Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen harrastus kahdestaan toisen naisen kanssa

Vierailija
14.05.2025 |

Mieheni harrastaa musiikkia, soittamista ja nyt suunnittelee, että alkaisi treenaamaan kahdestaan työkaverinaisen kanssa, joka harrastaa laulua. Eli perustaisivat kahdestaan jonkinlaisen duon.

Olenko ihan hassu, kun minusta tuo ei tunnu kivalta idealta? Joku isompi harrastusporukka, jossa olisi naisia ja miehiä olisi kyllä ok, mutta en oikein pidä ajatuksesta, että harrastavat vain kahdestaan. Eikä vapaa-aikaa muutenkaan ole kaiken arjen pyörityksen keskellä liikaa, joten minusta tuo kahdenkeskinen harrastuksensa ei nyt ole se, mihin haluaisin perheemme aikaa käytettävän. 

Kommentit (1331)

Vierailija
781/1331 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naapurin rouva harrasti lenkkeilyä vieraan miehen kanssa. Lopputuloksena jäi mies ja lapset, kun lenkkeily johti avioeroon. En suosittele jatkuvaa harrastamista kahdestaan vieraan miehen/naisen kanssa, toisaalta ketään ei voi sängynjalkaan kahlita, jos on hinku mennä.

Mä tiedän tapauksen, jossa urheilullinen rouva alkoi käydä pitkillä pyärälenkeillä työkaverimiehensä kanssa. Sitä pyöräilyä jatkui useampi vuosi, kunnes vihdoin rouva otti avioeron ja muutti tuon pyöräilykaverinsa kanssa asumaan. Siinäkin oli alaikäisiä lapsia, joiden vanhemmat siis erosi.

Ai ai. Polkupyöräily pitää varatuilta kieltää. Ja tanssi. Ja squash. Ja ralli. Vaellus. Nämä kun aiheuttavat eroja. Ai niin, keskustelut ja laulaminen!!

Lapsiparat.

Ei tarvi pyöräilyä tai squashia kieltää. Mutta molemmilla pitää sitten olla oikeus harrastukseen vastakkaisen sukupuolen edustajan kanssa. Ei voi olla vain toisella. Salailu ei myöskään voi kuulua kuvioihin, vaan aina pitää puhua totta.

Senkin pitäisi olla ok, että joku ei halua sellaisessa suhteessa olla, missä oma kumppani viettää työaikansa + ison osan vapaa-ajastaan toisen kanssa.

Vierailija
782/1331 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Sinun mielestä pettäminen taas on ilmeisesti vain seksiä? Minusta se, että lähtee keskustelemaan syvällisiä vaelluksen lomassa jonkun töissä tapaamansa naisen tai miehen kanssa mieluummin kuin oman puolison kanssa, on myös pettämistä. Ehkäpä minä sittenkin näen ihmisissä niitä muita ulottuvuuksia kuin seksin."

Tämä se vasta outoa onkin! Ai että ei saisi keskustella syvällisiä muiden kuin oman puolison kanssa?

Huhhuh.

No mä odotan, että mun yksityisasioita tms. ei kerrota muille. Minulle se on pettämistä. En katselisi sellaista ystävältä, niin miksi puolisoltakaan?

Miten sun yksityisasiat liittyvät asiaan mitenkään?

Kyllä naiset saavat puhua mun miehelle omista yksityisasioistaan. Enkä kyl voi kieltää miestäni puhumasta omista asioistaan. Jos minä niihin liityn, hänellä on silloin tarve purkaa jotain tunnoltaan. Ja toivottavasti saa asiallisen vastaanoton. Miten tämä kaikki olisi minulta pois? Päinvastoin. Olen itsekin joskus avautunut ystävilleni. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
783/1331 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai kauheeta... minulla oli hetken aikaa erään kaverimiehen kanssa duo, kun teimme musiikkia yhdessä ja etsimme samalla lisää soittajia... mitäköhän sen vaimo mahtoi ajatella... tai mun aviomies... ja sitten kun bändiin tuli lisää äijiä, niin sitten vasta hauskaa olikin siellä autotallissa...! Semmoisia ne muusikot on...

Justiinsa juu.  

Juu ja tällaisesta samanlaisesta kuviosta eräs mies löysi salarakkaansa. Nainen oli solistina. Kaksi kouluikäistä lasta kotona. Katselin tilannetta todella läheltä. 

Vierailija
784/1331 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toi edes ole mustasukkaista vaan vaimon ajan ja jaksamisen käyttöä omiin ambitioihin. Käytännössä vaimo joutuu ottaan koppia miehen poissaolosta. Se ei perhe pyöri yhtäkään päivää niin, ettei joku aikuinen ruokarumbaa yms lasten harrastuksia ja satoja asioita hoida. Toinen sitten viettää laatuaikaa loilottelemasaa jonkun muun kanssa. Vaikka olis mieskin, niin ei reilua.

Samaa mieltä. Jos toi ei ole puhtaasti ammatti ja työ, joka tuo koko ajan selkeää rahapalkkaa kotiin, niin ihan älytön kuvio niistää kiireisestä lapsiperheen ajasta toisen puolison aikaa omalle hobbylle, jonka jakaa jonkun toisen naisen kanssa.

Ei ole perheellisen miehen hommaa.

Ei käytännön ajankäyttö-syistä (vaimon hyväksikäyttö, vaimon aika menee kotona piikana lasten huutoa kuunnellen) eikä mielihyvä/paha-syistä (se vaimo edelleen piikana samaan aikaan kun itse tarjoilee laatukokemuksia ja yhteisyyttä jollekin ihan muulle naiselle, vaikkei mitään ihastumistskaan olisi, niin on se sittenkin ystävyyttä ja laatuaikaa samaan aikaan kun oma puoliso pesee kakkapottaa ja tiskaa)

Ei ole reilua. Vaikkei mitään sutinaa ikinä olis, niin on epäreilua puolisoa ja perhettä kohtaan. Miksi olet hankkinut puolison ja lapset, jos et halua keskittää energiaasi ja aikaasi heihin?

Vierailija
785/1331 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Sinun mielestä pettäminen taas on ilmeisesti vain seksiä? Minusta se, että lähtee keskustelemaan syvällisiä vaelluksen lomassa jonkun töissä tapaamansa naisen tai miehen kanssa mieluummin kuin oman puolison kanssa, on myös pettämistä. Ehkäpä minä sittenkin näen ihmisissä niitä muita ulottuvuuksia kuin seksin."

Tämä se vasta outoa onkin! Ai että ei saisi keskustella syvällisiä muiden kuin oman puolison kanssa?

Huhhuh.

No mä odotan, että mun yksityisasioita tms. ei kerrota muille. Minulle se on pettämistä. En katselisi sellaista ystävältä, niin miksi puolisoltakaan?

Miten sun yksityisasiat liittyvät asiaan mitenkään?

Kyllä naiset saavat puhua mun miehelle omista yksityisasioistaan. Enkä

Noh, nähty on sekin, että mies lähettää kahdenkeskeisistä viesteistä screenshotteja salaystävälle. Kai sekin pitäisi olla sitten ok. Kaiken huipuksi kiinni jäätyään suttura uhkailee levittävänsä niitä (niissä oli minun terveyteen liittyviä tietoja myös).

Oli myös käyty läpi meidän parisuhdeongelmia, ilman, että mies oli sanaakaan niistä puhunut kotona.

Ei ehkä pettämistä sinulle, mutta minulle on. 

Vierailija
786/1331 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun miesheni harrastaa matkustamista toisen ikäisensä naisen kanssa. Minä en niin välitä eikä ole rahaa. Täytyy toivoa, ettei siinä ole mitään kummempaa.

Kuulostaa ns. avoimelta suhteelta. Ja miten miehelläsi on rahaa matkustaa, mutta sinulla ei? Ettekö ole naimisissa?

Vierailija
787/1331 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei toi edes ole mustasukkaista vaan vaimon ajan ja jaksamisen käyttöä omiin ambitioihin. Käytännössä vaimo joutuu ottaan koppia miehen poissaolosta. Se ei perhe pyöri yhtäkään päivää niin, ettei joku aikuinen ruokarumbaa yms lasten harrastuksia ja satoja asioita hoida. Toinen sitten viettää laatuaikaa loilottelemasaa jonkun muun kanssa. Vaikka olis mieskin, niin ei reilua.

Samaa mieltä. Jos toi ei ole puhtaasti ammatti ja työ, joka tuo koko ajan selkeää rahapalkkaa kotiin, niin ihan älytön kuvio niistää kiireisestä lapsiperheen ajasta toisen puolison aikaa omalle hobbylle, jonka jakaa jonkun toisen naisen kanssa.

Ei käytännön ajankäyttö-syistä (vaimon hyväksikäyttö, vaimon aika menee kotona piikana lasten huutoa kuunnellen) eikä mielihyvä/paha-syistä (se vaimo edelleen piikana samaan aikaan kun itse tarjoilee laatukokemuksia ja yhteisyyttä jollekin i

Tämä! Sitten haukutaan vaimoa sille "ystävälle", kun tämä ei jaksanut taaskaan olla iloinen ja hyvää seuraa.

Vierailija
788/1331 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Siten, että jos "viattomasti" naisystävän kanssa puhutaan syvällisiä ja kenties puidaan meidän parisuhdetta, sen sijaan, että sitä puitaisiin kotona, niin pidän sitä luottamuksen pettämisenä. Etenkin, jos minun yksityisasioita vuotaa, koska ovathan keskustelut luottamuksellisia.."

Mitä syvällistä siinä on, jos puolisosi puhuu sinusta jollekin ulkopuoleiselle? Me näköjään ymmärretään tämä syvällisyys vähän eri tavoin. 

Vierailija
789/1331 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai kauheeta... minulla oli hetken aikaa erään kaverimiehen kanssa duo, kun teimme musiikkia yhdessä ja etsimme samalla lisää soittajia... mitäköhän sen vaimo mahtoi ajatella... tai mun aviomies... ja sitten kun bändiin tuli lisää äijiä, niin sitten vasta hauskaa olikin siellä autotallissa...! Semmoisia ne muusikot on...

Justiinsa juu.  

Juu ja tällaisesta samanlaisesta kuviosta eräs mies löysi salarakkaansa. Nainen oli solistina. Kaksi kouluikäistä lasta kotona. Katselin tilannetta todella läheltä. 

se on jännittävää kun on mahdollisuus päästä panemaan salaa sitä harrastuskaveria. ei kukaan tiedä. 

Vierailija
790/1331 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mikään ihme, että syntyvyys on Suomessa laskussa. Kuka ihme haluaa perhettä perustaa, kun oma elämä sen jälkeen rajoittuu neljän seinän sisälle?

Ei rajoitu, mutta (lisä)lapsia voi yrittää saada sen oman vaimon kanssa eikä edes antaa epäilyksen aihetta siille, että harjoittelisi "lasten alulle saattamista" muiden kanssa.

Vierailija
791/1331 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naapurin rouva harrasti lenkkeilyä vieraan miehen kanssa. Lopputuloksena jäi mies ja lapset, kun lenkkeily johti avioeroon. En suosittele jatkuvaa harrastamista kahdestaan vieraan miehen/naisen kanssa, toisaalta ketään ei voi sängynjalkaan kahlita, jos on hinku mennä.

Mä tiedän tapauksen, jossa urheilullinen rouva alkoi käydä pitkillä pyärälenkeillä työkaverimiehensä kanssa. Sitä pyöräilyä jatkui useampi vuosi, kunnes vihdoin rouva otti avioeron ja muutti tuon pyöräilykaverinsa kanssa asumaan. Siinäkin oli alaikäisiä lapsia, joiden vanhemmat siis erosi.

Ai ai. Polkupyöräily pitää varatuilta kieltää. Ja tanssi. Ja squash. Ja ralli. Vaellus. Nämä kun aiheuttavat eroja. Ai niin, keskustelut ja laulaminen!!

Lapsiparat.

<

"Ei tarvi pyöräilyä tai squashia kieltää. Mutta molemmilla pitää sitten olla oikeus harrastukseen vastakkaisen sukupuolen edustajan kanssa. Ei voi olla vain toisella."

Tietenkin!

"Salailu ei myöskään voi kuulua kuvioihin, vaan aina pitää puhua totta."

Kuuluu itsestäänselvösti hyvään parisuhteeseen.

"Senkin pitäisi olla ok, että joku ei halua sellaisessa suhteessa olla, missä oma kumppani viettää työaikansa + ison osan vapaa-ajastaan toisen kanssa."

Mikä sitten on iso osa vapaa-aikaa. Silloin se on ihan sama, missä porukassa ja miten sitä vapaa-aikaansa viettää, jos sitä harrastaa liian paljon poissa kotoa.

Vierailija
792/1331 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Siten, että jos "viattomasti" naisystävän kanssa puhutaan syvällisiä ja kenties puidaan meidän parisuhdetta, sen sijaan, että sitä puitaisiin kotona, niin pidän sitä luottamuksen pettämisenä. Etenkin, jos minun yksityisasioita vuotaa, koska ovathan keskustelut luottamuksellisia.."

Mitä syvällistä siinä on, jos puolisosi puhuu sinusta jollekin ulkopuoleiselle? Me näköjään ymmärretään tämä syvällisyys vähän eri tavoin. 

Kuten sanoin, minun rajani menee siinä. Sinulla se saa mennä penetraatiossa tai olla menemättä missään.

Vierailija
793/1331 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika luova tekosyy päästä viettämään aikaa ihastuksen kanssa. 

Vierailija
794/1331 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei käytännön ajankäyttö-syistä (vaimon hyväksikäyttö, vaimon aika menee kotona piikana lasten huutoa kuunnellen) eikä mielihyvä/paha-syistä (se vaimo edelleen piikana samaan aikaan kun itse tarjoilee laatukokemuksia ja yhteisyyttä jollekin i

Kun lapset olivat vielä huollettavia, kävin kaksi kertaa viikossa jumpassa. Tähän ei vissiin kukaan voi sanoa moitteen sanaa?

Miten olisi eronnut tilanteena, jos olisin käynyt musisoimassa sen saman ajan?

Vierailija
795/1331 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan näitä tossun alla olevia miehiä nähty. Törmäsin miespuoliseen työkaveriin perheineen kauppakeskuksessa ja iloisesti tietysti moikkasin. Mies katsoi ohitseni. Töissä kuulin, että vaimo suuttuu, jos moikkailee "vieraita" naisia.

Aika outoa käytöstä. Itse miehenä ilman muuta moikkaisin vaimoni seurassa takaisin, jos työkuvioista tuttu nainen moikkaisi, aivan normaalia. Eihän työkaverinainen ole joku random "vieras" nainen, ja normaali kohteliaisuus kuuluu asiaan. Mutta on tärkeää, että välit pysyvät kollegiaalisina ja en ala vapaa-aikaa viettää kahdestaan toisen naisen kanssa, siinä suhteessa eli yksityiselämän osalta työkaverinainen pysyy vieraana naisena. 

Vierailija
796/1331 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei ala harrastamaan yhtään mitään sellaisen naisen kanssa, joka ei häntä miellytä ulkoisesti. Ei mies ole naisen kaveri työajan ulkopuolella jos nainen on susiruma. Ei ikinä. 

Vierailija
797/1331 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen harrastaa laulua. Ei ilmeisesti kuorolaulua, ja mitä mä muutaman yksinlaulua harrastavan ja laulutuntejakin ottavan naisen tiedän, ovat kyllä hyvän näköisiä ja itsevarmoja, vaikka eivät mitään klassista laulakaan. Kyllä karaokebaarikin kelpaa, ja mikä olisi ihanampaa kuin rämpyttää kitaraa ja esiintyä kuin Bruno Mars ja Lady Gaga!

Kotona varmaan väsynyt vähemmän valovoimainen vaimo lasten kanssa. 

Ukolle lisää vastuuta kodin asioista nyt vain lisää, ja reilusti. Aloittaja vaatikoon tämän naisen kuvan vähintään näytille, voi arvioida itse onko tämä vain yritys saada lupa harrastukselle=suhteelle. Niljake mieheksi.

Vierailija
798/1331 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ei ala harrastamaan yhtään mitään sellaisen naisen kanssa, joka ei häntä miellytä ulkoisesti. Ei mies ole naisen kaveri työajan ulkopuolella jos nainen on susiruma. Ei ikinä. 

Jaa-a, näin miehenä voin kertoa että olen harrastanut harrastusta tällaisen ei niin ulkoisesti viehättävän naisen kanssa. Kivaa oli ja kavereita ollaan edelleen vaikka kyseinen harrastus onkin jo jäänyt. Että se siitä ei ikinästä.

Vierailija
799/1331 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Jos esim harrastaa bändisoittoa? Vai oletko nyt taas sitä mieltä että perheellisellä ei saa olla harrastuksia lainkaan? Tuollainen rajoite on asia josta on varmasti hyvä keskustella ennen perheen perustamista. Kyllä suurin osa avioliitoista jäisi solmimatta jos tällaista aina vaadittaisiin. Tämä on alistavien kontrollifriikkien kuriositeetti."

Minusta ongelma ei ole ap:n kontrollifriikkiys, vaan se että perheellinen mies ylipäätään suunnittelee tuollaista. Sellaisiakin harrastusmahdollisuuksia löytyy, joissa ei olla jatkuvasti jossakin neljän seinän sinällä toisen naisen kanssa kahdestaan. 

-Itsekin perheellinen mies

Mitä ***** sinä sössötät? Tietenkin hrrstusnahdollisuuksia on tuhansia. Mutta jos nyt sattuu yittu harrastamaan bändisoi

tuo on ihan totta. Toisaalta taas jos mielitietty laulaa, niin ei siinä auta vaeltamaan lähteä jos mielii hänen seurassaan viihtyä.

Vierailija
800/1331 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin kävisin tsekkaamassa työkaverinaisen. Puhelisin sen kanssa hetken.

Aikoinaan mieheni työkaveri oli ihastunut mieheeni. Useamman vuoden. Aina iltajuhlissa yritti lähestyä. Kuulin näistä ajantasaisesti. Ei ollut tarve minulla tätä naista tavata, koska mieheni oli vastuussa omasta käytöksestään, ei tämä mimmi. Kerran sitten tulivat meille jatkoillekin, tämän naisen oma mies myös. Olihan se hassu tilanne, kun kaiken hänestä tiesin. Lopulta vaihtoi työpaikkaa, omien sanojen mukaan ei jaksanut enää ykspuolista ihastumistaan. 

Mut tässä se, että ei se toinen nainen ollut ongelma, vaan se, jos mieheni olisi häneen haksahtanut.

Miksi miehesi halusi vapaa-ajallaan hengailla häneen ihastuneen kanssa?

Jos asia häiritsisi, niin luulisi haluavan pitää etäisyyttä.

Voihan toki olla, että tosiasiassa miehesi oli ihastunut tähän naiseen ja sinulle tilanne esiteltiin noin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kaksi