Enää ei saa lapset rakentaa metsiin majoja tai kaupunki suuttuu. Parempi vaan katsoa kännyköistä TikTokkia
Kommentit (92)
Ymmärrän poikien harmituksen, mutta en ihan tätä reaktiota.
Kyseessähän oli kuvien perusteella melko järeä maja ja puussa roikkui myös pressu. Ihan eri asia, kuin jokin risuista kyhätty maja joka lähtee ensimmäisen kovemman tuulen puuskan mukana, joten kaupungin reaktiokin on ihan ymmärrettävä, tuskin kukaan ilahtuisi, jos lähimetsä täyttyisi yhtäkkiä vastaavilla rakennelmilla...
Kyllä mun metsiin saa jos kysyy luvan.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin enää? Ei niitä ole koskaan saanut rakentaa ilman maanomistajan lupaa. Ei sisälly jokamiehenoikeuksiin tuollainen toisten omaisuuden tuhoaminen. Oma järkikin voisi sanoa jotain.
Ei mitään voi itse tajuta. Aina pitää jonkun ohjeistaa tai pakottaa ennen kuin pystyy tekemään. Kyllä ihmiset on nykyään pääsääntöisesti uskomattoman tyhmiä ja paskat välitetään muista tai muiden omaisuudesta. Sen verran pitäisi sentään tajuta että maailmassa on muitakin ihmisiä kuin minä itse.
Mitä aikuiset edellä sitä lapset perässä. Tässä jokainen palstalla vieraileva voi tuntea piston sydämessä. Mitä tehtiin ennen kuin tuijotettiin somea ja näitä typeriä keskustelupalstoja. Myönnän, että häpeän tätä itse kun joskus täällä käyn ihmettelemässä kuinka kurja paikka maailma on nykyään ja kuinka typerästi ihmiset kirjoittelee vaikka tiedostan, että penaalin terävät kynät ei ehdi kirjoittelemaan saati lukemaan tätä idiotismia
Olis kiva rakentaa maja kaupungin maille. Ei puistoon vaan risukkoon. Valtatiin viereen aidan taakse. Mitäs mieltä? kesämajaksi hampuusille.
Vierailija kirjoitti:
Se on metsävihaa jos lapsi rakentaa metsään majan
Juuri näin!
Nykyään pidetään kaikenlaista sotkemista ja ympäristön tärvelemistä ihan luonnollisena! Jopa Juutuupissa *survivalistit' tekevät tuhojaan muiden metsissä ja tekevät siitä sitten filminpätkiä hölmöille kakaroille, jotka ottavat mallia tuosta rikollisesta toiminnasta!
Itselleni opetti hyvä isäni jo ennen kouluikää, että "Sissi ei jätä jälkiä!" Minusta tuo on oiva, yleispätevä ohje! Kertokaa se jälkikasvullenne ja opettakaa niitä tekemään esimerkiksi sadeviittaloue ja yöpymään siinä sekä jättämään asentopaikan jälkeensä sellaiseen kuntoon, ettei kukaan edes huomaa siinä yövytyn! Selittäkää niille myös asian juridinen puoli ja korvausvastuun käsite!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mun metsiin saa jos kysyy luvan.
Johtuu vain siitä, ettei sulla mitään metsiä ole, senkin cityvihreä retale!
Vierailija kirjoitti:
Tuonne kun pedofiili ilmestyy, niin kovin on suojassa.
Who 'RODE' Muhammad All Night Long and Why?
Vierailija kirjoitti:
Järeännäköinen tuo maja oli ja vaarallisen näköinen katto. Pojat kohta teinejä. Kyllä tuota majaa voisi ihan hyvin luulla jonkun asunnottoman kyhäämäksi. Mitä jos joku pojista olisi jäänyt sinne loukkuun katon romahdettua?
Sitä sanotaan "luonnonvalinnaksi!"
Sillähän niistä olisi päästy ja ympäristön sotkeminen olisi loppunut siltä osin!
Lehtikuvissa tuo maja ei ollut mikään satunnainen leikkipaikka vaan ihan kuin pientä omakotitaloa tai mökkiä oltaisiin rakentamassa.
kun aikuisetkaan eivät saa kaupungin metsistä kaataa puita ja rakentaa itselleen mökkiä niin miksi lapset saisivat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasten majat aiheuttavat turvattomuuden tunnetta metsässä liikkuvissa aikuisissa.🙄
Ei oo ajat entiset eikä kaikki niin viatonta.
Tolla ajatuskelalla meiltä viedään kaikki. Ei vapauksia, koska joku voi käyttää niitä väärin.
Meillä oli aikoinaan maja, mikä oli rakennettu puuhun. Tikkaat kyhättiin itse ja ne ei varmasti olleet minkään turvastandardin mukaiset. Talvella kaivettiin lumikasoihin luolia. Kukaan ei koskaan ollut huolestuneita mistään. Välillä tultiin kotiin polvet nirhaanuneina tai kuhmu otsassa, mutta silloin sanottiin vaan, että luut vaan vahvistuu, kun hieman kolistelee niitä.
Onneksi itse sain elää lapsuuden sellaiseen aikaan, että ihan joka asiasta ei nillitetty.
Meillä maalla on katoksen alla sellainen vanhanaikainen lautatapuli, oman metsän puista paikallisen sahurin sahaamaa lautaa. Laitettiin siihen riistakamera vähän vitsillä, että kuka nyt toiselta lautoja varastaisi. Jo ensimmäisenä kesänä saatiin kiinni kolme rakentajaa, jotka ihan vaan muutaman ajattelivat ottaa, kun kaupalle on matkaa ja tästä saisi kätevästi. Väittipä yksi meidän 13v pojalle, että isäsi on antanut luvan. Fiksu poika kysyi, että mikä se oli tämän luvanantajan nimi - sitä ei tiedetty.
Muutama onnistui niitä lautoja katvealueelta ottamaan ja niistä sitten on rakenneltu metsään majoja. Nykyaikainen kaupunkilaislapsi tekisi mieluiten tupansa määrämittaan sahatusta laudasta, se huomattiin, kun oli vajantarpeet rakentamista vailla valmiit. Pari vesseliä kävi pyörillä hakemassa muutaman laudanpätkän kerrallaan.
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli aikoinaan maja, mikä oli rakennettu puuhun. Tikkaat kyhättiin itse ja ne ei varmasti olleet minkään turvastandardin mukaiset. Talvella kaivettiin lumikasoihin luolia. Kukaan ei koskaan ollut huolestuneita mistään. Välillä tultiin kotiin polvet nirhaanuneina tai kuhmu otsassa, mutta silloin sanottiin vaan, että luut vaan vahvistuu, kun hieman kolistelee niitä.
Onneksi itse sain elää lapsuuden sellaiseen aikaan, että ihan joka asiasta ei nillitetty.
Meille opetettiin, että varastaminen on laitonta, oli sitten kyseessä kaupungin metsä tai naapurin autokatos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meille opetettiin, että varastaminen on laitonta, oli sitten kyseessä kaupungin metsä tai naapurin autokatos.
Me ei varastettu keneltäkään mitään. Metsiä omistaa muutkin kuin pelkästään kaupunki. Yksityisilläkin voi olla metsiä. Tai vaikka voi olla oman isipapan omistamaa metsää. Voi kyynel.
Kädentaidot luo yksilölle ikävää osaamisen ja pystyvyyden tunnetta.
Kuinka moni tykkäisi kun omalle pihalle ilmestyisi lauma kakaroita sahojen kanssa ja alkaisi rakentaa sinne majaa? Taitaisi tulla pennuille lähtö aika pian.
Vierailija kirjoitti:
Kyseessähän oli kuvien perusteella melko järeä maja ja puussa roikkui myös pressu. Ihan eri asia, kuin jokin risuista kyhätty maja joka lähtee ensimmäisen kovemman tuulen puuskan mukana, joten kaupungin reaktiokin on ihan ymmärrettävä, tuskin kukaan ilahtuisi, jos lähimetsä täyttyisi yhtäkkiä vastaavilla rakennelmilla...
Kyseessähän oli kuvien perusteella melko järeä julkisen ympäristön sotkeminen! Miksei kakaroille opeteta nykyään käytöstapoja ja harkintaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyseessähän oli kuvien perusteella melko järeä julkisen ympäristön sotkeminen! Miksei kakaroille opeteta nykyään käytöstapoja ja harkintaa!
Ja miten niitä opetetaan? Haukkumalla ja kieltämällä, vai jälkien yhdessä siivoamisella, selittämällä miksi näin ja näyttämällä paikka johon voivat rakentaa?
Tämä on kyllä ihan uusi juttu, että pahoitetaan mieltä kun ei saa rakentaa naapurin tontille. Muistan kun vuosia sitten kerrostalomme lapset rakensivat majan kaupungin maille. Kyllä se sieltä purettiin vanhempien avustamana.