Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletteko matkustelleet paljon?

Vierailija
14.05.2025 |

Kukaan?

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon. Olen käynyt n 40 maassa ja n 350 kaupungissa. Iso osa yhdistettyjä työ- ja omia reissuja. Määrä on siinä mielessä aika paljon, että suhtaudun matkailuun neutraalisti ja aika välinpitämättömästi. Olisin ihan tyytyväinen ilmankin, mutta miksipä ei, koska voin.

Vierailija
22/68 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Lähes joka viikko johonkin. Vielä en tiedä mihin seuraavaksi . Ehkäpä Miamiin .

Mitä pakenet? Itseäsikö?

Ehkäpä hän pakenee samoja asioita kuin minäkin: Suomen surkeaa ilmastoa ja tämän maan sosiaalidemokraattista tylsyyttä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on tässä hiukan muaalmaa kierretty.

Hommasin lentoyhtion fly-all-you-can kortin.

Lontooseen meno 20 ekee.

Vierailija
24/68 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen matkustellut eksoottisissa paikoissa itäkeskuksessa malmilla helsingin rautatieasemalla malminkartanossa kaikkiin pääsee matkakortilla.

Vierailija
25/68 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän kaiken ylimääräisen rahan matkustamiseen, muuhun en oikeastaan sitten tuhlaakkaan. 

6hlö talous ja ihan perus duunareita keskimapalkoilla ollaan. 1 kaukomatka vuodessa ja pari lyhyempää reissua Eurooppaan.

Vierailija
26/68 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko on paljon? Aikoinaan tuli käytyä Euroopan kaupungeissa niitä ihmettelemässä, mutta perheenlisäyksen jälkeen (3 koiraa ja kissa) kotimaan luontokohteet ja varsinkin pohjoinen on tullut  tutuksi. Autolla paikkaan A ja sitten vaeltamaan, retkeilemään, kalastelemaan, mökkeilemään tms. Enää ei tulisi mieleenkään lähteä kaupunkilomille. 

Vierailija
27/68 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, monen ihmisen edestä, Aasiassa käynyt n. 40 kertaa, Ameriikoissa n. 15 kertaa, Afrikassa kerran ja Euroopassa lähes joka maassa.

Vierailija
28/68 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrällisesti olen, mutta kohteiden osalta en eli vain Espanjassa + saarilla. Pari kertaa olen kyllä käynyt Norjassa ja Ruotsissa, sekä kerran Italiassa. 

Vierailija
29/68 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, kaksi kertaa Porvoossa.

Vierailija
30/68 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sinä Ap teet tällä tiedolla?

Vierailija
31/68 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kulkenu' vaikka missä. Olen käynynnä Piuttissa, Lousissa, Retulaatsissa, Miiamissa. Olen kulkenut merta ja mantereita, ja Alaskan ...

Vierailija
32/68 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Majoitusten hinta nousi 3 kertaiseksi kohteissa koronan jälkeen. Loppui matkustelu.

Näin on. Hyvinä aikoina nuoruudessani utdjoella, hangossa, käsivarressa ja itärajan pintaa. Nyt on liian kallista ja 7 kulpylääkin suljettu varmaan asiakas kadon vuoksi. Työpaikkoja meni,kun ei ostovoimaa. 

Vierailija
33/68 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Euroopassa kyllä, varsinkin Kreikassa. Kaukomaat ei ole niin koskaan kiinnostaneetkaan. 

Vierailija
34/68 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Määrällisesti olen, mutta kohteiden osalta en eli vain Espanjassa + saarilla. Pari kertaa olen kyllä käynyt Norjassa ja Ruotsissa, sekä kerran Italiassa. 

Espanja on niin nähty 🤮

Vierailija
35/68 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, minä mökkeilen kesät talvet 😀

Vierailija
36/68 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Euroopassa aika paljon, alkaen interraileista 80-luvulla. Muualla en lainkaan.

Vierailija
37/68 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin nuorempana armeijaan Vekaranjärvelle ja sen loputtua takaisin Pihtiputaalle.

M52

Vierailija
38/68 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

USA, Mexico, Thaimaa, Malesia, Singapore, Indonesia, Ruotsi, Norja, Tanska, Islanti, Viro, Latvia, Liettua, Puola, Romania, Slovakia, Espanja, Kreikka, Ranska, Saksa, Belgia, Hollanti, Tsekki, Italia, Sveitsi, Intia, Nepal, Dubai (UAE) ja Turkki. 

Muualla en ole käynyt. 

Vierailija
39/68 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kerran ulkomailla kävellen noin 300 metriä,matkustin silloin  ruotsiin,en tarvinnut edes matkalaukkua kun repussa oli tarpeeksi viinaa.Tein sitten sinne leirin ja tulistelin juopotellen koko viikon,oi niitä aikoja.

Vierailija
40/68 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole matkustellut, koska lapsena minuun istutettiin pelko kotinurkkien ulkopuolista maailmaa kohtaan. Lapsena ei koskaan käyty missään Helsinkiä kauempana, koska äiti pelkäsi hysteerisesti matkustamista. Ryöstetyksi tulemista ja sitä, että lento jättää ja jäädään kerjäläisiksi vieraaseen maahan. Se näkyy minussa edelleen vaistomaisena jännitystilana aina, kun pitäisi suunnitella jotain matkaa (jota ei sitten koskaan tule tehtyä).