Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jyvääskylän sairaala Nova hoiti lapsen streptokokkia Bepanthenilla

Vierailija
14.05.2025 |

"Kyseessä on jo toinen verenmyrkytykseen kuollut lapsi sairaala Novassa noin kahteen vuoteen."

"Vuonna 2023 sairaalassa kuoli 4-vuotias Lumi-tyttö. Hän menehtyi A-streptokokin aiheuttamaan verenmyrkytykseen."

"Lumi-tytölle oli myönnetty muun muassa Bepanthenia. Vielä myöhemmin kuumeen noustessakin Lumin äidin huolta toppuuteltiin..."

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/f08852ab-9059-4c81-9e1a-9ee36c5bf569

Vähän erikoista jos toistuvasti lapsen verenmyrkytystä eli sepsistä ei pystytä diagnosoimaan vaan määrätään jotakuinkin Bepanthenia nenään, tai ja aspiriinia tai Buranaa.

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No Keski-Suomen julkisenpuolen terveydenhuolto ei koskaan ole loistanut osaamisellaan.

Vierailija
42/62 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tämä on tulos kun antibiootteja ei voi millään antaa, eikä vahingossakaan "turhaan". Siitä seuraa kuolemia. 

Meilläpäin sai antibiootit perheen ainoa negatiiviseksikin todettu, kun minulla ja toisella lapsella oli streptokokki. Isäkin (asuu eri taloudessa) olisi saanut, jos olisi suostunut.

Ja Bepanthenia on taidettu laittaa peppuun, jos/kun kyseessä ollut peppuangiina. Semmoinenkin nimittäin on olemassa. En olisi tiennyt itsekään, jos ei olisi päiväkodissa sanottu että voi olla myös ihottumaa pyllyssä, ja kun testattiin (koko päiväkotiryhmä, jossa streptokokki oli levinnyt), niin pyllyssähän se lapsilla oli. Minulla oli vain nuha, joka ei ole streptokokki A:n oire, mutta streptokokki oli minullakin.

Vissiin vaikuttaa ihan missä asuu. Me asutaan pienellä paikkakunnalla Itä-Suomessa ja täällä nuo tartuntatautijutut otetaan tosissaan ennen kuin iskee epidemia. Jyväskylästä on kuulunut ennenkin surullisia uutisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hengitättekö itse? Bepanthenia nenään.

Terv. Irvi Kaikkonen siitä isosta sairaalasta, ja jos jalka on poikki, pitää panna lasta.

....Irvi Tapani Kaikkonen tässä vielä, ja jos nyt sitten joudutte kulkeutumaan, niin ottakaan ainakin merkki ja vuosimalli talteen ja laittakaa tähän numeroon, kun velipojalla on luultavasti kuintekin ollut noita saman vuoden kulkupelejä, niin saadaan se asia siinä samalla tietoon ja kuntoon - joooooh!

Vierailija
44/62 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No Keski-Suomen julkisenpuolen terveydenhuolto ei koskaan ole loistanut osaamisellaan.

Nykyisin sitä osaamista ei ole enää lainkaan. 

Vierailija
45/62 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin julkinen terveydenhuolto lähtee aina oletuksesta, että vaiva ei ole vakava ja että odotellaan. Tuosta lähtökohdasta on ymmärrettävää, että ruumiitakin saadaan aikaiseksi, kun tarjotaan pelkkää Buranaa.

Vierailija
46/62 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin erään toisen hyv-vointi?alueen päivysyksessä.  Oli hiljaista, vain 4 ododttajaa. Hoitajia, laitoshuoltajia ym vaelsi hissukseen edes takaisin. Kukaan ei katsonut päin, ei hymyillyt, kukaan ei kysynyt vointia muutaman tunnin odotuksen aikana.  Vastaanottohuoneessa lääkäri tutki, lääkkeitä ei saanut muuta kuin panadolia, kaksi hoitajaa seisoi vieressä tumput suorina kun potilaana yritin suoriutua tutkimussängylle ja siltä pois-kumpikaan hoitaja ei auttanut. Ei hymyä, ei kukaan kysynyt miten selviät siellä kotona ym.

Ja huom. ei ollut kiire! hoitajilla. 

Tämä! Suomen terveydenhoidossa on vallalla itäblokin maista tuttu palveluasenne -> vttuako tänne tulit häiritsemään saatana! Mitään en tee paitsi minimin, enkä sitäkään ellei valvota! Kuole pois häiritsemästä vai autetaanko me sua vähän siinä - mitä häh!

Juuri tämän takia eutanasiaa ei tule laillistaa. Sairaaloiden henkilökunta olisi kovin kärkästä "auttamaan" potilasta haluamaan eutanasiaa.

Vierailija
47/62 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä on varmaan taas ollu joku änkyrä portinvartija töissä + kielimuuri

lapsikato ei oo vielä tarpeeks ongelmallinen kun on varaa antaa lasten kupsahdella

Vierailija
48/62 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

tätä halusitte. yksityinen etälääkäri. Ei edes Intiaassa on näin huonosti asiat.

Vierailija
49/62 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastuuhenkilöt pakenevat vastuuta. Li Anderson vain pakeni toimittajia ja vähätteli ja syytti resursseja kun lapsi murhattiin koulussa hänen ollessaan opetusministerinä vahtivuorossa. Tekijät lienevät vapaalla jalalla jo keskuudessamme ja se että he ovat Li Andertsonin suojeluksessa oksettaa.

Vierailija
50/62 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähättelemättä yhtään lapsen kuolemaa/vanhempien surua tai sairaalan henkilökunnan toimintaa, mietin, että kuinka paljon väärinymmärrystä kommunikoinnissa on ollut yön aikana, kun on yritetty selittää asioita google-kääntäjän tai huonon englannin avulla. Itse olen saanut hyvää hoitoa, paitsi silloin kun lääkärinä on ollut huonosti suomea puhuva tai ymmärtävä lääkäri (kuinka nämä on edes läpäisseet opinnot tai voivat toimia lääkäreinä Suomessa). Tämä on asia, mihin pitäisi ottaa rajusti kantaa. 

Ihmettelin ,miten 2 vuotta Suomessa asunut äiti tarvitsee kääntäjää tai tulkkia.Ei tullut mieleen opetella kieltä?

Ei välttämättä sairaalasanastoa?

Vierailija
51/62 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylen mukaan kyseessä oli ukrainalainen lapsi.

Näitä on 2 tapausta. Ukrainalainen ja suomalainen. 

No Teksasissa, joka muuten siis on eräs  Suomea suuremmista USA:n osavaltioista, oli äskettäin myös (vain) kaksi kuolemaan johtanutta tuhkarokkotapausta, ja kohtalainen kohu niistäkin seurasi etenkin kun rokotevastaisuus on sielläkin muodissa joissain piireissä.

Vierailija
52/62 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hengitättekö itse? Bepanthenia nenään.

Terv. Irvi Kaikkonen siitä isosta sairaalasta, ja jos jalka on poikki, pitää panna lasta.

....Irvi Tapani Kaikkonen tässä vielä, ja jos nyt sitten joudutte kulkeutumaan, niin ottakaan ainakin merkki ja vuosimalli talteen ja laittakaa tähän numeroon, kun velipojalla on luultavasti kuintekin ollut noita saman vuoden kulkupelejä, niin saadaan se asia siinä samalla tietoon ja kuntoon - joooooh!

Streptokokki-Angliassa on Lucasin sähköt.

Vierailija
53/62 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvauskeskus arvasi tällä kertaa väärin. Tekevälle sattuu. Rapatessa roiskuu.

Vierailija
54/62 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän se johtaa kun lääkärinaikoja ei haluta myöntää ja ohjeistus ettei ab-kuuria pidä syödä aina, kun nenä vähän vuotaa.

Chatissa käsketään laittaa  Bebathenia ja puhelimessa sh käskee syödä  Buranaa.

Lopulta lanssilla tulee kuoleman kielissä oleva potilas jolla keuhkokuume tai verenmyrkytys.

Vierailija
55/62 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kokenut tämän sairauden ja siinä oli lääkärien mukaan todella vakavasta asiasta kysymys ja olinkin viikon sairaalassa tiputuksessa ja tulehdusarvot olivat todella korkeat sairaalaan joutuessani ja niitä oli vaikea saada alas. Minulle sanottiin, että onneksi olin perusterve ihminen, sillä heikomman vastuskyvyn omaavat eivät kaikki tänäkään päivänä välttämättä selviä tästä taudista.

Vierailija
56/62 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kovin surullunen tapaus, mutta enpä nyt kirvestä heiluttelisi hoitohenkilökunnan suhteen. He eivät voi tai saa kommentoida ja olemme vain lapsen vanhemmille kerrotun tiedon varassa. 

Vierailija
57/62 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukrainalaiset eivät ole oikeutettuja terveydenhoitoon Suomessa. 

Vierailija
58/62 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä on vaikea diagnosoida, ja uskon sairaalan tehneen parhaansa. Joskus vain elämä ei ole reilua. Eikö näistä vanhemmistakin oltu kirjattu tuo, etteivät hyväksy lapsensa kuolleen...Mietin, miten ihmiset luulevat lääkäreitä jumaliksi välillä.

Vierailija
59/62 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähättelemättä yhtään lapsen kuolemaa/vanhempien surua tai sairaalan henkilökunnan toimintaa, mietin, että kuinka paljon väärinymmärrystä kommunikoinnissa on ollut yön aikana, kun on yritetty selittää asioita google-kääntäjän tai huonon englannin avulla. Itse olen saanut hyvää hoitoa, paitsi silloin kun lääkärinä on ollut huonosti suomea puhuva tai ymmärtävä lääkäri (kuinka nämä on edes läpäisseet opinnot tai voivat toimia lääkäreinä Suomessa). Tämä on asia, mihin pitäisi ottaa rajusti kantaa. 

Ihmettelin ,miten 2 vuotta Suomessa asunut äiti tarvitsee kääntäjää tai tulkkia.Ei tullut mieleen opetella kieltä?

Ei välttämättä sairaalasanastoa?

Viisi kertaa olen ollut leikkauksessa. Ikinä en ole tarvinnut sairaalasanastoa.

Vierailija
60/62 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun luin lapsen huhtikuisesta kuolemasta, olin itse Novassa toilumassa isosta leikkauksesta. Valitettsvasti koin itse suurta turvattomuuden kokemusta osastolla ollessani. Olin niin heikossa kunnossa ja tuntui että minua ei otettu tosissaan. Miehen lähdettyä illalla kotiin, ja keetoi voinnistani, sanottiin, että koko yön seuranta on tarkkaa ja elintoimintoja mitataan. No ei mitattu koko yön aikana kertaakaan. Tunsin pelkoa ja tunne oli, että minusts ei huolehdita. En päässyt sängystä ylös, joten olin täysin muiden varassa. Usein kun kerroin oireistani, sain vastauksen "se on normaalia, ihan normaalia, kuuluu asiaan" tai en saanut vastausta ollenkaan, minut ohitettiin ja jätettiin sinne sängyn pohjalle. Oli kaksi ihanaa, ammattitaitoista hoitajaa, joihon turvasin täysin. Kun he tulivat vuoroon, tiesin, että ei ole mitään hätää. Toisella oli jopa aikaa istahtaa potilaiden sängyn vierelle juttelemaan, kuunteli, vastasi.

Minun kohdalla kaikki onneksi meni hyvin ja tuntemani pelottavat oireet ehkä olivatkin normaaleja ja asiaan kuuluvia. Mutta suuri suru, että pienen ihanan lapsen on täytynyt menehtyä kun kaikki vakavat oireet ovat olleet "normaaleja".

Nyt Novassa pikimmiten linjan muutos ja vaatimus, että potilasta ja läheisiä tulee kuunnella ja ottaa vakavasti. Kaikki ei todellakaan ole aina normaalia ja kuulu asiaan. Ja riittävästi esim. suonensisäisen lääkityksen luvan omaavia hoitajia on oltava vuorossa. Vaikka hoitajien määrä olisi paperilla kunnossa, ei se auta, jos he eivät osaa tai saa tehdä hoitoon kuuluvia toimenpiteitä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi neljä