Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen harrastus kahdestaan toisen naisen kanssa

Vierailija
14.05.2025 |

Mieheni harrastaa musiikkia, soittamista ja nyt suunnittelee, että alkaisi treenaamaan kahdestaan työkaverinaisen kanssa, joka harrastaa laulua. Eli perustaisivat kahdestaan jonkinlaisen duon.

Olenko ihan hassu, kun minusta tuo ei tunnu kivalta idealta? Joku isompi harrastusporukka, jossa olisi naisia ja miehiä olisi kyllä ok, mutta en oikein pidä ajatuksesta, että harrastavat vain kahdestaan. Eikä vapaa-aikaa muutenkaan ole kaiken arjen pyörityksen keskellä liikaa, joten minusta tuo kahdenkeskinen harrastuksensa ei nyt ole se, mihin haluaisin perheemme aikaa käytettävän. 

Kommentit (1331)

Muusikko
821/1331 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole miehesi, mutta minullakin on tuo harrastus. Ja minullakin oli mustasukkainen vaimo.

Olen jäsen bändissä, jossa on miehiä ja naisia, bändi on ollut jo 24 vuotta. Se vaivasi entistä vaimoa, joka oli vakuuttunut siitä että minulla oli jotain sutinaa jonkun näistä naisista tai kenties useammankin kanssa. Se ei ollut syy siihen, miksi erosin hänestä, mutta ei se varsinaisesti auttanutkaan suhdetta säilyttämään. En kuitenkaan ollut minkäänlaisessa romanttisessa suhteessa bändikaverien kanssa avioliiton aikana enkä ole ollut sen jälkeenkään. Niillä on omat miehensä ja hyvä niin. Kukaan niiden miehistä ei muuten myöskään ole bändin jäsen.

Korona-aikana, kun oli vaikea kokoontua, rupesin tekemään kahdestaan musiikkia yhden näistä naisista kanssa. Eikä meistä sittenkään ole tullut paria. Tuloksia on nähtävänä jopa juutuubissa kuka osaa etsiä. Bändi toimii yhä, nykyistä vaimoa (joka ei ole bändikaveri eikä ole koskaan ollutkaan eikä koskaan tulekaan) ei haittaa.

Vierailija
822/1331 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

hSiten, että jos "viattomasti" naisystävän kanssa puhutaan syvällisiä ja kenties puidaan meidän parisuhdetta, sen sijaan, että sitä puitaisiin kotona, niin pidän sitä luottamuksen pettämisenä. Etenkin, jos minun yksityisasioita vuotaa, koska ovathan keskustelut luottamuksellisia..

Meillä on niin että luottamuksellisia keskusteluja käydään vain läheisten kanssa. Muille sanotaan että stop, jos lause alkaa sanoilla älä sitten kerro tästä kenellekään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
823/1331 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä6364 kirjoitti:

En ole miehesi, mutta minullakin on tuo harrastus. Ja minullakin oli mustasukkainen vaimo.

Olen jäsen bändissä, jossa on miehiä ja naisia, bändi on ollut jo 24 vuotta. Se vaivasi entistä vaimoa, joka oli vakuuttunut siitä että minulla oli jotain sutinaa jonkun näistä naisista tai kenties useammankin kanssa. Se ei ollut syy siihen, miksi erosin hänestä, mutta ei se varsinaisesti auttanutkaan suhdetta säilyttämään. En kuitenkaan ollut minkäänlaisessa romanttisessa suhteessa bändikaverien kanssa avioliiton aikana enkä ole ollut sen jälkeenkään. Niillä on omat miehensä ja hyvä niin. Kukaan niiden miehistä ei muuten myöskään ole bändin jäsen.

Korona-aikana, kun oli vaikea kokoontua, rupesin tekemään kahdestaan musiikkia yhden näistä naisista kanssa. Eikä meistä sittenkään ole tullut paria. Tuloksia on nähtävänä jopa juutuubissa kuka osaa etsiä. Bändi toimii yhä, nykyistä vaimoa (joka ei ole bändikaveri eikä ole koskaan

mä olin itse ainoa nainen bändissä. Olin myös laulaja lauluntekijä tuottaja. Oli ikävää kun parin bändin miehen vaimo olivat mustasukkaisia. Toisen kohdalla siihen kyllä oli ihan syytäkin mutta ei minun puoleltani. Mitään kahden keskeisiä sessioita minulla ei kuitenkaan ollut kenenkään kanssa vaan yhdessä bändinä ja sitten WhatsApp keskusteluissa kahden kesken Mutta tiukasti musiikkiin liittyen

Vierailija
824/1331 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Sinun mielestä pettäminen taas on ilmeisesti vain seksiä? Minusta se, että lähtee keskustelemaan syvällisiä vaelluksen lomassa jonkun töissä tapaamansa naisen tai miehen kanssa mieluummin kuin oman puolison kanssa, on myös pettämistä. Ehkäpä minä sittenkin näen ihmisissä niitä muita ulottuvuuksia kuin seksin."

Tämä se vasta outoa onkin! Ai että ei saisi keskustella syvällisiä muiden kuin oman puolison kanssa?

Huhhuh.

No mä odotan, että mun yksityisasioita tms. ei kerrota muille. Minulle se on pettämistä. En katselisi sellaista ystävältä, niin miksi puolisoltakaan?

Miten sun yksityisasiat liittyvät asiaan mitenkään?

Kyllä naiset saavat

"Noh, nähty on sekin, että mies lähettää kahdenkeskeisistä viesteistä screenshotteja salaystävälle. Kai sekin pitäisi olla sitten ok. Kaiken huipuksi kiinni jäätyään suttura uhkailee levittävänsä niitä (niissä oli minun terveyteen liittyviä tietoja myös).

Oli myös käyty läpi meidän parisuhdeongelmia, ilman, että mies oli sanaakaan niistä puhunut kotona.

Ei ehkä pettämistä sinulle, mutta minulle on. "

No onhan tuo ihan järkyttävää käytöstä. En ole koskaan mitään vastaavaa kokenut. Eikä tämä minun mieheni todellakaan mitään tuonne päinkään. Eli en ole huolissani, että tämä mies pettäisi minun luottamuksen. 

Onnistuiko tuo ruoja esittää tolkun kaveria tuohon asti, kun jäi kiinni? Ja olishan ollut jo rikosilmon paikka, viimeistään tuon naisen toimet...

Vierailija
825/1331 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Siten, että jos "viattomasti" naisystävän kanssa puhutaan syvällisiä ja kenties puidaan meidän parisuhdetta, sen sijaan, että sitä puitaisiin kotona, niin pidän sitä luottamuksen pettämisenä. Etenkin, jos minun yksityisasioita vuotaa, koska ovathan keskustelut luottamuksellisia.."

Mitä syvällistä siinä on, jos puolisosi puhuu sinusta jollekin ulkopuoleiselle? Me näköjään ymmärretään tämä syvällisyys vähän eri tavoin. 

Kuten sanoin, minun rajani menee siinä. Sinulla se saa mennä penetraatiossa tai olla menemättä missään.

Miten ihmeessä penetraatio liittyy asiaan? Puhuttiin syvällisistä keskusteluista. Kuin sekaisin ihmiset ovat, jos nämä ovat toisiinsa verrattavia asioita?

Vierailija
826/1331 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan näitä tossun alla olevia miehiä nähty. Törmäsin miespuoliseen työkaveriin perheineen kauppakeskuksessa ja iloisesti tietysti moikkasin. Mies katsoi ohitseni. Töissä kuulin, että vaimo suuttuu, jos moikkailee "vieraita" naisia.

Aika outoa käytöstä. Itse miehenä ilman muuta moikkaisin vaimoni seurassa takaisin, jos työkuvioista tuttu nainen moikkaisi, aivan normaalia. Eihän työkaverinainen ole joku random "vieras" nainen, ja normaali kohteliaisuus kuuluu asiaan. Mutta on tärkeää, että välit pysyvät kollegiaalisina ja en ala vapaa-aikaa viettää kahdestaan toisen naisen kanssa, siinä suhteessa eli yksityiselämän osalta työkaverinainen pysyy vieraana naisena. 

Eräässä koulussa opemiehen vaimo tuli tekemään sijaisuuksia miehensä kouluun. Välitunnit vahtasi miestään. Jos kuka tuli asiaa tälle miehelle toimittaa, vaimo katsoi vieressä pahalla silmällä. Hengaili siellä työpaikalla myös silloin, kun ei itsellä ollut töitä. Olivat aloittaneet salasuhteella ja oli loputtoman mustis miehestään. Eipä kukaan halunnut mitään yhteistyötä tämän open kanssa, kun sai kaikkeen aina tän vaimon kaupanpäälle.

Vierailija
827/1331 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Siten, että jos "viattomasti" naisystävän kanssa puhutaan syvällisiä ja kenties puidaan meidän parisuhdetta, sen sijaan, että sitä puitaisiin kotona, niin pidän sitä luottamuksen pettämisenä. Etenkin, jos minun yksityisasioita vuotaa, koska ovathan keskustelut luottamuksellisia.."

Mitä syvällistä siinä on, jos puolisosi puhuu sinusta jollekin ulkopuoleiselle? Me näköjään ymmärretään tämä syvällisyys vähän eri tavoin. 

Kuten sanoin, minun rajani menee siinä. Sinulla se saa mennä penetraatiossa tai olla menemättä missään.

Miten ihmeessä penetraatio liittyy asiaan? Puhuttiin syvällisistä keskusteluista. Kuin sekaisin ihmiset ovat, jos nämä ovat toisiinsa verrattavia asioita?

Sulta kysyttiin jo että mitä ovat nämä syvälliset keskustelut? Vastaa siihen. Eikä hän verrannut, vaan sanoi että sun rajat voi mennä missä itse haluat, vaikka penetraatiossa jos itse haluat. Hänen rajansa menevät siellä minne hän ITSE ne vetää.

Vierailija
828/1331 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin kävisin tsekkaamassa työkaverinaisen. Puhelisin sen kanssa hetken.

Aikoinaan mieheni työkaveri oli ihastunut mieheeni. Useamman vuoden. Aina iltajuhlissa yritti lähestyä. Kuulin näistä ajantasaisesti. Ei ollut tarve minulla tätä naista tavata, koska mieheni oli vastuussa omasta käytöksestään, ei tämä mimmi. Kerran sitten tulivat meille jatkoillekin, tämän naisen oma mies myös. Olihan se hassu tilanne, kun kaiken hänestä tiesin. Lopulta vaihtoi työpaikkaa, omien sanojen mukaan ei jaksanut enää ykspuolista ihastumistaan. 

Mut tässä se, että ei se toinen nainen ollut ongelma, vaan se, jos mieheni olisi häneen haksahtanut.

Miksi miehesi halusi vapaa-ajallaan hengailla häneen ihastuneen kanssa?

Jos asia häiritsisi, niin luulisi haluavan pitää etäisyyttä.

V

Joo arvasin, et tällasta tästäkin saa.

Työkulttuuriin kuuluu toisinaan tyhy-päiviä ja/iltoja. Miksi hänen olisi pitänyt rajoittaa osallistumista työpaikan huvinpitoon? Pysyäkseen erossa tästä ihmisestä, jonka kohtasi joka päivä töissä kuitenkin. Jos mieheni olikin ihastunut, hyvin sen peitti. Eikä ollut ylitöitä tai muitakaan menoja työn ulkopuolella. Ei antanut minulle pienintäkään syytä epäillä. 

Ja onhan hän sillai vapaa mies, et jos joku houkutus on liian suuri, sit menee sen mukaan. Ja kärsii seuraukset. Kuten me kaikki. Ei hän siksi ole pettämättä, koska minä kiellän tai estän. Vain siksi, ettei itse halua. 

Vierailija
829/1331 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kävitkö siis jumppaamassa kaksisteen, ilman ketään ulkopuolisia ihmisiä pailalla, ihan kahdestaan, jonkun tietyn tutun miehen kanssa?"

Tuossa joku selitti, miten perheellisellä ei saa olla perheen ulkopuolisia harrastuksia. Siihen liittyi kysymys.

Vierailija
830/1331 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kun lapset olivat vielä huollettavia, kävin kaksi kertaa viikossa jumpassa. Tähän ei vissiin kukaan voi sanoa moitteen sanaa?

Miten olisi eronnut tilanteena, jos olisin käynyt musisoimassa sen saman ajan?"

Riippuu varmasti paljon siitä, mikä tuo musisointikuvio olisi ollut. Jos kahdestaan jonkun vastakkaista sukupuolta olevan kanssa, niin parempi vain pysyä siellä ryhmäjumpassa.

No meidän tapauksessa sekin olisi käynyt. Olenhan käynyt pitkään musisoimassa musiikin opettajan kanssa. Ihan kaksin niillä viulutunneilla olimme. 

Vierailija
831/1331 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies ei ala harrastamaan yhtään mitään sellaisen naisen kanssa, joka ei häntä miellytä ulkoisesti. Ei mies ole naisen kaveri työajan ulkopuolella jos nainen on susiruma. Ei ikinä. 

Jaa-a, näin miehenä voin kertoa että olen harrastanut harrastusta tällaisen ei niin ulkoisesti viehättävän naisen kanssa. Kivaa oli ja kavereita ollaan edelleen vaikka kyseinen harrastus onkin jo jäänyt. Että se siitä ei ikinästä.

Sulla ikääkin ehkä vähän enemmän, oliko pikkulapsia kotona?

Vierailija
832/1331 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen musiikin ammattilainen nähnyt lukuisia mies/nainen-duoja, joiden välillä ei ole vähäisintäkään ihastusta tai kemiaa - biisejä tehdään siksi, että esim. toisella on sopiva lauluääni, jota toinen ei voi tarjota - ja näin he täydentävät toisiaan musikaalisesti. Myös silkkaa romantiikkaa ja salasuhteita olen myös nähnyt, mutta niiden osuus on ollut marginaalinen.

Kaikki elämä ei ole parisuhdepeliä. Jos miehen luonne on pelimies-osastoa, niin hän katselee vieraita naisia myös muualla. Musiikkiharrastuksen kautta vieraissa käyminen on tällaiselle henkilölle aivan liian vaivalloinen kuvio.

Vierailija
833/1331 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Sulta kysyttiin jo että mitä ovat nämä syvälliset keskustelut? Vastaa siihen. Eikä hän verrannut, vaan sanoi että sun rajat voi mennä missä itse haluat, vaikka penetraatiossa jos itse haluat. Hänen rajansa menevät siellä minne hän ITSE ne vetää."

No eipä minulta tuossa keskustelussa kukaan kysynyt, mitä ovat nämä syvälliset keskustelut. "Hän" esitti, että se on jo pettämistä, jos puhuu syvällisiä. Minulla on niistä eri käsitys (pettäminen-penetraatio). Minun puolestani mieheni saa keskustella syvällisesti kenen kanssa haluaa, ja se edelleen on eri asia kuin pettäminen/penetraatio.

Vierailija
834/1331 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mieheni on kaikkeen täysillä ryhtyvä, joten tuollainen idea olisi suoraan varma merkki siitä, että treeneissä oltaisiin jatkuvasti. Lisäksi soittelisi ja viestittelisi bändikaverilleen koko ajan ja loppuajan treenaisi itsekseen, suunnittelisi seuraavia treenejä tai liitelisi ajatuksissaan keikkalavoilla. 

Eli olisin todella vittuuntunut, ja olinkin, kun hurahteli myös ruuhkavuosien aikana. Jollekin muulle se olisi vain harrastus siinä missä muutkin, eikä haittaisi muuta elämää.

Olisin siis mustasukkainen nimenomaan viedystä ajasta ja energiasta, en siitä, että harrastuskaveri olisi nainen. Ennemmin säälittäisi, jos hän sattuisi olemaan sitä "vain harrastus" -tyyppiä. Koska mieheni tosiaan pommittaisi ideoillaan. Jos taas hänkin hurahtaisi, pönkittäisivät toisiaan ja mieheni ihan väkisin lipuisi perheestä kauemmas. Olisi harrastuskaveri mies tai nainen.

Vierailija
835/1331 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä6364 kirjoitti:

Korona-aikana, kun oli vaikea kokoontua, rupesin tekemään kahdestaan musiikkia yhden näistä naisista kanssa. Eikä meistä sittenkään ole tullut paria. Tuloksia on nähtävänä jopa juutuubissa kuka osaa etsiä. Bändi toimii yhä, nykyistä vaimoa (joka ei ole bändikaveri eikä ole koskaan

Tässä olennainen kysymys on se, onko lapsia. Jos on, niin jatkuva kahdenkeskinen laatuaika (sitä yhdessä musisoiminen todella on) jonkun muun kanssa on epäreilu sille toiselle puolisolle, myös lapsille. Jos taas lapsia ei ole ja kumpikin on vapaa aikatauluttamaan oman elämänsä, tilanne on merkittävästi vähemmän epäreilu ja kuormittava.

Vierailija
836/1331 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkki toimii parhaiten. Ala sinä harrastaa tanssia jonkun hunksin kanssa. Sanot vaan että harkoissa menee sitten myöhään. Tulet kotiin hiukset sekaisin, kun harjoittelitte vähän kiihkeämpää rytmiä. Jos miestä vielä laulattaa, niin anna sitten laulaa. Sulla on todennäköisesti kuitenkin kivempaa.

Miksi miehen musisointi jonkun taviksen kanssa rinnastuu naisen tanssimiseen hunksin kanssa, eikä naisen musisointiin jonkun taviksen kanssa?

Vierailija
837/1331 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelle kelpaa kaikki, naisille hunks?

Vierailija
838/1331 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinua asia vaivaa,niin puhu siitä miehellesi. Kerro, että huolestuttaa. Olisi reilua, että mies esittelisi sinut ko. naiselle ja tutustuisitte. Jos mies ei halua sitä tehdä, niin kysy miksi ei. Kai miehesi on kertonut naisen taustat jne. Onko liitossa vai yksinäinen jne. 

Itse suostuin aikoinaan, että mieheni meni ja harrasti, viihtyi naisten seurassa, ihmettelin sitä miksei viihdy harrastuksissa minun kanssani. Se oli tosi raskasta, vaikka luotin, ettei hän minua petä. Kunnes heräsin! Päätin, että hän osallistuu perheen asioihin tasapuolisesti, en vain minä kaikkea tee. Yksinäisyys pistää epäilee ja ahdistumaan. Sovittiin harrastuspäivät joko yksin tai me yhdessä. Pääasia, että molemmat harrasti. 

Aikuiset ihmiset, puhukaa, sopikaa, olkaa rehellisiä. Miehet kyllä menevät, jos siihen suostuu. Mutta vaimollakin on oikeus vaatia yhdessäoloa ja itselle omaa aikaa. 

Minun mies ainakin sen tajusi, vaikka aluksi se tuotti hänelle hankaluutta. Oikeasti Eikö hän saisi vapaasti mennä? Pitäisikö sopia? Kaikenlaiset verukkeet otti käyttöön, mutta tartuin niihin heti. Kun eräs nainen ei sitä ymmärtänyt, ettei miehelleni soitella sunnuntaina klo 22 ja kysellä neuvoja jne diipadaapaa, niin sanoin sen ääneen puhelun aikana, ettei ole sopiva aika nyt soitella. Odotin, että puhelu loppuu heti. Mies oli vauhkona, mutta suomensin mitä tarkoitan, etten tykkää sen naisen tavasta ja piste. Mies sai kyllä harrastaa edelleen, mutta yhtäkkiä kiinnostus sitten loppui. Nainen ehkä halusi enemmän, mieheni ajan ja elämän. 

Vierailija
839/1331 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä keskustelua kun lukee niin ymmärrän että miksi niin suuri avioliitoista päättyy eroon. Hämmentävää kuinka moni on sairaalloisen mustasukkainen ja huonolla itsetunnolla varustettu.

Vierailija
840/1331 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Jos toi ei ole puhtaasti ammatti ja työ, joka tuo koko ajan selkeää rahapalkkaa kotiin, niin ihan älytön kuvio niistää kiireisestä lapsiperheen ajasta toisen puolison aikaa omalle hobbylle, jonka jakaa jonkun toisen naisen kanssa.

Ei ole perheellisen miehen hommaa.

Ei käytännön ajankäyttö-syistä (vaimon hyväksikäyttö, vaimon aika menee kotona piikana lasten huutoa kuunnellen) eikä mielihyvä/paha-syistä (se vaimo edelleen piikana samaan aikaan kun itse

Kun lapset olivat vielä huollettavia, kävin kaksi kertaa viikossa jumpassa. Tähän ei vissiin kukaan voi sanoa moitteen sanaa?

Miten olisi eronnut tilanteena, jos olisin käynyt musisoimassa sen saman ajan?

Jumpassa käyntiä ei voi mitenkään verrata tähän. Se on tärkeetä oman kunnon ylläpitoa, kenties palautumista raskaudesta jne. (Oletan, että oot nainen, miehet ei puhu jumpasta) Myöskään et käynyt jumpassa niin, että läsnä oli vain sinä ja sen sukupuolen edustaja, johon halusi kohdistuu. Ja josssa väkisinkin käytännössä ymmärretään, tuetaan, kannustetaan ja kuunnellaan toisen taiteellista tietä eli vietetään hyvin henkilökohtaista laatuaikaa, vaikkei koskaan olisikaan mitään ihastumisen tynkääkään. Juuri se kuulluksi tuleminen ihmisenä on kortilla lapsiperhe-rumbassa.