Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaisa Merelä ja romantisoitu abortti

Vierailija
14.05.2025 |

Kommentit (926)

Vierailija
621/926 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"37-v normi-ikä saada lapsia". Ymmärrät varmaan, miten hirvittävän paljon suuremmat riskit on 37-v synnyttäjällä verrattuna parikymppiseen. Valtava riski sekä äidille että lapselle. Esim. riski kehitysvammaisen tai autistisen lapsen syntymälle on huomattavasti suurempi, kun äiti on jo keski-ikäinen. 

Aivan totaalisen normaali ikä saada lapsia, eikä riskit mitkään _valtavat_ ole. Toki ne on kohonneet siitä, kun on parikymppinen.

Jatkuvasti ympärillä tuon ikäiset naiset synnyttää, ihan tavallinen ikähän tuo on saada vauvoja. Jos ihmiset eläisivät ilman ehkäisyä, niin tuon ikäisenä niitä vauvoja todellakin tulee vielä aivan normaalisti. 

Turha väittää, että keski-ikäisenä synnyttävä nainen olisi normaali tai toivottava tilanne. Kyllä siitä on luonnollisuus kaukana, ja sen vuoksi riskit ovat todella suuret. 30-vuotias alkaa olla jo vähän vanha ensisynnyttäjäksi, ja siitä eteenpäin riskit kasvavat eksponentiaalisesti jokaisen ikävuoden myötä. Tiedät tämän toki itsekin jos olet normaalijärjellä varustettu, en ymmärrä miksi haluat väittää päinvastaista. 

No kun se on aivan normaali ja tietysti myös luonnollinen ikä saada lapsia. Minkäs minä sille voin :D Sinua se selvästi harmittaa, mutta ei voi mitään. 

Vierailija
622/926 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis nykyajan ihminen kuvittelee et koko elämä on vain sellainen valmis paketti. Mihin on kadonnut se kasvaminen aiheen äärellä?? Ei lapseen voi koskaan olla valmis! Vaan ku se tulee nniin sä kasvat sen mukaan.

Niin kasvat, jos haluat sen lapsen, jatkat raskautta ja synnytät. Jos et halua lasta, teet abortin. Yksinkertaista. Pitää olla valmis haluamaan se lapsi ensin, nääs. 

Mitäpä jos ne ratkaisut tehtäisiin ENNEN seksiä 2-kertaisen ehkäisyn muodossa, eikä eletä valheessa "en tienny että tästä voi tulla lapsi."

Tai tiedetään faktat, mutta eletään tietoisessa huolettomuudessa "tiesin että turvavyön käyttämättömyys voi koitua turmioksi, mutta nyt olen kolarin takia pyörätuolissa."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
623/926 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis nykyajan ihminen kuvittelee et koko elämä on vain sellainen valmis paketti. Mihin on kadonnut se kasvaminen aiheen äärellä?? Ei lapseen voi koskaan olla valmis! Vaan ku se tulee nniin sä kasvat sen mukaan.

Niin kasvat, jos haluat sen lapsen, jatkat raskautta ja synnytät. Jos et halua lasta, teet abortin. Yksinkertaista. Pitää olla valmis haluamaan se lapsi ensin, nääs. 

Mitäpä jos ne ratkaisut tehtäisiin ENNEN seksiä 2-kertaisen ehkäisyn muodossa, eikä eletä valheessa "en tienny että tästä voi tulla lapsi."

Tai tiedetään faktat, mutta eletään tietoisessa huolettomuudessa "tiesin että turvavyön käyttämättömyys voi koitua turmioksi, mutta nyt olen kolarin takia pyörätuolissa."

Vaikka käyttäisit turvavyötä ja ajaisit liikennesääntöjen mukaan, joku voi ajaa päällesi ja joudut silti pyörätuoliin....

Vierailija
624/926 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis saattaa ne Suomessakin olla, en tiedä. Aiemmin vaan tuo Kaisa ollut Losissa, niin oletin, että edelleen siellä.

Vierailija
625/926 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni naurattaa ihan liikaa tuo pari ja alttarit, tulitikussa pakkaseen ja rabbin siunattavaksi, kolmiolääkkeet ja Sex And The City, seksuaalienergia kiersi ja side oli housuissa jne. Sitten someen postausta johon Päivi Räsänenkin kommentoi

Vierailija
626/926 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseäni naurattaa ihan liikaa tuo pari ja alttarit, tulitikussa pakkaseen ja rabbin siunattavaksi, kolmiolääkkeet ja Sex And The City, seksuaalienergia kiersi ja side oli housuissa jne. Sitten someen postausta johon Päivi Räsänenkin kommentoi

kuulostaa ihan parodialta

Vierailija
627/926 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ihminen harrastaa seksiä, niin hänen tulee aina olla valmis siihen, että sen seurauksena syntyy lapsi. Vaikka olisi käyttänyt ehkäisyä. Tämä on tosiasia, joka kaikilta nykyajan ihmisltä unohtuu, kun on niin helppo hakea apteekista pilleri jolla voi lopettaa alkaneen raskauden.  Jos ihminen nykyaikana tulee ylipäätään raskaaksi, niin kyllä kannattaisi ottaa se lapsi vastaan, koska on niin vaikea monilla saada lasta aikaan. Myöhemmin ei välttämättä onnistu enää. Aivan järjettömiä syitä abortin tekoon olivat nämä tässä mainitut.

Ei apteekista aborttipillereitä voi ostaa.

Vierailija
628/926 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

aijai sentään pitääpä käydä taas tekemässä muutama aportti kesällä niin saan orkkuja... on se vaan niin hubaa ja henkistää mua entisestään... aportti rules ok... onneksi feminismi on suomessa vallassa.. aahha kiima ihan tulee kun mietin että apotti apotti...syötän ne alkiot kissalle kuuma sexi aportti kesä tulosa...

Vierailija
629/926 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitkä mahot naiset nokkimassa, missä? Psykoosipirjolla lähtee taas ns. iso pyörä sutimaan ja harhoissaan selittää omiaan.

Koko ketju täynnä mahoja nokkimassa kaisan pimppaa, kun käytti sitä heidän mielestään väärin.

Ja pari henkilöä, jotka sanovat että soo soo, omalla pimpalla saat tehdä mitä haluat, et kaisan pimpalla.

Mitä ihmettä? Älä tapa, jos et halua ihmisten vihoja niskoillesi. Älä huutele abortistasi kylillä, jos et halua saada kritiikkiä teostasi. Vaikka abortti on Suomessa laillinen, niin täällä on silti paljon sellaisen moraalikäsityksen omaavia joille abortti ei ole ok vain sen takia, että nainen kokee että aika on jotenkin väärä lapsen synnyttämiseen. Kaisa halusi nimenomaan huomiota avautumisellaan ja nyt sitä sa

Se lapsi on jo olemassa.

Vierailija
630/926 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orgasmi abortista. Onkohan jo jonkinlainen maailmanennätys.

Vierailija
631/926 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli semmoinen protokolla, että jos kivut menee liian kovaksi, niin laitetaan heti Sex and the City pyörimään ja vedetään kolmiolääkkeitä.

Merelä ei kuitenkaan tarvinnut Carrie Bradshawn seikkailuja tilanteensa lievittämiseksi. Hänellä oli ihana ja läheinen tunnelma miesystävänsä kanssa.

Mä huomasin myös, että siinä alkoi seksuaalienergia meidän välillä, tosta tilanteesta huolimatta, pyörimään.

Mä sain, siis, orgasmin siinä, Merelä paljastaa.

Kuulemma seksuaalista stimulaatiota ei ollut.

Mulla oli alushousut ja side ja kaikkea näin.

Orgasmi aiheutti kohdun supistelua. Merelä ryntäsi vessaan. Alkio tuli ulos.

Me laitettiin se tulitikkurasiassa pakastimeen. Mä olin suunnitellut seremonian, missä me mennään hautaamaan se, siunataan se ja pidetään hetki, jossa this gets aknowledged, hän avittaa itseään englanniksi.

Voi ei oikeasti, miten jonkun elämän sisältö voi olla pelkkää Sex and the cityn fanittamista ja jotain ihme rituaaleja. Eikö tämä sama nainen tuulettanut alapäätään jossain nuotiossa viime kesänä? Kuka tän kursseja ostaa ja mikä niiden sisältö edes on? 

Vierailija
632/926 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"37-v normi-ikä saada lapsia". Ymmärrät varmaan, miten hirvittävän paljon suuremmat riskit on 37-v synnyttäjällä verrattuna parikymppiseen. Valtava riski sekä äidille että lapselle. Esim. riski kehitysvammaisen tai autistisen lapsen syntymälle on huomattavasti suurempi, kun äiti on jo keski-ikäinen. 

Aivan totaalisen normaali ikä saada lapsia, eikä riskit mitkään _valtavat_ ole. Toki ne on kohonneet siitä, kun on parikymppinen.

Jatkuvasti ympärillä tuon ikäiset naiset synnyttää, ihan tavallinen ikähän tuo on saada vauvoja. Jos ihmiset eläisivät ilman ehkäisyä, niin tuon ikäisenä niitä vauvoja todellakin tulee vielä aivan normaalisti. 

Turha väittää, että keski-ikäisenä synnyttävä nainen olisi normaali tai toivottava til

No sinua varmasti harmittaa myöntää, että 35 vuotta on raja, jonka jälkeen puhutaan "ikäraskaudesta" tai "geriatrisesta raskaudesta", ja että riski saada kehitysvammainen, Down-lapsi tai ns. autismin kirjoon sairastunut lapsi on suurentunut merkittävästi. Joten ei, ei ole luonnollista ja normaalia. :D

Vierailija
633/926 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kuulostaa ihan parodialta

Vähän kuin jossain Todella Upeeta- sarjassa, paitsi tämä oli tosielämässä, eikä edes televisiosarjoissa joudu onneksi katsomaan tällaista rimanalitusta.

Vierailija
634/926 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilonpidolla on seurauksensa.

Jos mä iloisesti kännissä tönäisen jonkun kumoon ja tämä saa aivotärähdyksen, vastaan siitä.

Jos mun hilpeä kruisailuni moottoripyörällä tap.paa kyydissäni olijan, mä joudun vastuuseen.

Jos en vaadi lapselleni kypärää ja annan hänen laskea pyörällä jyrkkää rinnettä alas ja niskat nurin, joudun vastuuseen.

Jos mä harrastan seksiä enkä tajua että hups tästä voi tulla vauvan=uusi ihmiselämä alulle, vastaan siitä ja pidän lapsen.

Ai kun hän puolustaa ihmisen oikeutta elämään ja sitä, että kukaan toinen ihminen ei voi päättää, onko jollakulla oikeus elämään vai olisiko kuolema hänelle parempi. Itse en kannata kuolemanrangaistustakaan.

Sepä kiva sitä lasta kohtaan! Itsekin tunnen yhden naisen joka ajatteli noin: hän kantaa VASTUUN, kun pitää lapsen jota ei halua. 

Nykyään naisella menee huonosti, ei asu lapsensa kanssa, lapsella traumat jne

Vierailija
635/926 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä naisvihaajia kiukuttaa naisten oikeus aborttiin. Meitä naisia ei voi kuitenkaan Suomessa estää tekemästä aborttia :)

Siinä nainen satuttaa usein itseään. Eikä abortin jälkeen ole minkäänlaista seurantaa, mieslääkärit pitävät sitä samankaltaisena operaationa kuin nielurisojen poisto?

Kun mursin ranteeni, mulle soitti kuukauden päästä sairaanhoitaja ja kyseli ruokavaliostani ja teki seurantaa, että miten parantunut. Kuulema kaikille ranteensa murtaeille soitetaan.

Lapsestaan luopuneille ei soitella että miten voit. Osoittaa käsitystä, että abortti ei tuntuisi naisen psyykessä mitenkään. Oma äitini teki abortin minun jälkeeni tulleelle lapselle, ja 30 vuotta myöhemmin kirjoitti päiväkirjaansa: "Tapoin lapseni!" Niin pitkä taakka siitä tuli, ja sitä ei välttämättä etukäteen tiedä, miten oma psyyke reagoi. Ei äitinikään aborttiin mennessään varmaan ajatellut, että tappaa lapsensa, ei hän olisi silloin mennyt koko operaatioon.

Vierailija
636/926 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kun ihminen harrastaa seksiä, niin hänen tulee aina olla valmis siihen, että sen seurauksena syntyy lapsi. Vaikka olisi käyttänyt ehkäisyä. Tämä on tosiasia, joka kaikilta nykyajan ihmisltä unohtuu, kun on niin helppo hakea apteekista pilleri jolla voi lopettaa alkaneen raskauden."

Entä raiskauksesta tai insestistä syntynyt raskaus. Sekin varmaan on sitten sen naisen vika ja lapsi suuri siunaus ja siksi ei aborttia saa olla.

Kukaan ei saa moralisoida toista tekemästään aborttipäätöksestä. Se mitä olen aiheesta kuullut ammattilaisten suusta (terveydenhuoltohenkilökunnan ja terapeuttien esim.), niin ei kukaan ole suhtautunut aborttiin liian kevyesti. 

Vierailija
637/926 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kun ihminen harrastaa seksiä, niin hänen tulee aina olla valmis siihen, että sen seurauksena syntyy lapsi. Vaikka olisi käyttänyt ehkäisyä. Tämä on tosiasia, joka kaikilta nykyajan ihmisltä unohtuu, kun on niin helppo hakea apteekista pilleri jolla voi lopettaa alkaneen raskauden."

Entä raiskauksesta tai insestistä syntynyt raskaus. Sekin varmaan on sitten sen naisen vika ja lapsi suuri siunaus ja siksi ei aborttia saa olla.

Kukaan ei saa moralisoida toista tekemästään aborttipäätöksestä. Se mitä olen aiheesta kuullut ammattilaisten suusta (terveydenhuoltohenkilökunnan ja terapeuttien esim.), niin ei kukaan ole suhtautunut aborttiin liian kevyesti. 

Miksi, siis miksi näihin aina vedetään nämä ääripäät mukaan? Toinen puhuu vastuullisesta seksistä, toinen vetää mutkat suoriksi insestiin ja raiskaukseen. Todella väsyttävä keskustelutapa. Mitä tulee itse tapaukseen, niin jotenkin etovaa tämän kyseisen henkilön tapa glorifioida abortti ja myös oma tapansa toimia. Ei oikein ota selvää, että onko kyseessä podcast-mainos, synninpäästö itselle, wanna be -feminismi vai ihan vaan somejulkkistyrkkyseuraajakalastelu. Surullista joka tapauksessa. On paljon lapsettomia, jotka tekisivät mitä tahansa sen eteen, että kokisi raskauden tai raskaus jatkuisi ilman keskenmenoa ja samaan aikaan toiset hakevat julkisuutta abortillaan ja sen tuottavuuden maksimoimiseksi vielä kertovat, kuinka abortti tuottaa O.n. Tämän ajankuvan ehkä hienosti paketoi juurikin tämän naisen tarina, muista viis, kun mulla on oikeus.

Vierailija
638/926 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sinua varmasti harmittaa myöntää, että 35 vuotta on raja, jonka jälkeen puhutaan "ikäraskaudesta" tai "geriatrisesta raskaudesta", ja että riski saada kehitysvammainen, Down-lapsi tai ns. autismin kirjoon sairastunut lapsi on suurentunut merkittävästi. Joten ei, ei ole luonnollista ja normaalia. :D

Ei harmita myöntää tosiasioita, toisin kuin nuo epätodet mitä olet jankannut, eli että 37v lisääntyminen ei olisi normaalia ja luonnollista, tai että riskit olisivat _valtavat_.

Eivät ole valtavat, vaikka ovatkin jo kohonneet. Ja vaikka 37v on lääketieteellisesti geriatrinen raskaus, se ei poista sen luonnollisuutta ja normaaliutta. Tuon ikäinen on täysin normaalissa synnytysiässä, vasta 10 vuotta myöhemmin eli 47v on epänormaalia ja vain aniharva tulee enää sen ikäisenä raskaaksi. Luonnollista sekin tosin on jos niin käy, sillä luonnollisesti alkava raskaus on aina luonnollista. 

Vierailija
639/926 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Orgasmi abortista. Onkohan jo jonkinlainen maailmanennätys.

Imuriin oli asennettu se paksuin värisevä kärki?

Vierailija
640/926 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kuvat?