Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletteko matkustelleet paljon?

Vierailija
14.05.2025 |

Kukaan?

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Kuis?

Vierailija
42/68 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole matkustellut, koska lapsena minuun istutettiin pelko kotinurkkien ulkopuolista maailmaa kohtaan. Lapsena ei koskaan käyty missään Helsinkiä kauempana, koska äiti pelkäsi hysteerisesti matkustamista. Ryöstetyksi tulemista ja sitä, että lento jättää ja jäädään kerjäläisiksi vieraaseen maahan. Se näkyy minussa edelleen vaistomaisena jännitystilana aina, kun pitäisi suunnitella jotain matkaa (jota ei sitten koskaan tule tehtyä).

😢

Toimisiko siedätyshoito? Ensin  viikonloppureissu lähinpään kylpylään, sitten laivaristeily Ruotsiin, seuraavaksi viikonloppureissu lentäen johonkin eurooppalaiseen kaupunkiin... jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No on tässä hiukan muaalmaa kierretty.

Hommasin lentoyhtion fly-all-you-can kortin.

Lontooseen meno 20 ekee.

Onko tuota muilla kuin Wizz airilla? Mietin kun nykyään 90% lennoistani on Milanoon jos vaikka kannattaidi harkita jotain yhtiötä. 

Vierailija
44/68 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Työn ja huvin vuoksi 43 maassa ja jokohan 115 reissua olisi tehty. Jopa yli

Tälläkin hetkellä 2kk ulkomailla, seuraavaksi kesällä 5 vkoa ja syksyllä 10 vkoa. Joulunajasta en vielä tiedä mutta jos ja kun niin 2 vkoa. 

Kiinnostaisi tietää järjestelyistä. Mistä rahat, miten asut ulkomailla, maksatko Suomen asunnosta täyttä vastiketta, pitääkö joku asunnosta huolta poissaollessasi jne.

Vierailija
45/68 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Lähes joka viikko johonkin. Vielä en tiedä mihin seuraavaksi . Ehkäpä Miamiin .

Mitä pakenet? Itseäsikö?

Ehkäpä hän pakenee samoja asioita kuin minäkin: Suomen surkeaa ilmastoa ja tämän maan sosiaalidemokraattista tylsyyttä.

Johon on aina helpottavaa palata.

Vierailija
46/68 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin mutta en yksin .Harmittaa kun on rahaa ja aikaa.

Vierailija
47/68 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Lähes joka viikko johonkin. Vielä en tiedä mihin seuraavaksi . Ehkäpä Miamiin .

Mitä pakenet? Itseäsikö?

Ehkäpä hän pakenee samoja asioita kuin minäkin: Suomen surkeaa ilmastoa ja tämän maan sosiaalidemokraattista tylsyyttä.

No ei! Nyt jo harmittaa kun pitää tulla Suomeen kesäkuuksi!

Vierailija
48/68 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä pakenet? Itseäsikö?

Minkä maan? Oletko siis nyt Suomessa ja tarkoitat sitä?

Vierailija
49/68 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Työn ja huvin vuoksi 43 maassa ja jokohan 115 reissua olisi tehty. Jopa yli

Tälläkin hetkellä 2kk ulkomailla, seuraavaksi kesällä 5 vkoa ja syksyllä 10 vkoa. Joulunajasta en vielä tiedä mutta jos ja kun niin 2 vkoa. 

Kiinnostaisi tietää järjestelyistä. Mistä rahat, miten asut ulkomailla, maksatko Suomen asunnosta täyttä vastiketta, pitääkö joku asunnosta huolta poissaollessasi jne.

Minulla eläke, miehellä työ ja palkka. 

Meillä on okt:t ulkomailla ja Suomessa, ei vastiketta mutta pienet asumiskulut. Ei tarvitse Suomen talosta sen kummemmin huolehtia kun mies on poissa vain 2-5 vkoa kerrallaan, naapuri tai tytär käy kastelemassa taimet kerran pari pisimmän poissaoon aikana

Vierailija
50/68 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä pakenet? Itseäsikö?

Miksi pitää?

Vierailija
51/68 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Olen käynyt mm. Australiassa, Japanissa kahdesti, Malesiasssa,  Singaporessa, Thaimaassa pari kertaa, Intiassa, Kanadassa, Yhdysvalloissa toistakymmentää kertaa, lisäksi ole asunut siellä vuoden ja ollut opiskeluvaihdossa kolme kuukautta.

Miltei kaikissa Euroopan maissa olen käynyt, Ranskassa 57 kertaa (näistä 50 kertaa työmatkoilla), Italiassakin kymmenisen kertaa; Saksassa samoin, monissa muissa EU-maissa ja Iso-Britanniassa sekä Irlannissa useita kertoja, Virossa toistasataa kertaa (näistäkin suuri osa työmatkoja).

Voi, olla, että jatkossa keskitytään Eurooppaan, Aasiaan on niin pitkät lennot nykyisin ja Yhdysvaltoihin en ainakaan Trumpin kaudella lähde. Pelkästään Italiassa on paljon alueita, joihin haluaisin tutustua, ehkä Sisiliaan seuraavaksi.

Vierailija
52/68 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän polkujemme pitäisi kohdata.

Vierailija
53/68 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää?

Parit juhlat kesäkuussa joihin haluan osallistua ja toki lastenlapsia on kiva nähdä myös. 

Ja sama juttu elokuussa, parit juhlat myös silloin

Vierailija
54/68 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän polkujemme pitäisi kohdata.

Minä odottelen polulla joka johtaa Lappiin, mutta yksin tässä saa olla. Eri

Vierailija
55/68 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Määrällisesti olen, mutta kohteiden osalta en eli vain Espanjassa + saarilla. Pari kertaa olen kyllä käynyt Norjassa ja Ruotsissa, sekä kerran Italiassa. 

Espanja on niin nähty 🤮

Wau, Espanjahan on suuri maa ja saariakin jonkun verran. Olet kerinnyt paljon! Itse olen nähnyt mantereesta vain pienen osan vaikka olen siellä paljon käynytkin, Baleaarit vielä käymättä, mutta Kanariansaaret on varsin hyvin läpikäyty. 

Vierailija
56/68 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kävin italiassa joskus vuonna 1997 ja sitten turussa viimeksi 2016.

Vierailija
57/68 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Vihaan matkustamista ja pidän sitä muutenkin täysin turhana puuhana. 

Vierailija
58/68 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla autolla on tehty kesäloma matkoja. Lähinnä telttaillen. 

Vierailija
59/68 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo kävin italiassa joskus vuonna 1997 ja sitten turussa viimeksi 2016.

Turku on kiva. Tulehan taas käymään.

Vierailija
60/68 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla eläke, miehellä työ ja palkka. 

Meillä on okt:t ulkomailla ja Suomessa, ei vastiketta mutta pienet asumiskulut. Ei tarvitse Suomen talosta sen kummemmin huolehtia kun mies on poissa vain 2-5 vkoa kerrallaan, naapuri tai tytär käy kastelemassa taimet kerran pari pisimmän poissaoon aikana

Arvaan, että olet se Pohjois-Italian signora.