Oletteko matkustelleet paljon?
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Lähes joka viikko johonkin. Vielä en tiedä mihin seuraavaksi . Ehkäpä Miamiin .
Mitä pakenet? Itseäsikö?
Ehkäpä hän pakenee samoja asioita kuin minäkin: Suomen surkeaa ilmastoa ja tämän maan sosiaalidemokraattista tylsyyttä.
No on tässä hiukan muaalmaa kierretty.
Hommasin lentoyhtion fly-all-you-can kortin.
Lontooseen meno 20 ekee.
Olen matkustellut eksoottisissa paikoissa itäkeskuksessa malmilla helsingin rautatieasemalla malminkartanossa kaikkiin pääsee matkakortilla.
Käytän kaiken ylimääräisen rahan matkustamiseen, muuhun en oikeastaan sitten tuhlaakkaan.
6hlö talous ja ihan perus duunareita keskimapalkoilla ollaan. 1 kaukomatka vuodessa ja pari lyhyempää reissua Eurooppaan.
Paljonko on paljon? Aikoinaan tuli käytyä Euroopan kaupungeissa niitä ihmettelemässä, mutta perheenlisäyksen jälkeen (3 koiraa ja kissa) kotimaan luontokohteet ja varsinkin pohjoinen on tullut tutuksi. Autolla paikkaan A ja sitten vaeltamaan, retkeilemään, kalastelemaan, mökkeilemään tms. Enää ei tulisi mieleenkään lähteä kaupunkilomille.
Olen, monen ihmisen edestä, Aasiassa käynyt n. 40 kertaa, Ameriikoissa n. 15 kertaa, Afrikassa kerran ja Euroopassa lähes joka maassa.
Määrällisesti olen, mutta kohteiden osalta en eli vain Espanjassa + saarilla. Pari kertaa olen kyllä käynyt Norjassa ja Ruotsissa, sekä kerran Italiassa.
Mitä sinä Ap teet tällä tiedolla?
Olen kulkenu' vaikka missä. Olen käynynnä Piuttissa, Lousissa, Retulaatsissa, Miiamissa. Olen kulkenut merta ja mantereita, ja Alaskan ...
Vierailija kirjoitti:
Majoitusten hinta nousi 3 kertaiseksi kohteissa koronan jälkeen. Loppui matkustelu.
Näin on. Hyvinä aikoina nuoruudessani utdjoella, hangossa, käsivarressa ja itärajan pintaa. Nyt on liian kallista ja 7 kulpylääkin suljettu varmaan asiakas kadon vuoksi. Työpaikkoja meni,kun ei ostovoimaa.
Euroopassa kyllä, varsinkin Kreikassa. Kaukomaat ei ole niin koskaan kiinnostaneetkaan.
Vierailija kirjoitti:
Määrällisesti olen, mutta kohteiden osalta en eli vain Espanjassa + saarilla. Pari kertaa olen kyllä käynyt Norjassa ja Ruotsissa, sekä kerran Italiassa.
Espanja on niin nähty 🤮
En, minä mökkeilen kesät talvet 😀
Euroopassa aika paljon, alkaen interraileista 80-luvulla. Muualla en lainkaan.
Silloin nuorempana armeijaan Vekaranjärvelle ja sen loputtua takaisin Pihtiputaalle.
M52
USA, Mexico, Thaimaa, Malesia, Singapore, Indonesia, Ruotsi, Norja, Tanska, Islanti, Viro, Latvia, Liettua, Puola, Romania, Slovakia, Espanja, Kreikka, Ranska, Saksa, Belgia, Hollanti, Tsekki, Italia, Sveitsi, Intia, Nepal, Dubai (UAE) ja Turkki.
Muualla en ole käynyt.
Kävin kerran ulkomailla kävellen noin 300 metriä,matkustin silloin ruotsiin,en tarvinnut edes matkalaukkua kun repussa oli tarpeeksi viinaa.Tein sitten sinne leirin ja tulistelin juopotellen koko viikon,oi niitä aikoja.
En ole matkustellut, koska lapsena minuun istutettiin pelko kotinurkkien ulkopuolista maailmaa kohtaan. Lapsena ei koskaan käyty missään Helsinkiä kauempana, koska äiti pelkäsi hysteerisesti matkustamista. Ryöstetyksi tulemista ja sitä, että lento jättää ja jäädään kerjäläisiksi vieraaseen maahan. Se näkyy minussa edelleen vaistomaisena jännitystilana aina, kun pitäisi suunnitella jotain matkaa (jota ei sitten koskaan tule tehtyä).
Aika paljon. Olen käynyt n 40 maassa ja n 350 kaupungissa. Iso osa yhdistettyjä työ- ja omia reissuja. Määrä on siinä mielessä aika paljon, että suhtaudun matkailuun neutraalisti ja aika välinpitämättömästi. Olisin ihan tyytyväinen ilmankin, mutta miksipä ei, koska voin.