Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaisa Merelä ja romantisoitu abortti

Vierailija
14.05.2025 |

Kommentit (926)

Vierailija
141/926 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän on hyvä että päätyivät aborttiin jos eivät halunneet lasta tai vanhemmiksi tai kokeneet olevansa valmiita.

Sitten kannattaisi se seksikin jättää pois, jos ei vanhemmuus huvita. Rusinat pullasta meininki ei kanna kovin pitkälle tässä elämässä.

Nimenomaan se kantaa. Elämässä ei pääse yhtään mihinkään jos tekee muiden mieliksi asioita joita ei itse halua.

Elämä ei toimi niin, että tehdään vain itselle mielekkäitä asioita. Jos kaikki toimisivat noin, niin yhteiskuntamme olisi äärimmäisen surkea. Itse asiassa sitä ei olisi edes olemassa.  Ylipäätään se, että asumme itsenäisessä Suomessa ja keskustelemme tällä palstalla suomeksi, johtuu siitä, että esivanhempamme eivät ajatelleet vain omaa etuaan. Moni u

Elämä ei tietenkään suuressa kuvassa niin että tehdään vain itselle mielekkäitä asioita, mutta kun abortti tehdään henkilökohtaisesti tälle yhdelle henkilölle. Pitäisikö elämänkulun tai kierron takia synnyttää lapsi jota ei halua? 

Vierailija
142/926 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tajuaako tuo tyhjäpää, millaista vittuilua tuo on niitä kohtaan, jotka haluaisivat lapsen, mutta eivät ole saaneet?

Olisi edes hiljaa.

Miksi otat toisen ihmisen elämän noin henkilökohtaisesti? Ei-toivottujen raskausten keskeytyksillä ei ole mitään tekemistä ei-toivotun lapsettomuuden kanssa.

Yhtä hyvin voisi sanoa, että lapsettomuuden tuskasta kertominen on "vittuilua" heitä kohtaan, jotka ovat tulleet tahtomattaan raskaaksi ja äideiksi.

Ihmisillä on erilaisia kokemuksia ja ongelmia, eiköhän ole mahdollista ymmärtää niistä monia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/926 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon sanahelinää jolla tarkoittaa: en ole valmis tekemään lasta miehen kanssa, jota en ole tuntenut kuin muutaman kuukauden. Täysin normaalia ja inhimillistä. On hyvä että Suomessa raskaudenkeskeytykseen tuossa vaiheessa riittää yksinomaan naisen oma tahto, niin tulee ollakin.

Juuri näin eivätkä ole edes naimisissa, mies asuu toisessa maassa minne tämä ei ole vielä vakiintunut. En minäkään ilman vakuuksia tuollaiseen synnyttäisi eikä varmaan kukaan sellaista odotakaan. Täällä taas mammat tekevät sitä mitä parhaiten osaavat: vihaavat nuorempia naisia.

Muuten samaa mieltä, mutta tuo nuorempien naisten vihaaminen on älyllisesti laiska argumentti. Naisiin kohdistuva viha harvemmin liittyy ikään, yhtälailla täällä sheimataan esim. keski-ikäisiä julkkisnaisia eivätkä kaikki mammat ole nuita naisia

Terve nainen suhtautuu nuorempiinsa isosiskomaisella hellyydellä, ei vihaa näitä.

Vierailija
144/926 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tajuaako tuo tyhjäpää, millaista vittuilua tuo on niitä kohtaan, jotka haluaisivat lapsen, mutta eivät ole saaneet?

Olisi edes hiljaa.

Miksi otat toisen ihmisen elämän noin henkilökohtaisesti? Ei-toivottujen raskausten keskeytyksillä ei ole mitään tekemistä ei-toivotun lapsettomuuden kanssa.

Yhtä hyvin voisi sanoa, että lapsettomuuden tuskasta kertominen on "vittuilua" heitä kohtaan, jotka ovat tulleet tahtomattaan raskaaksi ja äideiksi.

Ihmisillä on erilaisia kokemuksia ja ongelmia, eiköhän ole mahdollista ymmärtää niistä monia.

Jeps. Onnelliset ihmiset saavat kommunikoida onnestaan ihan yhtä lailla kuin onnettomat märistä onnettomuudestaan. Ja niin edelleen. Se että sinä saat raivopimahduskohtauksen siitä, että jollain toisella on jotakin mitä sinulla ei ole, kertoo että sinulla on erittäin vakavia ja jopa vaarallisia mielenterveyden ongelmia.

Vierailija
145/926 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika ironista se, miten puhui abortistaan "äidillisenä ja rakastavana" tekona.

Tämä nimenomaan triggeröi minua. Ihan psykopaattinen lause :" abortoin sinut koska rakastan niin paljon".  Tarkemmin kun miettii niin parempi ettei synnyttänyt lasta ja toivottavasti ei koskaan yhtään lasta saakaan. Mielenterveysongelmat paljastuu hyvin eri tavoin.

On ihan normaalia esimerkiksi lopettaa kituva eläin. Länsimaalaisten keskuudessa kuolema ja varsinkin nuoren kuolema ovat aivan järjettömiä tabuja. Kuvitellaan, että jos on kerran siemen munasoluun päätynyt, vaikkakin sitten epäeettisesti jopa r aiskaamalla, se pakko- tai vahinkosiitetty sikiö olisi nyt velvoitettu elämään 0-100v.

No ei ole. Ja äiti on se, joka tekee arvion siitä, onko tuolle lapselle riittävän turvalliset ja vakaat puitteet syntyä. 

Olen itsekin harkinnut aborttia ja minut painostettiin ja valehdeltiin olemaan tekemättä sitä. Lapsi elää nyt täysyksinhuoltajuudessa väkivaltaisen siittäjänsä kanssa ja minä maksan laskuja, vaikken olisi edes koskaan halunnut lasta.

Yksi syy miksi naiset eivät uskalla lisääntyä on juurikin se, että lasten hyvinvointia ei pysty turvaamaan. Lapsensurma takaa elämänlaatua eikä vain elämää. Se että pakotetaan synnyttämään ja ylläpitämään joka ikistä elämää laskee elämänlaatua, ei vain sen naisen vaan myös sen lapsen.

Jos nainen synnyttää yhden ongelmatapauslapsen ja on sen jälkeen kuolemanpelkoisten vuoksi sidottu tähän omaksi loppuelämäkseen ja tämä ongelmatapaus aiheuttaa vaikkapa 10 tavallisen miehen verroin ongelmia. Niin onko tosiaan niin, että tämä 1 elämä on arvokkaampi kuin ne muut hyvät elämät, mitä se nainen voisi tuottaa?

Abortti on aivan minimivälttämättömyys, jopa lapsensurman salliminen olisi ihmiskunnalle erittäin edullista. 

Vierailija
146/926 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi, murhaaja-akka romantisoi aborttia...Joka on harkittu murha

Vierailija
147/926 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Abortti ei ole äidillinen ja rakastava teko. Universumi/Jumala yritti tuoda uuden sielun heille, niin Kaisa valitsi EGON. No parempi ehkä sille uudelle sielulle, hän valitsee sitten toisen äidin.

Valitsi vakauden ja tuvallisuuden. Se että mies siittää ei ole aina sitä, että jumala yrittää puskea lasta maailmaan.

Esimerkiksi Kongossa r aiskattiin ja tapettiin juuri 150 naista JA heidän elossa olevat lapsnsa. Miesten toimesta. Mitenkäs tällainen hedelmöittäminen ja "abortointi" vertautuu siihen, että nainen tekee abortin?

Hurskastelua ja naisvihaa on aborttivastaisuus. Hävetkää. 

Kaisaa ei raiskattu. Miten yhdistät nää kaksi asiaa?????????Kaisa harrasti seksiä ilman ehkäisyä, sillä on usein seuraus.

Mistä sinä tiedät, ettei ehkäisy ollut käytössä?

Uskomattoman moni unohtaa, että ehkäisy ei koskaan toimi 100% varmasti, ja on mahdollista tulla raskaaksi sekä ehkäisystä että jälkiehkäisystäkin (esim tapauksessa, jossa kondomi menee rikki) huolimatta.

Vierailija
148/926 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve nainen suhtautuu nuorempiinsa isosiskomaisella hellyydellä, ei vihaa näitä.

Tai ei suhtaudu mitenkään. Miksi minun pitäisi pelkän iän perusteella suhtautua kehenkään aikuiseen ihmiseen mitenkään? Joidenkin nuorempien naisten kanssa synkkaa ja on kivaa, ja sit monet ei vaan kiinnosta sen enempää kuin suurinosa oman ikäisistä tai vanhemmistakaan naisista. 

Ihmiset on myös omanlaisiaan persoonia, ei ikä sitä määritä kenen kanssa kukakin kokee jotain tunnetta. Itse kunnioitan vanhempia naisia, mutta pelkällä iällä ei saa mitään vastuuvapautta - ei vanhempi, eikä nuorempi. Jos se nuorempi ihminen ei ole mitenkään hellyyttävä, niin enpä minä sitä kohtaan hellyyttä tunne. Outo ajatuskin tuntea jotain isosiskomaista hellyyttä kaikkia maailman naisia kohtaan, jotka on sattuneet syntymään sinun jälkeesi :D

Ja vaikka kunnioitan vanhempia naisia ja olen aina kunnioittanut, niin ei heistäkään tietenkään kaikki ole mitenkään kunnioitettavia. Kaikenlaisia persoonia löytyy. Elämänkokemusta kuitenkin arvostan, enkä ole koskaan kuvitellut olevani reilusti vanhempia ihmisiä tietävämpi.

Vierailija
149/926 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei voi antaa lapsi adoptioon jos ei kerran halua lasta? Miksi se pitää tappaa?

Vierailija
150/926 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi, murhaaja-akka romantisoi aborttia...Joka on harkittu murha

Ennemmin maa repee kuin murhaaja häpee

Vierailija
151/926 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ällöttävä ihminen. Toivottavasti ei enää koskaan tule raskaaksi, eikä saa adoptiolasta, eikä muutenkaan saa olla lasten kanssa missään tekemisissä.

Eikä tienaa bisneksillään yhtään mitään. Toivottavasti ihmiset muistavat tuon nimen kuullessaan vielä 30 vuoden päästäkin, mitä hän teki. Boikotoikaa kaikkea hänen tekemäänsä, myös yhteistyökumppaneita.

Murha ei vanhene eikä murhaa saa tekemättömäksi. Ja abortti on murha

Vierailija
152/926 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi 2025

naiset tekee abortteja someklikkausten toivossa

Niin vähän niinkuin menevät r aiskattavaksikin rahan toivossa ... Vai miten se menikään teidän naisvihaajien fantasioissa?

Persuli, mene jo nukkumaan.

Älä murhaile, abortintekijä

Vierailija
153/926 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tai ei suhtaudu mitenkään. Miksi minun pitäisi pelkän iän perusteella suhtautua kehenkään aikuiseen ihmiseen mitenkään? Joidenkin nuorempien naisten kanssa synkkaa ja on kivaa, ja sit monet ei vaan kiinnosta sen enempää kuin suurinosa oman ikäisistä tai vanhemmistakaan naisista. " jne.

Se on ihan hyvä vaihtoehto. Mutta tuomitseminen ja arvostelu, varsinkin sukupolvien yli, on harppumaista.

Tämä kyseinen somettaja on hyvä esimerkki siitä, miten käytetään maksimaalisesti vapautta. Nuo kaikki jutut mitä hän tekee ovat olleet sallittuja ja vaikka kuinka kauan, mutta hän koko ajan paljastaa, kuinka sosiaaliset normit edelleen lyövät vastaan. Kuten tässä aborttitapauksessa.

Minä olen aina tyttöjen puolella. Ja tämä influensseri ajaa heidän oikeuksiaan ja asioitaan.

Vierailija
154/926 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista ja vaikeasti ymmärrettävää näin lapsettomuudesta kärsivän samanikäisen naisen näkökulmasta. On absurdia, että toiset käyvät kivuliaissa ja kalliissa IVF-hoidoissa ja toiset heittävät tällaisen lahjan elämältä menemään. Ymmärrän kyllä lapsettoman elämäntyylin, mutta minusta "ei vielä" on perusteeton syy abortille. 

Vierailija
155/926 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei voi antaa lapsi adoptioon jos ei kerran halua lasta? Miksi se pitää tappaa?

Koska ei halua lapselle paskaa elämää psykojen ja sairaiden heittopussina? Mahot voisivat muutenkin hajaantua siitä toisten lasten kyttäysjonosta, ei ole tervettä kytätä ja vahdata epäonnistuneita perheitä jotta itse pääsisi hyötymään. Päin vastoin, erittäin sairasta ja epäempaattista.

Vierailija
156/926 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikään takertuminen on tosiaan älyllistä laiskuutta, sillä siinä kieltäydytään täysin siltä vaihtoehdolta, että itsessä olisi jotain vikaa. Vedotaan vaan, että mun iän vuoksi mua vihataan.

Toki siis sellainen perusteeton viha on väärin, mutta julkisuudessa on näkynyt välillä sellaisia noloja nuoria naisia, jotka kuvittelevat että heitä niin kovasti vihataan ja heillä itsellään on joku obsessio vanhempiin naisiin. Kuvittelevat, että vanhemmat naiset heitä vihaavat :D Petrus Pennasen mielenterveysongelmainen tyttöystävä oli ainakin tuollainen, kirjoitteli someen miten hän nauttii kun menee jossain tuhmassa asussa ulos ja _vanhemmat naiset_ vihaa. 

Samaan aikaan imi viiskymppisen miehen k*llia ja mielisteli tuota roimasti vanhempaa massimiestä, eli oli luultavasti sen aivopesemä. Vanhat miehethän tuota naurettavaa soopaa joillekin vähän tyhmemmille nuorille naisille syöttää, että vanhemmat naiset niitä vihaisi. Nuo miehet saa itselleen siitä etuja, juurikin nuoren kullinimijän mielistelemään ja mukaan johonkin tuollaiseen typerään peliin. 

Vierailija
157/926 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surullista ja vaikeasti ymmärrettävää näin lapsettomuudesta kärsivän samanikäisen naisen näkökulmasta. On absurdia, että toiset käyvät kivuliaissa ja kalliissa IVF-hoidoissa ja toiset heittävät tällaisen lahjan elämältä menemään. Ymmärrän kyllä lapsettoman elämäntyylin, mutta minusta "ei vielä" on perusteeton syy abortille. 

Jos olisit fiksu niin ottaisit oppia tuosta.

Spermakilpailu, uusi kumppani, tauot seksissä, kevytmielisyys ja sen sellainen lisäävät naisen hedelmällisyyttä ja raskautumisen todennäköisyyksiä. 

Vierailija
158/926 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikään takertuminen on tosiaan älyllistä laiskuutta, sillä siinä kieltäydytään täysin siltä vaihtoehdolta, että itsessä olisi jotain vikaa. Vedotaan vaan, että mun iän vuoksi mua vihataan.

Toki siis sellainen perusteeton viha on väärin, mutta julkisuudessa on näkynyt välillä sellaisia noloja nuoria naisia, jotka kuvittelevat että heitä niin kovasti vihataan ja heillä itsellään on joku obsessio vanhempiin naisiin. Kuvittelevat, että vanhemmat naiset heitä vihaavat :D Petrus Pennasen mielenterveysongelmainen tyttöystävä oli ainakin tuollainen, kirjoitteli someen miten hän nauttii kun menee jossain tuhmassa asussa ulos ja _vanhemmat naiset_ vihaa. 

Samaan aikaan imi viiskymppisen miehen k*llia ja mielisteli tuota roimasti vanhempaa massimiestä, eli oli luultavasti sen aivopesemä. Vanhat miehethän tuota naurettavaa soopaa joillekin vähän tyhmemmille nuorille naisille syöttää, että vanhemmat naiset niitä vihaisi. Nuo miehet

On tuossa iän kanssa paljonkin tekemistä, sillä aiemmilla sukupolvilla ei ole välttämättä ollut abortin mahdollisuutta. Samoin seksuaalinen vapautuminen on tapahtunut oikeastaan vasta ihan pikku hiljaa

Ja tottahan tuo saattaa ollakin, en minä ainakaan ole koskaan itseäni nuoremmilta kohdannut niin avaointa halveksuntaa ja vihaa kuin vanhemmilta. Kyllä siinä ihan pointti on. 

Sinulle vissiin kova paikka, että jotkut vanhemmat miehet ja nuoremmat naiset pariutuvat? Jutuista päätellen vihan tulimeri kiehuu taas. Olisitko itse halunnut imeä sen vanhemman miehen kullia, vai?

Vierailija
159/926 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tai ei suhtaudu mitenkään. Miksi minun pitäisi pelkän iän perusteella suhtautua kehenkään aikuiseen ihmiseen mitenkään? Joidenkin nuorempien naisten kanssa synkkaa ja on kivaa, ja sit monet ei vaan kiinnosta sen enempää kuin suurinosa oman ikäisistä tai vanhemmistakaan naisista. " jne.

Se on ihan hyvä vaihtoehto. Mutta tuomitseminen ja arvostelu, varsinkin sukupolvien yli, on harppumaista.

Tämä kyseinen somettaja on hyvä esimerkki siitä, miten käytetään maksimaalisesti vapautta. Nuo kaikki jutut mitä hän tekee ovat olleet sallittuja ja vaikka kuinka kauan, mutta hän koko ajan paljastaa, kuinka sosiaaliset normit edelleen lyövät vastaan. Kuten tässä aborttitapauksessa.

Minä olen aina tyttöjen puolella. Ja tämä influensseri ajaa heidän oikeuksiaan ja asioitaan.

Minä taas olen niiden asioiden puolella, jotka koen oikeiksi. Kenenkään ikä ei liity siihen. Ihmistä saa myös kritisoida, ei nuoremmuuden pidä tuoda kenellekään mitään vastuuvapautta eikä suojaa asialliselta kritiikiltä. 

Tuota Kaisaminniä en koe mitenkään kutsuvaksi enkä oikeastaan pidä mistään hänessä, mutta en koe tarvetta haukkuakaan häntä. Aborttiin pitäisi olla jokaisella tässä maailmassa oikeus, jos sellaisen haluaa. 

Vierailija
160/926 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tuossa iän kanssa paljonkin tekemistä, sillä aiemmilla sukupolvilla ei ole välttämättä ollut abortin mahdollisuutta. Samoin seksuaalinen vapautuminen on tapahtunut oikeastaan vasta ihan pikku hiljaa

Ja tottahan tuo saattaa ollakin, en minä ainakaan ole koskaan itseäni nuoremmilta kohdannut niin avaointa halveksuntaa ja vihaa kuin vanhemmilta. Kyllä siinä ihan pointti on. 

Sinulle vissiin kova paikka, että jotkut vanhemmat miehet ja nuoremmat naiset pariutuvat? Jutuista päätellen vihan tulimeri kiehuu taas. Olisitko itse halunnut imeä sen vanhemman miehen kullia, vai?

Yök, en missään nimessä olisi halunnut :D

Itse en ole koskaan kohdannut ylipäätään mitään halveksuntaa - en sen enempää nuoremmilta, kuin vanhemmiltakaan. Sekä nuoremmat, että vanhemmat ovat suhtautuneet kivasti ja ystävällisesti. Syy löytynee peilistä?