nykyaikaisia tubeless-renkaita pystyy vaihtamaan noin yksi mies tuhannesta.

Homot ei pysty edes pyörien vaihtoon. No eihän sillä suurta väliä mutta mitä tekisin sen kanssa makkarissa?

Vierailija
46/69 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaa vaihtaa renkaita? En ole vielä sellaista tervettä ihmistä nähnyt, joka ei osaisi niitä vaihtaa. Monta tiedän jotka ei itse vaihda, mutta ei se siitä johdu etteivät osaisi. 

Vierailija
47/69 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tullut aikoinaan mieleen nämä taidot kun naimisiin mentiin . Onneksi on kätevä ja osaava ja mukava mies , parempaa ei ole .

Vierailija
48/69 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä taitaisi ottaa. Olen marttahenkinen ja puuhakas, ja omat osaamiseni ovat vahvasti naisten tontilla. Tätä tasapainottaa mukavasti samanlainen puuhapete sillä toisella tontilla, kunhan molemmat arvostavat toistensa kortta yhteisessä keossa. Teoreetikko ei kävisi, eikä sohvakasa, muttei myöskään uratykki. Puoliso on käsityöläinen, 20 v yhteistä matkaa.

Vierailija
49/69 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miespuolestaan  haluaa että nainen siivoaa ja laittaa ruokaa, on se naisvihaa.

Vierailija
50/69 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko. Nykyaikaisia tubeless-renkaita pystyy vaihtamaan noin yksi mies tuhannesta.

Homot ei pysty edes pyörien vaihtoon. No eihän sillä suurta väliä mutta mitä tekisin sen kanssa makkarissa?

Ottaisin mieluummin miehen, joka ei osaa vaihtaa renkaita, kuin sellaisen, joka haukkuu muita homoksi. Tuollainen käytös kuulostaa ala-astemeiningiltä, ja itse odotan mieheltä henkistä kypsyyttä ja käytöstapoja.

Vierailija
51/69 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En palvele ämyleitä

Mutta suikkarista vaihdan renkaat

Vierailija
52/69 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kaikkea ei tarvitse osata mutta jotain kuitenkin. Yksi uusavuton mies tuli nuorempana kokeiltua ja ei enää koskaan. Kaikki käytännön asiat kaatui vaan omaan niskaan.

Vierailija
53/69 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunhan tienaa tarpeeksi, että voidaan teettää ammattilaisella, niin ei haittaa :) 

Pikkuhommat maksaa ihan sikana vain sen takia että kädettömiä rahastetaan. Ja kaikki kun maksaa nettotuloistaan niin saa tosiaan tienata

Vierailija
54/69 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuttanut oman kumppanin valintaan, kun hänen tapaamiseen asti olin saanut kaikki asiat ihan itsenäisesti hoidettua (joko tehnyt itse tai ostanut palvelun).

Pidän muutenkin todella vanhanaikaisena ajatteluna "miesten" ja "naisten" töitä, etenkin kun useimmat "naisten" työt on ihan perus askareita joita kuka tahansa yksin asuva joutuu hoitamaan, kun taas useimmat "miesten" työt on sellaisia mitä harvemmin edes tarvitsee tai on helposti saatavilla ostopalveluna.

Vierailija
55/69 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä on jotenkin vammainen jos ei osaa vaihtaa renkaita, oli mies tai nainen. Sen ymmärrän ihan hyvin jos ei halua, sitä vartenhan liikkeet ovat. 

No ei tuo rakettitiedettä ole mutta sanontaan että onneksi tuota tunkkaamista on tullut nuorena lharjoiteltua paljon kevyemmällä ja halvemmalla kuplan rämällä.

En tiedä miten itsestään selvä asia on esim se, miten irroitetaan pyörä joka on jumittunut paikalleen eikä hievahdakaan vaikka pultti on irti, tai että mihin momenttiin rengas kiristetään, ja mtien se mitataan. Tai mikä on oikea paine jos auton ovipalkissa lukee yhtä ja renkaalle suositellaan toista? Tai muistatko mitä renkaan merkinnästä tai sen säilyttämisestä sanotaan? 

On muitakin aika vaikeita töitä. Pelkästään siistit jalkalistat tai vaikka siisti kattohuopa tuppaa ensikertailaiselta jäädä vähän rumaksi. Tapetit tuppaa menemään vinoon mutta onneksi liisteri antaa anteeksi jonkin aikaa. Eikä sisäkaton maalaaminen ole yksinkertaista, jos alla on vanha vähän irtonainen öljymaali.  Entä puutyöt,  tottumattoman jalat on kyllä riskissä kun moottorisahan kanssa heiluu metsässä, ja puut ei aina kaadu sinne kuin haluaa vaikka miten olisi kaatoloven opiskellut.  Kirveelläkin saa paljon rikki jos ei oikein osaa, ja "nopetutetun" halkomakoneen jäljiltä kädestä jää vain tynkä.  

Minä olen konttorihommissa, ja kun olen vapaa-ajalla yritellyt näitä "miesten töitä" niin oppirahat tulee aina maksettua ku ensi kertaa tekee. Ammattilaiselle kannattaa maksaa.

Vierailija
56/69 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli lyhyemmin ottaisitko ei - stereotyyppisen miehen?

Muuten, aika typeriä nuo stereotypiat, esim se remontointi - kuinkahan paljon on sellaista että ensin on mutuilemalla pilattu ja sitten vasta ammattilaiset kutsuttu?

Vierailija
57/69 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ottaisin.

Vierailija
58/69 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kaikkea ei tarvitse osata mutta jotain kuitenkin. Yksi uusavuton mies tuli nuorempana kokeiltua ja ei enää koskaan. Kaikki käytännön asiat kaatui vaan omaan niskaan.

...omaan osaamattomaan niskaanko? Miksi muutenkaan olisit yrittänyt teettää miehellä?

Vierailija
59/69 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin, koska muut asiat painavat enemmän. Pitää olla aikuinen ja tasapainoinen ihminen, ymmärtää asioitten yhteyksiä ja taustoja, pystyä keskustelemaan asiallisesti ja perustelemaan kantansa. Kiva olisi, jos olisi kiinnostunut matkustamisesta ja reissannut paljon maailmalla.

Käytännön asioita voidaan hoitaa yhdessä tai ostaa ostopalveluna.

Vierailija
60/69 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai ottaisin. En minäkään osaa kaikkia naisten töitä. Nykyään on ihan ammattilaiset olemassa moniin töihin, ei niitä itse tarvitse räpeltää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi neljä