Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Enää ei saa lapset rakentaa metsiin majoja tai kaupunki suuttuu. Parempi vaan katsoa kännyköistä TikTokkia

Vierailija
14.05.2025 |

Että näin :(.

Kommentit (92)

Vierailija
41/92 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli aikoinaan maja, mikä oli rakennettu puuhun. Tikkaat kyhättiin itse ja ne ei varmasti olleet minkään turvastandardin mukaiset. Talvella kaivettiin lumikasoihin luolia. Kukaan ei koskaan ollut huolestuneita mistään. Välillä tultiin kotiin polvet nirhaanuneina tai kuhmu otsassa, mutta silloin sanottiin vaan, että luut vaan vahvistuu, kun hieman kolistelee niitä.

Onneksi itse sain elää lapsuuden sellaiseen aikaan, että ihan joka asiasta ei nillitetty.

Meille opetettiin, että varastaminen on laitonta, oli sitten kyseessä kaupungin metsä tai naapurin autokatos.

Me ei varastettu keneltäkään mitään. Metsiä omistaa muutkin kuin pelkästään kaupunki. Yksityisilläkin voi olla metsiä. Tai vaikka voi olla oman isipapan omistamaa metsää. Voi kyynel.

Turpa kiinni, anarkisti punikkirosvo!

Vierailija
42/92 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen kaupunki :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/92 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli aikoinaan maja, mikä oli rakennettu puuhun. Tikkaat kyhättiin itse ja ne ei varmasti olleet minkään turvastandardin mukaiset. Talvella kaivettiin lumikasoihin luolia. Kukaan ei koskaan ollut huolestuneita mistään. Välillä tultiin kotiin polvet nirhaanuneina tai kuhmu otsassa, mutta silloin sanottiin vaan, että luut vaan vahvistuu, kun hieman kolistelee niitä.

Onneksi itse sain elää lapsuuden sellaiseen aikaan, että ihan joka asiasta ei nillitetty.

Meille opetettiin, että varastaminen on laitonta, oli sitten kyseessä kaupungin metsä tai naapurin autokatos.

Me ei varastettu keneltäkään mitään. Metsiä omistaa muutkin kuin pelkästään kaupunki. Yksityisilläkin voi olla metsiä. Tai vaikka voi olla oman isipapan omistamaa metsää. Voi kyy

Kateellisen kaltatusta. Köyhät kyykkyyn.

Vierailija
44/92 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole mikään ympäristön kaunistus tuollainen risulinna pressuineen ja maasta revittyine puineen. Varsinkaan sitten kun poikien into leikkiin hiipuu mutta rakennelma jää tuonne moneksi vuodeksi maisemaa rumentamaan. 

Ulkona voi leikkiä myös niin ettei siitä jää luontoon pysyviä jälkiä

Vierailija
45/92 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuopio on kaupunki.

Vierailija
46/92 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me ei varastettu keneltäkään mitään. Metsiä omistaa muutkin kuin pelkästään kaupunki. Yksityisilläkin voi olla metsiä. Tai vaikka voi olla oman isipapan omistamaa metsää. Voi kyynel.

Jostain syystä nostit tämän esille vasta sitten, kun se kyseenalaistettiin. Hyvin harva suomalaislapsi asuu vanhempiensa omistaman metsän vieressä tai edes lomailee niin, että oma metsä on rakennuspuiden lähde.

Ai niin, äiditkin omistavat metsiä, metsänomistus Suomessa on aika lailla 50/50 tunnistettujen biologisten sukupuolien kesken.

Vierailija
47/92 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuopio on kaupunki.

Kirkonkylä jos sitäkään.

Vierailija
48/92 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuopio on kaupunki.

Kirkonkylä jos sitäkään.

EU:n määritelmän mukaan Suomessa on vain seitsemän kaupunkia: Helsinki, Jyväskylä, Vantaa, Lahti, Turku, Espoo ja Joensuu

Vierailija
49/92 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä maalla on katoksen alla sellainen vanhanaikainen lautatapuli, oman metsän puista paikallisen sahurin sahaamaa lautaa. Laitettiin siihen riistakamera vähän vitsillä, että kuka nyt toiselta lautoja varastaisi. Jo ensimmäisenä kesänä saatiin kiinni kolme rakentajaa, jotka ihan vaan muutaman ajattelivat ottaa, kun kaupalle on matkaa ja tästä saisi kätevästi. Väittipä yksi meidän 13v pojalle, että isäsi on antanut luvan. Fiksu poika kysyi, että mikä se oli tämän luvanantajan nimi - sitä ei tiedetty.

Muutama onnistui niitä lautoja katvealueelta ottamaan ja niistä sitten on rakenneltu metsään majoja. Nykyaikainen kaupunkilaislapsi tekisi mieluiten tupansa määrämittaan sahatusta laudasta, se huomattiin, kun oli vajantarpeet rakentamista vailla valmiit. Pari vesseliä kävi pyörillä hakemassa muutaman laudanpätkän kerrallaan.

Tuo on hyvä esimerkki nykyajan asenteesta! Noin hyvin on kommunismi ja anarkismi jo juurtunut tähänkin maahan!

Jos näitä perseilijöitä ei pian aleta panna kovalla kädellä ruotuun, niin tulee aika jolloin niitä alkaa katoilla. Suomessa on paljon soita!

Vierailija
50/92 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuopio on kaupunki.

Gellsinskij on sitävastoin neekerkylä!

Vierailija
51/92 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me ei varastettu keneltäkään mitään. Metsiä omistaa muutkin kuin pelkästään kaupunki. Yksityisilläkin voi olla metsiä. Tai vaikka voi olla oman isipapan omistamaa metsää. Voi kyy

Jostain syystä nostit tämän esille vasta sitten, kun se kyseenalaistettiin. Hyvin harva suomalaislapsi asuu vanhempiensa omistaman metsän vieressä tai edes lomailee niin, että oma metsä on rakennuspuiden lähde.

Ai niin, äiditkin omistavat metsiä, metsänomistus Suomessa on aika lailla 50/50 tunnistettujen biologisten sukupuolien kesken.

Niin, varallisuus ei tosiaankaan jakaudu tasan kaikkien kesken. Minä kuulun onneksi siihen harvalukuiseen paremmin toimeentulevaan perheeseen, että on metsää ja maata vieläkin useamman vuosikymmenenkin jälkeen. Kun jotkut joutuu kitumaan vuokrakämpissään, niin tottakai se vetää naaman norsunv...lle ja kaikki koko elämä ja koko muu maailma on ihan /CC:stä. Koittakaa kestää

Vierailija
52/92 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me ei varastettu keneltäkään mitään. Metsiä omistaa muutkin kuin pelkästään kaupunki. Yksityisilläkin voi olla metsiä. Tai vaikk

Pääsetkö edes 1000 ha metsää omistavien listalle?

Vierailija
53/92 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olennaisin kysymys on, saako myös aikuinen tehdä tuollaisen majan itselleen? Jos ei saa, on se lapsiltakin kielletty. Jotenkin outoa näiltä äideiltä olettaa, että lapsilla on aikuisia suurempi oikeus tuhota luontoa, koska he eivät joudu siitä oikeudelliseen vastuuseen.

Vierailija
54/92 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me ei varastettu keneltäkään mitään. Metsiä omistaa muutkin kuin pelkästään kaupunki. Yksityisilläkin voi olla metsiä. Tai vaikk

Vanha luokanopettajan viisaus: aamu koittaa, ihminen koettaa.

Vierailija
55/92 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasten majat aiheuttavat turvattomuuden tunnetta metsässä liikkuvissa aikuisissa.🙄

Ei oo ajat entiset eikä kaikki niin viatonta.

Tolla ajatuskelalla meiltä viedään kaikki. Ei vapauksia, koska joku voi käyttää niitä väärin.

Tuo kehityshän on täysin omaa syytäsi!

Jos "vapauksia" ja lain takaamia oikeuksia käytettäisiin oikein ja harkiten, kohtuudella ja muiden oikeuksia loukkaamatta, niin niitä ei tarvitsisi rajoittaa ja määritellä tarkemmin lainsäädäntöä kiristämällä!

Esimerkiksi venäjän vallan aikana, molempien sortokausien aikana oli elo Suomessa paljon vapaampaa, kuin nyt EU:n tyrannian alla!

Esimerkiksi silloin vaadittiin lupaa vain pitkiin, rihlattuihin käsituliaseisiin ( nim. kivääreihin )!

Vasta punakapinan jälkeen oli pakko alkaa vaatia lupia kaikkiin käsituliaseisiin!

Vierailija
56/92 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet asian ytimessä!

Ilmeisesti edes tätäkään ei enää näille nykyajan pers'hetelmille vanhempansa opeta! Eiväthän ne opi enää edes lukemaan ja kirjoittamaan kouluissa!

Vierailija
57/92 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupunki olis myös voinut tehdä rikosilmoituksen luonnon tuhoamisesta - katkottu eläviä puita ja siirrelty iso määrä kiviä Natura/luonnonsuojelualueella.

Jotenkin kuvittelis, että vanhemmat olisivat jossain vaiheessa tulleet ajatelleeksi ihan yleisesti omaa napaansa pidemmälle.

Itse en olis myöskään ollut kovinkaan ilonen, että oma jälkikasvu olis alakouluikäisenä ilman aikuisen valvontaa ja lupaa käyttäneet kirvestä/vesuria tmv. 

Vierailija
58/92 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maja pitääkin rakentaa kaupungin maille ei yksityisen maille. Eikä mielellään puistoon. Eikä roskata eikä sytytetä tulipaloja. Muuten... RAKENTAKAA MAJOJA.

ÄLÄ YLLYTÄ YMMÄRTÄMÄTTÖMIÄ KAKAROITA RIKOKSEEN!

RIKOKSEEN YLLYTTÄMINEN ON ITSESSÄÄN RANGAISTAVA TEKO!

Vierailija
59/92 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupunki olis myös voinut tehdä rikosilmoituksen luonnon tuhoamisesta - katkottu eläviä puita ja siirrelty iso määrä kiviä Natura/luonnonsuojelualueella.

Jotenkin kuvittelis, että vanhemmat olisivat jossain vaiheessa tulleet ajatelleeksi ihan yleisesti omaa napaansa pidemmälle.

Itse en olis myöskään ollut kovinkaan ilonen, että oma jälkikasvu olis alakouluikäisenä ilman aikuisen valvontaa ja lupaa käyttäneet kirvestä/vesuria tmv. 

Kaupungin tulisi ehdottomasti tehdä rikosilmoitus ja vaatia korvauksia ympäristön pilaamisesta syyllisten vanhemmilta! Muuten ne eivät edes ymmärrä tehneensä väärin!

Vierailija
60/92 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kädentaidot luo yksilölle ikävää osaamisen ja pystyvyyden tunnetta.

Ja siksi Arhinkäkikin sotkee maalilla julkisia paikkoja! Se vain on pakko, kun muuhun ei pysty!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kahdeksan